Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł z XXI sesji Rady Miejskiej (29.04.2005)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł z XXI sesji Rady Miejskiej (29.04.2005)


PROTOKOŁ Nr XXI/05

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 29 kwietnia 2005r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w sesji uczestniczy 15 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu trębacza - p.Kazimierza Lesiaka z Witkowa.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

Porządek  sesji:

1. Otwarcie  sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie  porządku  obrad.

2. Interpelacje, zapytania i wnioski.

3. Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza i Urzędu Gminy i Miasta za 2004r.

5. Sprawozdanie z realizacji "Strategii zrównoważonego rozwoju Gminy i Miasta Witkowo" uchwalonej uchwałą Nr XXII/228/01 z dnia 26.01.2001r.

6. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.

7. Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.

8. Uchwalenie regulaminu korzystania z obiektu sportowego w Witkowie.

9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego.

10. Podjęcie uchwały o zakazie biwakowania.

11. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2005r.

12. Sprawozdanie z realizacji budżetu gminy i miasta za 2004r. i udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta.

13. Podjęcie uchwały w sprawie podjęcia współpracy w zakresie gazyfikacji Gminy Witkowo.

14. Rozpatrzenie skargi na działalność Burmistrza Gminy i Miasta.

15. Inne sprawy.

16. Zamknięcie obrad XXI sesji Rady Miejskiej w Witkowie.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady:
1/ zaproponował, by zbiórka pieniężna ponownie była przeznaczona na dofinansowanie działalności Koła Niepełnosprawnych "Promyk" w Witkowie;

2/ odczytał pismo Radnego - p.Henryka Muchy zawierające propozycję nadania Ogródkowi Jordanowskiemu (plac zabaw) przy ul.Poznańskiej w Witkowie imienia Jana Pawła II.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Uzasadniając powyższe pismo, p.Mucha  stwierdził, że każde znaczące miasto i Rada podejmują takie decyzje. Wymieniony w piśmie plac zabaw nie ma nazwy, a Papież kochał dzieci, nie upiera się jednak, że koniecznie musi to być ten obiekt.
Pan Przewodniczący zaproponował omówić tę propozycję na majowych posiedzeniach Komisji;

- p.Tadeusz Jaskólski - Sołtys Sołectwa Strzyżewo pytał o termin postawienia wiaty autobusowej dla uczniów i czy prowadzono z Zarządem Dróg rozmowy nt. przesunięcia przystanku;

- p.Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka:
1/ poruszył sprawę koniecznego profilowania drogi od Kamionki do Sokołowa i Ćwierdzina;

2/ poruszył problem zastawiania przez osoby narodowości cygańskiej wody na rowie melioracyjnym w Mielżynie, co powoduje podtapianie terenów;

3/ nawiązując do wniosku p.Henryka Muchy proponował rozważyć zmianę nazwy ul.Armii Poznań, na ul.Jana Pawła II;

- p.Franciszek Kozanecki - Sołtys Sołectwa Ćwierdzin prosił o odnowienie będącej w złym stanie wiaty przystankowej w Ćwierdzinie;

- p.Adam Kujawa - Sołtys Sołectwa Skorzęcin zwrócił uwagę na potrzebę wyrównania równiarką drogi Skorzecin - Wiekowo  i poruszył sprawę znaków drogowych w Skorzęcinie (przed posesją p.Pietraszaka);

- p.Piotr Jóźwik pytał, kiedy zostaną zamontowane tablice do koszykówki na Osiedlu Nr 5;

- p.Grzegorz Kaźmierczak poruszył sprawę planowanego wycofania kursu autobusu PKS ze Skorzęcina do Ostrowitego Prymasowskiego. Stwierdził, że w soboty i niedziele kurs ten nie jest konieczny, ale w dni powszednie mieszkańcy dojeżdżają do pracy i kurs o godz. 17,00 powinien być przywrócony;

- p.Przewodniczący Rady w nawiązaniu do propozycji p.Henryka Muchy stwierdził, że ulice: Poznańska i Warszawska niektórym się mylą, może więc jedną z nich nazwać imieniem Jana Pawła II;

- Proboszcz Parafii ks. Stanisław Goc poinformował, że Rada Parafialna rozważała sprawę uczczenia pamięci Jana Pawła II i proponuje zmienić nazwę ul. Podgórnej (zamieszkuje tam tylko 7 rodzin) i niezamieszkałej części ul.Armii Poznań. Parafia mogłaby udzielić pomocy biedniejszym mieszkańcom w poniesieniu kosztów wymiany dokumentów. Propozycja  zostanie wniesiona na piśmie;

- p.Michał Balcerowski - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 poinformował, że Zarząd Osiedla zgadza się na proponowaną przez Radę Parafialną zmianę nazwy.


Ad.3. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta. Na zakończenie przedstawiania informacji, p.Burmistrz zaprosił wszystkich na obchody Święta 3 Maja i na mszę św. w dniu 4 maja, w intencji braci strażackiej. Prosił ponadto sołtysów o przekazanie rolnikom informacji, że w dniu 7 i 14 maja br. w biurze ODR w godz. 8,00 - 14,00 rolnicy będą mogli skorzystać z pomocy w zakresie wypełniania wniosków o dopłaty unijne (ODR pok. nr 7).

W nawiązaniu do przedstawionej informacji p.Antoni Popek spytał o sposób rozwiązania kwestii miejsc handlowych, które zostaną zlikwidowane w wyniku budowy ogrodzenia targowiska.

Jak wyjaśnił p.Burmistrz, likwidacji uległy obecnie cztery miejsca, zostanie wydzielonych ok. 7 miejsc po lewej stronie. Handlowcy zostali uprzedzeni o tych planach i nie miał żadnych sygnałów o problemach.

Innych uwag nie zgłoszono, informacja została  przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza i Urzędu Gminy i Miasta za 2004r. przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta. Stanowi ono załącznik do niniejszego protokołu.

W nawiązaniu do przedstawionego sprawozdania, p.Antoni Popek prosił o informację nt. efektów uzyskanych w wyniku działalności Gminnego Centrum Informacji i w wyniku pomocy udzielanej rolnikom oraz o uściślenie na czym polegała koordynacja prac związanych z zaopatrzeniem rolników w wapno nawozowe. Pytał ponadto o dalsze losy współpracy nawiązanej z gminą niemiecką.

Pan Burmistrz poinformował, co następuje: odbyło się bardzo wiele spotkań z fachowcami w grupach tematycznych w sprawach pomocy rolnikom, przedsiębiorcom. Nie posiadamy pełnych informacji co do efektów, ponieważ wnioski składane były przez  osoby zainteresowane indywidualnie. Jeśli chodzi o dopłaty obszarowe, rolnicy złożyli wnioski niemal w100%. Jest to stała pomoc, stymulujemy wszystkich, by o taką pomoc zabiegali. Sytuacja w rolnictwie zmieniła się. Pan Burmistrz przypomniał, że do połowy 2004r. Gminne Centrum Informacji funkcjonowało na bazie Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy, później zatrudniono pracownika w Urzędzie Gminy i Miasta. Zainteresowanie było duże. Odnośnie współpracy z gminą niemiecką, utrzymujemy kontakt, od 15 do18 czerwca br. zaplanowana jest rewizyta. Chcemy doprowadzić do stałej współpracy. Odnośnie pomocy dla rolników, osoby ubiegające się o wapno nawozowe zgłaszały się do Urzędu Gminy i Miasta, pracownik koordynował te prace. Chodzi o badanie gleb, udzielenie wszelkiej pomocy w oparciu o którą rolnik zakupił wapno.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że sprawozdanie zostało przez Radę Miejską przyjęte.


P r z e r w a   w obradach - od godz. 13,35 do godz. 14,00.


Ad.5. Sprawozdanie z realizacji "Strategii zrównoważonego rozwoju Gminy i Miasta Witkowo" uchwalonej uchwałą Nr XXII/228/01 z dnia 26 stycznia 2001r. przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Sprawozdanie zostało przez Radę Miejską przyjęte bez uwag i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6. Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje Rady analizowały projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, na przedsesyjnych posiedzeniach. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXI/193/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu wzięło udział 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. W punkcie tym ustosunkowano się do następujących spraw, zgłoszonych w punkcie 2 porządku obrad:

1/ p.Burmistrz Gminy i Miasta:
- odnośnie równania drogi na Sokołowo - stwierdził, że w późniejszym terminie droga zostanie wyrównana;

- odnośnie zastawki na rowie melioracyjnym - odczytał pismo z dnia 19.04.br. do p.Szynklera, zobowiązujące go do usunięcia zastawki;

- odnośnie zmiany nazwy ul.Armii Poznań - na posiedzeniach Komisji Rady zostanie wypracowane, jaki obiekt czy ulicę chcemy nazwać imieniem Jana Pawła II. Propozycja zostanie przygotowana na kolejną sesję Rady;

- odnośnie wiat autobusowych - wiaty w Ćwierdzinie i Ruchocinie zostaną odnowione;

- odnośnie znaków drogowych w Skorzęcinie - zostało to zgłoszone pisemnie do Powiatu;

- odnośnie tablic do koszykówki - zostaną wykonane;

- odnośnie kursu autobusu do Ostrowitego Prym. -  p.Burmistrz stwierdził, że jest to trudny temat, nie pierwszy raz interweniujemy w takiej sprawie. Odczytał pismo PKS z dnia 20.04. br.  informujące o konieczności dokonania weryfikacji kursów, głównie w związku ze zmniejszeniem się liczby osób korzystających z przewozów i wzrostem kosztów eksploatacji autobusów. Ograniczenie kursów planowane jest głównie w soboty, niedziele i święta. Pan Burmistrz dodał, że jak wynika z załączonego do pisma planu zmian, faktycznie planowane jest skrócenie kursu autobusu o godz. 17,00, tj. z pominięciem Ostrowitego Prymasowskiego. Zwrócimy się do PKS z pismem w tej sprawie, ale nie wiadomo jaki będzie efekt.
Pan Antoni Popek proponował skierowanie do Ostrowitego busa np. 15-osobowego, co jest znacznie tańsze niż duże autobusy;

2/ p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza GiM odnośnie wiaty dla uczniów w Strzyżewie poinformował, że oczekujemy na oferty cenowe, w ciągu miesiąca wiaty zostaną sprowadzone (koszt ok. 2.700,- - 3.200,-). Wiata w Strzyżewie zostanie usytuowana w miejscu, które zostało wcześniej uzgodnione.
W związku z uwagą p.Antoniego Popka nt. niszczenia wiat, p.Burmistrz wyjaśnił, że na wsiach sporadycznie ma to miejsce, zdarza się za to często np. na ul.Gnieźnieńskiej w Witkowie;

3/ p.Przewodniczący Rady przypomniał, że na poprzedniej sesji p.Andrzej Borowicz złożył pisemną interpelację nt. napisów na Pomniku Powst. Wlkp., która została skierowana na posiedzenia Komisji.
Pan Borowicz poinformował, że sprawa ta wywołała na Komisjach dyskusje i kontrowersje, wobec tego proponuje umieścić na Pomniku godło i neutralny napis. Odczytana przez p.Borowicza propozycja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący zaproponował, by sprawa ta została omówiona na majowych posiedzeniach Komisji.


Ad.8. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu korzystania z obiektu sportowego w Witkowie został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje Rady, z tym że Komisja Finansów i Komisja Rolnictwa proponują poszerzyć regulamin o zapis brzmiący "Stadion jest nieczynny w godzinach od 22,00 do 7,00". Spytał o ewentualne uwagi.

Jak stwierdził p.Burmistrz, lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie zapisu "Stadion jest czynny w godzinach od 7,00 do 22,00".

Innych uwag i propozycji nie zgłoszono, wobec tego p.Przewodniczący poddał wniosek Komisji i wniosek p.Burmistrza kolejno pod głosowanie:

Za wnioskiem Komisji nie głosował żaden Radny, wniosek nie zyskał akceptacji Rady.

Za wnioskiem p.Burmistrza Radni opowiedzieli się jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 14 Radnych).
Wniosek został przez Radę przyjęty.

Wobec powyższego p.Przewodniczący zaproponował, by przyjęte przez Radę poszerzenie projektu regulaminu, zostało wprowadzone po §10, jako §11, a numeracja pozostałych paragrafów ulegnie odpowiednio przesunięciu.
Rada jednogłośnie zaaprobowała powyższą propozycję.

Innych uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXI/194/05 w sprawie ustalenia regulaminu korzystania z obiektu sportowego w Witkowie została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.9. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego Komisje analizowały na przedsesyjnych posiedzeniach i zaopiniowały go pozytywnie. Spytał o ewentualne uwagi.

Pan Piotr Jóźwik spytał o przyczynę wycofania się Gminy Słupca z omawianego Związku Gmin.

Jak wyjaśnił p.Burmistrz, Gmina Słupca ma na terenie Parku Krajobrazowego nieduży obszar. Następnie nawiązując do treści uchwały poruszył sprawę numeracji punktów w Statucie.

Pan Przewodniczący wyraził w kwestii numeracji odmienne zdanie, tj. po wykreśleniu punktu 5 zostanie umieszczony zwrot "wykreślony", a numeracja pozostałych punktów nie ulegnie przesunięciu.

Jak dodali Radni, jest to sprawa Związku Gmin, a nie Rady.

Innych uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXI/195/05 w sprawie zmiany Statutu Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu wzięło udział 14 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.10. Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje Rady pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały o zakazie biwakowania i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXI/196 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 14 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 

Ad.11. Uzasadnienie zmian, proponowanych w budżecie gminy i miasta na 2005r. przedstawiła p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXI/197/05  zmieniająca uchwałę budżetową na 2005r. została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu wzięło udział 14 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.12. Pan Przewodniczący Rady poinformował, że z realizacją budżetu gminy i miasta za 2004r. Radni zapoznali się na przedsesyjnych posiedzeniach. Po czym otworzył dyskusję, prosząc na jej wstępie p.Henryka Muchę - Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta.
Sprawozdanie z wykonania budżetu oraz przedstawiony przez p.Muchę wniosek stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Pan Przewodniczący poinformował, że wniosek Komisji Rewizyjnej został przesłany do Regionalnej Izby Obrachunkowej, po czym poprosił p.Annę Kwapich - inspektora d/s obsługi Rady o odczytanie uchwały Nr 45/SO-6/Ab/2005/Ko Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 19 kwietnia 2005r.w sprawie wyrażenia opinii o w/w wniosku Komisji Rewizyjnej.

Następnie p.Przewodniczący odczytał ważniejsze fragmenty (za zgodą Rady) uchwały Nr 44/So-11/2005r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 25 kwietnia 2005r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy i miasta za 2004r.
Przedmiotowe opinie stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Do treści w/w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej pytań nie zgłoszono.

W dalszej dyskusji głos zabrali:
- p.Grzegorz Wywiał - Przewodniczący Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego poinformował, że Komisja rozpatrywała wykonanie budżetu, nie zauważyła niedociągnięć i wyraziła pozytywną opinię w tym przedmiocie;

- p.Grzegorz Kaźmierczak stwierdził, że jako Zastępca Przewodniczącego Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego nie wnosi uwag, pozytywnie ocenia wykonanie budżetu za 2004r. i wnioskuje o udzielenie Burmistrzowi absolutorium;

- p.Piotr Jóźwik - Przewodniczący Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej poinformował, że po dokonanej analizie Komisja pozytywnie i bez uwag oceniła wykonanie budżetu za 2004r.

W związku z wyczerpaniem się dyskusji p.Przewodniczący poddał wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta - pod głosowanie, informując przy tym, że głosowanie jest jawne i obowiązuje bezwzględna większość głosu.

Za wnioskiem Komisji Rewizyjnej głosowali wszyscy Radni (w głosowaniu wzięło udział 14 Radnych).

Pan Przewodniczący stwierdził, że Rada Miejska jednogłośnie udzieliła Burmistrzowi absolutorium i pogratulował takiego wyniku. Zebrani przyjęli jego wypowiedź oklaskami.

Następnie głos zabrał p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta. Podziękował za udzielone absolutorium i za całoroczną współpracę, wyrażającą się m.in. długimi dyskusjami na posiedzeniach Komisji, które ocenia pozytywnie. Rok był bezsprzecznie udany, ale trudny, z roku na rok stopień trudności jest coraz większy, może zbyt wysoko podnosimy sobie poprzeczkę. Byłoby łatwo, gdyby funkcjonowanie samorządu opierać jedynie na dystrybucji łatwych pieniędzy podatkowych, ale jeśli zabiega się o środki dodatkowe np. z SAPARD, to procedury są dosyć trudne. Np. prawie kończymy inwestycję w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie ze środków strukturalnych, a nadal nie mamy podpisanej umowy z Wojewodą. Pan Burmistrz jeszcze raz podziękował za całoroczną współpracę i udzielone absolutorium.

Podjęta przez Radę Miejską  u c h w a ł a   Nr XXI/198/05  w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta w Witkowie z tytułu wykonania budżetu za 2004r. została odczytana przez p.Przewodniczącego Rady i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.13. Pan Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii Komisji, wyrażonej na temat projektu uchwały w sprawie podjęcia współpracy w zakresie gazyfikacji Gminy Witkowo i spytał o ewentualne uwagi.

Pan Burmistrz poinformował, że jest to uchwała o charakterze intencyjnym. Prowadzi rozmowy z Wielkopolską Spółką Gazowniczą i G.E.N. Gaz Energia S.A., chodzi o jak najszybsze zgazyfikowanie Gminy. Radca prawny Urzędu ma pewne zastrzeżenia do projektu porozumienia, ale to późniejsza sprawa.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXI/199/05 w sprawie podjęcia współpracy w zakresie gazyfikacji Gminy Witkowo została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu wzięło udział 14 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.14. Pan Przewodniczący przypomniał, że na sesji w dniu 29 marca br. Rada Miejska ustaliła przekazać skargę p.Jerzego Wolniewińskiego Komisji Rewizyjnej, w celu wypracowania przez tę Komisję opinii na temat podnoszonych w skardze zarzutów.

Po odczytaniu skargi p.Przewodniczący poinformował, że rozpatrzenie przedmiotowej skargi w obowiązującym terminie było niemożliwe, dlatego pisemnie poinformował skarżącego, że rozpatrzenie to nastąpi do 30 kwietnia br. Odczytał przedmiotowe pismo, po czym poprosił p.Henryka Muchę - Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie wypracowanej przez Komisję opinii.

Odczytana skarga i opinia Komisji Rewizyjnej stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Uwag nie zgłoszono.

Wobec negatywnej opinii Komisji Rewizyjnej, p.Przewodniczący odczytał projekt uchwały o nie uzwględnieniu skargi i poddał projekt pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XXI/200/05 w sprawie jak wyżej została podjęta większością głosów (11 "za", 3 wstrzymujące się - w głosowaniu uczestniczyło 14 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.15. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Przewodnicządcy Rady:
1/ poinformował, że w wyniku dobrowolnej zbiórki pieniężnej na dofinansowanie działalności Koła Niepełnosprawnych "Promyk" w Witkowie zebrano kwotę 130,-zł.
(protokoł z dokonanej zbiórki z potwierdzeniem odbioru pieniędzy stanowi załącznik do niniejszego protokołu);

2/ przypomniał o podanej na początku informacji dla rolników, o możliwości skorzystania z pomocy ODR w dwie kolejne soboty - 7 i 14 maja br. w wypełnianiu wniosków o środki unijne;

3/ przypomniał Radnym o upływającym terminie składania oświadczeń majątkowych;

4/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 30 czerwca br.;

- p.Antoni Popek nawiązując do podjętej uchwały o zakazie biwakowania apelował o większy nadzór nad egzekwowaniem zakazu, zwiększenie policyjnych kontroli i odbywanie ich co tydzień, w soboty lub niedziele. Ponadto sugerował, by do sesji czerwcowej dokończyć boiska przy Szkole Nr 2 i Szkole Nr 3, ponieważ ewentualne dodatkowe środki, które byłyby potrzebne na ten cel mogłyby zostać zatwierdzone właśnie na sesji czerwcowej, przed przerwą wakacyjną. Poinformował również o zgłoszonym przez Dyrektora Szkoły na posiedzeniu Komisji wniosku o poszerzenie placu apelowego, poprzez częściową likwidację zieleni przed Szkołą Nr 2. Stwierdził, że jest to słuszny wniosek i gdyby to było możliwe, prosi Burmistrza o pomoc w realizacji tego zadania;

- p.Piotr Jóźwik proponował rozważyć nazwanie ronda przy ul.Poznańskiej w Witkowie imieniem Jana Pawła II.


Ad.16. Wobec wyczerpania się porządku obrad XXI sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący zamknął jej obrady o godz. 15,20, jeszcze raz gratulując p.Burmistrzowi uzyskanego absolutorium.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław  Mołodecki

Protokołowała:
H.  Koźniewska


 

drukuj pobierz pdf    

wstecz