Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł z XXII sesji Rady Miejskiej (30.06.2005)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł z XXII sesji Rady Miejskiej (30.06.2005)


P R O T O K O Ł   Nr XXII / 05

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 30 czerwca 2005r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w sesji uczestniczy 14 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna  do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu trębacza - p.Kazimierza Lesiaka z Witkowa.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

Porządek  sesji:

1. Otwarcie  sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie  porządku  obrad.

2. Interpelacje, zapytania i wnioski.

3. Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

4. Informacja Dyrektora OK,SiR-u o przygotowaniu do sezonu letniego.

5. Informacja o przygotowaniu Komisariatu Policji do zabezpieczenia porządku publicznego w OW w Skorzęcinie.

6. Sprawozdanie z wykonania uchwały Nr XVII/169/00 Rady Miejskiej z dnia 30 czerwca 2000r. w sprawie ustalenia zasad zbywania nieruchomości gminnych oraz wyrażenia zgody na bonifikatę od ceny sprzedaży tych nieruchomości.

7. Informacja o wykorzystaniu i rozliczeniu dotacji udzielonych na podstawie uchwały Nr XVII/157/04 Rady Miejskiej z dnia 26 listopada 2004r.

8. Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.

9. Podjęcie uchwały w sprawie wystąpienia do Wojewody Wielkopolskiego o objęcie postępowaniem komunalizacyjnym nieruchomości położonych w Witkowie i Ćwierdzinie.

10. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania działek w Witkowie.

11. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2005r.

12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego.

13. Podjęcie deklaracji nt. przyjęcia Kodeksu Etyki Radnego.

14. Inne sprawy.

15. Zamknięcie obrad XXII sesji Rady Miejskiej w Witkowie.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady zaproponował, by zbiórka pieniężna była przeznaczona na leczenie chorego dziecka z Gorzykowa;

- p.Grzegorz Wywiał stwierdził, że należy wyjaśnić, kto winien sprzątać ulicę naprzeciwko budynku byłego hotelu wojskowego. Dodał, że ulica jest bardzo zaśmiecona;

- p.Tomasz Wędzikowski  pytał o budowę chodnika w Mąkownicy;

- p.Feliks Kowalik - Sołtys Sołectwa Ruchocin prosił o informację na temat odpadów przemysłowych składowanych w Ruchocinie;

- p.Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka:
1/ proponował rozważyć namalowanie przejść dla pieszych na ul.Parkowej, z uwagi na dużą liczbę osób przechodzących w tym rejonie do Euro-Samu;

2/ stwierdził, że jest niezadowolony ze składowiska odpadów w Chłądowie, ponieważ wiatr roznosi śmieci po pobliskich polach;

- p.Edward Rutecki - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 w imieniu mieszkańców ul.Szkolnej prosił o zamontowanie dwóch progów zwalniających;

- p.Antoni Popek w imieniu mieszkańców pytał o możliwość organizowania imprez gminnych w innym miejscu niż targowisko (np. na Strzelnicy). Dodał, że jest to uciążliwe dla osób mieszkających w sąsiedztwie targowiska.


Ad.3. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta. Po czym w nawiązaniu do jej treści, dokonano za pomocą rzutnika prezentacji zdjęć z pobytu przedstawicieli gminy Witkowo w gminie niemieckiej Am Dobrock (rewizyta). Zdjęcia komentowali - Burmistrz i p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza.

Nawiązując do informacji p.Antoni Popek poruszył sprawę małego zainteresowania mieszkańców zebraniami konsultacyjnymi, dotyczących wyrażenia opinii nt. propozycji uczczenia pamięci Papieża Jana Pawła II. W rezultacie konsultacje miały minimalny zakres. Pan Antoni Popek proponował ponadto przejęcie pojemników do recyklingu przez jednego użytkownika, aby sukcesywnie je uporządkowywać (opróżniać) oraz w imieniu mieszkańców prosił o wykonanie w br. chodnika od ul.Skorzęckiej do ul.Kosynierów Miłosławskich.

Pan Tomasz Wędzikowski prosił o bliższe informacje nt. niekorzystnego dla gminy wyroku sądowego dotyczącego czynszów w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie.

Pan Teofil Robaszkiewicz zwrócił się do p.Burmistrza z prośbą, by przekazał Zarządowi Spółek Wodnych wrażenia i spostrzeżenia z wizyty w niemieckiej w gminie, z zakresu spraw rolnictwa i melioracji.

Ustosunkowując się do poruszonych wyżej spraw, p.Burmistrz wyjaśnił, co następuje: pojemniki opróżniane są przez dwie firmy, większość należy do Konsorcjum. Sytuacja uległa poprawie, bo częstotliwość opróżniania pojemników jest większa. Na teren OW w Skorzęcinie dodatkowo dostarczono 14 pojemników. Nie ma decyzji po której stronie wykonać chodnik w końcowym odcinku ul.Kosynierów Miłosławskich, po obydwu stronach jest wąsko, nie chcielibyśmy usuwać drzew, a chodnik powinien mieć min. szerokość 1,5m. Odnośnie czynszów dzierżawnych w OW, nikt nie popełnił błędu, są to sprawy skomplikowane i długotrwałe. Gmina podważa wysokość czynszu ustaloną przez biegłego, bronimy swego stanowiska w tej sprawie już od kilku lat. Decyzja Urzędu Konkurencji i Konsumentów dotyczy dzierżawiących grunty w celach rekreacyjno-wypoczynkowych, a radca Stowarzyszenia twierdzi, że decyzja dotyczy wszystkich dzierżawców, również prowadzących działalność. Stawka czynszu określona w umowach składa się z dwóch części: pierwsza z tytułu własności gruntu, druga ma pokryć koszty świadczeń, jakie dzierżawcom oferujemy. Jednak sąd nie uwzględnia tego, że gmina świadczy dzierżawcom (choć nie musi) takie usługi jak oświetlenie czy wywóz nieczystości, ponosząc koszty tych usług. Również główny ciężar czynszu spoczywa na terenach zabudowanych, a biegły wziął pod uwagę całość tj. tereny zabudowane i niezabudowane. Jeśli jednak trzeba będzie zwrócić dzierżawcom pieniądze, to chcemy, by to były jak najmniejsze kwoty. Dzierżawcy chcieliby dyktować warunki, narzucając właścicielowi zaniżone stawki czynszu.
Pan Przewodniczący dodał, że szczegółowiej można tę sprawę omówić na posiedzeniach Komisji, gdyby Radni byli nią zainteresowani.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono, informacja została przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Informację o przygotowaniu do sezonu letniego przedstawiła p.Alicja Wentland - Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie.
W związku z pytaniem p.Antoniego Popka o kalendarz imprez w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, pani Dyrektor poinformowała, że kalendarz jest niekompletny, bo jeszcze się zmienia. Planowane imprezy będą się odbywały głównie w weekendy.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono, informacja została przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Informację o przygotowaniu Komisariatu Policji do zabezpieczenia porządku publicznego w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie przedstawił p.Mariusz Gielewski - Kierownik Sezonowego Posterunku Policji w Skorzęcinie.
 
W związku z uwagą p.Teofila Robaszkiewicza nt. braku reakcji Policji na hałasy w Witkowie, p.Przewodniczący stwierdził, że Kierownik przekaże uwagę Komendantowi Policji.

Do informacji uwag i pytań nie zgłoszono, została ona przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

P r z e r w a    w obradach - od godz. 13,40  do  godz. 14,05.

Ad.6. Sprawozdanie z wykonania uchwały nr XVII/169/00 Rady Miejskiej z dnia 30 czerwca 2000r. w sprawie ustalenia zasad zbywania nieruchomości gminnych oraz wyrażenia zgody na bonifikatę od ceny sprzedaży tych nieruchomości przedstawił Burmistrz Gminy i Miasta.

W nawiązaniu do sprawozdania p.Antoni Popek poinformował o zgłoszonej przez kilku mieszkańców uwadze, przy sprzedaży nieczynnej kotłowni w Witkowie. W trzecim przetargu sprzedano za niższą cenę niż w drugim przetargu, a dlaczego nie zaproponowano kupna drugiemu zainteresowanemu?

Jak wyjaśnił p.Burmistrz, pierwszy chętny do nabycia zrezygnował z kupna po wygraniu przetargu tracąc wadium, a druga osoba nie była zainteresowana dalszym nabyciem, więc musieliśmy ogłosić kolejny przetarg.

Sprawozdanie zostało przez Radę Miejską przyjęte i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. Informację o wykorzystaniu i rozliczeniu dotacji udzielonych na podstawie uchwały nr XVII/157/04 Rady Miejskiej z dnia 26 listopada 2004r. przedstawiła p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta.

Do treści informacji uwag nie zgłoszono, została ona przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.8. W punkcie tym Burmistrz Gminy i Miasta ustosunkował się do następujących spraw, zgłoszonych w punkcie 2 porządku obrad:

- odnośnie sprzątania ulicy Żwirki i Wigury - obowiązuje zasada, że właściciele nieruchomości zobowiązani są do sprzątania przyległych chodników, a ulice  sprząta ZGK, opróżnia również kosze uliczne;

- odnośnie budowy chodnika do Mąkownicy - nie ma konkretnej informacji w tej sprawie, jest to w dalszych planach. Gmina jest na etapie rozmów z Wojewódzkim Zarządem Dróg nt. tranzytu ulicą Armii Poznań. Do końca lipca ma być opracowana koncepcja w tym zakresie, po czym odbędą się kolejne rozmowy;

- odnośnie składowania nieczystości w Ruchocinie - problem pojawił się pod koniec kwietnia. Pierwsze pismo w tej sprawie zostało przez gminę skierowane do Wielkopolskiego Inspektoratu Środowiska. Wcześniej odpady składowano w Królewcu, a po interwencji - w Ruchocinie. Agencja Nieruchomości Rolnych poinformowała, że nie wyrażała zgody na składowanie. Współwłaściciel firmy poinformował natomiast, że odpady zostaną usunięte i zagospodarowane na polach do 15 lipca br. Niezależnie od tego złożono zlecenie Powiatowej Stacji Chemiczno-Rolniczej o analizę odpadów. Przez szybkie działanie wstrzymaliśmy składowanie i dalej domagamy się ich usunięcia. Następnie pan Burmistrz odczytał ostatnie z pism w tej sprawie, skierowane do Przedsiębiorstwa i do wiadomości Agencji i Inspektoratu;

- odnośnie pasów dla pieszych - p.Burmistrz poinformował, że ul.Poznańska jest drogą wojewódzką, wystąpi do Wojewódzkiego Zarządu Dróg z prośbą o rozważenie możliwości i celowości namalowania pasów w rejonie "Euro-Samu", a może ich "przesunięcia";

- odnośnie progów zwalniających - proponował zamontowanie progu przy posesji p.Bauzy oraz zamontowanie znaku STOP przy skrzyżowaniu;

- odnośnie miejsca odbywania imprez - targowisko jest miejscem optymalnym, akceptowanym przez większość mieszkańców. Imprezy w tym miejscu odbywają się sporadycznie, jest faktem że jest głośniej, ale najczęściej nie dłużej niż do północy. Pan Burmistrz dodał, że uwaga Radnego może stanowić sugestię do szukania alternatywnych miejsc;

- odnośnie pojemników na nieczystości - przyjęte jest ich opróżnianie raz w tygodniu, nie został poinformowany, że w ostatnim tygodniu odpadów nie wywieziono.

W związku z przybyciem na sesję ks. proboszcza Stanisława Goca, p.Przewodniczący poinformował zebranych, że minęło 25 lat pracy kapłańskiej ks. proboszcza, po czym w imieniu Rady Miejskiej odczytał życzenia z tej okazji. Wręczenie jubilatowi życzeń i wiązanki kwiatów zebrani przyjęli oklaskami.
 
Dziękując Radzie Miejskiej ks. proboszcz stwierdził, że jest to dla niego miła niespodzianka, tym bardziej że nie zdążył dla gminy dużo zrobić. Podkreślił, że bardzo mu zależy na współpracy na wszystkich frontach i taką współpracę deklaruje. Podziękował również za dotychczasową miłą współpracę. Nawiązując do odbytych w czerwcu zebrań konsultacyjnych nt. uczczenia pamięci Papieża Jana Pawła II, ks. proboszcz stwierdził, że warto pomyśleć, by coś ważnego z wypisanego w życzeniach motta Papieża, pozostało.

Po czym kontynuowano obrady.

Ad.9. Projekt uchwały w sprawie wystąpienia do Wojewody Wielkopolskiego o objęcie postępowaniem komunalizacyjnym nieruchomości położonych w Witkowie i Ćwierdzinie oraz treść

O g ł o s z e n i a   Nr 1/05 o wyłożeniu spisów inwentaryzacyjnych dot. tych nieruchomości przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje Rady analizowały projekt uchwały na przedsesyjnych posiedzeniach i zaopiniowały go pozytywnie. Spytał o ewentualne uwagi.

Do treści projektu uchwały i treści Ogłoszenia uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał przedmiotowy projekt pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XXII/201/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu wzięło udział 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
O g ł o s z e n i e   Nr 1/05 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 

Ad.10. Projekt uchwały dotyczący przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania działek w Witkowie przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Pan Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Komisje Rady i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXII/202/05 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działek nr 28/3, 28/4, 153, 154 i 155 oraz części działki nr 149 położonych w miejscowości Witkowo została podjęta większością głosów (12 głosów "za", 1 wstrzymujący się - w głosowaniu wzięło udział 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.11. Pani Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta poinformowała, że projekt uchwały zmieniającej budżet gminy i miasta na 2005r., od czasu omawiania go na posiedzeniach Komisji uległ zmianie, dlatego Radni otrzymali dzisiaj uaktualniony projekt. Zmiana związana jest z otrzymaniem dotacji celowej w wys. 10.560,-zł na dofinansowanie kosztów kształcenia pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi umowy w celu przyuczenia do określonej pracy. Ponadto dzisiaj otrzymała zawiadomienie o umniejszeniu dotacji o kwotę 2.660,-zł na wybory do Sejmu i Senatu.
Następnie pani Skarbnik omówiła wszystkie proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta z uzasadnieniem.

Pan Andrzej Borowicz zwrócił się do pani Skarbnik z pytaniem, czy wymieniona w projekcie uchwały kwota na oświatę, to środki wcześniej ukradzione, a następnie zwrócone do budżetu?

Pani Skarbnik udzieliła twierdzącej odpowiedzi, środki te zostały ponownie przeznaczone na oświatę i zapisane w budżecie jako "wpływy z różnych dochodów" (zwrot niesłusznie dokonanych wydatków).

W nawiązaniu do powyższego zapisu, p.Tomasz Wędzikowski proponował zmienić go, określając dokładnie skąd środki pochodzą.

Jak wyjaśnił p.Przewodniczący, uchwała budżetowa to ogólny dokument i jego zdaniem nie powinno się tam zamieszczać proponowanych przez Radnego informacji.

Pani Skarbnik dodała, że nie ma wyroku sądowego w tej sprawie.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XXII / 203 / 05 zmieniająca uchwałę budżetową na 2005r. została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 

Ad.12. Projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XXII / 204 / 05  w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.13. Pan Przewodniczący poinformował, że do projektu Kodeksu Etyki, który Radni otrzymali w marcu br., pisemne uwagi zgłosił jedynie p.Andrzej Borowicz i były one analizowane na przedsesyjnych posiedzeniach. Wszystkie Komisje zaakceptowały preambułę w brzmieniu proponowanym przez p.Borowicza, ponadto w odniesieniu do pozostałej części projektu Kodeksu wyraziły następujące opinie:

1/ Komisja Szkolnictwa nie zajęła stanowiska odnośnie proponowanego przez p.Borowicza wykreślenia art. 5 pkt 2;

2/ Komisja Finansów:

- przychyla się do propozycji p.Borowicza dot. wykreślenia art. 5 pkt 2 projektu i dodania trzech osobnych artykułów, z tym że trzeci z proponowanych artykułów miałby inne, następujące brzmienie:

"Radny winien powstrzymywać się od nieuzasadnionej, bezpodstawnej krytyki kolegów radnych";

- Komisja proponuje ponadto dodać artykuł w brzmieniu:

"Nad przestrzeganiem Kodeksu czuwać będzie Przewodniczący Rady oraz Zespół składający się z Przewodniczących stałych Komisji Rady;

3/ Komisja Rolnictwa proponuje przyjąć projekt Kodeksu bez zmian.

Następnie p.Przewodniczący odczytał projekt deklaracji o przyjęciu Kodeksu i przystąpiono do analizy proponowanych zmian.

Pan Przewodniczący stwierdził, że wnioskiem najdalej idącym jest wniosek Komisji Finansów.

Odnosząc się do preambuły w brzmieniu proponowanym przez p.Borowicza, p. Piotr Jóźwik wyraził zdanie, że jest ona powtórzeniem niektórych zapisów projektu Kodeksu i wnioskował o pozostawienie pierwszej wersji preambuły.

Po czym p.Przewodniczący poddał kolejno pod głosowanie:

1/ wniosek Komisji Finansów by wykreślić z projektu Kodeksu art.5 pkt 2, dodać w to miejsce trzy osobne artykuły, z których trzeci miałby brzmienie "Radny winien powstrzymywać się ...." oraz dodać artykuł brzmiący "Nad przestrzeganiem Kodeksu...".

Za przyjęciem wniosku głosowało 5 Radnych, 8 Radnych było przeciwnych (w głosowaniu wzięło udział 13 Radnych).

Wniosek nie został przez Radę przyjęty.

2/ wniosek p.Piotra Jóźwika, by pozostawić pierwszą wersję preambuły.

Za wnioskiem głosowało 8 Radnych, 3 było przeciw, 2 wstrzymało się od głosu (w głosowaniu wzięło udział 13 Radnych).

Wniosek został przez Radę przyjęty.

3/ wniosek Komisji Rolnictwa, by pozostawić projekt Kodeksu bez zmian.

Za wnioskiem głosowało 8 Radnych, 5 wstrzymało się od głosu (w głosowaniu wzięło udział 13 Radnych).

Wniosek został przez Radę przyjęty.

Deklaracja o przyjęciu Kodeksu Etyki Radnego została przyjęta większością głosów (10 głosów "za", 3 wstrzymujące się - w głosowaniu wzięło udział 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.14. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady:

1/ poinformował, że Komisje Rady pozytywnie odniosły się do propozycji p.Burmistrza dotyczącej napisów (tablic) na Pomniku Powstańców Wielkopolskich. Propozycja ta jest wynikiem dyskusji i kompromisów z Radnymi na posiedzeniach Komisji (stanowi załącznik do niniejszego protokołu). Przypomniał, że sprawa zmiany omawianych napisów rozpoczęła się od wniosku w tej sprawie p.Andrzeja Borowicza, również Komisja Szkolnictwa wypracowała w maju br. propozycje w tym zakresie.

Następnie za pomocą rzutnika dokonano prezentacji poszczególnych części Pomnika, a p.Burmistrz  kolejno je omawiał. Na stronie frontowej (gdzie składane są kwiaty), proponuje się umieścić nową tablicę z napisem "W hołdzie tym, którzy walczyli i tym, którzy oddali zdrowie i życie za ojczyznę", usunąć dolną tablicę i tarczę i zamontować je w innym miejscu. Od strony kiosku pozostałaby tablica  z napisem zaczynającym się od słów: "Cześć i chwała powstańcom....", a z prawej strony pozostałaby postać Kościuszki. Od strony parkingu - proponuje się pozostawić tablicę z napisem "Cześć i chwała obrońcom Ojczyzny...", ale zdemontować wizerunek żołnierzy. Od strony stacji CPN - proponuje się zamontować inną tablicę orła, a pod nim nową tablicę z tekstem "Jeszcze Polska nie zginęła póki my żyjemy". W sumie byłyby dwie nowe tablice, a pozostałe zostałyby odnowione. Koszt proponowanych zmian to kwota ok. 5tys.zł. Po zakończeniu prezentacji, p.Burmistrz zwrócił się do Rady z prośbą o wyrażenie opinii na temat przedstawionej propozycji.

Pan Przewodniczący stwierdził, że obecny orzeł jest stylizowany, przychyla się do umieszczenia od strony CPN orła powstańczego żołnierzy z II wojny światowej.

Pan Andrzej Borowicz stwierdził, że na posiedzeniach Komisji uzyskano z Burmistrzem daleko idący kompromis, który satysfakcjonuje wszystkich.

Rada jednogłośnie (w głosowaniu wzięło udział 13 Radnych), zaakceptowała przedstawioną przez p.Burmistrza propozycję;

2/ poinformował, że w wyniku przeprowadzonej zbiórki pieniężnej na leczenie chorego dziecka z Gorzykowa zebrano kwotę 230,-zł.
Protokoł z dokonanej zbiórki (i potwierdzenie wpłaty na konto specjalne dziecka) stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 30 września 2005r., kilka dni po wyborach do Sejmu i Senatu;

- p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta:

1/ poruszył sprawę Przedszkola Wojskowego. Poinformował, że w wyniku ostatnich dyskusji podpisano z dowódcą Jednostki Wojskowej porozumienie, w którym jest m.in. mowa o zamiarze likwidacji przez JW przedmiotowej placówki, nieodpłatnym przekazaniu gminie mienia, utworzeniu na tej bazie przez gminę Przedszkola samorządowego od 1.01.2006r. oraz zatrudnieniu 6 pracowników pedagogicznych i 4 pracowników obsługi, bez odpraw, za porozumieniem stron. Przedszkole na razie funkcjonuje. Czynione są ze strony władz wojskowych próby likwidacji, gdy zostanie podjęta  decyzja, podejmiemy stosowną uchwałę. Pan Burmistrz odczytał fragmenty zarządzenia Ministra Obrony Narodowej dot. likwidacji przedszkola wojskowego w Darłowie, po czym zwrócił się do Radnych z pytaniem, czy Rada podtrzymuje stanowisko, że w przypadku wydania zarządzenia o likwidacji, gmina utworzy przedszkole samorządowe na bazie likwidowanej placówki.
Jak stwierdził p.Przewodniczący, przez okres wakacyjny Radni mają czas na przemyślenie jeszcze tej sprawy.

Pan Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza GiM poinformował, że zgodnie z ustawą w przypadku likwidacji placówki oświatowej przez samorząd, obowiązuje 6-cio miesięczny okres od podjęcia decyzji do daty likwidacji, natomiast w przypadku likwidacji przez JW, likwidacji można dokonać z miesiąca na miesiąc;

2/ poinformował, że ok. 2 tygodnie temu p.Kneblewska wyraziła zgodę na kupno zajmowanej przez nią nieruchomości w Gorzykowie z 50% bonifikatą, wobec tego wywieszono wykaz dotyczący tej nieruchomości. Jednak dwa dni później poinformowała, że rozmawiała z kilkoma Radnymi i jej zdaniem jest szansa uzyskania przez nią bonifikaty w wysokości 70%. Następnie p.Kneblewska napisała w tej sprawie pismo. W tej sytuacji nie wiem, stwierdził dalej p.Burmistrz, czy kontynuować procedurę sprzedaży, chciałby usłyszeć zdanie Radnych na ten temat.

Pan Tomasz Wędzikowski i p.Andrzej Borowicz stwierdzili, że skoro została podjęta w tej sprawie uchwała, należy się jej "trzymać", co inni Radni potwierdzili;

- p.Antoni Popek zwrócił się do Burmistrza o poinformowanie o finale sprawy sądowej przeciwko pracownikom byłego Zespołu Obsługi Oświaty.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, 24 czerwca odbyła się rozprawa, ale finału jeszcze nie ma. Kolejna rozprawa została wyznaczona na dzień 8 sierpnia. Trzy osoby zwróciły pieniądze, przyznały się do winy, dwie pozostałe bronią się, mając przy tym różne zdania, jak wynika z informacji prasowych.


Ad. 15. Wobec wyczerpania się porządku obrad XXII sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący zamknął jej obrady o godz. 15,25.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław  Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz