Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł z XXIII sesji Rady Miejskiej (30.09.2005)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł z XXIII sesji Rady Miejskiej (30.09.2005)


PROTOKOŁ  Nr XXIII/05

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 30 września 2005r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji sołtysi, przewodniczący zarządów osiedli i goście - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, a w szczególności p.Telesfora Gościniaka - V-ce Starostę Gnieźnieńskiego, p.Jana Rasałę - Radnego Rady Powiatu i ks. Stanisława Goca - proboszcza Witkowskiej Parafii. Stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy 15 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu trębacza - p.Piotra Lesiaka z Witkowa.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.


Porządek sesji:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie  porządku  obrad.
2. Interpelacje, zapytania i wnioski.
3. Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
4. Podsumowanie przebiegu sezonu letniego (informacja Dyrektora OK,SiR-u  i informacja Komendanta Komisariatu Policji).
5. Informacja z przebiegu wykonania budżetu gminy i miasta za I półrocze 2005r.
6. Ogłoszenie o wyłożeniu spisów inwentaryzacyjnych.
7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości, położonej w Wiekowie.
8. Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany nazwy ulicy.
10.  Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji filii Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Mielżynie.
11. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działek w miejscowości Ćwierdzin.
12. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych warunków przyznawania i zwrotu zasiłku celowego na ekonomiczne usamodzielnienie.
13. Podjęcie uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej.
14. Wyrażenie opinii nt. planu rekultywacji na 2006r.
15. Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Burmistrzowi GiM uprawnień do ustalania wysokości cen i opłat za korzystanie z obiektów użyteczności publicznej w Gminie Witkowo.
16. Podjęcie uchwały dot. współpracy z gminą niemiecką Am Dobrock.
17. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2005r.
18. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Związku Gmin Szlaku Piastowskiego i uchwały w sprawie przyjęcia Statutu Związku.
19. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia "Światowid" w Łubowie.
20. Dokonanie zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
21. Inne sprawy.
22. Zamknięcie obrad XXIII sesji Rady Miejskiej w Witkowie.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady poinformował, że zbiórka pieniężna będzie przeznaczona na wsparcie finansowe rodziny z Ruchocinka, znajdującej się w bardzo trudnej sytuacji materialnej;

- p.Tomasz Wędzikowski:
1/ w związku z niewywiązywaniem się firmy z obowiązku opróżniania na czas pojemników na plastiki i szkła, proponował zmienić odbiorcę tych odpadów, tj. zawrzeć umowę z inną firmą;

2/ zwrócił się do Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej z pytaniem, o termin sprawdzenia pozostałych hydrantów;

- p.Franciszek Kozanecki - Sołtys Sołectwa Ćwierdzin poinformował, że brak w Ćwierdzinie na skrzyżowaniu tablicy informacyjnej z nazwą miejscowości powoduje, że karetka pogotowia ratunkowego często błądzi.
Jak dodał p.Czesław Starczewski - Sołtys Sołectwa Sokołowo, podobna sytuacja ma miejsce w Sokołowie;

- p.Adolf Pławczyk - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5:
1/ w imieniu mieszkańców prosił o zorganizowanie zbiórki makulatury;

2/ nawiązując do ww. wypowiedzi Radnego stwierdził, że również na Osiedlu Nr 5 jest problem z terminowym wywozem plastików, wokół kontenerów gromadzą się szczury;

3/ w imieniu użytkowników ogrodów działkowych prosił o wyznaczenie nowej drogi na Ogródki Działkowe, np. między blokami przy ul.Jasnej 51a i 49 i garażami;

4/ nawiązując do artykułu w "Kurierze" nt. wyremontowania ul.Jasnej przypomniał, że ulica ta składa się z dwóch części i prosił o wyremontowanie drugiej części, wzdłuż bloków 51 do 59;

5/ poinformował, że na korcie postawiono pojemnik na śmieci, co stwarza dla grających niebezpieczeństwo. Należy go przestawić w inne miejsce;

6/ zwrócił się do uczestniczącego w sesji Zastępcy Komendanta Komisariatu Policji z prośbą o częstsze patrole na Osiedlu Nr 5, szczególnie w godzinach nocnych, gdy są hałasy, pijackie krzyki itp.;

7/ prosił o zajęcie definitywnego stanowiska w sprawie instalacji opadowej na ul.Żwirki i Wigury i ul.Płk Hynka. Przy większych opadach, woda deszczowa wlewa się do piwnic. Kratki ściekowe są zatkane, a nie ma się do kogo zwrócić w tej sprawie. Interweniował w WAM w Poznaniu, ale bezskutecznie. Nikt też nie sprząta ulic ze spadających liści, bałagan jest na placu pomiędzy ul.Płk Hynka i ul.Słowackiego. Są zakusy by zlikwidować piaskownice, ale dopóki są dzieci, piaskownice muszą być. Trzeba coś z tym zrobić, park jest zaniedbany;

- p.Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka:
1/ poinformował, że przepust drogowy w Ćwierdzinie nie został naprawiony, a w Wiekowie  przy budynku poszkolnym przepust jest zawalony;

2/ prosił o informacje nt. remontu świetlicy w Kamionce;

3/ poinformował, że w Chłądowie ktoś powyrywał założone niedawno słupki drogowe;

4/ stwierdził, że droga do Kamionki, w kierunku Huty Skorzęckiej, winna być utwardzona, choćby żużlem;

5/ pytał, co można zrobić z foliami od sianokiszonek;

6/ poinformował o składowaniu śmieci w lesie, przed składowiskiem;

- p.Stanisław Janas - Sołtys Sołectwa Gaj:
1/ proponował wycięcie poboczy (traw), przed nadchodzącą zimą;

2/ poruszył sprawę dowozu dzieci do szkół, stwierdzając, że coraz wcześniejsze ranne kursy autobusów szkolnych są uciążliwe szczególnie dla najmłodszych uczniów;

3/ poinformował, że sołectwo potrzebowałoby dwa kosze na śmieci, a sezonie letnim - również dwa pojemniki na plastiki;

- p.Henryk Mucha  zgłosił wniosek o zwiększenie w budżecie na 2006r. puli środków na sport i kulturę fizyczną, motywując to m.in. dużymi osiągnięciami sportowymi uczniów. Po czym odczytał opracowane przez p.Pawła Piniarskiego sprawozdanie z działalności sekcji LA, zawierające m.in. wykaz osiągnięć uczniów w lekkoatletyce. Przedmiotowe sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad. 3. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Nawiązując do informacji p.Antoni Popek zwrócił się do p.Burmistrza z następującymi sprawami: pytał czy zakończono wszystkie prace w zakresie nawierzchni asfaltowych (mimo zapewnień Dyrektora PZD, remontów nie wykonano) i jak daleko zaawansowane są prace adaptacyjne w obiektach po JW w Ruchocinku; wskazał na niebezpieczne dziury na skrzyżowaniu ul.Powidzkiej i ul.Skorzęckiej oraz na łuku drogi w Chłądowie.

Pan Tomasz Wędzikowski prosił o informację nt. terminu wykorzystania środków zaplanowanych na modernizację świetlic wiejskich.

Ustosunkowując się do poruszonych wyżej spraw, p.Burmistrz wyjaśnił, co następuje:  wszystkie planowane nawierzchnie asfaltowe zostały wykonane, a ponadto w propozycjach zmian budżetowych wprowadza drogę w Ostrowitym Prymasowskim, ponieważ jest szansa na jej wykonanie w tym roku. Sprawa poszerzenia skrzyżowania ul.Powidzkiej i ul.Skorzęckiej jest brana pod uwagę i prawdopodobnie zostanie to wykonane. Zwrócę się do Powiatowego Zarządu Dróg ze stosownym wnioskiem dot. łuku drogi w Chłądowie. W sprawie adaptacji obiektów w Ruchocinku firma obecnie wykonuje  sieci (wodociągową, elektryczną, budowlaną), zgodnie z zapewnieniem  firmy, prace zostaną zakończone w ustalonym terminie, tj. do 30 października br. Coraz mniejsze są szanse na wykorzystanie w bieżącym roku planowanych 150tys.zł środków na świetlice wiejskie. Czynimy starania o pozyskanie dalszych 400tys.zł, ale dopóki nie otrzymamy pisma o przyjęciu zadania do dofinansowania, nie możemy rozpocząć prac. Środki pozostaną na przyszły rok. Ponadto, nawiązując do przekazanych w dniu dzisiejszym Sołtysom ogłoszeń, p. Burmistrz poinformował o możliwości zakupu od gminy płyt drogowych, za 1/3 ceny. Oferty można składać do dnia 14 października br.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono, informacja została przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Informację o przebiegu sezonu letniego 2005r. przedstawiła p.Alicja Wentland - Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie.

Do informacji uwag i pytań nie zgłoszono, została ona przez Radę Miejska przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Informację o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie Miasta i Gminy Witkowo, w tym na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie w okresie sezonu letniego 2005r. przedstawił p.Tomasz Wareńczak - Zastępca Komendanta Komisariatu Policji w Witkowie.

Pan Teofil Robaszkiewicz poruszył sprawę przekraczania linii ciągłych na ul.Poznańskiej i przypomniał, że wnioskował na jednej z sesji Rady o namalowanie przejścia dla pieszych w rejonie ul.Parkowej.

Pan Adolf Pławczyk pytał, czy w związku z zakończeniem sezonu letniego, będzie więcej patroli policyjnych na terenie miasta.

Jak wyjaśnił p.Wareńczak, ul.Poznańska jest główną ulicą miasta z siecią sklepów, nie mających dostępu dla samochodów dostawczych. Samochody nie jeżdżą jednak zbyt szybko i nie było w tym rejonie wypadku. Odnośnie pieszych, w omawianym rejonie znajdują się dwa przejścia dla pieszych, przy Domu Towarowym i nieco dalej, w kierunku ronda. Po sezonie patroli będzie w mieście więcej.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono, informacja została przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

  
P r z e r w a        w obradach - od godz. 13,20  do  godz. 13,55.


Ad.5. Pan Przewodniczący poinformował, że zgodnie z ustawą o finansach publicznych, informację z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze br. Rada otrzymała (na ręce Przewodniczącego) pod koniec sierpnia. Radni otrzymali przedmiotową informację na początku września i była ona analizowana na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji. Komisje pozytywnie oceniły wykonanie budżetu za I półrocze br. Z uwagi na obszerność informacji, p.Przewodniczący zaproponował jej nieodczytywanie.

Powyższa propozycja została przez Radę przyjęta.

Uwag i innych propozycji nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że informacja z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2005r. została przez Radę przyjęta.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6. Pan Burmistrz odczytał Ogłoszenie Nr 2/2005 o wyłożeniu spisów inwentaryzacyjnych komunalizowanego mienia, po czym wyjaśnił, że wymienione w Ogłoszeniu działki nr 43/11 i 47/11 to grunty pod blokiem spółdzielczym przy ul. Wojska Polskiego w Witkowie.

Uwag nie zgłoszono, Ogłoszenie przyjęto do wiadomości.


Ad.7. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Wiekowie, został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje Rady. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A  Nr XXIII/205/05  w sprawie jak wyżej, została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu wzięło udział 14 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.8. W punkcie tym ustosunkowano się do następujących spraw, zgłoszonych w punkcie 2 porządku sesji:

1/ p.Burmistrz Gminy i Miasta:
- odnośnie opróżniania pojemników na odpady plastykowe - poinformował, że od 3 tygodni sytuacja wygląda źle, firma  wywożąca ma przejściowe trudności transportowe i straciła wiarygodność. Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej rozmawiał z innymi firmami, by doraźnie odpady wywieźć, ale niestety żadna z firm nie wykazała zainteresowania. Burmistrz nawiązał w ostatnim czasie kontakt z firmą wrzesińską i prawdopodobnie będzie opróżniać pojemniki. Na terenie miasta ZGK na bieżąco usuwa nadmiar odpadów, jednak na terenie wsi większość pojemników jest przepełniona.  Zamierza zakupić na teren miasta duże kontenery na plastiki, które można hakowcem przewozić na składowisko. Być może na najbliższej sesji konieczne będzie zaplanowanie pewnych środków na ten cel;

- odnośnie oznakowania drogowego w Ćwierdzinie - wystąpimy do Powiatowego Zarządu Dróg; z propozycją ustawienia tablic informacyjnych;

- odnośnie zbiórki makulatury - najlepszym rozwiązaniem byłyby dodatkowe kontenery, ale to sprawa przyszłości. Doraźnie akcje zbiórki makulatury przeprowadzają szkoły, m.in. Szkoła Podstawowa Nr 3. Porozmawia z dyrektorem tej szkoły na temat lepszej informacji o akcji;

- odnośnie drogi do Ogródków Działkowych - wyznaczono na ten cel grunt o szer. 5m przy domkach, jego utwardzenie planowane jest na przyszły rok;

- odnośnie ul.Jasnej - spróbujemy naprawić jej nierówności (w ramach dodatkowego zlecenia) przy okazji prac, jakie będzie wykonywać na naszym terenie firma asfaltowa.
Pan Przewodniczący dodał, że Wspólnotom Mieszkaniowym chodzi również o chodnik wzdłuż działek i między blokami, zamierzali wystąpić w tej sprawie do gminy;

- odnośnie instalacji burzowej - rozmawiał na ten temat z dyrektorem Wyszomirskim, który twierdził, że wszystkie studzienki na terenie Osiedla są czynne. Skoro jednak jest inaczej, będzie wymagał ich naprawy, przed przejęciem przez gminę kanalizacji burzowej. Gmina  jest również gotowa przejąć na tym terenie wszystkie 4 place, m.in. park i plac zabaw;

- odnośnie przepustów - przepusty znajdują się w ciągach dróg powiatowych, wystosujemy pismo w tej sprawie;

- odnośnie świetlic wiejskich - jak już wyjaśniał w punkcie 3, na razie nie otrzymaliśmy dofinansowania;

- odnośnie słupków drogowych - wystąpimy do zarządcy dróg;

- odnośnie dróg - drogi do rekultywacji zostaną ustalone na dzisiejszej sesji, w punkcie 14;

- odnośnie wycinki traw - rozważymy tę sprawę, ale wycinka wiąże się z kosztami;

- odnośnie dowozu do szkół - na naradzie z dyrektorami szkół mówił m.in., że jest przeciwny wczesnym kursom autobusów i opowiada się za opóźnieniem godzin rozpoczynania lekcji, np. o godz. 8,15. Dodatkowych tras i dodatkowych autobusów nie wprowadzimy;

- odnośnie koszy w Gaju - weźmiemy to pod uwagę w 2006r.;

- odnośnie środków na kulturę fizyczną i sport - zostanie to wzięte pod uwagę przy konstruowaniu budżetu na 2006r. Gmina angażuje na ten cel środki w wys. 172tys.zł, bez nich nie byłoby takich osiągnięć. Ale samorząd nie jest jedynym, który powinien ponosić koszty związane ze sportem.


2/ p.Jan Dżygała - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej - odnośnie folii od kiszonek poinformował, że można je składować na składowisku w Chłądowie.


Ad.9. Projekt uchwały dotyczący zmiany dotychczasowej nazwy ulicy Podgórnej i części ul.Armii Poznań przedstawił wraz z uzasadnieniem p.Burmistrz GiM.

Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje Rady analizowały przedmiotowy projekt, ale nie wyraziły opinii.

Po czym wywiązała się tematyczna dyskusja.

Pan Grzegorz Kaźmierczak pytał, czy rodziny mieszkające przy ul.Podgórnej wiedzą o kosztach związanych ze zmianą nazwy ulicy, a p.Piotr Jóźwik pytał o konsekwencje dla podmiotów gospodarczych w związku ze zmianą adresu.

Jak poinformował p.Przewodniczący, większość mieszkańców ulicy Podgórnej podpisała się pod propozycją zmiany nazwy, natomiast przy ul.Armii Poznań usytuowane są jedynie podmioty gospodarcze, które koszty przedmiotowej zmiany mogą wliczyć w koszty firmy.

Pan Grzegorz Wywiał stwierdził, że dzisiaj jest mowa o jednej propozycji, ale propozycji nadania nazwy Jana Pawła II były trzy, wszystkie były poddane konsultacjom społecznym i również wszystkie powinny zostać poddane pod głosowanie.

Jak stwierdził p.Przewodniczący, p.Burmistrz przedstawił Radzie projekt uchwały dotyczący zmiany nazwy ul.Podgórnej i ul.Armii Poznań, pod propozycją tą podpisało się prawie 2tys. osób, wobec czego ten projekt musi być poddany pod głosowanie.

Pan Piotr Jóźwik stwierdził, że propozycja zmiany nazwy ww. ulic nie koliduje z nadaniem nazwy Jana Pawła II Rondu przy ul.Poznańskiej i zgłosił wniosek o poszerzenie projektu uchwały o zapis dotyczący nadania nazwy temu Rondu.

Powyższy wniosek p.Jóźwika p.Przewodniczący poddał pod głosowanie.

Za wnioskiem opowiedziało się 11 Radnych, 4 wstrzymało się od głosu.
Wniosek został przez Radę przyjęty.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały wraz z ww. przyjętą przez Radę poprawką, pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XXIII/206/05 w sprawie zmiany dotychczasowej nazwy ul.Podgórnej i ul.Armii Poznań oraz nadania nazwy Rondu przy ul.Poznańskiej w Witkowie została podjęta większością głosów (13 głosów "za", 2 wstrzymujące się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Jak wyjaśnił p.Burmistrz, uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. Związana z tym procedura wymaga czasu, wobec czego 16 października, tj. w Dniu Papieskim uchwała nie będzie jeszcze obowiązywać .

Po czym o głos poprosił ksiądz proboszcz Stanisław Goc. Na wstępie swego wystąpienia wyraził radość z faktu, że Rada Miejska przyjęła uchwałę w sprawie nadania nazwy ulicy  i ronda im. Jana Pawła II. W dalszej części wystąpienia stwierdził m.in., że jest to swoistym znakiem,  szlachetnym gestem  Witkowa wobec Wielkiego Rodaka, jest to nie tylko sprawa religijna, kościelna, ale i historyczna. W imieniu Rad Parafialnych i osób, które podpisały się pod tą propozycją, podziękował za podjętą uchwałę, która jest prezentem na Dzień Papieski.


Ad.10. Pan Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował m.in., że temat likwidacji filii Biblioteki w Mielżynie analizowany był od dłuższego czasu. Jak wynika z tych analiz, z roku na rok następował spadek liczby czytelników i wypożyczeń, co pociągnęło za sobą zmniejszenie godzin pracy placówki. Druga przyczyna to sygnały od mieszkańców, którzy mieszkają na parterze tego budynku (biblioteka znajduje się na piętrze), że pod wpływem obciążenia księgozbiorami, może dojść do zarwania stropu. Niemal cały księgozbiór zostanie przekazany bibliotece szkolnej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego i Gimnazjum w Mielżynie, więc mieszkańcy Mielżyna będą mieli możliwość korzystania z tych zbiorów.

Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie likwidacji Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Mielżynie Komisje Rady analizowały na przedsesyjnych posiedzeniach i zaopiniowały go pozytywnie. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXIII/207/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W nawiązaniu do podjętej uchwały, p.Antoni Popek proponował, by tablice z nazwą Biblioteki zdjąć z budynku delikatnie i przekazać na pamiątkę Zespołowi Szkolno-Przedszkolnemu w Mielżynie.

Pan Gadziński przyznał, że sprawa ta była rozważana. Tymczasowo tablice będą złożone w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Mielżynie, a później zostaną przeniesione do Izby Pamięci w Witkowie.


Ad.11. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działek w Ćwierdzinie Komisje analizowały na przedsesyjnych posiedzeniach i wyraziły pozytywną opinię. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

Pan Burmistrz poinformował, że o zmianę przeznaczenia przedmiotowych gruntów wnioskowało KRUSZGEO, zobowiązując się jednocześnie do pokrycia kosztów zmiany planu. Po czym p.Burmistrz odczytał przedmiotowy wniosek.

Pan Antoni Popek zwrócił się do p.Burmistrza z pytaniem, czy plan zagospodarowania przestrzennego będzie obejmował również części dróg dojazdowych do wyrobiska, czy tylko samo wyrobisko.

Jak wyjaśnił p.Burmistrz, kwestia komunikacji będzie ustalana na etapie wydawania koncesji.

U C H W A Ł A   Nr XXIII/208/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.12. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych warunków przyznawania i zwrotu zasiłku celowego na ekonomiczne usamodzielnienie przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXIII/209/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.13. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej Komisje analizowały na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisja Szkolnictwa i Komisja Finansów pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXIII/210/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.14. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt opinii Rady o celowości budowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych w 2006r. w ramach rekultywacji, finansowanych z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Komisje analizowały na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisja Finansów i Komisja Rolnictwa pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt, z tym że Komisja Rolnictwa proponuje uzupełnienie opinii o drogę Chłądowo-Kamionka (w kierunku posesji p.Łysiaka).

Pan Burmistrz wyjaśnił, że w projekcie opinii ujęto cztery geodezyjne odcinki dróg, stanowiące dwa ciągi komunikacyjne: Kamionka - Skorzęcin o dł. 1450mb i Ćwierdzin - Gaj o dł. 780 mb. Ewentualnie ciąg dróg Kamionka - Skorzęcin można wykonać w II etapach: od posesji p.Robaszkiewicza do drogi w Hucie Skorzęckiej i od Huty Skorzęckiej do zlewni w Skorzęcinie  i taka jest jego propozycja.

Następnie wywiązała się dyskusja.

Pan Ireneusz Kwapich - Przewodniczący Komisji Rolnictwa poinformował, że Komisja Rolnictwa proponowała ująć w opinii drogę przez wieś Chłądowo, o długości ok. 600mb.

Jak stwierdzili p.p. Krzysztof Wiącek i Antoni Popek, od posesji p.Rzymyszkiewicza do mleczarni nikt nie mieszka, więc niecelowa byłaby budowa tego odcinka drogi. Pan Popek dodał, że z drogi w Chłądowie od posesji p.Koteckiego do posesji p.Łysiaka, korzysta dużo osób i zgłosił wniosek o wprowadzenie do projektu opinii, drogi w Chłądowie, o dł. ok. 800mb.

Jak wyjaśnił p.Burmistrz, proponowana przez niego droga ma związek (przyszłościowo) ze ścieżką rowerową w tym rejonie gminy.

W nawiązaniu do powyższego wyjaśnienia p.Burmistrza, p.Tomasz Wędzikowski wyraził zdanie, że środki na rekultywację winny być pozyskiwane ze środków na rekultywację, a na ścieżki rowerowe - z innych funduszy. Pytał ponadto, czy w opinii uwzględniono propozycje sołtysów.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że przedstawiony Radzie projekt opinii nawiązuje do dyskusji, jaka miała miejsce na sesji w dniu 1 października 2004r. Po odczytaniu fragmentu protokołu z tej sesji, p.Burmistrz stwierdził, że gdybyśmy chcieli utwardzić drogę w Chłądowie, to wystarczyłoby to wykonać na dł. ok. 200m. Natomiast utwardzenie drogi między Kamionką a Chłądowem nie do końca jest zasadne, ponieważ jest droga asfaltowa do Witkowa. Może być jednak zaplanowana w budżecie na 2006r., jeśli taka jest wola Radnych.

Odnosząc się do powyższej wypowiedzi, p.Grzegorz Kaźmierczak podzielił stanowisko p.Burmistrza, dotyczące odcinka 200m drogi w Chłądowie.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał wniosek p.Antoniego Popka pod głosowanie.

Za uzupełnieniem opinii o drogę w Chłądowie o dł. ok. 800mb głosowało 3 Radnych, 6 było przeciwnych, 6 wstrzymało się od głosu.

Wniosek nie został przez Radę przyjęty.

Pan Burmistrz stwierdził, że jak sądzi z dyskusji, priorytetem jest droga Ćwierdzin - Gaj. Dodał, że w br. gmina maksymalnie wykorzystała środki na rekultywację.

Po czym p.Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt opinii o celowości budowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych w 2006r. w ramach rekultywacji, finansowanych z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.

Przedmiotowa opinia została przez Radę przyjęta większością głosów (14 "za", 1 wstrzymujący się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


P r z e r w a     w obradach - od godz. 15,00 do godz. 15,15.


Ad. 15. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie powierzenia Burmistrzowi GiM uprawnień do ustalania wysokości cen i opłat za korzystanie z obiektów użyteczności publicznej w gminie Witkowo, Komisje Rady analizowały na przedsesyjnych posiedzeniach. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXIII/211/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.16. Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie podjęcia współpracy ze społecznością lokalną niemieckiej gminy Am Dobrock i przypomniał o dokonanej na czerwcowej sesji prezentacji zdjęć z wizyty przedstawicieli naszej gminy w niemieckiej gminie.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XXIII/212/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.17. Pan Przewodniczący poinformował, że Radni zapoznali się z proponowanymi zmianami w budżecie gminy i miasta na 2005r. na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji. Komisja Finansów wyraziła pozytywną opinię. Spytał o ewentualne uwagi.

Pan Antoni Popek poruszył sprawę 20tys.zł planowanych na opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu przy Szkołach Nr 2 i 3 w Witkowie, pytając czy w 2006r. będzie realizowany projekt zagospodarowania tego terenu.

Jak wyjaśnił p.Przewodniczący, na ostatnim posiedzeniu Komisji Szkolnictwa była mowa o tej sprawie. W budżecie na br. zaplanowane było 100tys.zł. Komisja zgłosiła propozycję, by zanim przystąpi się do projektu, pozostawić w budżecie 20tys.zł na opracowanie koncepcji z modelem przestrzennym. Koncepcja przedstawiałaby całość, ale projekt realizowany byłby etapami, w następującej kolejności: pływalnia, sala gimnastyczna, kotłownia, 2 sale korekcyjne, boisko. W związku z tą propozycją w projekcie uchwały zmieniającej uchwałę budżetową, zostały ujęte środki w wys. 20tys.zł. Projektant przedstawi wizualną koncepcję z makietą i wtedy możemy debatować. Natomiast jak proponuje p.Burmistrz i Komisja Szkolnictwa, w przyszłorocznym budżecie zostałyby zaplanowane środki na opracowanie projektu tego wieloletniego zadania.

Pan Burmistrz stwierdził, że rozwiązań jest kilka, ale zawsze wysłuchuje głosów Radnych. Ponieważ sale gimnastyczne już mamy, myślał że przydałby się basen. Ale wysłuchując dyskusji Radnych może powiedzieć, że w pierwszej kolejności ma być sala. A skoro tak, to koncepcja może, ale nie musi być opracowana, bo mamy w tym zakresie doświadczenie. Należy jednak precyzyjnie określić co chcemy, żeby projektant wiedział co projektować. Budowa sali (z ewentualną widownią) i boiska stanowiłaby I etap. Opracowanie dokumentacji technicznej sali gimnastycznej wymaga środków w wys. ok. 100tys.zł i ok. pół roku czasu. Może przedstawić Radnym opracowaną bezpłatnie koncepcję budowy omawianego kompleksu, bądź zlecić opracowanie koncepcji za kwotę 3tys. czy 5tys.zł,  ale nie może zagwarantować, że spełni ona nasze oczekiwania. Na opracowanie koncepcji zaplanowano w budżecie 20tys.zł, ale jej koszt może być mniejszy.
 
Pan Antoni Popek zgłosił wniosek o wykreślenie w projekcie uchwały kwoty 20tys.zł zaplanowanej na opracowanie koncepcji i zwiększenie o tę kwotę rezerwy budżetowej. Wniosek uzasadnił brakiem jednoznacznej decyzji Radnych co do kolejności i sposobu zagospodarowania terenu przy Szkołach Nr 2 i 3 oraz nienajlepszą sytuacją finansową gminy. Potrzeb w gminie jest dużo, stwierdził dalej p.Popek, np. dosprzętowienie ZGK.

Powyższy wniosek poparł p.Henryk Mucha uzasadniając to zbliżającym się końcem kadencji.

Pani Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta poinformowała, że od czasu posiedzeń Komisji, na których przedstawiała proponowane w budżecie przesunięcia, nastąpiły pewne zmiany. Należy wprowadzić do budżetu otrzymaną wczoraj dotację w wys. ponad 28tys.zł na zasiłki z zakresu pomocy społecznej, ponadto uległa zmianie klasyfikacja paragrafów dla inwestycji dofinansowywanych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (dot. kanalizacji Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i modernizacji świetlic wiejskich).

Odnosząc się do wypowiedzi p.Henryka Muchy dot. kończącej się kadencji, p.Burmistrz wskazał na ciągłość działań i niecelowość odkładania w czasie omawianego tematu. Stwierdził, że można teraz rozpocząć przygotowanie dokumentacji technicznej na salę sportową, bo to wymaga czasu, a projekt basenu - np. za dwa lata. Ale skoro już tak długo trwają dyskusje, może faktycznie odłożyć temat do kolejnej, listopadowej sesji.

Na uwagę p.Piotra Jóźwika, że teren przy Szkołach Nr 2 i 3 jest stosunkowo nieduży, a projektant projektując salę gimnastyczną musi wiedzieć co jest planowane w II etapie, p.Burmistrz stwierdził, że usytuowanie sali i basenu jest znane.

Pan Krzysztof Wiącek opowiedział się za rozpoczęciem budowy sali gimnastycznej, wskazując na doświadczenie z budową sali w Mielżynie.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał zgłoszony przez p.Antoniego Popka wniosek pod głosowanie.

Za wykreśleniem z projektu uchwały kwoty 20tys.zł. zaplanowanej na opracowanie koncepcji kompleksu sportowego i przesunięciem tych środków do rezerwy budżetowej głosowało 8 Radnych, a 7 było przeciwnych.

Wniosek został przez Radę Miejską przyjęty.

Po czym p.Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały zmieniającej uchwałę budżetową na 2005r.

U C H W A Ł A   Nr XXIII/213/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.18. Pan Przewodniczący poinformował, że na przedsesyjnych posiedzeniach Komisje analizowały projekt uchwały w sprawie utworzenia Związku Gmin Szlaku Piastowskiego i projekt uchwały w sprawie przyjęcia Statutu tego Związku. Komisje pozytywnie zaopiniowały projekty uchwał i nie wniosły uwag do projektu Statutu Związku. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekty uchwał kolejno pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XXIII/214/05 w sprawie utworzenia Związku Gmin Szlaku Piastowskiego została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

U C H W A Ł A   Nr XXIII/215/05 w sprawie przyjęcia Statutu Związku Gmin Szlaku Piastowskiego została podjęta większością głosów (14 głosów "za", 1 wstrzymujący się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.19. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia "Światowid" w Łubowie został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Finansów i Komisję Rolnictwa. Spytał o ewentualne uwagi.  

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXIII/216/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.20. Proponowane zmiany w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych omówił p.Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta. Stwierdził m.in., że wpłynęło więcej niż planowano środków za zezwolenia na sprzedaż alkoholu i te dodatkowe środki należy wprowadzić do programu i rozdysponować.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/168/04 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Witkowo na 2005r.

U C H W A Ł A   Nr XXIII/217/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.21. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady:
1/ odczytał pismo Stowarzyszenia Producentów i Dziennikarzy Radiowych nt. czwartej edycji ogólnopolskiej akcji profilaktycznej "Zachowaj Trzeźwy Umysł", w której wśród nagrodzonych znaleźli się uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego i Gimnazjum w Mielżynie i uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do nin. protokołu;

2/ odczytał pismo p.Jerzego Kozłowskiego i pozostałych właścicieli działek położonych przy ul.Piwnej w Witkowie, o utwardzenie w 2006r. drogi dojazdowej  do nieruchomości położonych przy tej ulicy. Poinformował jednocześnie, że pismo zostało skierowane do Burmistrza, a Radnym - do wiadomości.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ poinformował, że w wyniku przeprowadzonej zbiórki pieniężnej na pomoc dla rodziny z Ruchocinka, zebrano kwotę 363,-zł.
Protokoł z dokonanej zbiórki (i potwierdzenie odbioru zebranej kwoty) stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

4/ poinformował, że z pismem Związku Miast Polskich zapraszającym Witkowo do przyłączenia się do Związku, Radni zapoznali się na posiedzeniach Komisji. Wszystkie Komisje wyraziły w tej sprawie negatywne opinie;

5/ odczytał pismo zapraszające Radnych na Olimpiadę Niepełnosprawnych, która odbędzie się w dniu 1 października br.;

6/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 25 listopada 2005r.;

- p.Burmistrz Gminy i Miasta nawiązując do propozycji "Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul.Park Kościuszki 7 i 8" odwrócenia kierunku ruchu kołowego na ul.Park Kościuszki i części ul.Czerniejewskiej (do skrzyżowania z ul.A.Poznań), stwierdził, że nie jest to dobre rozwiązanie z uwagi na niebezpieczny wyjazd. Należałoby powrócić do wariantu z przeszłości i zamknąć ruch na tej ulicy .

Następnie wywiązała się dyskusja na powyższy temat.

Pan Piotr Jóźwik poinformował, że Prezes ww. "Wspólnoty" uczestniczył w posiedzeniu Komisji Szkolnictwa, przedstawił szkic planowanego rozwiązania organizacji ruchu i wyjaśnił motywy tej propozycji (trudności w nawróceniu samochodami ciężarowymi). Komisja pozytywnie zaopiniowała tę propozycję.

Pan Andrzej Borowicz poparł propozycję "Wspólnoty", p.Tomasz Wędzikowski proponował wziąć propozycję "Wspólnoty" pod uwagę, a p.Roman Popek i p.Antoni Popek sugerowali zamknięcie ruchu na omawianym ciągu ulic, z uwagi na stłuczki, jakie miały tam miejsce i natężenie ruchu. Pan Bernard Knast stwierdził, że odwrócenie kierunku ruchu będzie kolidować z włączeniem się do ruchu na skrzyżowaniu z ul.Armii Poznań, proponował rozważyć otwarcie ulicy tylko dla samochodów dostawczych. Jak stwierdził p.Przewodniczący, chodzi tu tylko o samochody ciężarowe, w godzinach rannych i wieczornych. Podsumowując dyskusję, p.Przewodniczący stwierdził, że p.Burmistrz, po wysłuchaniu głosów w dyskusji podejmie decyzję w tej sprawie. Skoro jednak "Wspólnota Mieszkaniowa" zgłosiła propozycję, to wniosek Radnych byłby taki, by Burmistrz się do tej propozycji przychylił;

- p.Tomasz Wędzikowski poruszył sprawę okręgów wyborczych. Poinformował, że mieszkańcy Mąkownicy proszą o zmianę w tym zakresie, ponieważ nie wszyscy mają możliwość dotarcia do lokalu wyborczego w Mielżynie;

- p.Krzysztof Wiącek stwierdził, że podpisane przed laty porozumienie samorządowe w sprawie naprzemiennego tj. raz w Wiekowie, raz w Ruchocinku ustalania siedziby komisji wyborczej, nie jest przestrzegane;

- p.Antoni Popek stwierdził, że nie otrzymał odpowiedzi na pytanie dotyczące dosprzętowienia Zakładu Gospodarki Komunalnej.
Jak stwierdził p.Burmistrz, temat zostanie rozważony;

- ks. proboszcz Stanisław Goc poinformował, że trwa budowa części cmentarza (parkan murowany z cegły klinkierowej z elementami metalowymi), prace wykonuje miejscowa firma. Jest to wspólna sprawa dotycząca wszystkich mieszkańców. Prace mają być skończone do 25 października br.


Ad.22. Wobec wyczerpania się porządku XXIII sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący zamknął jej obrady o godz. 16,00.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz