Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł z XX sesji Rady Miejskiej (29.03.2005)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł z XX sesji Rady Miejskiej (29.03.2005)

PROTOKOŁ Nr XX/05

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 29 marca 2005r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.


Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, a w szczególności Komendanta Powiatowej Komendy Policji p.Sławomira Grzybowskiego oraz radnego Rady Powiatu p.Jana Rasałę. Stwierdził na podstawie listy obecności, że w sesji uczestniczy 14 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu trębacza - p. Piotra Lesiaka z Witkowa.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji. Proponował poszerzenie porządku o trzy następujące punkty:

1/ "Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym"

2/ "Podjęcie uchwały dot. zbycia części nieruchomości w Ruchocinku"

3/ "Podjęcie uchwały dot. zmiany uchwały Nr XXXII/329/02 z dnia 26 kwietnia 2002r. dot. zasad zbywania nieruchomości."

Pan Przewodniczący wyjaśnił, że pierwszy z tematów nie został ujęty w porządku obrad w wyniku błędu maszynowego, natomiast o wprowadzenie dwóch pozostałych tematów wnioskuje p.Burmistrz Gminy i Miasta. Spytał o ewentualne inne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

Za proponowanym przez p.Przewodniczącego poszerzeniem porządku Radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Ustalono, że "Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym" zostanie jak zwykle rozpatrzona jako punkt "3" porządku obrad, natomiast dwa pozostałe punkty zostaną wprowadzone przed punktem "Inne sprawy", a numeracja kolejnych punktów ulegnie odpowiednio przesunięciu.

Porządek sesji:

1. Otwarcie  sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie  porządku  obrad.

2. Interpelacje, zapytania i wnioski.

3. Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

4. Informacja o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy i miasta Witkowo za 2004r.

5. Informacja o funkcjonowaniu szkół podstawowych na terenie miasta i gminy.

6. Podjęcie uchwały dot. stawek za wstęp na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.

7. Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.

8. Zatwierdzenie planu rozwoju miejscowości: Ćwierdzin, Folwark, Kamionka, Malenin, Małachowo Kępe, Mąkownica, Ostrowite Prymasowskie, Sokołowo i Strzyżewo Witkowskie.

9. Uchwalenie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów.

10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad i opłat za korzystanie z hali sportowej w Witkowie i sali sportowej w Mielżynie.

11. Zmiana uchwały Nr XIII/113/04 dot. poboru  podatku od posiadania psów.

12. Podjęcie uchwały w sprawie określenia dochodów gromadzonych na rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych.

13. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2005r.

14. Podjęcie uchwały dot. zbycia części nieruchomości w Ruchocinku.

15. Podjęcie uchwały dot. zmiany uchwały Nr XXXII/329/02 z dnia 26 kwietnia 2002r. dot.
zasad zbywania nieruchomości.

16. Inne sprawy.

17. Zamknięcie obrad XX sesji Rady Miejskiej w Witkowie.
 

Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady zaproponował, by dzisiejszą zbiórkę pieniężną ponownie przeznaczyć na wsparcie działalności Koła Niepełnosprawnych "Promyk" w Witkowie. Spytał o ewentualne inne propozycje.
Pan Andrzej Borowicz zgłosił propozycję, by zbiórkę przeznaczyć na pomoc dla rodziny wielodzietnej p.Danuty Wiśniewskiej ze Skorzęcina, z uwagi na ich niezwykle trudną sytuację materialną i życiową.
Radni większością głosów opowiedzieli się za propozycją p.Borowicza;

- p.Jan Rasała poinformował o zmianie terminu zawodów strzeleckich dla zarządów osiedli i rad sołeckich (z 2.04. na 9.04.), apelował o liczny udział, poinformował o fundatorach pucharów. W nawiązaniu do odbytej niedawno konferencji nt. bezpieczeństwa, stwierdził, że mimo szerokiej informacji, uczestniczyło w niej tylko ok. 100 osób;

- p.Andrzej Borowicz:
1/ odczytał, a następnie  złożył pod protokoł interpelację dotyczącą treści napisów na Pomniku Pamięci Narodowej przy ul.Park Kościuszki;

2/ prosił o rozważenie organizacji ruchu pojazdów w rejonie CPN i kościoła (jest bardzo niebezpiecznie). Przypomniał, że sprawa ta była omawiana na  posiedzeniach Komisji Rady, ale kompetentnymi w tej sprawie jest Zarząd Dróg i Komisja Bezpieczeństwa;

3/ poruszył sprawę targowiska i parkingu przy ul.Armii Poznań. Mieszkańcy i handlujący są niezadowoleni ze stanu nawierzchni targowiska (podczas opadów stoi woda), swego czasu handlujący wystosowali pismo w tej sprawie i ustalono podjąć działania. Jest też niebezpiecznie, ponieważ nie ma chodnika w stronę "Biedronki". Żeby wejść z parkingu na targowisko, trzeba wejść na ulicę, a boczne wejście blokowane jest straganami i jest tam błoto;

- p.Tomasz Deskowski:
1/ stwierdził, że mieszkańcy są zainteresowani odciążeniem m.in.ulicy Poznańskiej od ruchu ciężkiego, nie każdego właściciela kamienicy stać na kapitalne remonty, a pod wpływem wstrząsów ich stan pogarsza się;

2/ stwierdził, że wybudowanie przez gminę składowiska nieczystości jest powodem do zadowolenia, ale cyt. "musimy iść dalej". Winno być współdziałanie szkół z samorządem w zakresie segregacji śmieci. Mieszkańcy oczekują być może, że do każdego gospodarstwa domowego gmina dostarczy odpowiedni worek na segregowane śmieci, trzeba o tym pomyśleć;

3/ prosił o informację nt. środków, które Burmistrz zapewnił uzyskać ze sprzedaży domków letniskowych;

4/ poinformował, że mieszkańcy m.in. ul.Powidzkiej zgłaszają sprawę zbierania się wody deszczowej na wysokości wysepki autobusowej. Powstające kałuże utrudniają chodzenie po chodniku;

5/ w nawiązaniu do meczu, jaki miał miejsce w sobotę na tzw. Strzelnicy, poruszył sprawę wykonania w tym rejonie (niekoniecznie na ulicy) miejsc do parkowania;

- p.Czesław Starczewski - Sołtys Sołectwa Sokołowo poruszył sprawę zapełnionego od dłuższego czasu pojemnika na szkło;

- p.Adolf Pławczyk - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5 poruszył sprawę koniecznego wyczyszczenia kanalizacji (zalane piwnice) i sprawę sprzątania ulic na Osiedlu (sprzątnięto tylko część ulic, guliki są zatkane). Podkreślił, że Osiedle jest integralną częścią Witkowa i prosił by ulice były sprzątane chociaż dwa razy w miesiącu;

- p.Henryk Mucha nawiązał do artykułu w ostatnim numerze "Witkowskich Wiadomości Samorządowych" nt. ekologii w Szkole Podstawowej Nr 2. W u ubiegłym roku Szkoła uzyskała certyfikat szkoły ekologicznej, przy wydatnym udziale rodziców. Stwierdził, że zapoczątkowaną przez tę Szkołę akcją papierowych toreb, należałoby zainteresować wszystkie szkoły i mieszkańców, gmina mogłaby stać się gminą ekologiczną. Może w budżecie znalazłyby się środki na uszycie takich papierowych toreb, bo plastikowe torby ulegają rozkładowi długo, przez 50 lat;

- p.Stanisław Janas - Sołtys Sołectwa Gaj prosił o równiarkę na wyrównanie 1km drogi od Żeleźnicy do harcówki.


Ad.3. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono, została ona przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Informację o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy i miasta Witkowo za 2004r. przedstawił p.Piotr Cejman - Komendant Komisariatu Policji w Witkowie.

Do informacji uwag nie zgłoszono, została ona przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Po czym p.Przewodniczący oddał głos p.Sławomirowi Grzybowskiemu. W nawiązaniu do pisma Rady Miejskiej nt. podjęcia działań dla poprawy estetyki budynku Komisariatu w Witkowie, p. Komendant wyjaśnił, co następuje: służby inwestycyjne Policji otrzymały polecenie podjęcia działań w celu poprawy estetyki budynku, w pierwszym etapie należałoby wymienić okna, a później odnowić elewację. Ponieważ jednak Policja otrzymała dużo mniej środków niż oczekiwano, omawiany budynek wypadł z planu inwestycyjnego na 2005r. Można jednak sprawę doprowadzić w 2005r. do realizacji, jeśli Rada Miejska zapewni uchwałą wsparcie finansowe omawianego zadania, w wysokości 50% jego kosztów. Koszt wymiany okien to kwota 25.000,-zł, natomiast co do kosztu elewacji (z ociepleniem), poda tę kwotę w późniejszym terminie p.Przewodniczącemu Rady. Pan Komendant stwierdził dalej, że wnętrze Komisariatu w Witkowie również wymaga remontu, ale nie da się wszystkiego w jednym czasie zrealizować, ważniejsza jest jakość obsługi interesantów. Korzystając z okazji uczestniczenia na sesji, p.Grzybowski podziękował za współpracę z samorządem w 2004r. i deklarował, że w zbliżającym się sezonie letnim, na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie nie będzie mniej funkcjonariuszy niż w roku ubiegłym. Poinformował również o obiecanej dla OW łodzi motorowej. W związku z uwagą p.Andrzeja Borowicza nt. miłej i szybkiej pracy Policji, p.Komendant podziękował za dobrą ocenę i poinformował, że jest to dla niego szczególnie ważne, bo wyniki ankiety przeprowadzonej przez COBOS wykazały, że coraz mniej mieszkańców zna swego dzielnicowego. Odpowiadając na pytania p.Borowicza p.Komendant poinformował o sytuacji Komisariatów w zakresie sprzętu (dużo droższe niż komputery jest oprogramowanie), o nowych szafach central telefonicznych , o unijnych środkach, o pomiarach szybkości pojazdów.


P r z e r w a   w obradach - od godz. 13,05 do godz. 13,30.


Ad.5. Informacje o funkcjonowaniu szkół podstawowych z terenu Gminy i Miasta przedstawili kolejno:

1/ p.Jolanta Jakubas-Zawiślak  -  Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2 w Witkowie

2/ p.Anna Pawluk  -  Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie

3/ p.Janina Fałdzińska -  Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie

4/ p.Zdzisław Bosacki  -  Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gorzykowie.

Dyrektorzy  podkreślili, że szkoły w swojej pracy wychowawczej kładą szczególny nacisk na ekologię.

Pytań nie zgłoszono.

Przedmiotowe informacje zostały przez Radę przyjęte i stanowią załączniki do niniejszego protokołu.


Ad.6. Projekt uchwały w sprawie ustalenia opłaty za wstęp na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i plażę przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Uzasadniając podjęcie uchwały stwierdził m.in., że pojawili się na terenie Ośrodka w Skorzęcinie użytkownicy wieczyści (10 osób), którzy zgodnie z aktem notarialnym są zobowiązani do opłat za wjazd na teren OW i za korzystanie z terenu. Jest to tzw. służebność odpłatna.

Po czym p.Przewodniczący poinformował, że Komisje na swych przedsesyjnych posiedzeniach analizowały projekt uchwały. Komisja Szkolnictwa zaopiniowała projekt bez zmian, natomiast Komisja Rolnictwa i Komisja Finansów proponują rozszerzenie ulgi dla inwalidów na wszystkie rodzaje opłat, wymienione w §1 ust.1. Przyjęcie tej propozycji spowodowałoby zmianę brzmienia §1 ust.3 następująco:
"Opłaty wymienione w ust. 1 pkt 1-9 ulegają obniżeniu o 50%, jeśli pojazd należy do inwalidy, który okaże się dokumentem stwierdzającym inwalidztwo".

Ze swej strony p.Przewodniczący spytał o sens ustalania 50% ulgi dla pieszych i rowerzystów inwalidów, skoro 100% opłaty wynosi 0,50zł. Jak dodał p.Burmistrz, inwalidzi z reguły nie przychodzą do Ośrodka pieszo.

Za w/w wnioskiem Komisji Rolnictwa i Komisji Finansów dot. zmiany brzmienia §1 ust.3 głosowało 12 Radnych, 2 wstrzymało się od głosu.
Wniosek został przez Radę przyjęty.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XX/184/05 w sprawie ustalenia opłaty za wstęp na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i plażę została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. W punkcie tym p.Burmistrz Gminy i Miasta ustosunkował się do następujących spraw, poruszonych w punkcie 2 porządku sesji:

- odnośnie tablic na Pomniku - poinformował o trwających pracach w celu odnowienia Pomnika, jest wykonywana elewacja, Pomnik będzie jeszcze drugi raz malowany, będą ułożone płytki granitowe, a ponadto będzie oświetlony. Na temat napisów już kiedyś dyskutowano, ale temat jest poważny i nie może o tym decydować jednostka. Rada Miejska przy współpracy historyków może wypracować decyzje na przyszłość, które tablice powinny się tam znajdować;

- odnośnie ruchu przy CPN i słupie ogłoszeniowym - około rok temu Komisja Bezpieczeństwa stwierdziła, że nie można zrobić przejścia dla pieszych i sygnalizacji świetlnej, ze względu na małą widoczność. Jedynym rozwiązaniem mogłaby być organizacja ruchu wokół całego rynku, poprzez wprowadzenie ruchu jednokierunkowego, ale to inwestycja wymagająca opracowań i wysokich kosztów. Będziemy szukać alternatywnych rozwiązań;

- odnośnie odciążenia ul.Poznańskiej - dwukrotnie negatywnie rozpatrzono tę sprawę, wprawdzie Wojewódzki Zarząd Dróg stwierdził, że nie widzi przeszkód do załatwienia sprawy, skierowaniu ruchu ulicą równoległą, ale Zarząd Dróg Powiatowych nie zaakceptował tej propozycji (wyższe byłyby koszty utrzymania ul.Armii Poznań). Będzie ponownie rozmawiał na te tematy z dyrektorem Wojewódzkiego Zarządu Dróg, nie może jednak zagwarantować pozytywnego wyniku;

- odnośnie targowiska - przypomniał, że prace związane m.in. z poprawą nawierzchni zaplanowane zostały w budżecie na obecny rok. Planowane jest przesunięcie płotu o 3m. co zlikwiduje zastoisko wody i będzie bezpieczniej. Może uda się na placu targowym ułożyć od ul.Armii Poznań nową nawierzchnię z kostki poz-brukowej. Przypomniał, że opłotowanie było planowane w ubiegłym roku, ale go nie wykonano z uwagi na warunki pogodowe. Firma zagwarantowała wykonanie tego zadania po cenach ustalonych w 2004r.;

- odnośnie ekologii - p.Burmistrz wskazał na duże zaangażowanie szkół. Stwierdził, że gmina segreguje odpady, ale tylko część odpadów jest odzyskiwana. Jest to temat bardzo złożony, ale niemało już osiągnęliśmy. Część odzyskiwana jest na składowisku. Myśli się o wybudowaniu zakładu utylizacji w Lulkowie, prawdopodobnie powstanie związek gmin do celowych działań, a zainteresowane są dwa powiaty: gnieźnieński i wrzesiński. Gmina Witkowo i Gmina Trzemeszno mają własne składowiska, rozważana jest koncepcja włączenia tych składowisk do programu wspólnego prowadzenia gospodarki odpadami. Wprawdzie na gminne składowisko składowanych jest sporo odpadów, ale nadal funkcjonują tzw. dzikie wysypiska. Pan Burmistrz wyraził nadzieję, że ekologiczna edukacja dzieci zaowocuje. Odnosząc się propozycji dostarczenia toreb ekologicznych do posesji, p.Burmistrz stwierdził, że należy to poddać pod dyskusję;

- odnośnie sprzedaży domków letniskowych - wystawiono do sprzedaży 3 trampy (niecelowe byłoby wystawianie na raz wszystkich domków), które wyceniono na 55tys.zł.każdy. Zainteresowanie było, ale przetarg okazał się nieskuteczny. Planowany jest drugi przetarg na kwiecień, z ceną 45tys.zł, która nie jest małą kwotą;

- odnośnie ul.Powidzkiej - regularnie zgłasza dyrektorowi Powiatowego Zarządu Dróg potrzeby w zakresie łatania dziur, m.in. na ul.Powidzkiej;

- odnośnie Strzelnicy - teren (m.in. hałda ziemi) zostanie uporządkowany. Odnośnie miejsc postojowych na tym terenie, proponował omówić tę sprawę na posiedzeniach Komisji Rady;

- odnośnie zapełnionego pojemnika na szkło - regularnie zgłaszamy (i ponaglamy) konieczność opróżnienia tego typu pojemników;

- odnośnie kanalizacji burzowej i porządku na Osiedlu Nr 5 - poinformował, że p.Pławczyk uczestniczył w spotkaniu z przedstawicielami Agencji Mienia Wojskowego, m.in. na ten temat. Była tam też mowa o sprawie własności budynków (nastąpił postęp w załatwianiu tej sprawy) i o uciążliwych ptakach w parku osiedlowym (wycięto część gałęzi). Decyzji nt. sieci burzowej nie podjęto, oczekujemy że to Agencja udrożni. Zakład Gospodarki Komunalnej stara się oczyścić ulice, ale to wymaga czasu. Ulice podlegają różnym zarządcom i gdyby gmina czekała aż ci zarządcy posprzątają, to mogłaby to trwać bardzo długo.
Jak dodał p.Jan Dżygała - Kierownik ZGK, pobocza są jeszcze przymarznięte , więc sprzątanie wykonywane jest warstwowo;

- odnośnie równania dróg - część dróg została już wyrównana, wyrównamy również drogę w Gaju.

Pan Andrzej Borowicz stwierdził, że nie satysfakcjonuje go odpowiedź dotycząca treści napisów na Pomniku. Jego zdaniem nie trzeba powoływać historyków czy Komisji, w innych miastach usuwa się takie tablice. Prosił, by do 3 Maja tę sprawę załatwić.

Pan Grzegorz Wywiał stwierdził m.in., że zadaniem gminy jest zaspokajanie potrzeb gospodarczych, a nie zajmowanie się sprawami politycznymi. Historii nie da się zmienić, ginęli "szarzy" żołnierze.

Ustosunkowując się do powyższej wypowiedzi, p.Borowicz zaprzeczył jakoby była to sprawa polityczna.

Dalszą dyskusję między p.Wywiałem i p.Borowiczem przerwał p.Przewodniczący, proponując omówienie powyższej sprawy w punkcie "Inne sprawy". Propozycja została przez Radę zaakceptowana.


Ad.8. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości: Ćwierdzin, Folwark, Kamionka, Malenin, Małachowo Kępe, Mąkownicy, Ostrowite Prymasowskie, Sokołowo i Strzyżewo Witkowskie, przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Uzasadniając podjęcie uchwały p.Burmistrz poinformował m.in., że przedmiotowe plany są kontynuacją i uszczegółowieniem Programów Odnowy Wsi, uchwała stworzy możliwość skorzystania ze środków unijnych na remont i wyposażenie świetlic wiejskich w dziewięciu miejscowościach. Szacunkowy koszt projektu to 600tys.zł, z tego w 2005r. - 145tys.zł, a na 2006r. - 455tys.zł, w przypadku gdy wniosek o dofinansowanie zostanie rozpatrzony pozytywnie. Jeśli jednak wniosek nie zostanie przyjęty, gmina wykona tylko część planowanych w tym zakresie prac. Pan Burmistrz dodał, że środki pomocowe nie są łatwe, procedury są długie i coraz trudniejsze.

Po czym p.Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Komisje Rady.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XX/185/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi  załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.9. Projekt uchwały dotyczący uchwalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów wraz z autopoprawką dotyczącą zapisu w §3 ust.1 i ust. 2 pkt 2 przedstawił p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta. W tematycznym komentarzu p.Gadziński poinformował m.in., że obowiązek udzielania takiej pomocy i opracowania regulaminu (do 31 marca br.) nałożyła nowelizacja ustawy. Pomoc ta ma dwie formy: stypendia socjalne i zasiłek szkolny. Ustawowe minimum pomocy to kwota 44,-zł miesięcznie. Gmina otrzyma dotację celową na sfinansowanie stypendiów, z czego 5% winno być przeznaczone na zasiłek szkolny, tj. zdarzenia losowe związane z edukacją.

Po czym p.Przewodniczący Rady poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Komisje Rady i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, autopoprawki zostały przyjęte jednogłośnie.

U C H W A Ł A   Nr XX/186/05 w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


P r z e r w a    w obradach - od godz. 14,40 do godz. 14,50.


Ad.10. Projekt uchwały dotyczący opłat za korzystanie z hali sportowej w Witkowie i sali sportowej w Mielżynie wraz z autopoprawkami przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Po czym p.Przewodniczący Rady poinformował, że Komisje Rady zgłosiły propozycje zmian w omawianym projekcie.

Pan Piotr Jóźwik poinformował o propozycjach zmian zgłoszonych przez Komisję Szkolnictwa, a p.Ireneusz Kwapich poinformował o propozycjach Komisji Rolnictwa.

W wyniku krótkiej dyskusji wypracowano brzmienie projektu uchwały.

U C H W A Ł A   Nr XX/187/05 w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z hali sportowej w Witkowie i sali sportowej w Mielżynie została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.11. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zarządzenia poboru podatku od posiadania psów w drodze inkasa oraz określenia inkasenta i wysokości wynagrodzenia za inkaso przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Wyjaśnił, że powołany w ubiegłym roku inkasent wykazał dużą skuteczność, dlatego proponuje się powołanie inkasenta również na pozostałą część miasta.

Po czym p.Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Komisje Rady i spytał o ewentualne uwagi.

Pan Piotr Jóźwik poinformował, że w związku ze wzrostem podatku od posiadania psów, mieszkańcy chcieliby mieć w zamian "coś" od gminy. Spytał ponadto dlaczego inkasent nie zbiera omawianego podatku z terenu całej gminy.

Jak wyjaśniła p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta, podatek od posiadania psów z terenów wiejskich zbierają sołtysi.
 
Innych uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XX/188/05 zmieniająca uchwałę w sprawie zarządzenia poboru podatku od posiadania psów w drodze inkasa oraz określenia inkasenta i wysokości wynagrodzenia za inkaso została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.12. Projekt uchwały w sprawie określenia dochodów gromadzonych na rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Poinformował m.in., że po konsultacji z radcą prawnym Urzędu GiM, proponuje wykreślić w §7 drugą część zdania brzmiącą: "z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005r.". Uchwała zatem będzie obowiązywać z dniem podjęcia.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XX/189/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.13. Proponowane w budżecie gminy i miasta na 2005r. zmiany, omówiła p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta.

W związku z pytaniem p.Krzysztofa Wiącka nt. drogi w Wiekowie, p.Burmistrz wyjaśnił, co następuje: kwota 50tys.zł planowana była jako zwiększenie środków na wszystkie drogi (nie na jedną drogę). Po analizie możliwości i potrzeb modernizację drogi w Małachowie zdjęto, co nie oznacza, że nie zostanie wykonana (nawierzchnia asfaltowa), jeśli okaże się, że środków starczy. Na posiedzeniu Komisji Finansów rozważano różne propozycje, ale bez pomiarów i kosztorysów. Propozycje pojawiły się z dnia na dzień, bo posiedzenia Komisji odbywały się tuż po przetargu na kanalizację. Dlatego ostateczny wariant dróg to ten, przedstawiony przez panią Skarbnik, a więc: Strzyżewo - 514mb (rekultywacja), Ćwierdzin - 540mb (druga nawierzchnia asfaltowa), Wiekowo - 250mb (za zlewnią, ułożenie drugiej warstwy ścieralnej zapobiegnie większym kosztom na przyszłość), Skorzęcin - 160mb (za blokami), Kamionka - 820mb. Razem planuje się na wszystkie te drogi 350 tys. zł.
 
Pan Tomasz Deskowski pytał, czym uzasadnione jest zwiększenie środków na plac zabaw i na salę pamięci?

Pan Burmistrz wyjaśnił, że chodzi o ogrodzenie placu zabaw od strony ul.Poznańskiej. A odnośnie sali pamięci - kosztorys opiewa na kwotę 289tys.zł, chcemy by to było wykonane dobrze i estetycznie, by był efekt, zostanie wykonany dach, elewacja, płytki od strony ul. Kosynierów Miłosławskich, kompleksowo, łącznie ze starą częścią.

Nawiązując do powyższej wypowiedzi p.Henryk Mucha pytał o zasadność budowy sali pamięci w 2005r.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że w taki sposób możnaby myśleć również np. w odniesieniu do ulic. W związku z pytaniem p.Andrzeja Borowicza o funkcje sali ( w kontekście ewentualnej likwidacji Klubu Garnizonowego), p.Burmistrz wyjaśnił, że usytuowanie sali w pobliżu Pomnika i OSP stworzy kompleks i jest to najlepsza lokalizacja na tego typu salę. Powierzchnia nie będzie zbyt duża, ale bliskość sali będącej obecnie w użyczeniu OSP, stwarza duże możliwości. Poinformował m.in. o planowanych dwóch kondygnacjach i o sali kominkowej.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XX/190/05 zmieniająca uchwałę budżetową na 2005r. została podjęta większością głosów (13 głosów "za", 1 wstrzymujący się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.14. Uzasadniając potrzebę podjęcia uchwały dotyczącej zbycia nieruchomości zabudowanej, stanowiącej część działki nr 388 w Ruchocinku, p. Burmistrz poinformował, co następuje: udało się zainteresować obiektem potencjalnego inwestora. Odczytał złożony przez inwestora wniosek, po czym kontynuując poinformował, że inwestor chciałby w omawianych obiektach prowadzić działalność spożywczą i utworzyć nowe miejsca pracy. Inwestor jest skłonny nieruchomość wydzierżawić, ale chce zapewnienia o możliwości pierwszeństwa w nabyciu (w formie bezprzetargowej). Co do wydzierżawienia, Burmistrz ma kompetencje w tym zakresie, ale chciałby usłyszeć zdanie Rady na ten temat i na temat w/w zapewnienia. Opowiada się za wydzierżawieniem nieruchomości w formie przetargu i zagwarantowaniem w przypadku sprzedaży pierwszeństwa temu, który w drodze przetargu wydzierżawi. Na początek dzierżawa jest dla gminy korzystniejsza, ponieważ w umowie można np. zastrzec, że w razie nie podjęcia działalności w jakimś czasie, umowa może zostać rozwiązana.

Pan Andrzej Borowicz stwierdził, że jest to dobre rozwiązanie.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Burmistrz odczytał projekt uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XX/191/05 w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe zbycie nieruchomości zabudowanej, stanowiącej część działki nr 388, położonej w Ruchocinku została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.15. Uzasadniając potrzebę podjęcia uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXII/329/02 z dnia 26 kwietnia 2002r. p.Burmistrz stwierdził m.in., że jest to uchwała dotycząca zasad zbywania, nabywania i wydzierżawiania nieruchomości. Na jej podstawie Burmistrz może przekazywać nieruchomości m.in. w dzierżawę czy najem na okres powyżej 3 lat, jeśli jest to podyktowane ważnymi względami gospodarczymi lub społecznymi. W grudniu 2002r. Rada dokonała zmiany tej uchwały, ustalając, że w przypadkach nabywania nieruchomości Burmistrz może zwrócić się do Rady o wyrażenie zgody na nabycie. Dzisiejszą uchwałą proponuje się wprowadzić taki zapis, by możliwość występowania o w/w opinię odnosiła się również do dzierżaw.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XX/192/05 w sprawie zmiany uchwały Nr XXXII/329/02 Rady Miejskiej w Witkowie z dnia 26 kwietnia 2002r. w sprawie określania zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania na okres dłuższy niż 3 lata została podjęta większością głosów (13 "za", 1 wstrzymujący się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.16. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Elżbieta Kiełpińska - Sekretarz Gminy i Miasta poinformowała, że zgodnie z obowiązującymi przepisami KPA, skargi i wnioski winny być przyjmowane zarówno przez Burmistrza, jak też przez Przewodniczącego Rady i Radnych. Wobec tego zwróciła się do Rady z prośbą o ustalenia w tym zakresie. Informacja na ten temat zostanie umieszczona na tablicach ogłoszeń i w Biuletynie Informacji Publicznej.
Pan Przewodniczący Rady proponował ustalić, że w sprawach skarg i wniosków Przewodniczący Rady (lub Wiceprzewodniczący) i Radni będą przyjmować mieszkańców w tych samych terminach, w których odbywają się dyżury. A więc: Przewodniczący w poniedziałki od godz. 15,00 do godz. 16,00, Radni - w poniedziałki od godz. 14,00 do godz. 15,00 (pok. nr 23 w Urzędzie Gminy i Miasta).
Powyższa propozycja została zaakceptowano jednomyślnie;

- p.Przewodniczący Rady:
1/ poinformował, że postanowieniem z dnia 11 marca br. Starosta Gnieźnieński przekazał Radzie Miejskiej wg właściwości skargę p.Jerzego Wolniewińskiego z Gorzykowa, na działalność Burmistrza. Proponował skierowanie skargi na posiedzenie Komisji Rewizyjnej, w celu wypracowania opinii na temat zasadności skargi.
Pan Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza GiM wyjaśnił, że skarga związana jest z tym, że skarżący otrzymał negatywne odpowiedzi na wnioski o doprowadzenie do jego posesji wody i o zamontowanie lampy oświetlenia ulicznego.
Po krótkiej dyskusji ustalono skierować skargę na posiedzenie Komisji Rewizyjnej, w celu wypracowania opinii;

2/ odczytał pismo Marszałka Województwa Wielkopolskiego dot. plebiscytu na "Najlepszego Samorządowca Wielkopolski".
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ poinformował, że w wyniku zbiórki pieniężnej na wsparcie rodziny Wiśniewskich ze Skorzęcina zebrano kwotę 75,-zł.
Protokoł z dokonanej zbiórki (z potwierdzeniem odbioru kwoty) stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

4/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 29 kwietnia 2005r.;

- p.Krzysztof Wiącek pytał o sprawę zamontowania lamp oświetlenia ulicznego w Wiekowie.
Jak poinformował p.Burmistrz, w piątek został rozstrzygnięty przetarg.

- p.Burmistrz GiM poinformował o wysokości kosztorysów inwestorskich dot. prac na poszczególnych ulicach (m.in. Jasnej, Spokojnej, Wojska Polskiego).


Zgodnie z wcześniejszym ustaleniem, w punkcie tym powrócono do tematu interpelacji, zgłoszonej przez p.Andrzeja Borowicza, a dotyczącej treści tablic na Pomniku przy ul.Park Kościuszki.

Pan Przewodniczący wyraził zdanie, że może celowe byłoby opracowanie jednej, uniwersalnej tablicy.

Pan Borowicz, jako wnioskodawca zaproponował omówienie przedmiotowej sprawy na posiedzeniach Komisji, co zostało przez Radnych zaakceptowane.


Ad.17. Wobec wyczerpania się porządku XX sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący zamknął jej obrady o godz. 16,05.


Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław  Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz