Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł z XIX sesji Rady Miejskiej (18.02.2005)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł z XIX sesji Rady Miejskiej (18.02.2005)

PROTOKOŁ Nr XIX/05

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 18 lutego 2005r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.


Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w sesji uczestniczy 14 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu trębacza - p.Kazimierza Lesiaka z Witkowa.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji. W związku z tym, że Prezes Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego z uwagi na ważne obowiązki służbowe przybędzie na sesję po godzinie 13,00, proponował zmianę kolejności rozpatrzenia punktu 4 i punktu 5 porządku sesji. Punkty te byłyby rozpatrzone przed punktem "Inne sprawy", a numeracja punktów uległaby odpowiednio zmianie. Spytał o ewentualne inne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie zgłoszoną przez siebie propozycję.

Za zmianą kolejności rozpatrzenia punktów 4 i 5 Radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Porządek sesji:
1.  Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku obrad.

2.  Interpelacje, zapytania i wnioski.

3.  Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

4.  Zatwierdzenie taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.

5.  Podjęcie uchwały w sprawie dopłaty do ceny wody na rzecz odbiorców ze wsi Królewiec.

6.  Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.

7.  Uchwalenie regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.

8.  Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 45/1 położonej w miejscowości Jaworowo.

9.  Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych położonych na terenie miasta i gminy Witkowo.

10.  Sprawozdania z działalności stałych Komisji Rady Miejskiej za 2004r.

11.  Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na zadanie pod nazwą "Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami i przepompownią ścieków w obrębie ulic - Brzozowa, Akacjowa, Jesionowa, Modrzewiowa, Kosynierów Miłosławskich i Powidzka".

12.  Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r.

13.  Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze.

14.  Informacja o działalności Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego.

15.  Uchwalenie Programu rozwoju turystyki i rekreacji na terenie Gminy Witkowo.

16.  Inne sprawy.

17.  Zamknięcie obrad XIX sesji Rady Miejskiej w Witkowie.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady odczytał apel Wiceprzewodniczącego Rady Płocka o jednorazowe opodatkowanie się na pomoc ofiarom tragedii w Azji, wywołanej tsunami i zaproponował, by dzisiejsza zbiórka pieniężna była przeznaczona na proponowany w apelu cel.
Pan Grzegorz Wywiał proponował dokonać zbiórki na w/w cel na sesji marcowej, natomiast dzisiejszą zbiórkę przeznaczyć na dofinansowanie działalności Koła Niepełnosprawnych "Promyk" w Witkowie. Wyjaśniając powód tej propozycji stwierdził, że na działalności sali rehabilitacyjnej Koło zarabia miesięcznie 150,-zł i nie stać ich na opłacenie energii elektrycznej (ok. 300,-zł rocznie).
Pan Przewodniczący przypomniał, że zebrane na sesji grudniowej pieniądze w wysokości 150,-zł nie zostały przekazane na leczenie chorych dzieci, ponieważ od stycznia zmieniły się przepisy i nie jest możliwe dalsze funkcjonowanie funduszy specjalnych. Wobec tego zgłosił wniosek, by zebrane w grudniu 150,-zł przeznaczyć na pomoc ofiarom tragedii w Azji, a dzisiejszą zbiórkę - zgodnie z sugestią p.Wywiała, przeznaczyć na dofinansowanie "Promyka".

Radni większością głosów (13 "za" 1 wstrzymujący się) zaaprobowali powyższy wniosek;

- p.Adam Rydlewicz - Dyrektor Banku Spółdzielczego poinformował, że rozdał sołtysom materiały dotyczące kredytów , do wykorzystania na zebraniach wiejskich;

- p.Adolf Pławczyk - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5 w imieniu mieszkańców Osiedla apelował o wcześniejsze (o 0,5 godz.) wyłączanie lamp oświetlenia ulicznego i późniejsze ich włączanie (o 0,5 godz.);

- p.Feliks Kowalik - Sołtys Sołectwa Ruchocin:
1/ poruszył sprawę odśnieżania drogi z Mielżyna na Ruchocinek (konieczne jest odśnieżanie tej drogi do końca);

2/ prosił, by wiosną uporządkować tzw. "dzikie wysypisko";

- p.Tadeusz Jaskólski - Sołtys Sołectwa Strzyżewo zwrócił się do Dyrektora Banku Spółdzielczego z pytaniem, czy są dla rolników pieniądze unijne na inwestycje.
Jak wyjaśnił p.Dyrektor, wpłynęło na powyższy cel ok. 70% środków, rolnicy którzy byli kontrolowani otrzymają te środki w późniejszym terminie, zgodnie z obowiązującą procedurą.


Ad.3. Informację o działalności w okresie międzysesyjnym przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.
Pan Burmistrz odczytał ponadto zaproszenie p.Jana Rasały na organizowane przez Zarząd Powiatowy LOK : konferencję nt. bezpieczeństwa i zawody strzeleckie. Poinformował, że p.Rasała nie mógł uczestniczyć w dzisiejszej sesji z uwagi na ważne obowiązki służbowe.

Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono, została ona przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Pan Przewodniczący poinformował, że z projektem uchwały dot. taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków Radni zapoznali się na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały, akceptując kalkulację ceny wody w wys. 1,88zł brutto za 1m3 i cenę odprowadzania ścieków - 2,63zł brutto za 1m3. Obecnie obowiązuje: cena wody - 1,85zł/m3, odprowadzanie ścieków - 2,57zł/m3.

Po omówieniu przedmiotowego projektu uchwały przez p.Burmistrza Gminy i Miasta, p.Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A  Nr XIX/175/05 w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Projekt uchwały w sprawie dopłaty do ceny wody na rzecz odbiorców ze wsi Królewiec omówił p.Burmistrz.
Stwierdził m.in., że uchwała dotyczy niedużej liczby mieszkańców, zaopatrywanych w wodę przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji we Wrześni. Ponieważ cena wody w Gminie Września jest wyższa niż obowiązująca na terenie Gminy Witkowo, celowe jest potraktowanie mieszkańców Królewca tak samo jak pozostałych mieszkańców i ustalenie dopłaty w wysokości różnicy w cenach wody.

Po czym p.Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi.

Pan Grzegorz Wywiał spytał, czy uwzględniono zróżnicowany pobór wody i ustalono limit wykorzystanej wody, do którego będzie stosowana omawiana dopłata.

Jak wyjaśnił p.Jan Dżygała - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej, kwota dopłaty jest nieduża, bo wynosi rocznie 400-600zł, dlatego niecelowe byłoby ustalanie limitów.

Innych uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A  Nr XIX/176/05 w sprawie dopłaty do ceny wody na rzecz odbiorców ze wsi Królewiec została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6. W punkcie tym p.Burmistrz ustosunkował się do następujących spraw, zgłoszonych w punkcie 2 porządku obrad:

- odnośnie oświetlenia ulic - na Osiedlu Nr 5 czas oświetlenia regulowany jest zegarami astronomicznymi. Zgłaszał już tę sprawę pracownikowi i w najbliższym czasie zegary zostaną przestawione;

- odnośnie odśnieżania - prosił sołtysów o sygnały w tym zakresie i po takich zgłoszeniach drogi będą odśnieżane, które nie są ujęte w planie odśnieżania;

- odnośnie "dzikiego" wysypiska - stwierdził, że mimo bezpłatnych akcji wywozu nieczystości na składowisko w Chłądowie, sytuacje wywozu na "dzikie" wysypiska powtarzają się. Zostanie to uprzątnięte, ale w dalszym ciągu będziemy mobilizować mieszkańców, by wywozili śmieci w wyznaczone do tego miejsce.


Ad.7. Pan Przewodniczący poinformował, że opracowany przez Burmistrza wstępny projekt regulaminu określającego wysokość i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków (m.in. motywacyjnego, funkcyjnego, mieszkaniowego) został przekazany Związkowi Nauczycielstwa Polskiego i omówiony na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji. Ostateczny projekt uchwały został uzgodniony ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego - Zarządem Oddziału Gminy i Miasta.

Po powyższym tematycznym wprowadzeniu p.Przewodniczący poprosił p.Mariana Gadzińskiego - Zastępcę Burmistrza o krótkie omówienie projektu uchwały.

Pan Gadziński poinformował m.in., że w ostatnich dniach weszło w życie nowe rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej dotyczące wynagradzania nauczycieli, wobec czego w projekcie uchwały konieczne będzie dokonanie odpowiednich zmian z tym związanych. Po czym poinformował co w uzgodnieniu z ZNP zmieniło się w projekcie regulaminu w stosunku do poprzednio obowiązującego regulaminu: w §4 ust. 5 zwrot "nie więcej niż 5% środków" dot. dodatków motywacyjnych, zastąpiono zwrotem "w wysokości 5% środków"; w §6 ust.1 pkt 1 dot. dodatku za wychowawstwo klasy ustalono w wysokości wyższej tj. 25-35zł miesięcznie; pominięto natomiast dodatek dla polonistów, ponieważ nowe przepisy nie przewidują takiego dodatku.

Po czym p.Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi.

Pan Tomasz Deskowski zwrócił uwagę na fakt, że omawiana uchwała wejdzie w życie dopiero po 14 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego, ale jeszcze przez pół roku obowiązywać będą dodatki na starych zasadach, ponieważ ustalane są co pół roku.

Jak wyjaśnił p.Gadziński, ani Rada ani Burmistrz nie mają na to wpływu.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A  Nr XIX/177/05 w sprawie regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.8. Pan Przewodniczący poinformował o zgłoszonej przez p.Burmistrza autopoprawce do projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 45/1 położonej w Jaworowie. Autopoprawka polega na ujęciu w projekcie części działki nr 17/16 w Kołaczkowie.

Projekt uchwały omówił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Poinformował m.in., że zarówno działka w Jaworowie jak i część w/w działki w Kołaczkowie wykorzystywane są na boiska sportowe a są własnością Agencji Nieruchomości Rolnych. Sporządzenie miejscowego planu tych terenów stworzy możliwość ich przejęcia przez gminę.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A  Nr XIX/178/05 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 45/1 położonej w miejscowości Jaworowo oraz terenu części działki nr 17/16 położonej w Kołaczkowie została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.9. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych położonych na terenie miasta i gminy Witkowo został pozytywnie zaopiniowany na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji, po czym poprosił p.Burmistrza o krótkie omówienie projektu.

Pan Burmistrz poinformował m.in., że wymienione w projekcie uchwały działki stanowiące nieruchomość w Ćwierdzinie w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy stanowią tereny złoży surowców mineralnych, a ponieważ gmina nie prowadzi działalności gospodarczej związanej z wydobyciem, uzasadnione jest zbycie tych terenów. Ich nabyciem zainteresowana jest Spółka KRUSZGEO, której Prezes i Viceprezes uczestniczą w dzisiejszej sesji, z tym że zgodnie z ustawą sprzedaż nastąpi w drodze przetargu. Sprzedaż pozostałych nieruchomości wynika z realizacji przyjętego na 2005r. planu sprzedaży nieruchomości. W związku z pytaniem p.Franciszka Kozaneckiego - Sołtysa Sołectwa Ćwierdzin, p.Burmistrz wyjaśnił usytuowanie działek w Ćwierdzinie.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A  Nr XIX/179/05 w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych położonych na terenie miasta i gminy Witkowo została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


P r z e r w a  w obradach - od godz. 13,00 do godz. 13,30.


Ad.10. Sprawozdania z działalności stałych Komisji Rady Miejskiej za 2004r. przedstawili:

1/ p.Henryk Mucha sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej

2/ p.Grzegorz Wywiał sprawozdanie z działalności Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego

3/ p.Ireneusz Kwapich  sprawozdanie z działalności Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego

4/ p.Piotr Jóźwik sprawozdanie z działalności Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Rekreacji.

Po przedstawieniu sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej p.Henryk Mucha nawiązał do zgłoszonego w punkcie 2 porządku obrad przez p.Grzegorza Wywiała wniosku o dokonanie zbiórki pieniężnej na dofinansowanie Koła Niepełnosprawnych "Promyk" i do kontroli dokonanej przez Komisję Rewizyjną. Wyjaśnił, że Komisja Rewizyjna ma obowiązek kontrolowania stowarzyszeń korzystających ze środków budżetu gminy i miasta. A ponieważ w czasie kontroli "Promyka" Komisja stwierdziła, że dofinansowywana jest działalność gospodarcza prowadzona przez osobę fizyczną, Komisja nie mogła pozostawić tego faktu bez odzewu. Działalność rehabilitacyjna jest potrzebna, ale niemożliwe jest istnienie takiej sytuacji. Wyjaśnił, że aby zakończyć ten temat, p.Wywiał zaproponował w/w zbiórkę.

Uwag nie zgłoszono.

Pan Przewodniczący stwierdził, że Rada Miejska przyjęła sprawozdania z działalności Komisji i stanowią one załączniki do niniejszego protokołu. Po czym w imieniu swoim i Wiceprzewodniczących Rady podziękował Przewodniczącym Komisji za właściwe prowadzenie posiedzeń Komisji, które powoduje, że Radni są przygotowani i sesje są spokojne. Podziękował również paniom obsługującym Radę Miejską.


Ad.11. Pan Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały dot. zaciągnięcia pożyczki na zadanie "Budowa kanalizacji sanitarnej w obrębie ulic - Brzozowa, Akacjowa, Jesionowa, Modrzewiowa, Kosynierów Miłosławskich i Powidzka" został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje Rady. Po czym poprosił p.Burmistrza o krótkie omówienie przedmiotowego projektu.

Omawiając projekt uchwały p.Burmistrz prosił o poprawienie w §1 błędu pisarskiego tj. zamianę zwrotu "w wysokości..." , na zwrot "do wysokości...".

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A  Nr XIX/180/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.12. Proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2005r. omówiła p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta.
Pan Burmistrz zwrócił uwagę na zaplanowaną w budżecie kwotę 4.000,-zł na pomoc osobom poszkodowanym w wyniku klęsk żywiołowych. Na jedną pomoc przypada kwota 2.000,-zł.

Pan Przewodniczący stwierdził, że Radni akceptują powyższe kwoty.

Uwag i pytań nie zgłoszono.

U C H W A Ł A  Nr XIX/176/05 zmieniająca uchwałę budżetową na 2005r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.13. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze został pozytywnie zaopiniowany przez Komisje Rady i poprosił p.Burmistrza o omówienie przedmiotowego projektu.

Do przedstawionego projektu uchwały uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A  Nr XIX/182/05 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.14. Pan Jarosław Grobelny - Prezes Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego przeprosił na wstępie, że nie mógł przybyć wcześniej, z uwagi na konieczność uczestniczenia w posiedzeniu Komisji Budżetowej Sejmiku Samorządowego. Na posiedzeniu tym rozważana była ważna dla Powiatu Gnieźnieńskiego sprawa zmiany Wieloletniego Planu Inwestycyjnego (ul.Witkowska). Po czym p.Prezes przedstawił informację o działalności Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W tematycznej dyskusji p.Antoni Popek spytał o możliwość poszerzenia przez Agencję doradztwa dla rolników, w zakresie uzyskania środków unijnych.

Jak wyjaśnił p.Grobelny, GARG specjalizuje się głównie w udzielaniu pomocy przedsiębiorstwom i samorządom. Dla rolników istnieją specjalistyczne agencje, ale GARG jest otwarta na różne propozycje, chociaż programy rolnicze są dla nich trudne, bo nie zatrudniają specjalistów w tym zakresie. Jeśli jednak będzie taka potrzeba, Agencja może udzielać rolnikom informacyjnej pomocy.


Ad.15. Pan Przewodniczący poinformował, że opracowany przez Gnieźnieńską Agencję Rozwoju Gospodarczego projekt Programu rozwoju turystyki i rekreacji na terenie Gminy Witkowo był szczegółowo przedstawiany na posiedzeniu Komisji Szkolnictwa i posiedzeniu Komisji Finansów. Komisje pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt. Po czym p.Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi bądź pytania.

W związku z uwagą p.Zenona Mietlickiego nt. obszerności Programu, p. Jarosław Grobelny - Prezes GARG przyznał, że Program jest obszerny i dość szczegółowy. Nie jest jednak Programem statycznym i stałym, jest to rozwinięcie Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy w zakresie turystyki i rekreacji. W Programie położono szczególny nacisk na to, co w Gminie najlepsze, tj. Ośrodek Wypoczynkowy w Skorzęcinie, uznany za perłę Wielkopolski. Rejon powidzko-skorzęciński wyznaczony został w planie zagospodarowania przestrzennego województwa jako jeden z terenów najbardziej atrakcyjnych dla rozwoju rekreacji i turystyki. W programach pomocowych uwzględniono również ten teren.

Nawiązując do wypowiedzi p.Prezesa na początku punktu 14, p.Henryk Mucha poruszył sprawę modernizacji ul.Witkowskiej w Gnieźnie, poinformował również o planowanym odciążeniu ruchem kołowym ulicy Armii Poznań w Witkowie.

Udzielając odpowiedzi na powyższe, p.Prezes stwierdził, że projekt został już zamknięty, na sesji Sejmiku w dniu 28 lutego głosowana będzie zmiana Wieloletniego Planu Inwestycyjnego, po czym Prezydent Gniezna jako inwestor zastępczy będzie mógł ogłosić przetarg. Ze swej strony może zaaranżować spotkanie na ten temat z Dyrektorem Zarządu Dróg.
 
Pan Antoni Popek poruszył problem obniżania się poziomu wody na kąpielisku i sugerował, by uzupełnić projekt Programu o tę sprawę. Wyraził zdanie, że Burmistrz winien zlecić zbadanie przyczyny tego zjawiska, by określić dalsze działania. Dodał, że dla gminy istotne jest utrzymanie kąpieliska, gmina powinna przejąć część jeziora.

Jak zauważył p.Prezes, wpisanie dzisiaj powyższego zadania do omawianego Programu niewiele by wniosło. Muszą tu wypowiedzieć się specjaliści, ale GARG może pomóc pozyskać środki na ten cel.

Pan Przewodniczący poinformował, że istnieją dwa opracowania w tym zakresie, wykonane przez dzierżawcę jezior - p.Grzybowskiego i przez kopalnię. Istnieje w tej kwestii spór, nt. kto jest winien zaistniałej sytuacji.

Pan Burmistrz stwierdził, że problem obniżania się poziomu wody jest monitorowany. Związek Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego wystąpił do Ministra Ochrony Środowiska w tej sprawie i jak wynika z odpowiedzi, przyczyną takiego stanu rzeczy jest susza hydrologiczna. W Wielkopolsce poziom wody gruntowej obniżył się o ok. 3m. Kolejną przyczyną jest bliskość kopalni. Kopalnie zostały przymuszone do tego, by wodę, którą pompują, skierowywać do jezior, ale nie do końca to realizują. Badania będzie kontynuował specjalny zespół, który zostanie powołany przez w/w Związek Gmin i wystąpi o pomoc do GARG. Po czym p.Burmistrz przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia Programu rozwoju turystyki i rekreacji na terenie Gminy Witkowo.

Do projektu uchwały uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A  Nr XIX/183/05 w sprawie uchwalenia "Programu rozwoju turystyki i rekreacji na terenie Gminy Witkowo" została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Przewodniczący Rady podziękował p.J.Grobelnemu - Prezesowi GARG za opracowanie Programu, a p.Prezes złożył podziękowanie Radnym i członkom Zespołu za pomoc w opracowaniu tego dokumentu.


P r z e r w a  w obradach - od godz. 14,45  do godz. 15,00.


Ad.16. W punkcie tym zgłoszono następujące sprawy:

- p. Przewodniczący Rady:
1/ poruszył sprawę przejęcia przedszkola tzw. wojskowego przez gminę i wyrażenia przez Radę opinii na ten temat. Stwierdził, że sprawa była omawiana na posiedzeniach Komisji, nie jest jednak sprawą prostą, m.in. z uwagi na znaczne koszty utrzymania placówki, a nie licząc "zerówki", do przedszkola uczęszcza 50 dzieci. Minister Obrony Narodowej obiecał Lekarskiej Przychodni Wojskowej, że w razie likwidacji Przedszkola, Przychodnia otrzyma ten obiekt na własne potrzeby. Minister wydaje dwa rodzaje rozporządzeń: o przejęciu placówki za nieodpłatnie przez gminę i o likwidacji placówki i przekazaniu budynku innemu użytkownikowi.
Pan Burmistrz poinformował, że Dowódca J.W. zwrócił się do Gminy z pisemnym zapytaniem, czy Gmina jest zainteresowana przejęciem omawianego przedszkola. Gmina mogłaby przejąć bezpłatnie obiekt, pod warunkiem, że przejmie pracowników (85 dzieci, 18 pracowników). Sprawa likwidacji omawianej placówki w najbliższym czasie jest raczej przesądzona, wojskowe przedszkola od kilku lat są likwidowane. Sprawa jest trudna bo dotyczy to kosztów i one będą wyższe, jeśli pozostawimy obecne, luksusowe warunki, a niższe gdy zapewnimy możliwość uczęszczania do przedszkola dzieciom z obecnego przedszkola wojskowego w obiektach gminnych np. na bazie Szkoły Podstawowej Nr 3 czy Przedszkola Miejskiego.
Pan Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza stwierdził, że gmina jest w stanie objąć opieką dzieci z terenu Osiedla Nr 5, ale w zależności od koncepcji należałoby w budżecie przeznaczyć określone środki na modernizację.
W dalszej dyskusji Radni stwierdzili m.in., że przekazanie budynku obecnego przedszkola Przychodni Wojskowej byłoby dobrym rozwiązaniem (dobra lokalizacja, parterowy budynek), wskazywali na niż demograficzny, zastanawiano się nad celowością przejęcia i adaptacji omawianego budynku na cele gminne, możliwości przyjęcia dzieci z "zerówek" przez Szkoły Podstawowe Nr 2 i 3.
Pan Przewodniczący zaproponował, by dalsza dyskusja na temat Przedszkola odbyła się po sesji, co zostało przez Radnych zaakceptowane;

2/ przedstawił dwie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu, wyrażające opinie nt. możliwości sfinansowania deficytu budżetowego i prawidłowości prognozy kwoty długu Gminy i Miasta.
Zainteresowani mogą szczegółowo zapoznać się z tymi dokumentami w biurze Rady;

3/ przedstawił pismo Wielkopolskiej Izby Lekarskiej dot. wprowadzenia zwolnienia od opłat za wpis do ewidencji działalności gospodarczej.
Przypomniał, że swego czasu w podobnej sprawie wniosek złożyły pielęgniarki, który został rozpatrzony negatywnie.
Uwag nie zgłoszono;

4/ poinformował, że w wyniku zbiórki pieniężnej na wsparcie działalności Koła Niepełnosprawnych "Promyk" w Witkowie zebrano kwotę 150,zł i 10 dolarów.
Protokoł z dokonanej zbiórki pieniężnej (z potwierdzeniem odbioru kwoty) stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

5/ odczytał pismo, jakie skierował do Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiej Policji w Poznaniu nt. koniecznej poprawy estetyki budynku Komisariatu Policji w Witkowie. Przypomniał, że wniosek w tej sprawie zgłosił Radny p.Antoni Popek.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

6/ przypomniał o Regionalnych Zawodach Radnych, Burmistrzów i Starostów w Tenisie Stołowym w dniu 19 lutego o godz. 10,15 w hali sportowej w Witkowie oraz poinformował o Podsumowaniu Roku Sportowego 2004, które odbędzie się w dniu 25 lutego o godz. 17,00 w Klubie Garnizonowym;

7/ poinformował, że kolejna sesja Rady planowana jest na dzień 18 marca 2005r.;

- p.Elżbieta Kiełpińska - Sekretarz Gminy i Miasta przypomniała, że na ostatniej sesji Radni zaakceptowali przystąpienie Gminy do akcji "Przejrzysta Polska". Poinformowała o celach akcji, o organizatorach i patronach medialnych (m.in. Gazeta Wyborcza, Fundacja Batorego, Centrum Edukacji Obywatelskiej) . Każda gmina przystępująca do akcji, realizuje obligatoryjnie 6 zasad, możliwa jest również realizacja zadań fakultatywnych. Pięć zadań adresowanych jest do Radnych, dlatego na dzisiejszej sesji Radni winni zdecydować, jakie zadanie czy zadania będą w ramach omawianej akcji realizować. Posługując się rzutnikiem, pani Sekretarz przybliżyła uczestnikom sesji tematykę w/w zadań.
Pan Przewodniczący zaproponował, aby zadania omówić dokładniej np. na roboczym spotkaniu Radnych, a na dzisiejszej sesji powołać jedynie zespół.
Po krótkiej dyskusji Radni jednogłośnie zdecydowali przystąpić do realizacji zadania w ramach omawianej akcji, polegającego na opracowaniu Kodeksu Etyki Radnego. Ustalono, że w skład Zespołu do realizacji tego zadania wejdą wszyscy Radni, a Przewodniczący Rady będzie pełnił funkcję Przewodniczącego Zespołu.
Podjęta przez Radę d e k l a r a c j a   stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

- p.Burmistrz GiM poinformował o odbytym w dniu dzisiejszym przetargu na sprzedaż obiektów nieczynnej kotłowni przy ul.Gnieźnieźniej w Witkowie;

- p.Antoni Popek:
1/ nawiązując do uchwalonej na dzisiejszej sesji uchwały, poruszył sprawę konieczności poszerzenia boiska sportowego w Kołaczkowie (jest niewymiarowe), by można było prowadzić rozgrywki różnej klasy;

2/ poruszył sprawę możliwości wykorzystania przejętych od Agencji hydrofornii, w celu uzupełnienia poziomu wody;

3/ w nawiązaniu do akcji "Przejrzysta Polska" spytał, czy nie lepsze byłoby uzyskanie przez gminę certyfikatu ISO, który daje większy prestiż i lepsze wyniki dla mieszkańców.

Odnośnie wymiarów boiska w Kołaczkowie stwierdzono, że to mieszkańcy jako użytkownicy winni decydować, jakie boisko jest im potrzebne.

Odnośnie certyfikatu ISO p.Przewodniczący zwrócił uwagę na duże koszty jego uzyskania (100tys.zł), a p.Burmistrz stwierdził, że gmina powoli się do tego przymierza.


Ad.17. Wobec wyczerpania się porządku obrad XIX sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący zamknął jej obrady o godz. 16,10.


Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz