Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł z XXIV sesji Rady Miejskiej (25.11.2005)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł z XXIV sesji Rady Miejskiej (25.11.2005)


PROTOKOŁ Nr XXIV/05

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 25 listopada 2005r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji sołtysi, przewodniczący zarządów osiedli i goście - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy 14 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu trębacza - p.Kazimierza Lesiaka z Witkowa.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji. Proponował dokonać następujących zmian:

1/ wykreślić punkt "14" dotyczący stowarzyszenia: Organizacji Turystycznej "Szlak Piastowski" i wprowadzić w to miejsce punkt w brzmieniu: "Strategia Współpracy Miasta i Gminy Witkowo z organizacjami pozarządowymi na lata 2006-2015";

2/ wykreślić punkt "17" dotyczący poręczenia kredytu i wprowadzić w to miejsce punkt w brzmieniu: "Podjęcie uchwały w sprawie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2006".

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał zgłoszone wyżej propozycje zmian, kolejno pod głosowanie.

Obydwie propozycje uzyskały bezwzględną większość ustawowego składu Rady (13 głosów "za", 1 wstrzymujący się"), zostały więc przez Radę przyjęte.


Porządek  sesji:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku obrad.

2. Interpelacje, zapytania i wnioski.

3. Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

4. Podjęcie uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych na 2006r.

5. Nadanie imienia Zespołowi Szkolno-Przedszkolnemu w Mielżynie.

6. Podjęcie uchwały dot. regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego.

7. Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.

8. Zmiana statutu Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Witkowie.

9. Podjęcie uchwały w sprawie inwestycji wieloletniej pod nazwą "Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej wraz z przykanalikami i przepompowniami ścieków dla wsi: Małachowo Złych Miejsc, Małachowo Szemborowice, Małachowo Wierzbiczany i miasta Witkowa".

10. Podjęcie uchwały dot. zaciągnięcia pożyczki w WFOŚiGW w Poznaniu na zadanie określone w punkcie 9.

11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Witkowie przy ul.Jasnej 38.

12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowych stanowiących własność gminy Witkowo.

13. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działek położonych w Ćwierdzinie, z przeznaczeniem na cele lokalizowania zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej.

14. Strategia Współpracy Miasta i Gminy Witkowo z organizacjami pozarządowymi na lata 2006-2015.

15. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2005r.

16. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2006.

17. Podjęcie uchwały w sprawie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2006.

18. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Ochrony Środowiska.

19. Sprawozdanie z realizacji uchwał podjętych od dnia 26 listopada 2004r. do dnia 30 września 2005r.

20. Inne sprawy.

21. Zamknięcie obrad XXIV sesji Rady Miejskiej w Witkowie.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady poinformował, że zbiórka pieniężna przeznaczona będzie na wsparcie finansowe rodziny wieloletniej z Gorzykowa (zakup wyprawki);

- p.Adolf Pławczyk - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5 w Witkowie:
1/ stwierdził, że przedłuża się sprawa przekazania terenu Osiedla Nr 5 gminie i w tym przejściowym czasie nie wiadomo kto ma rozwiązać takie problemy jak brak odpływu ścieków, czy niedrożna kanalizacja burzowa. Nie wiadomo np. kto winien naprawić awarię, jeśli studzienka oddalona jest od danego bloku o ok. 600m. Prosił o zajęcie się tymi sprawami. Dodał, że coraz więcej też śmieci m.in. przy samolocie, a WAM się tym nie interesuje;

2/ stwierdził, że na ul.Braci Łukowskich (od ul.Gnieźnieńskiej do ul.Czerniejewskiej) i za blokami przy ul.Czerniejewskiej 16 i 16a podłączono co drugą lampę oświetlenia ulicznego, dalej świecą wszystkie lampy, ale na parkingu jest ciemno. Proponował włączyć dwie lampy na wprost bloku przy ul.Czerniejewskiej 16, a wyłączyć co drugą lampę na ul.Braci Łukowskich;

3/ pytał o termin sfinansowania przejęcia terenów na Osiedlu;

4/ w związku ze zdjęciem pojemnika na śmieci sprzed bloku i wstawieniem go na kort, prosił by coś z tym zrobić;

5/ poinformował, że mieszkańcy chcą odkupić od WAM duże pojemniki na śmieci i je wyremontować, ponieważ ZGK nie chce wywozić śmieci z terenu Osiedla. Trzeba to jakoś rozwiązać;

6/ poinformował, że spadające liście zatykają kanalizację burzową, jego interwencja w WAM w Poznaniu pozostała bez odpowiedzi;

- p.Krzysztof Bykowski - Sołtys Sołectwa Jaworowo podziękował Burmistrzowi za podłączenie wsi do kanalizacji sanitarnej;

- p.Feliks Kowalik - Sołtys Sołectwa Ruchocin pytał, kiedy zostanie zlikwidowane "dzikie" składowisko odpadów przemysłowych;

- p.Stanisław Przybylski - Sołtys Sołectwa Mielżyn podziękował Burmistrzowi i Radzie Miejskiej za kanalizację sanitarną i spytał o termin wykonania drugiej części tego zadania. Wskazał ponadto na uszkodzony ciężkim sprzętem brzeg drogi asfaltowej, przy posesji pani Bociek;

- p. Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka:
1/ prosił o wycięcie krzewów na drodze we wsi Kamionka;

2/ proponował podciąć akacje przy drodze asfaltowej Witkowo-Kamionka, by przejeżdżający samochodami nie wyrzucali tam śmieci;

3/ poruszył sprawę wybudowanej zastawki melioracyjnej za Mielżynem. Być może jest to już poza terenem naszej gminy, ale na budowę zastawki musi być zezwolenie. W Ruchocinku grozi zalaniem;

- p.Tomasz Deskowski wnioskował o rozpatrzenie możliwości wykonania w okresie zimowym lodowiska oraz o "poprawienie" górki saneczkowej na Strzelnicy i na tzw. łysej górce;

- p.Krzysztof Wiącek pytał, kiedy zostaną załatane dziury na drodze z Witkowa do Dębiny, bo załatanie dużej dziury żwirem, nie rozwiązuje sprawy;

- p.Antoni Popek pytał, czy inwestor budujący nowy obiekt handlowy przy ul.Jana Pawła II zwrócił się  do Urzędu GiM w sprawie wskazania miejsca przejścia dla pieszych z parkingu do powstającego obiektu.


Ad.3. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Nawiązując do treści informacji p.Tomasz Wędzikowski zwrócił się do p.Burmistrza z pytaniem dot. zdjętych z Pomnika Powstańców Wlkp. tablic, a p.Antoni Popek z pytaniem, od kiedy Gminne Centrum Informacji funkcjonuje w pełnym wymiarze czasu i jak jest reklamowane.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że tablice zostały zabezpieczone i zostaną umieszczone w Izbie Pamięci. Od października br. Gminne Centrum Informacji funkcjonuje przez 6 dni w tygodniu, po dziesięć godzin dziennie. Stanowiska są w 100% obsadzone, zainteresowanie mieszkańców jest duże. Były już informacje o funkcjonowaniu GCI, a kolejną z form reklamowania usług GCI jest przedstawiona przez niego informacja międzysesyjna, która jest informacją publiczną.

Informacja została przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 
Ad.4. W punkcie tym uchwalono stawki podatków i opłat lokalnych na 2006r.:

a/ podatek  od nieruchomości:
Pan Przewodniczący poinformował, że na swych przedsesyjnych posiedzeniach Komisje wypracowały propozycje stawek. Zaproponował, że będzie przedstawiał propozycje Burmistrza i propozycje Komisji, a ewentualne uwagi Radni mogą zgłaszać w danym momencie. W przypadku pozycji, w których propozycje stawek różnią się kwotowo, poddawane będą pod głosowanie stawki najdalej idące. Rada powyższą propozycję zaakceptowała. Następnie p.Przewodniczący odczytywał z materiału pomocniczego proponowane przez Burmistrza i poszczególne Komisje stawki.
W oparciu o ww. materiał pomocniczy, przystąpiono do ustalania brzmienia poszczególnych pozycji w projekcie uchwały, zgodnie z ww. przyjętymi zasadami.

"5e/ od budynków …wykorzystywanych na cele inne niż wymienione w pkt 1,2,3,4 i 5a,b,c,d" - odrzucono stawkę 5,-zł, a przyjęto stawkę 6,17zł (11 głosów "za, 3 wstrzymujące się) ;

"7b/ od gruntów letniskowych i rekreacyjnych od 1m2" - odrzucono stawkę 0,20zł, a przyjęto stawkę 0,33zł (10 "za", 4 wstrzymujące się);

"7c/ od gruntów pod jeziorami od 1ha" - odrzucono stawkę 3,00zł, a przyjęto stawkę 3,61zł (8 "za", 6 wstrzymujących się);

Stawki proponowane przez Burmistrza i Komisje w jednakowej wysokości, zostały przez Radę przyjęte jednomyślnie, bez uwag.

Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości przedstawiła p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta.

Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXIV/218/05 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości została podjęta większością głosów (13 "za", 1 wstrzymujący się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Rolnictwa, Komisję Szkolnictwa i Komisję Finansów. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

Projekt przedmiotowej uchwały odczytała pani Skarbnik Gminy i Miasta, po czym p.Przewodniczący poddał ją pod głosowanie.

UCHWAŁA Nr XXIV/219/05 w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

b/ opłata miejscowa-klimatyczna:
Pan Przewodniczący poinformował, że wszystkie Komisje zgodnie zaakceptowały proponowane przez Burmistrza stawki, tj. 1,00zł od osoby dorosłej i 0,50zł od dzieci i młodzieży szkolnej. Jeśli Rada zdecyduje pozostawić te stawki, obowiązujące w 2005r., nadal obowiązywać będzie uchwała z 2003r.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że Rada nie będzie podejmować uchwały, nadal obowiązywać będzie uchwała podjęta w listopadzie 2003r.;

c/ opłata targowa:
Pan Przewodniczący poinformował, że w stosunku do wysokości opłat obowiązujących w 2005r., Burmistrz proponuje dokonanie jednej zmiany w punkcie "3" dotyczącym opłaty dziennej za sprzedaż artykułów przemysłowych  i różnych z samochodu lub straganu. Komisje Rady zgodnie zaakceptowały propozycję Burmistrza. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr IX/80/03 Rady Miejskiej w Witkowie z dnia 21 listopada 2003r. w sprawie określenia opłaty targowej przedstawiła pani Skarbnik.

UCHWAŁA Nr XXIX/220/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

d/ podatek od posiadania psów:
Pan Przewodniczący poinformował, że Burmistrz i Komisja Rolnictwa proponują pozostawić stawki omawianego podatku bez zmian, tj. 20,-zł, natomiast Komisja Szkolnictwa i Komisja Finansów proponują podwyższenie stawek do 25,-zł. Po czym poddał pod głosowanie stawki 25,-zł jako najdalej idące, w poszczególnych pozycjach projektu uchwały:

"1a/ roczna stawka na terenie miasta od pierwszego i każdego następnego psa"- odrzucono stawkę 20,-zł, a przyjęto stawkę 25,-zł (9 głosów "za, 1 przeciw, 4 wstrzymujące się);

"1b/ roczna stawka …w gospodarstwie rolnym od trzeciego i każdego następnego psa" - odrzucono stawkę 20,-zł, a przyjęto stawkę 25,-zł (8 "za", 6 wstrzymujących się);

"1c/ roczna stawka …w nieruchomościach nie związanych z gospodarstwem rolnym…" - odrzucono stawkę 20,-zł, a przyjęto stawkę 25,-zł (12 "za", 2 przeciw);

"2a/ roczna stawka na terenie wsi w gospodarstwie rolnym…" - odrzucono stawkę 20,-zł, a przyjęto stawkę 25,-zł (7 "za", 7 wstrzymujących się);

"2b/ roczna stawka…w nieruchomościach nie związanych z gospodarstwem rolnym…" - odrzucono stawkę w wysokości 20,-zł, a przyjęto stawkę w wysokości 25,-zł (8 "za", 6 wstrzymujących się).

Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od posiadania psów, przedstawiła pani Skarbnik.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXIV/221/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

e/ podatek rolny:
Pan Przewodniczący poinformował, że Burmistrz i Komisje Rady zgodnie proponują obniżenie stawki do wysokości 25,00zł, a Wielkopolska Izba Rolnicza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

Projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2005r. przedstawiła pani Skarbnik.

UCHWAŁA Nr XXIV/ 222/05 w sprawie jak wyżej została podjęta większością głosów (12 "za, 1 przeciw, 1 wstrzymujący się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

f/ podatek od środków transportowych:
Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje pozytywnie zaopiniowały przedstawiony przez Burmistrza projekt uchwały.
 
Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXIV/223/05 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Przerwa  w obradach - od godz. 13,30 do godz. 14,10.

Po przerwie p.Przewodniczący poinformował, że obecnie w sesji uczestniczy 12 Radnych, ponieważ 2 Radnych udało się na pogrzeb. Po czym kontynuowano obrady.


Ad. 5. Projekt uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkolno-Przedszkolnemu w Mielżynie przedstawił wraz z uzasadnieniem p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Po czym p.Przewodniczący poinformował, że Komisje Rady pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
UCHWAŁA Nr XXIV/224/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 12 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6. Projekt uchwały dotyczący regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, przedstawił wraz z opinią Związku Nauczycielstwa Polskiego p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.
Przedmiotowa opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W tematycznym komentarzu p.Gadziński poinformował, że zawarte w opinii uwagi ZNP zostały przedstawione wszystkim Komisjom Rady. Przed ostatnim posiedzeniem Komisji pani Prezes ZNP-Oddział w Witkowie zasugerowała, by pozostawić wychowawcom w Przedszkolu i w klasach "O" dodatki za wychowawstwo (35,-zł miesięcznie), w ramach dodatku motywacyjnego. Wiązałoby się to ze zmianą zapisu paragrafu 4 projektu uchwały. Jeśli Rada przychyliłaby się do propozycji pani Prezes, wymagałoby to poszerzenia zapisów pkt 1 i pkt 5 w tym paragrafie, w sposób następujący:

"1. Dodatek motywacyjny dla nauczyciela nie może być wyższy niż 50% jego wynagrodzenia zasadniczego, a w przypadku nauczyciela przedszkola i oddziału przedszkolnego przy szkołach podstawowych nie może być niższy niż 2% jego wynagrodzenia zasadniczego."

"5. Kwoty na dodatki motywacyjne dla nauczycieli danej szkoły lub placówki ustala się w ramach posiadanych środków w wysokości 5% środków planowanych na wynagrodzenie zasadnicze oraz w wysokości 7% środków planowanych na wynagrodzenie zasadnicze dla nauczycieli przedszkola i oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych."

Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje Rady wyraziły następujące opinie o omawianym projekcie regulaminu:
1/ Komisja Rolnictwa wyraziła opinię pozytywną, bez uwag;

2/ Komisja Szkolnictwa wyraziła opinię pozytywną z następującymi uwagami: 
- w paragrafie 6 ust.1 Komisja proponuje zmienić wysokość dodatku za wychowawstwo klasy z proponowanych w uchwale "30-40zł" na "35-40zł" oraz zmienić wysokość dodatku dla opiekuna stażu z proponowanych "10-25zł" na "20-30zł" ;

3/ Komisja Finansów wyraziła opinię pozytywną, z następującymi uwagami:
- w paragrafie 4 Komisja proponuje dopisać kolejny, szósty punkt, ustalający dodatek motywacyjny dla nauczycieli przedszkoli w wysokości minimum 2% środków planowanych na wynagrodzenia zasadnicze;
- Komisja proponuje zmienić wysokość dodatku dla opiekuna stażu tak jak Komisja Szkolnictwa, tj. "20-30zł".

Pan Przewodniczący dodał, że pierwsza propozycja Komisji Finansów jest zbieżna z propozycją ZNP i spytał o ewentualne uwagi.

Uzasadniając propozycję Komisji Szkolnictwa , p.Piotr Jóźwik poinformował, że w posiedzeniu tej Komisji uczestniczyła pani Prezes ZNP w Witkowie. W wyniku analizy i obliczeń Komisja stwierdziła, że podwyższenie minimalnej wysokości dodatku za wychowawstwo klasy i podwyższenie dodatku dla opiekuna stażu nie pociągnie za sobą dużych skutków finansowych, a pozwoli na wzrost najniższego wynagrodzenia.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał propozycje Komisji Szkolnictwa, pod głosowanie.

Za zmianą wysokości dodatku za wychowawstwo na "35-40zł" oraz zmianą wysokości dodatku dla opiekuna stażu na "20-30zł" głosowało 11 Radnych, 1 wstrzymał się od głosu.
Propozycja została przez Radę przyjęta.

Po czym p.Przewodniczący stwierdził, że proponowany przez p.Gadzińskiego zapis w paragrafie 4 pkt 1 i pkt 5 jest bardziej rozbudowany niż proponowany w tym zakresie zapis Komisji Finansów i zaproponował, by wobec tego poddać pod głosowanie propozycje p.Gadzińskiego. Spytał o ewentualne uwagi, bądź inne propozycje.

Uwag i innych propozycji nie zgłoszono.

Po ponownym odczytaniu przedmiotowej poprawki przez p.Gadzińskiego, p.Przewodniczący poddał ją pod głosowanie.

Za ww. zmianą zapisu w paragrafie 4 pkt 1 i pkt 5 , głosowało 12 Radnych.

Poprawka została przez Radę przyjęta.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

UCHWAŁA Nr XXIV/225/05 w sprawie regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 12 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. W punkcie tym p.Burmistrz ustosunkował się do następujących spraw, zgłoszonych w punkcie 2 porządku sesji:

- odnośnie oświetlenia ul.Braci Łukowskich - stwierdził, że wyłączeń dokonano na wniosek mieszkańców i również na dzisiejszy wniosek zostanie to przeanalizowane i skorygowane, zapewne parking ten zostanie bardziej oświetlony;

- odnośnie sprzątania ulic na Osiedlu Nr 5 - Zakład Gospodarki Komunalnej sprząta przejęte ulice, a zanieczyszczenia te są spowodowane nawiewanymi liśćmi z terenów przyległych do  sprzątanych ulic;

- odnośnie przejęcia części terenu Osiedla Nr 5 przez gminę - 2 dni temu otrzymał akt notarialny z 17 listopada br., z którego wynika, że WAM zrzeka się własności pięciu działek (2 place zieleni, park, plac zabaw i część drogi) i przekazuje je gminie. Jednak jest to akt jednostronny, ponieważ gmina nie uczestniczyła w podpisaniu tego aktu, stało się to bez naszej wiedzy i zgody;

- odnośnie niedrożności kanalizacji burzowej - wystosujemy pismo w tej sprawie;

- odnośnie odpadów przemysłowych w Ruchocinie - odpady te usuwane są od kilku tygodni, za kilka dni będzie sprzątnięte;

- odnośnie kanalizacji sanitarnej w Mielżynie - w najbliższych dwóch latach nie planuje się budowy II części, ponieważ jest planowana budowa kanalizacji w Małachowie, jest ona dużą i kosztowną inwestycją;

- odnośnie wycinki krzewów - zadanie jest zlecone i zostaną one wycięte przez SKR;

- odnośnie zastawki na rowie - to kolejna samowola w tej okolicy, zbadamy czy zastawka znajduje się na naszym terenie, czy na terenie gminy Strzałkowo;

- odnośnie lodowiska - kiedyś lodowisko urządzono na placu przy Klubie Garnizonowym, zajętym obecnie na plac manewrowy LOK, do celów nauki jazdy. Będzie rozmawiał na ten temat z właścicielem gruntu, rozważymy urządzenie lodowiska ewentualnie w innym miejscu. Ponadto uporządkujemy Strzelnicę na zjazdy saneczkowe;

- odnośnie dziur na drodze Dębina-Witkowo -  wiosną naprawiono dziury, obecnie zlecone zostało kolejne łatanie i według posiadanych informacji, zostało to wykonane. Pan Burmistrz dodał, że jest to ciąg drogi powiatowej;

- odnośnie inwestora przy ul.Jana Pawła II - inwestor nie zwracał się do Urzędu w sprawie przejścia, realizuje inwestycję w oparciu o wyrysy z planu zagospodarowania przestrzennego i zgody uzyskane w Starostwie. Sam zastanawiał się jak klienci będą docierać do obiektu. Wystąpimy o informację na ten temat do Zarządu Powiatowego Dróg . Pan Burmistrz podkreślił, że znajdujący się przy tej ulicy parking gminny, nie był budowany na potrzeby ww. obiektu, ale na potrzeby targowiska gminnego, stąd wykonane opłotowanie.


Ad.8. Projekt uchwały w sprawie zmiany statutu Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Witkowie przedstawił wraz z uzasadnieniem p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

UCHWAŁA Nr XXIV/ 226/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.9. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie inwestycji wieloletniej pod nazwą "Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej wraz z przykanalikami i przepompowniami ścieków dla wsi: Małachowo Złych Miejsc, Małachowo Szemborowice, Małachowo Wierzbiczany i miasta Witkowa", został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje Rady. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXIV/227/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.10. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały dotyczący zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na kanalizację, określoną w punkcie 9 porządku sesji, została pozytywnie zaopiniowana przez Komisje Rady. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXIV/228/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.11. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Witkowie przy ul.Jasnej 38, Komisja Rolnictwa i Komisja Szkolnictwa zaopiniowały pozytywnie. Komisja Finansów nie wyraziła opinii, jedynie się z projektem zapoznała.

Projekt przedmiotowej uchwały przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

W tematycznej dyskusji głos zabrał p.Tadeusz Mikutel - Dowódca 33 Bazy Lotniczej w Powidzu. Na wstępie podziękował za zaproszenie go na sesję w tak ważnej sprawie. Poinformował, że sprawa likwidacji Przedszkola trwa już kilka lat. 4 listopada br. Minister Obrony Narodowej podpisał zarządzenie Nr 24 w sprawie likwidacji Przedszkola i przekazania go gminie. Na podstawie tego zarządzenia Agencja Mienia Wojskowego jest zobowiązana do przekazania gminie mienia ruchomego i nieruchomego nieodpłatnie, jako darowizna. Nastąpi to na podstawie spisów inwentaryzacyjnych. Wyposażenie budynku likwidowanego Przedszkola ma wysoki standard.  Wojsko jest zainteresowane utrzymaniem funkcjonowania Przedszkola, ponieważ w przeciągu najbliższych lat Garnizon rozbuduje się w znacznym stopniu. W planach jest budowa 4 bloków, przybędzie kilka nowych jednostek wojskowych, a wraz z napływem młodych rodzin z dziećmi, będzie zmieniała się struktura zatrudnienia. Będzie też tworzona brygada lotnictwa transportowego, by wykorzystać obiecane środki w wys. 100mln. zł. (również na sprzęt i inwestycje).  Szacuje się, że będzie ok. 300-400 pracowników więcej.

Pan Przewodniczący podziękował Dowódcy za wystąpienie, poinformował, że Dowódca pierwszy raz uczestniczy w sesji i zaprosił go na kolejne sesje. Następnie zachęcił  zebranych do zadawania pytań na temat Przedszkola i ewentualnie na inne tematy.

Uczestnicy sesji zwrócili się do Dowódcy z następującymi pytaniami:

- p. Antoni Popek pytał Dowódcę o koszty utrzymania Przedszkola i  czyją własnością jest  teren między Klubem Garnizonowym, a kotłownią;

- p.Henryk Mucha pytał, na jakich zasadach działa obecnie kawiarnia i kino;

- p.Adolf Pławczyk interesował się sprawą wykorzystania pomieszczeń Klubu Garnizonowego, tj. czy umowy zawarte w tym przedmiocie z poprzednimi dowódcami, będą honorowane.

Pan Dowódca zapewnił, że będzie się starał uczestniczyć w sesjach, po czym udzielił następujących wyjaśnień: w piśmie Dowódcy do Ministra Obrony Narodowej wykazano całkowity koszt utrzymania Przedszkola (z płacami) w wys. 630tys.zł. Do Przedszkola uczęszcza 85 dzieci. W ciągu ostatnich lat nie wyremontowano jedynie elewacji zewnętrznej i infrastruktury okiennej, pozostałe remonty zostały wykonane. W budynku jest nowa, samodzielna kotłownia. Środki trwałe Przedszkola to 14tys.zł, a pozostałe, ruchome - 10tys.zł. Kompleks jest duży, ma obszar ok. 0,7ha. Kino w drodze przetargu zostało oddane w dzierżawę p.Waszakowi z Wrześni, natomiast częścią kawiarnianą zarządza Kasyno. Wykorzystanie pomieszczeń Klubu jest możliwe przez wszystkich mieszkańców, za jego zgodą i oczywiście pod warunkiem, że lokal jest wolny. Teren między Klubem a kotłownią jest własnością Agencji Mieszkaniowej lub Agencji Mienia Wojskowego.
 
W związku z pytaniem p.Antoniego Popka, czy gmina otrzyma na funkcjonowanie Przedszkola środki z budżetu państwa, p.Przewodniczący udzielił przeczącej odpowiedzi, dodając, że będzie to przedszkole samorządowe, o czym była mowa na roboczym spotkaniu Radnych w dniu 7 listopada br.
Jak dodał p.Piotr Jóźwik, o planach likwidacji Przedszkola Wojskowego wiemy od dwóch lat, prowadzenie przedszkola to zadanie własne samorządu.

W dalszej dyskusji p.Henryk Mucha zwrócił się do p.Małgorzaty Kierepki - Dyrektora Przedszkola Wojskowego z pytaniem o wysokość opłat ponoszonych przez rodziców.
Pani Dyrektor poinformowała o wysokości stałej opłaty (w zależności od liczby godzin przebywania w placówce: pierwsze dziecko - 60,-zł lub 50,-zł, drugie dziecko 30,-zł lub 25,-zł), o opłatach za wyżywienie (4,00zł lub 3,80zł), o składce na Komitet Rodzicielski (30,-zł).
Komentując wysokość kosztów utrzymania Przedszkola i wysokość opłat, p.Przewodniczący stwierdził, że koszty ponoszone przez gminę mogą być inne, a odnośnie opłat - obowiązywać będzie uchwała Rady Miejskiej w tej sprawie.
 
Innych uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

UCHWAŁA Nr XXIV/229/05 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Witkowie przy ul.Jasnej 38 została podjęta większością głosów ((10 głosów "za, 1 przeciw, 3 wstrzymujących się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


P r z e r w a     w obradach - od godz. 15,05  do  godz. 15,30.


Ad.12. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowych stanowiących własność gminy Witkowo, został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje Rady. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXIV/230/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.13. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie  przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działek położonych w Ćwierdzinie, z przeznaczeniem na cele lokalizowania zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej analizowany był przez Radnych na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji. Komisje pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt, pod warunkiem, że zainteresowani pokryją koszty sporządzenia tego planu.

W związku z pytaniem p.Tomasza Wędzikowskiego, czy zainteresowani złożyli w tej sprawie deklarację, p.Burmistrz wyjaśnił, że projekt obejmuje 14 ha gruntów. Dysponuje faxem od zainteresowanych, w którym wyrażają zgodę na pokrycie kosztów  opracowania planu dla 5 działek. Jeśli jednak wnioskodawcy nie będą partycypować w kosztach, uchwała nie będzie realizowana.

Innych uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXIV/231/05 w sprawie jak wyżej została podjęta większością głosów (13 "za", 1 wstrzymujący się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.14. Projekt uchwały dotyczącej strategii współpracy z organizacjami pozarządowymi na lata 2006-2015  przedstawiła p.Elżbieta Kiełpińska - Sekretarz Gminy i Miasta. Stwierdziła m.in. , że uchwała wprowadza rozszerzenie "Strategii zrównoważonego rozwoju Gminy i Miasta Witkowo" o politykę społeczną współpracy z organizacjami pozarządowymi i organizacjami pożytku publicznego. Na terenie Gminy działa  67 organizacji pozarządowych. Weszła w życie ustawa o pożytku publicznym i wolontariacie, a dla jej prawidłowej realizacji, należało Strategię poszerzyć. Strategia w tym zakresie została wypracowana w czasie trzech spotkań warsztatowych, z udziałem organizacji pozarządowych z naszego terenu, przy merytorycznym wsparciu fachowca z Poznania.

Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje Rady pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXIV/232/05 zmieniająca uchwałę Nr XXII/228/01 z dnia 26 stycznia 2001r. w sprawie uchwalenia "Strategii zrównoważonego rozwoju Gminy i Miasta Witkowo" została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.15. Pan Przewodniczący poinformował, że z proponowanymi zmianami w budżecie gminy i miasta Radni zapoznali się na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisja Szkolnictwa i Komisja Finansów wyraziły w tym przedmiocie pozytywną opinię.

Pani Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta poinformowała, że już po posiedzeniach Komisji, zaszła konieczność dokonania kolejnych zmian, m.in. w punkcie 6. Na posiedzeniach była mowa o podjęciu uchwały o zabezpieczeniu poręczenia pożyczki, zaciągniętej przez Stowarzyszenie "Światowid", ponieważ jednak kwestia ta została zapisana w uchwale o zasadach zbywania i nabywania nieruchomości, podjęcie odrębnej uchwały nie będzie konieczne. Jedynie w uchwale zmieniającej budżet dodano w punkcie 6 zapis o maksymalnych poręczeniach (do 20tys.zł), jakie może udzielić Burmistrz Gminy i Miasta. Kolejna zmiana to zmniejszenie w wydatkach administracyjnych środków na remonty w budynku Urzędu, a zwiększenie wydatków inwestycyjnych na prace w tym budynku. Proponuje się ponadto pozostawić kwotę 450tys.zł na Gminnym Funduszu Ochrony Środowiska i umniejszyć deficyt budżetowy.
Do odczytanego przez panią Skarbnik uzasadnienia, uwag i pytań nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXIV/233/05 zmieniająca uchwałę budżetową na 2005r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.16. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2006 przedstawiła pani Skarbnik. Stwierdziła m.in., że przedmiotowy projekt związany jest z projektem budżetu na 2006r.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXIV/234/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.17. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2006, został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje Rady. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA Nr XXIV/235/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.18. Sprawozdanie z realizacji Programu Ochrony Środowiska przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.
Przedmiotowe sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W związku z pytaniem p.Tomasza Wędzikowskiego nt. podłączenia Mąkownicy do kanalizacji sanitarnej, p.Burmistrz poinformował, że planowana jest kanalizacja terenu Odrowąż-Gorzykowo-Mąkownica oraz w Witkowie obszaru ulic : Strzałkowskiej i Wrzesińskiej.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że przedmiotowa informacja została przez Radę Miejską przyjęta.


Ad.19. Sprawozdanie z realizacji uchwał podjętych przez Radę Miejską od dnia 26 listopada 2004r. do 30 września 2005r. przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.
Przedmiotowe sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Do treści sprawozdania pytań nie zgłoszono, sprawozdanie zostało przez Radę Miejską przyjęte.


Ad.20. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady:
1/ odczytał pismo Wojewody Wielkopolskiego Nr PN.IV.-3.0046-756/05 nt. złożonych przez Burmistrza - Krzysztofa Szkudlarka i Przewodniczącego Rady Miejskiej - Bogusława Mołodeckiego oświadczeń majątkowych.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

2/ odczytał informację Burmistrza Gminy i Miasta dotyczącą realizacji obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez pracowników Urzędu Gminy i Miasta i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ odczytał informację Przewodniczącego Rady Miejskiej dotyczące realizacji obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez Radnych Rady Miejskiej.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

4/ odczytał pismo Naczelnika Urzędu Skarbowego w Gnieźnie Nr N-DOF/412/127/05 dot. dokonanej analizy oświadczeń majątkowych Radnych.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Komentując powyższe pisma, p.Przewodniczący stwierdził, że wszystkie oświadczenia zostały sporządzone prawidłowo;

5/ odczytał pismo p.Eldara Biełowa z Republiki Uzbekistan, o rozważenie możliwości osiedlenia się jego rodziny w Gminie Witkowo.
Pan Przewodniczący zaproponował, by przedmiotowe pismo zostało omówione na posiedzeniach Komisji i rozważone również przez Burmistrza;

6/ poinformował o piśmie redakcji miesięcznika "Monitor Unii Europejskiej" nt. ogólnopolskiego konkursu na tytuł "Europejczyka Roku 2005" i prosił o ewentualne propozycje w tym przedmiocie;

7/ poinformował, że wpłynęło do Rady wystąpienie pokontrolne Regionalnej Izby Obrachunkowej. Proponował przeanalizować te materiały na posiedzeniach Komisji;

8/ poinformował, że w wyniku zbiórki pieniężnej na wsparcie rodziny z Gorzykowa, zebrano kwotę 350,-zł.
Protokoł z dokonanej zbiórki (i potwierdzenie odbioru pieniędzy) stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

9/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 30 grudnia 2005r.;

- p.Krzysztof Wiącek nawiązując do zgłoszonego przez siebie wniosku w punkcie 2 porządku sesji, stwierdził, że w związku z twierdzeniem Sołtysa o wykonaniu tych prac, sprawdził to osobiście i stwierdza, że na drodze Witkowo-Dębina dziur nie załatano;

- p.Antoni Popek:
1/ zwrócił się do Burmistrza, by zmobilizował pracowników Urzędu odpowiedzialnych za realizację inwestycji, do większego nadzoru;

2/ zwrócił się do V-ce Starosty Gnieźnieńskiego z pytaniem, czy na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego, można składować gruz i kamienie;

- p.Grzegorz Kaźmierczak pytał, czy w planach przewiduje się ułożenie nawierzchni drogi w Ostrowitym Prymasowskim, byłaby wtedy dobra łączność z Orchowem.

Jak wyjaśnił V-ce Starosta p.Telesfor Gościniak, Starostwo jest na etapie przygotowywania Programu Rozwoju Lokalnego Powiatu. Na jednej z kolejnych sesji może omówić ten Program, z uwzględnieniem zadań planowanych do wykonania na terenie Gminy Witkowo. Droga w Ostrowitym powinna być zakończona, ale nie zna precyzyjnie terminu. Poza Lulkowem nie ma innego, wyodrębnionego miejsca na składowanie gruzu, czy kamieni.


Ad.21. Wobec wyczerpania się porządku obrad XXIV sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący zamknął jej obrady o godz. 16,30.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz