Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł XXV sesji Rady Miejskiej (30.12.2005)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł XXV sesji Rady Miejskiej (30.12.2005)


PROTOKOŁ Nr XXV/05

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 30 grudnia 2005r. o godz. 10,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Uczestniczący w sesji sołtysi, przewodniczący zarządów osiedli i goście - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy 14 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu trębacza - p.Piotra Lesiaka z Witkowa.

Minutą ciszy uczczono pamięć zmarłego Grzegorza Wywiała, długoletniego Radnego Rady Miejskiej. Zebrani wysłuchali wykonany na jego cześć przez ww. trębacza utwór kompozytora Tino Rossi "Cisza".

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji. Proponował poszerzyć porządek o punkt brzmiący:

"Podjęcie uchwały w sprawie nominowania Burmistrza Witkowa - Krzysztofa Szkudlarka do konkursu na tytuł Europejczyka Roku 2005".
Temat ten zostałby rozpatrzony jako punkt "16", a numeracja kolejnych punktów uległaby przesunięciu.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał zgłoszoną przez siebie propozycję zmiany, pod głosowanie.

Propozycja wprowadzenia do porządku obrad dodatkowego punktu uzyskała bezwzględną większość ustawowego składu Rady (jednogłośnie), została więc przez Radę przyjęta.

Porządek  sesji:
1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku obrad.
2. Interpelacje, zapytania i wnioski.
3. Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
4. Podjęcie uchwały w sprawie akceptacji wartości jednego punktu w złotych dla określenia miesięcznych kwot wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników administracyjno-obsługowych przedszkoli i szkół w gminie Witkowo.
5. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
6. Uchwalenie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
7. Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.
8. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowej na remont komunalnych budynków mieszkalnych.
9. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 175/4 położonej w Witkowie, z przeznaczeniem na cele lokalizowania zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z dopuszczeniem nieuciążliwych usług.
10. Podjęcie uchwały dotyczącej środków niewygasających.
11. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2005r.
12. Uchwalenie budżetu gminy i miasta na 2006r.
13. Uchwalenie planu pracy Rady Miejskiej oraz stałych Komisji Rady na I półrocze 2006r.
14. Sprawozdanie z wykonania uchwały Nr XVII/169/00 Rady Miejskiej z dnia 30 czerwca 2000r. w sprawie ustalenia zasad zbywania nieruchomości gminnych oraz wyrażenia zgody na bonifikatę od ceny sprzedaży tych nieruchomości.
15. Informacja o wykorzystaniu i rozliczeniu dotacji udzielonych na podstawie uchwały Nr XVII/157/04 Rady Miejskiej z dnia 26 listopada 2004r.
16. Podjęcie uchwały w sprawie nominowania Burmistrza Witkowa - Krzysztofa Szkudlarka do konkursu na tytuł Europejczyka Roku 2005.
17. Inne sprawy.
18. Zamknięcie obrad XXV sesji Rady Miejskiej w Witkowie.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady poinformował, że zbiórka pieniężna przeznaczona będzie na wsparcie finansowe rodziny wielodzietnej z Ruchocinka (zakup wyprawki niemowlęcej).

- p.Adolf Pławczyk - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5:
1/ zwrócił się do p.Przewodniczącego Rady z prośbą o umożliwienie udziału przedstawicieli Zarządów Osiedli w tych posiedzeniach Komisji, na których omawiane są sprawy dotyczące poszczególnych Osiedli. Dotyczy to np. ustalania zadań budżetowych na kolejny rok. Zarządy Osiedli składają wiele propozycji do budżetów, ale zadania są wykreślane. Należałoby uzgadniać z Zarządami, które z zadań są pilne i powinny wejść do budżetu, a które mogą zostać ujęte w budżetach na kolejne lata. Dodał, że o sprawach Osiedla Nr 5 decydują osoby, które tam nie mieszkają;

2/ stwierdził, że o decyzji włączania co drugiej lampy oświetlenia ulicznego nie powiadomiono Zarządu Osiedla Nr 5;

3/ stwierdził, że sprawa własności terenów na Osiedlu Nr 5 nadal jest zagmatwana, ale należy już skończyć z podziałami. Gmina przejęła określone tereny do sprzątania, ale lewa strona ul.Żwirki i Wigury w ostatnim czasie nie była odśnieżona;

- p.Tomasz Deskowski prosił o informację nt. sposobu realizacji wniosków, które zgłosił na posiedzeniu Komisji Finansów i na poprzedniej sesji Rady: o monitoringu, o utworzeniu księgozbioru dzieł Papieża J.Pawła II, o miejscach parkingowych dla niepełnosprawnych, o przygotowaniu lodowiska i górek saneczkowych. Odnośnie ostatniego wniosku dodał, że na Strzelnicy nic jeszcze nie zrobiono, a gmina nie ma dla młodych ofert na spędzenie wolnego czasu;

- p.Feliks Kowalik - Sołtys Sołectwa Ruchocin stwierdził, że mieszkańcy Ruchocina czują się pokrzywdzeni, ponieważ mimo obietnic w budżecie gminy i miasta na 2006r. nie została ujęta naprawa drogi z Mąkownicy do niemieckiego cmentarza;

- p.Adam Kujawa - Sołtys Sołectwa Skorzęcin prosił o interwencję w sprawie planowanej przez PPKS likwidacji kursu autobusu w godzinach rannych ze Skorzęcina. Z linii tej korzysta 9 do 12 osób, dojeżdżających do pracy, nie tylko ze Skorzęcina;

- p.Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka poinformował o wybojach, jakie utworzyły się na drodze w kierunku Huty Skorzęckiej, co utrudnia przejazd autobusu szkolnego w tym rejonie. Celowe byłoby nawiezienie w tym miejscu kilka przyczep żużlu;

- p.Henryk Mucha poruszył sprawę koniecznego naprawienia (lub uzupełnienia) nagłośnienia na hali sportowej w Witkowie.


Ad.3. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Do treści informacji uwag nie zgłoszono, została ona przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Pan Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował, że projekt uchwały dotyczący wartości punktu dla określenia miesięcznych kwot wynagrodzenia zasadniczego dotyczy pracowników administracyjno-obsługowych przedszkoli i szkół. Dyrektorzy tych placówek oświatowych zwrócili się do Burmistrza z wnioskiem o ustalenie wartości przedmiotowego punktu w wysokości 3,92zł. Burmistrz zaaprobował proponowaną wartość i wobec tego został przygotowany projekt przedmiotowej uchwały.

Po czym p.Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXV/236/05  w sprawie akceptacji wartości jednego punktu w złotych dla określenia miesięcznych kwot wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników administracyjno-obsługowych przedszkoli i szkół w gminie Witkowo została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Pan Marian Gadziński poinformował, że projekt uchwały dot. ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego stanowi jakby kontynuację uchwały podjętej w poprzednim punkcie porządku obrad i również dotyczy pracowników administracyjno-obsługowych przedszkoli i szkół. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z sierpnia 2005r. Rada jest władna ustalić wysokość najniższego wynagrodzenia, a Burmistrz proponuje, by była to kwota 686,-zł.

Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje Rady pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXV/237/05 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6. Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował, że jak co roku, Rada zobowiązana jest do uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Przedstawiony Radzie projekt Programu składa się z kilku części: wstępu, części opisowej, harmonogramu kosztów związanych z realizacją Programu. Przyjęto, że w 2006r. z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu wpłynie kwota 160tys.zł, z tego 5tys.zł zostanie w późniejszym terminie przeznaczone na utworzenie Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii (po zatwierdzeniu Krajowego Programu). Na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych będzie więc 155tys.zł. Do środków tych dochodzi kwota 27tys.zł, która pozostała z realizacji tegorocznego Programu, jako środki niewygasające.

Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje Rady pozytywnie zaopiniowały omawiany projekt Programu i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXV/238/05 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Witkowo na 2006r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. W punkcie tym ustosunkowano się do następujących spraw, zgłoszonych w punkcie 2 porządku obrad:

1/ p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta:
- odnośnie sprzątania ulic na Osiedlu Nr 5 - poinformował, że utrzymaniem porządku i czystości na przejętych przez gminę i przylegających terenach zajmuje się Zakład Gospodarki Komunalnej, który zwróci na przyszłość większą uwagę, by te tereny były dobrze sprzątane;

- odnośnie monitoringu - stwierdził, że temat jest aktualny, będzie rozmawiał z firmami, które wcześniej złożyły różne oferty w tym przedmiocie, przede wszystkim na teren OW w Skorzęcinie. Podejmie temat odnośnie monitoringu miasta, w miarę możliwości zostaną zamontowane kamery;

- odnośnie księgozbioru dzieł związanych z Papieżem Janem Pawłem II - p.Burmistrz poinformował, że rozmawiał na ten temat z panią dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy. Taki księgozbiór jest prowadzony od ponad roku, ale prosił panią dyrektor o zwrócenie szczególnej uwagi na większe tempo gromadzenia tych zbiorów;

- odnośnie lodowiska - poinformował, że temat ten był analizowany, rozmawiał z użytkownikiem terenu przed Klubem Garnizonowym. LOK wykorzystuje ten teren, więc szukał alternatywnych rozwiązań i proponuje teren gminny przy ul.Czerniejewskiej (naprzeciw tzw. łamańca). Pan Burmistrz podkreślił, że powodzenie realizacji tego tematu, w dużej mierze zależy od pogody. Uzupełniając wypowiedź p.Burmistrza, p.Przewodniczący proponował rozważyć urządzenie lodowiska przy ul.Jasnej;

- odnośnie miejsc parkingowych dla inwalidów - zamówiono odpowiednie tabliczki, które zostaną zamontowane na parkingach przy CPN, przy targowisku i ewentualnie przy kiosku (przy Parku Kościuszki);

- odnośnie drogi Mąkownica-Ruchocin - p.Burmistrz potwierdził, że droga ta nie znalazła się w budżecie na 2006r., ale była brana pod uwagę. W budżecie ujęto dwie drogi: Ćwierdzin-Gaj i drogę w Skorzęcinie przed Ośrodkiem Wypoczynkowym. Budżet konstruowany jest na cały rok, ale w ciągu roku  jest zmieniany. Jeśli okaże się, że dotacja z Urzędu Marszałkowskiego będzie większa niż gmina oczekuje, temat ww. drogi ponownie zostanie rozważony, w trakcie roku;

- odnośnie likwidacji kursu autobusu w Skorzęcinie - p.Burmistrz  poinformował, że PPKS skierowało do gmin (z terenu swego działania) pismo informujące o likwidacji lub skróceniu kursów autobusowych. Po przerwie udostępni to pismo zainteresowanym Sołtysom. W takich przypadkach gmina stara się interweniować by kursy pozostały, ale nie wiadomo jaki skutek to odniesie. W ww. piśmie PPKS jako przyczynę likwidacji kursu podało małą liczbę pasażerów;

- odnośnie drogi w kierunku Huty Skorzęckiej - p.Burmistrz wyjaśnił, że droga będzie profilowana. Gmina dysponuje zapasem żużlu, więc jeśli tylko warunki pogodowe pozwolą, żużel zostanie tam nawieziony;

2/ p.Przewodniczący Rady odnośnie uczestnictwa w posiedzeniach Komisji i konstruowania budżetu wyjaśnił, co następuje: Przewodniczący Komisji mają prawo zapraszać na posiedzenia Komisji dowolne osoby. Poza tym posiedzenia są jawne i każdy kto ma na to ochotę może na posiedzenie przyjść, choć oczywiście bez prawa głosu. Potwierdził, że w składzie Komisji Rolnictwa nie ma przedstawiciela z terenu Osiedla Nr 5. Odnośnie konstruowania budżetu - o jego kształcie decyduje Burmistrz. Do składanych przez sołtysów, przewodniczących zarządów osiedli czy radnych wniosków, Burmistrz może się ustosunkować w formie autopoprawek;

3/ p.Telesfor Gościniak - Wicestarosta Gnieźnieński w imieniu Zarządu Powiatu i Starosty życzył zebranym dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności w Nowym Roku.

Pan Przewodniczący Rady podziękował za życzenia i prosił o przekazanie życzeń Radnym Powiatu, którzy będą w dniu dzisiejszym obradować na sesji oraz Staroście.


Przerwa w obradach - od godz. 10,50  do  godz. 11,20.


Ad.8. Projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowej na remont komunalnych budynków mieszkalnych przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Do przedmiotowego projektu uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał go pod głosowanie.

UCHWAŁA Nr XXV/239/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.9. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały dotyczący przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki nr 175/4 w Witkowie, Komisje analizowały na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisja Szkolnictwa  zaopiniowała projekt pozytywnie, natomiast Komisja Finansów i Komisja Rolnictwa, proponują przesunąć rozpatrzenie przedmiotowego tematu na kolejną sesję, po spotkaniu z przedstawicielami Agencji Nieruchomości Rolnych. Po powyższym wprowadzeniu p.Przewodniczący poprosił p.Burmistrza o przedstawienie projektu tej uchwały.

Pan Burmistrz przedstawił projekt ww. uchwały z uzasadnieniem. Następnie poinformował, że na jednym z posiedzeń Komisji, zgłoszono propozycję, by gmina zakupiła przedmiotowy grunt i prowadziła na ten temat rozmowy z Agencją Nieruchomości Rolnych. Istnieje możliwość prowadzenia takich rozmów, ale w praktyce jest tak, że raczej nie ma szans na zakup tego gruntu po cenie gruntu rolnego, ponieważ docelowo grunt ten przeznaczony jest pod budownictwo. Rada winna zdecydować, czy podjąć uchwałę na dzisiejszej sesji i opracować plan wspólnie z sąsiednimi terenami, czy też prowadzić rozmowy z Agencją i odłożyć temat na kolejną sesję.

Pan Ireneusz Kwapich - Przewodniczący Komisji Rolnictwa przypomniał, że dwie Komisje sugerowały by rozmawiać z Agencją  i odłożyć temat na kolejną sesją.

W związku z pytaniem p.Przewodniczącego nt. konsekwencji niepodjęcia w dniu dzisiejszym omawianej uchwały, p.Burmistrz  stwierdził, że można wstrzymać się z realizacją wcześniej podjętych uchwał.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały nie głosował żaden Radny, przeciw było 13 Radnych, 1 Radny wstrzymał się od głosu.

Uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 175/4 położonej w Witkowie, z przeznaczeniem na cele lokalizowania zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z dopuszczeniem nieuciążliwych usług  - nie została  podjęta.


Ad.10. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały dotyczący środków niewygasających został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje Rady.

Projekt ww. uchwały przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXV/240/05 w sprawie wydatków budżetu Gminy i Miasta Witkowo na 2006r. które nie wygasają z upływem roku budżetowego została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.11. Pan Przewodniczący poinformował, że z proponowanymi zmianami w budżecie gminy i miasta Radni zapoznali się na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisja Szkolnictwa i Komisja Finansów pozytywnie zaopiniowały przedmiotowe zmiany.

Po czym p. Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta odczytała uzasadnienie do projektu uchwały wraz z tematycznym komentarzem. Pani Skarbnik poinformowała ponadto, że nie mogła uczestniczyć w dniu wczorajszym w posiedzeniu Komisji Rolnictwa by omówić zmiany w budżecie, z uwagi na odbywającą się w tym dniu kontrolę dokumentów związanych z realizacją inwestycji - kanalizacji w OW w Skorzęcinie. Wynik kontroli jest pozytywny, dzisiaj został podpisany protokoł i w najbliższym czasie gmina winna otrzymać dotację na tę inwestycję.

Pytań i uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

UCHWAŁA Nr XXV/241/05 zmieniająca uchwałę budżetową na 2005r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.12. Pan Przewodniczący poinformował, że opracowany przez Burmistrza Gminy i Miasta projekt budżetu na 2006r. Komisja Szkolnictwa i Komisja Rolnictwa analizowały na listopadowych posiedzeniach. Wypracowane przez te Komisje opinie, zostały przekazane Komisji Finansów, która zgodnie z procedurą uchwalania budżetu zapoznała się z nimi i wypracowała własną opinię w tym przedmiocie. Następnie opinie zostały przekazane p.Burmistrzowi, który na dzisiejszej sesji przedkłada Radzie do uchwalenia projekt budżetu z propozycją przyjęcia autopoprawek. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, projekt budżetu został przedstawiony również Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Po powyższym wprowadzeniu p.Przewodniczący poprosił p.Grzegorza Kaźmierczaka - Zastępcę Przewodniczącego Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego o przedstawienie opinii Komisji na temat projektu budżetu.

Przedstawiona opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Po czym p.Przewodniczący odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej nt. projektu budżetu (za zgodą Rady - ważniejsze fragmenty). Poinformował, że uwagi RIO zostały uwzględnione w autopoprawkach Burmistrza.

Wniosek Burmistrza Gminy i Miasta o dokonanie autopoprawek przedstawiła p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta.
Opinia RIO oraz ww. wniosek Burmistrza stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Uwag nie zgłoszono.

Pan Przewodniczący poinformował, że zgodnie z procedurą, uchwalanie budżetu polega na przegłosowaniu przez Radę wniosków w sprawie zmiany projektu uchwały budżetowej, przedstawionych wyłącznie przez Burmistrza, a następnie poddanie pod głosowanie projektu uchwały budżetowej wraz z przegłosowanymi poprawkami.
Wobec powyższego poddał pod głosowanie przedstawiony przez panią Skarbnik wniosek Burmistrza o dokonanie zmian (autopoprawek) w projekcie budżetu.

Powyższy wniosek został przez Radę przyjęty jednogłośnie.

Do projektu uchwały budżetowej nie zgłoszono uwag, wobec czego p.Przewodniczący poddał przedmiotowy projekt pod głosowanie.

UCHWAŁA Nr XXV/242/05 w sprawie uchwalenia budżetu gminy i miasta Witkowo na 2006r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Przewodniczący pogratulował p.Burmistrzowi jednogłośnie uchwalonego budżetu.

Pan Burmistrz podziękował za jednomyślność, świadczącą o dobrej współpracy. Dodał, że budżet jest optymistyczny, wymaga ogromu pracy, ale liczy na wzbogacenie budżetu dodatkowymi środkami.


Ad.13. Pan Przewodniczący poinformował, że z uwagi na prawdopodobny termin wyborów samorządowych wiosną 2006r., plan pracy Rady i plany pracy Komisji zostały przygotowane tylko na I półrocze. Po czym przedstawił projekt planu pracy Rady na I półrocze 2006r. i poinformował, że Komisje pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt.

Uwag nie zgłoszono.

Następnie plany pracy poszczególnych Komisji przedstawili:

1/ p.Henryk Mucha   - plan pracy Komisji Rewizyjnej

2/ p.Grzegorz Kaźmierczak  - plan pracy Komisji Finansów i Rozwoju
      Społeczno-Gospodarczego

3/ p.Ireneusz Kwapich  - plan pracy Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego

4/ p.Piotr Jóźwik   - plan pracy Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej.

Do planów pracy Komisji uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXV/243/05 w sprawie uchwalenia planów pracy: Rady Miejskiej w Witkowie i planów pracy stałych Komisji Rady Miejskiej na I półrocze 2006r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.14. Sprawozdanie z wykonania uchwały Nr XVII/169/00 Rady Miejskiej z dnia 30 czerwca 2000r. w sprawie ustalenia zasad zbywania nieruchomości gminnych oraz wyrażenia zgody na bonifikatę od ceny sprzedaży tych nieruchomości przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono.

Przedmiotowe sprawozdanie zostało przez Radę przyjęte i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.15. Informację o wykorzystaniu i rozliczeniu dotacji udzielonych na podstawie uchwały Nr XVII/157/04 Rady Miejskiej z dnia 26 listopada 2004r. przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Do treści informacji nie zgłoszono uwag.

Informacja została przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.16. Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie nominowania Burmistrza Witkowa - Krzysztofa Szkudlarka do konkursu na tytuł Europejczyka Roku 2005. Po czym przypomniał, że na poprzedniej sesji zapoznał Radnych z pismem Redakcji miesięcznika "Monitor Unii Europejskiej" dotyczącym ogłoszenia ogólnopolskiego konkursu na tytuł Europejczyka Roku 2005. Radni, w tym on - Przewodniczący Rady oraz pracownicy Urzędu zaproponowali, by do przedmiotowego konkursu zgłosić Burmistrza Gminy i Miasta, w związku z czym został opracowany przedstawiony powyższy projekt uchwały. Zgłoszenie będzie dotyczyło kategorii "Gospodarz Gminy", w zakresie wykorzystywania funduszy unijnych na rzecz rozwoju gminy i budowania nowoczesnego społeczeństwa obywatelskiego. Jak wynika z budżetu 2005r., i o czym Radni wiedzą, stwierdził dalej p.Przewodniczący, gmina skorzystała z wielu programów unijnych. Nieważne jest które miejsce Burmistrz zajmie, najważniejsze jest to, że weźmie udział w konkursie i że Rada mu ten udział umożliwiła. Pan Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi do projektu uchwały.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXV/244/05 w sprawie nominowania Burmistrza Witkowa - Krzysztofa Szkudlarka do konkursu na tytuł Europejczyka Roku 2005 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Burmistrz podziękował Radnym za podjęcie uchwały. Stwierdził, że to dla niego wyróżnienie, uznanie i  wyzwanie. Podziękował również Radnym za współpracę w 2005r., za merytoryczne posiedzenia Komisji i sesje, które bardzo ceni i liczy na dalszą dobrą współpracę z Radnymi, Sołtysami, Przewodniczącymi Zarządów Osiedli i pracownikami. Pan Burmistrz stwierdził dalej, że reprezentuje samorząd Witkowa i uchwała dotyczy jego osoby, ale wiadomo, że sukcesy zależą od wielu osób, to nie sukces jednej osoby, ale współdziałanie wielu osób.


Ad.17. W punkcie tym p.Przewodniczący Rady poinformował o następujących sprawach:
1/ poinformował, że w wyniku zbiórki pieniężnej na wsparcie rodziny z Ruchocinka, zebrano kwotę 144,-zł.
Protokoł z dokonanej zbiórki (i potwierdzenie odbioru pieniędzy) stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

2/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 24 lutego 2006r.


Ad.18. Wobec wyczerpania się porządku obrad XXV sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący zamknął jej obrady o godz.12,20, życząc wszystkim obecnym szczęśliwego Nowego Roku, by nie był gorszy od obecnego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław  Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz