Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł XXVI sesji Rady Miejskiej (28.02.2006)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł XXVI sesji Rady Miejskiej (28.02.2006)


PROTOKOŁ  Nr XXVI/06

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 28 lutego 2006r. o godz. 10,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Uczestniczący w sesji sołtysi, przewodniczący zarządów osiedli i goście - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy 14 Radnych, na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu trębacza - p.Kazimierza Lesiaka z Witkowa.

Po odegraniu ww. hejnału, p.Przewodniczący Rady wspólnie z p.Krzysztofem Szkudlarkiem - Burmistrzem Gminy i Miasta wręczyli p.Lesiakowi pisemne podziękowania za uświetnianie sesyjnych obrad przez niego i jego syna - p.Piotra Lesiaka. Do podziękowań dołączono upominek.

Następnie p.Przewodniczący poinformował, że zaprosił p.Józefa Malawko na sesję, by dokonać wręczenia aktu mianowania go na stopień porucznika. Wyjaśnił, że z uwagi na wiek uhonorowanego, wyjazd do WKU w Gnieźnie byłby dla niego z pewnością kłopotliwy.
 
Wręczenie ww. podziękowań i aktu mianowania, zebrani na sesji przyjęli oklaskami.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

Porządek sesji:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku obrad.

2. Interpelacje, zapytania i wnioski.

3. Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

4. Stwierdzenie wygaśnięcia mandatu Radnego.

5. Uchwalenie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

6. Zatwierdzenie taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.

7. Uchwalenie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta.

8. Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.

9. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia terminu płatności dla inkasentów poboru opłaty targowej.

10. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia sołtysów terenów wiejskich gminy Witkowo do dokonywania doręczeń.

11. Uchwalenie zasad i trybu umarzania wierzytelności.

12. Podjęcie uchwały dot. sprzedaży nieruchomości gminnych.

13. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 175/4 położonej w Witkowie, z przeznaczeniem na cele lokalizowania zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z dopuszczeniem nieuciążliwych usług.

14. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania terenów działek położonych w Witkowie w obrębie ulicy Kosynierów Miłosławskich i Leśnej oraz w Strzyżewie, z przeznaczeniem na cele lokalizowania zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z dopuszczeniem nieuciążliwych usług.

15. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2006r.

16. Sprawozdania z działalności stałych Komisji Rady Miejskiej za 2005r.

17. Wyznaczenie przedstawiciela w Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego.

18. Dokonanie zmian w składach osobowych Komisji Rady Miejskiej.

19. Inne sprawy.

20. Zamknięcie obrad XXVI sesji Rady Miejskiej w Witkowie.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym Radni i Przewodniczący Zarządu Osiedla poruszyli następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady poinformował, że dzisiejsza zbiórka pieniężna będzie przeznaczona na dofinansowanie zakupu soczewek korygujących dla dziecka z Witkowa;

- p.Krzysztof Wiącek poruszył sprawę koniecznej wycinki krzewów przy drogach gminnych w Dębinie, Ruchocinku i Wiekowie;

- p.Edward Rutecki - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 w Witkowie poinformował, że brak numeru porządkowego na budynku oświatowym ("17") powoduje, że mieszkańcy nie mogą znaleźć Gminnego Centrum Informacji, błądzą w okolicach jego posesji;

- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta w imieniu Prezesa LOK p.Jana Rasały, zaprosił na turniej strzelecki z okazji "Dnia Kobiet", który odbędzie się w najbliższą sobotę, o godz. 10,30 w Klubie Garnizonowym w Witkowie.

W związku z małą liczbą zgłoszonych spraw, p.Burmistrz udzielił na nie odpowiedzi w niniejszym punkcie:
- odnośnie wycinki krzewów poinformował, że prace te zlecono Spółdzielni Kółek Rolniczych, zostanie to wykonane w najbliższym czasie, kiedy nie będzie zalegał śnieg;

- odnośnie tabliczki z numerem nieruchomości - została zamówiona i czekamy na jej dostawę.


Ad.3. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Do treści informacji nie zgłoszono uwag, została przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego przedstawił wraz z uzasadnieniem p.Grzegorz Kaźmierczak - Wiceprzewodniczący Rady.

Pan Przewodniczący poinformował, że na życzenie Radnych, na miejscu przy którym siadał na sesji Grzegorz Wywiał, do końca kadencji będzie na sesjach umieszczana tabliczka z jego imieniem i nazwiskiem i z przewiązaną czarną wstążką.


UCHWAŁA  Nr XXVI/245/06 w sprawie wygaśnięcia mandatu Radnego została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Rolnictwa i Komisję Szkolnictwa. Komisja Finansów z projektem regulaminu się zapoznała, ale nie wyraziła opinii. Ze względu na obszerność projektu, p.Przewodniczący zaproponował jego nieodczytywanie i prosił o ewentualne uwagi do jego treści.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA  Nr XXVI/246/06 w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6. Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. Zaakceptowały tym samym kalkulację ceny wody w wys. 1,88zł brutto za 1m3 i cenę odprowadzania ścieków w wys. 2,72zł brutto za 1m3. Cena wody się nie zmieni, natomiast cena ścieków wzrośnie o 9 groszy.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA  Nr XXVI/247/06 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Komisje analizowały na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisje zaopiniowały przedmiotowy regulamin pozytywnie. Z uwagi na obszerność projektu, zaproponował, by go nie odczytywać. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie.

UCHWAŁA  Nr XXVI/248/06 w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.8. Odpowiedzi na interpelacje i pytania udzielono w punkcie "2" porządku obrad.


Ad.9. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie wyznaczenia terminu płatności dla inkasentów poboru opłaty targowej został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje Rady. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXVI/249/06 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.10. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały dotyczący upoważnienia sołtysów do doręczania podatnikom decyzji administracyjnych został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje Rady. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA  Nr XXVI/250/06 w sprawie upoważnienia sołtysów terenów wiejskich gminy Witkowo do dokonywania doręczeń, została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.11. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały dotyczący zasad i trybu umarzania wierzytelności został pozytywnie zaopiniowany przez Radnych, na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA  Nr XXVI/251/06 w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności jednostek organizacyjnych Gminy Witkowo z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa - oraz udzielania innych ulg w spłacaniu tych należności, a także organów do tego uprawnionych, została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.12. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych położonych na terenie gminy Witkowo został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje Rady. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA  Nr XXVI/252/06  w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.13. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały dotyczący przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki nr 175/4 został negatywnie zaopiniowany przez Komisje Rady. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały nie głosował żaden Radny, przeciw było 10 Radnych, a 3 Radnych wstrzymało się od głosu.

Wobec powyższego p.Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 175/4 położonej w Witkowie, z przeznaczeniem na cele lokalizowania zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z dopuszczeniem nieuciążliwych usług, nie została podjęta.


Ad.14. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały dotyczący przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działek położonych w Witkowie i Strzyżewie, analizowany był na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji. Komisje pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt, z tym że Komisja Rolnictwa i Komisja Szkolnictwa proponują poszerzenie projektu o działki sąsiadujące z terenem określonym w projekcie, przyległym do ul.Skorzęckiej w Witkowie.

O głos poprosił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Zgłosił autopoprawkę do omawianego projektu uchwały, proponując jego poszerzenie o sugerowany przez Komisje teren. Poinformował, że po uwzględnieniu dodatkowego terenu, uchwała będzie dotyczyć ok. 30 ha gruntu. Proponował poddać pod głosowanie poszerzoną wersję projektu uchwały.

Innych wniosków i uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały, w poszerzonej wersji.

UCHWAŁA  Nr XXVI/253/06 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania terenów położonych w Witkowie w obrębie ul.Kosynierów Miłosławskich i Leśnej oraz w Strzyżewie, z przeznaczeniem na cele lokalizowania zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z dopuszczeniem nieuciążliwych usług, została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


P r z e r w a   w obradach - od godz. 10,40 do godz. 11,15.


Ad.15. Pan Przewodniczący poinformował, że Radni zapoznali się z planowanymi zmianami w budżecie gminy i miasta, na przedsesyjnych posiedzeniach. Po czym zwrócił się do p.Gertrudy Polak - Skarbnika Gminy i Miasta o przedstawienie uzasadnienia do proponowanych zmian.

Po przedstawieniu przez panią Skarbnik uzasadnienia, p.Przewodniczący zwrócił się do Radnych z pytaniem o ewentualne uwagi do projektu uchwały.

Pan Antoni Popek pytał, czy środki na budowę dróg, zostaną również przeznaczone na rejon Skorzęcina. Dodał, że chodzi nie tylko o dojazd do Ośrodka Wypoczynkowego. Na odcinku od rozwidlenia dróg na Wylatkowo, stan nawierzchni dwóch zakrętów jest zły.

Jak poinformowała pani Skarbnik, w budżecie zaplanowane są środki na poszerzenie drogi dojazdowej do Skorzęcina. Pan Burmistrz dodał, że wspomniane wyżej zakręty  zostaną naprawione w ramach bieżących zadań.

Pan Burmistrz zwrócił się do Rady z propozycją poszerzenia zapisu w załączniku nr 4 do projektu uchwały (wydatki inwestycyjne), w pozycji nazwanej: "opracowanie projektu technicznego sali gimnastycznej przy Szkole Nr 2 i  Nr 3" (dział 801). Przypomniał, że dużo było rozmów nt. kompleksu sportowo-rekreacyjnego w sąsiedztwie ww. szkół. Na jednym z ostatnich posiedzeń Komisji zapadła decyzja, aby w pierwszej kolejności wybudować salę gimnastyczną. Po czym p.Burmistrz zgłosił sugestię, by w ramach planowanego opracowania technicznego sali, wykonać również projekt techniczny na małą, krytą pływalnię o wymiarach np. 16m-25m x 8,5m, na potrzeby gminy. Poinformował, że od 2007r. będą nowe środki unijne, o które będzie można się ubiegać. Pan Burmistrz stwierdził dalej, że chce przygotować inwestycję, aby stworzyć możliwość wnioskowania o dofinansowanie całej tej inwestycji. Jeśli okaże się, że nie będzie możliwości otrzymania takich środków, to w I etapie będzie budowana sala gimnastyczna, a w II etapie będzie realizowana budowa basenu . Jeśli Rada przyjmie propozycję, poszerzony zapis w uchwale miałby następujące brzmienie:          " Projekt techniczny hali sportowej i krytej pływalni przy Szkole Nr 2 i  Nr 3".

W tematycznej dyskusji głos zabrali:

- p.Przewodniczący Rady sugerował większą długość basenu,  np. 25m;

- p. Piotr Jóźwik wyraził przekonanie, że warto wykonać jeden projekt techniczny, kompleksowo, na dwa omawiane zadania. Stwierdził, że wielkość basenu winna być optymalna, by mógł być wykorzystywany nie tylko przez młodzież, ale również do celów rehabilitacyjnych;

- p.Andrzej Borowicz wyraził zdanie, że nie należy za bardzo oszczędzać na wielkości basenu, należy mieć na uwadze jego przydatność na zawody;

- ustosunkowując się do powyższych uwag, p.Burmistrz stwierdził, że baseny pływackie typu sportowego mają wymiary 25mx16m, ale to dla gminy byłyby zbyt duże koszty eksploatacji.  Jego zdaniem 25mx8,5m to najbardziej optymalne wymiary.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał wniosek p.Burmistrza pod głosowanie.

Za wnioskiem o poszerzenie zapisu dot. projektu technicznego hali sportowej przy Szkołach Nr 2 i 3 i ustalenie jego brzmienia jako : "projekt techniczny hali sportowej i krytej pływalni przy Szkole Nr 2 i 3"  głosowało 13 Radnych, 1 Radny wstrzymał się od głosu.

Wniosek został przez Radę przyjęty.

UCHWAŁA  Nr XXVI/254/06 zmieniająca uchwałę budżetową na 2006r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.16. Sprawozdania z działalności stałych Komisji Rady Miejskiej za 2005r. przedstawili:

1/ p.Henryk Mucha  -  sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej

2/ p.Grzegorz Kaźmierczak  -  sprawozdanie z działalności Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego

3/ p.Ireneusz Kwapich  -  sprawozdanie z działalności Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego

4/ p.Piotr Jóźwik  -  sprawozdanie z działalności Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej.

Do przedstawionych sprawozdań nie zgłoszono uwag, zostały one przez Radę Miejską przyjęte i stanowią załączniki do niniejszego protokołu.


Ad.17. Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje zgłosiły na przedstawiciela Gminy w Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego - Radnego p.Henryka Muchę. Po czym zwrócił się do p.Muchy z pytaniem, czy wyraża zgodę na kandydowanie , a do Radnych z pytaniem o ewentualne inne kandydatury.

Pan Henryk Mucha wyraził zgodę na kandydowanie.

Innych propozycji nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXVI/255/06 w sprawie powołania członka Rady Miejskiej do reprezentowania Gminy Witkowo w organach Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego została podjęta większością głosów (przy 1 wstrzymującym się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Po podjęciu uchwały p.Henryk Mucha podziękował za wybór i zapewnił, że będzie się starał godnie reprezentować Gminę Witkowo.


Ad.18. Pan Przewodniczący poinformował, że w związku ze śmiercią Radnego Grzegorza Wywiała, konieczne jest uzupełnienie składu Komisji Rewizyjnej, w której zmarły Radny był członkiem oraz wybór Przewodniczącego Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego. Po czym przypomniał o zasadach, wynikających z ustawy o samorządzie gminnym i z Regulaminu Rady Miejskiej, tj. : członkiem Komisji Rewizyjnej nie może być przewodniczący i wiceprzewodniczący Rady; Radny może być członkiem najwyżej dwóch Komisji stałych, Radny może być przewodniczącym tylko jednej Komisji Rady.

Po powyższym wprowadzeniu p.Przewodniczący stwierdził, że Rada winna podjąć dwie uchwały: jedną dotyczącą uzupełnienia składu Komisji Rewizyjnej i drugą o zmianach w pozostałych Komisjach Rady. Zwrócił się do Radnych o podanie kandydatur do składu Komisji Rewizyjnej.

Pan Zenon Nowicki zaproponował p.Piotra Jóźwika.

Pan Piotr Jóźwik wyraził zgodę na kandydowanie, a w związku z obowiązującymi ww. zasadami, zdecydował o rezygnacji z działalności w Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.

Innych kandydatur nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie i poddał go pod głosowanie.

UCHWAŁA  Nr XXVI/256/06  w sprawie jak wyżej została podjęta większością głosów (13 "za, 1 wstrzymujący się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Po czym przystąpiono do wyboru Przewodniczącego Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.

Pan Ireneusz Kwapich zaproponował do pełnienia ww. funkcji dotychczasowego Zastępcę Przewodniczącego tej Komisji, p.Grzegorza Kaźmierczaka.

Pan Grzegorz Kaźmierczak wyraził zgodę na kandydowanie.

Innych kandydatur nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący odczytał projekt uchwały dotyczący odwołania p.Jóźwika ze składu Komisji i wyboru p.Kaźmierczaka na Przewodniczącego tej Komisji.

UCHWAŁA Nr XXVI/257/06 w sprawie zmian w składach osobowych Komisji Rady Miejskiej została podjęta większością głosów (przy 1 wstrzymującym się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.19. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p. Przewodniczący Rady:
1/ odczytał pismo Wojewody Wielkopolskiego, przypominające o ustawowym obowiązku złożenia przez Radnych oświadczenia majątkowego;

2/ poinformował, że w wyniku zbiórki pieniężnej na dofinansowanie zakupu soczewek korygujących dla chorego dziecka zebrano kwotę 235,-zł.
Protokoł z dokonanej zbiórki z potwierdzeniem odbioru pieniędzy stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 24 marca 2006r. godz. 10,00;

- p.Antoni Popek poinformował, że w ostatnim posiedzeniu Komisji Finansów uczestniczyli dyrektorzy gimnazjów z Witkowa i Mielżyna. Dyrektorzy sygnalizowali, że nie wystarczy im środków na zakup oleju opałowego. Ponadto w Szkole Podstawowej Nr 2 w Witkowie potrzebne są środki na remonty. W związku z tym prosił Burmistrza o przeanalizowanie wniosków szkół, by dofinansować ich potrzeby, w niezbędnym zakresie;

- p.Grzegorz Kaźmierczak podziękował Radnym za zaufanie, jakim go obdarzyli, wybierając go na Przewodniczącego Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego;

- p.Burmistrz poinformował, że w związku z pogarszającą się sytuacją w rolnictwie, wysokimi kosztami produkcji, których dopłaty nie rekompensują; przygotował na ten temat projekt "Stanowiska Burmistrza i Rady Miejskiej". Po akceptacji jego treści przez Radę, "Stanowisko" zostanie przesłane do odpowiednich władz.

W tematycznej dyskusji głos zabrali:
- p.Zenon Mietlicki opowiedział się za wystosowaniem ww. petycji, w przedstawionej przez p.Burmistrza wersji;

- p.Tomasz Wędzikowski również przychylił się do petycji, jednocześnie zaproponował uzupełnić jej treść o zdanie nt. dopłat, które winny być rolnikom wypłacone najpóźniej do przedwiośnia;

- p.Feliks Kowalik - Sołtys Sołectwa Ruchocin wyraził zadowolenie, że Burmistrz pamięta o rolnikach, proponował zmobilizować organizacje rolnicze, by wspólnie wystąpić;

- p.Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka, Prezes Gminnego Związku Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych zapewnił, że kółka rolnicze będą petycję popierać.

Ustalono, że po uwzględnieniu ww. uwag, p.Burmistrz przygotuje ostateczną wersję petycji i wyśle do odpowiednich osób.


Ad.20. Wobec wyczerpania się porządku sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący zamknął jej obrady - o godz. 12,05.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz