Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł z XVIII sesji Rady Miejskiej (29.12.2004)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł z XVIII sesji Rady Miejskiej (29.12.2004)

PROTOKOŁ  Nr XVIII/04

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 29 grudnia 2004r. o godz. 10,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w sesji uczestniczy 14 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu trębacza - p.Piotra Lesiaka z Witkowa.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji i spytał o ewentualne uwagi.

Pan Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta zgłosił wniosek o poszerzenie porządku obrad o dodatkowy punkt, dotyczący wyrażenia zgody na wydzierżawienie nakładów w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie.

Wobec powyższego p.Przewodniczący proponował, by ten dodatkowy punkt wprowadzić do porządku jako punkt „14”, przed punktem „Inne sprawy” i poddał wniosek p.Burmistrza pod głosowanie.

Wniosek został przyjęty przez Radę jednogłośnie.

Porządek sesji:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku obrad.

2. Interpelacje, zapytania i wnioski.

3. Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

4. Podjęcie uchwały dot. przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów w Chłądowie i Skorzęcinie.

5. Uchwalenie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dot. terenów w Skorzęcinie i Wiekowie.

6. Uchwalenie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005r.

7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli.

8. Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.

9. Podjęcie uchwały w sprawie przeznaczenia części umorzonej pożyczki.

10. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r.

11. Uchwalenie budżetu gminy i miasta na 2005r.

12. Uchwalenie planu pracy Rady Miejskiej oraz stałych Komisji Rady na 2005r.

13. Sprawozdanie z wykonania uchwały Nr XVII/169/00 Rady Miejskiej z dnia 30 czerwca 2000r. w sprawie ustalenia zasad zbywania nieruchomości gminnych oraz wyrażania zgody na bonifikatę od ceny sprzedaży tych nieruchomości.

14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości zabudowanej, stanowiącej część działki nr 153, położonej w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie.

15. Inne sprawy.

16. Zamknięcie obrad XVIII sesji Rady Miejskiej w Witkowie.

 

Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady poinformował, że dzisiejsza zbiórka pieniężna będzie przeznaczona na pomoc dla chorych dzieci z terenu gminy i miasta, po czym odczytał podziękowanie p.Elżbiety Jagielskiej - Kierownika Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (w imieniu chorych dzieci) za pomoc i udzielone wsparcie finansowe.
Przedmiotowe podziękowanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

- p.Andrzej Borowicz nawiązując do skierowanego do Burmistrza pisma handlujących na temat targowiska stwierdził, że handlujący i mieszkańcy skarżą się na nawierzchnię targowiska, kałuże, bo podczas opadów deszczu jest mokro, ślisko i niebezpiecznie. Dodał, że sprawę poprawy nawierzchni targowiska trzeba jak najszybciej załatwić;

- p.Grzegorz Wywiał poinformował, że osoba ściśle związana z Kołem Niepełnosprawnych „Promyk” rozgłasza nieprawdziwe informacje, jakoby Rada chciała zniszczyć Koło, pobierać z „Promyka” pieniądze, by sobie zwiększyć diety. Wyjaśnił, że Komisja Rewizyjna niedawno analizowała sprawę działalności „Promyka” i funkcjonowania sali rehabilitacyjnej w budynku hali sportowej. Stwierdzono, że na oddanej do bezpłatnego korzystania sali, prowadzona jest działalność gospodarcza, a Koło „Promyk” pobiera z tego tytułu pieniądze. Kosztem tej działalności obciążone jest głównie Gimnazjum. Rada nie chce zniszczyć „Promyka”, chce mu pomagać, ale nie może wspierać czyjejś działalności gospodarczej. Stanowisko Komisji zostało przeinaczone. A jeśli chodzi o diety, to zostały one ustalone 10 lat temu, od tego czasu są niezmienne i czytelne;

- p. Tomasz Wędzikowski:

1/ pytał, czy planuje się budowę dalszej części chodnika z Witkowa do Mąkownicy;

2/ stwierdził, że ma uwagę do Radnych: na ostatniej sesji dokonywano zmian w budżecie odnośnie zapłaty składek ZUS przez szkoły, a obecnie okazuje się, że ta zmiana do końca nie była zasadna. Wobec tego przy tego typu zmianach Radni winni dogłębniej przeanalizować temat, by sytuacja się w przyszłości nie powtórzyła;

- p.Henryk Mucha w nawiązaniu do podanej w telewizji informacji, że od 1 stycznia 2005r. samorządy nie będą miały prawnej możliwości dopłat do żywienia w stołówkach szkolnych, prosił o wyjaśnienie tej sprawy;

- p.Edward Rutecki - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2:

1/ ustosunkowując się do sprawy poruszonej wyżej przez p.Grzegorza Wywiała stwierdził, że jest Zastępcą Prezesa Koła, ale nie od niego wyszły plotki. „Promyk” pobiera bardzo niskie opłaty za zabiegi rehabilitacyjne, a rehabilitant musi być opłacony. Miesięcznie płaci za amortyzację sprzętu 150,-zł. Jeśli Koło będzie musiało płacić za prąd i ogrzewanie, to będzie zmuszone podwyższyć ceny usług, a to może spowodować, że niektórych emerytów nie będzie stać na zabiegi. Dodał, że sala rehabilitacyjna została stworzona dla potrzeb mieszkańców, a Zarząd Koła pracuje społecznie;

2/ stwierdził, że w czasie zawodów trudno przejechać w okolicach hali sportowej, po obu stronach ulicy ustawiają się samochody. Należałoby zrobić parking;

- p.Adolf Pławczyk - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5:

1/ zwrócił się do p.Komendanta Komisariatu Policji z prośbą o zajęcie się sprawą niszczenia przez młodzież znaków drogowych;

2/ w imieniu mieszkańców Osiedla Nr 5 zwrócił się do p.Burmistrza o przejęcie przez gminę terenu Osiedla. Wie, że dokumentacja na sieć energetyczną już została sporządzona. Zmorą mieszkańców jest park z ptakami, drzewa nie są przycięte, ulice nie posprzątane, a nie ma z kim rozmawiać, bo WAM już nie istnieje. Może celowe byłoby poprosić na rozmowę p.Wyszomirskiego;

- p.Grzegorz Wywiał odnosząc się do wypowiedzi p.Edwarda Ruteckiego, stwierdził, że p.Rutecki pośrednio przyznał mu rację. Rada nie chce zniszczyć „Promyka”, chce zniszczyć patologię w „Promyku”, która może się tam zagnieździć. Pan Rutecki nie do końca mówi prawdę, bo na posiedzeniu Komisji p.Rajzel poinformował, że pieniądze pobiera rehabilitant i część tych pieniędzy przekazuje „Promykowi”. A więc drugą część, nie wiadomo jak dużą, zachowuje dla siebie. W plotkach podawane jest jego nazwisko oraz nazwisko, p.Muchy i p.Nowickiego;

- p.Antoni Popek:

1/ poruszył sprawę ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z torami kolejowymi. Stwierdził, że najgorsze jest skrzyżowanie na ul.Skorzęckiej i ul.Powidzkiej, niebezpieczny (zniszczony) jest łuk drogi przy posesji p.Czarneckiego. W 2005r. sprawy te należałoby rozwiązać;

2/ poruszył sprawę  komunikacji rowerowej, stwierdził, że należałoby zastanowić się nad opracowaniem kilkuletniego planu budowy dróg rowerowych;

- p.Stanisław Janas - Sołtys Sołectwa Gaj pytał, czy gmina przejmie prywatne drogi;

- p.Feliks Kowalik - Sołtys Sołectwa Ruchocin poruszył sprawę dopłat unijnych dla rolników. W Sołectwie Ruchocin żaden z rolników dopłaty nie otrzymał, może celowe byłoby wystąpienie do Wojewody z pytaniem o konkretny termin.


Ad.3. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.
Po odczytaniu informacji, p.Burmistrz przekazał na ręce p.Piotra Cejmana - Komendanta Komisariatu Policji Alco-Sensor. Jest to urządzenie do badania zawartości alkoholu w wydychanym powietrzu. Zakup tego urządzenia został dofinansowany ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Pan Burmistrz stwierdził m.in., że urządzenie będzie przydatne w pracy Policji, poprawi w dużym stopniu bezpieczeństwo na terenie miasta i gminy, a działanie prewencyjne będzie w 100% skuteczne.
Powyższe zebrani na sali przyjęli oklaskami.
Dziękując za urządzenie p.Komendant stwierdził, że cieszy się z tej pomocy, bo jest to niezbędne urządzenie dowodowe, które skróci procedurę załatwiania spraw. Wyraził również zadowolenie, że Rada dostrzega problemy Policji.

Do treści informacji Burmistrza uwag nie zgłoszono, została ona przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Pan Przewodniczący poinformował, że z projektem uchwały dot. przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów w Chłądowie i Skorzęcinie Komisje zapoznały się na przedsesyjnych posiedzeniach.

Jak poinformował p.Burmistrz, projekt uchwały dotyczy planów trzech terenów. Działki w Chłądowie przeznaczone są w Studium pod zalesienie i stanowią grunt leśny, a działka w Skorzęcinie stanowi plażę.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XVIII/163/04 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów działek położonych w miejscowościach: Chłądowo, Skorzęcin Nadleśnictwo została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Pan Przewodniczący poinformował, że w niniejszym punkcie Rada podejmie cztery uchwały, dotyczące uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów w Skorzęcinie i Wiekowie. Radni zapoznali się z przedmiotowymi projektami na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji i proponują, by ustalić minimalną powierzchnię działek letniskowych - na 1.200m2. Po czym poprosił p.Burmistrza o krótkie omówienie poszczególnych projektów i poddawał je kolejno pod głosowanie:

1/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów części działki o numerze ewidencyjnym 35/12 w Skorzęcinie.
Do projektu nie wniesiono uwag.

U C H W A Ł A   Nr XVIII/164/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

2/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów działki o numerze ewidencyjnym 36/47 w Skorzęcinie.
Do projektu nie wniesiono uwag.

U C H W A Ł A   Nr XVIII/165/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów części działki o numerze ewidencyjnym 205 w Wiekowie.
Do projektu nie wniesiono uwag.

U C H W A Ł A   Nr XVIII/166/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

4/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów części działki o numerze ewidencyjnym 210/34 w Wiekowie.
Do projektu uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVIII/167/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Witkowo na 2005r. omówił p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta. Poinformował m.in., że przedmiotowy Program składa się z dwóch części: z części finansowej oraz z części opisowej wraz z harmonogramem zadań. Ogólna kwota Programu to 160tys.zł.Od 1 stycznia 2005r. planuje się zmianę w składzie Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Obowiązki związane z omawianą tematyką przejmie p.Marzena Polak - inspektor d/s oświaty, ponieważ realizacja Programu jest zbieżna z czynnościami, które na co dzień wykonuje inspektor d/s oświaty.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVIII/168/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

P r z e r w a   w obradach - od godz. 10,55 do godz. 11,30.

Ad.7. Projekt uchwały w sprawie ustalenia kryteriów i trybu przyznawania nagród  dla nauczycieli omówił p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta. Poinformował m.in. że w projekcie uchwały sprawy proceduralne proponuje się pozostawić bez zmian, jak w poprzedniej uchwale, natomiast zmienić procentowy podział puli nagród, by wyeliminować między szkołami duże dysproporcje w wysokości nagród. Związek Nauczycielstwa Polskiego opiniując projekt uchwały proponuje, by dla wyrównania wysokości nagród, część środków na ten cel przeznaczyć z budżetu gminy i miasta. Wspólnie z Burmistrzem proponują jednak taki podział, jaki jest przedstawiony Radzie w projekcie uchwały.

Następnie p.Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Komisję Finansów i Komisję Szkolnictwa i odczytał opinię ZNP do przedmiotowego projektu uchwały.
Opinia ta stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVIII/169/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.8. W punkcie tym ustosunkowano się do następujących spraw, poruszonych w punkcie 2 porządku obrad:

1/ p. Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta:
- odnośnie targowiska - autorzy pisma, tj. osoby prowadzące handel na targowisku otrzymali odpowiedź, że wiosną 2005r. zostanie przesunięte ogrodzenie i w ten sposób teren będzie utwardzony. Wykonamy to możliwie najszybciej, a dobrze by było, aby w miarę możliwości  finansowych cała kwatera została utwardzona nową kostką (gdzie obecnie znajduje się trylinka);

- odnośnie chodnika w Mąkownicy - budowa chodników przy głównych ciągach komunikacyjnych to priorytety w gminie. Wielokrotnie podejmowano próby w Wielkopolskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich (jako właściciela drogi) o budowę chodnika w Mąkownicy i do Małachowa Złych Miejsc, ale na razie nie udało się budowy zakończyć;

- odnośnie przejęcia terenu Osiedla Nr 5 - gmina przejęła ciągi komunikacyjne (ulice), są one sprzątane przez ZGK „na zgłoszenie na telefon”. Nie przejęto natomiast sieci oświetlenia ulicznego, nastąpi to niebawem, parki i place nadal są własnością Agencji Mienia Wojskowego, a Wspólnoty Mieszkaniowe są właścicielami określonych gruntów. Przejęcie pozostałych mediów nie jest łatwe przy braku dokumentacji. Jeśli chodzi o uciążliwość ptaków w parku, na wniosek Agencji  decyzją Burmistrza z dnia 3 grudnia zezwolono na wycięcie chorych i obumarłych drzew oraz na prześwietlenie koron. Termin realizacji decyzji - do 28 lutego 2005r. Wycięcie niektórych drzew i prześwietlenie innych poprawi sytuację i ograniczy dotychczasowe uciążliwości;

- odnośnie przejazdów kolejowych - przejazdy są systematycznie naprawiane, poruszona sprawa zostanie zgłoszona do Powiatowego Zarządu Dróg;

- odnośnie tras rowerowych - od kilku lat jest to w gminie priorytet, ale realia są takie, że w pierwszej kolejności buduje się drogowe ciągi komunikacyjne. Planuje się ścieżkę rowerową z Witkowa do Strzyżewa, na zebraniu wiejskim mieszkańcy Strzyżewa wyrażą na ten temat opinię, czy budować ją zamiast zaplanowanej drogi;

- odnośnie dróg prywatnych - sprawy te gmina reguluje, uzupełniana jest dokumentacja, bo nie wszystkie grunty mają księgi wieczyste. Kilka dróg prywatnych ma charakter gminny i w tych przypadkach zawarto stosowne porozumienia z właścicielami gruntów, że zostaną one zakupione za symboliczną złotówkę. Niektóre jednak drogi nadal pozostaną drogami prywatnymi;

- odnośnie dopłat dla rolników - termin realizacji jest do końca kwietnia 2005r. Gmina Witkowo jest w obszarze ONW, rolnicy z naszego terenu otrzymają dopłaty w lutym i marcu 2005r.;

- odnośnie parkowania przy hali sportowej - problem polega na tym, że kierowcy chcą dojechać i zaparkować jak najbliżej hali. Jest miejsce na parkowanie po zasypanym stawku (utwardzimy go i wyżwirujemy) i przed rondem, ale i tak nie ma pewności, czy kierowcy będą tam parkować, chyba, że Policja będzie egzekwować zakaz zatrzymywania i postoju na ulicy i bezpośrednio przy hali;

2/ p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta odnośnie dofinansowania żywienia uczniów wyjaśnił, że zasady funkcjonowania stołówek szkolnych określa rozporządzenie Ministra. Uczeń płaci tylko tzw. wsad, obecnie w placówkach szkolnych na terenie miasta i gminy obowiązuje cena obiadu - 2,20zł. Od 1 stycznia 2005r. rozporządzenie przestanie obowiązywać. W znowelizowanej ustawie o systemie oświaty dodano pkt 8 o pomocy materialnej dla uczniów , ale brak jest jasno sprecyzowanych przepisów, dotyczących tzw. wsadu i pozostałych kosztów związanych z przygotowaniem posiłków. Z chwilą, gdy rozporządzenie przestanie obowiązywać, samorządy będą mogły doliczyć koszty przygotowania obiadów (media, obsługa). Wobec tego cena jednego obiadu może wynieść np. 8,-zł. W chwili obecnej czeka u Prezydenta do podpisu nowelizacja ustawy o systemie oświaty, która ma regulować podstawy prawne związane z dalszym funkcjonowaniem stołówek szkolnych.


Ad. 9. Projekt uchwały w sprawie przeznaczenia części pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu omówił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Stwierdził m.in., że pożyczka na modernizację systemu ogrzewania budynku Przychodni Zdrowia w Witkowie, została na jego wniosek umorzona w 50%. Umorzona kwota w wysokości 15tys.zł musi być przeznaczona na inwestycje proekologiczne, wobec czego proponuje się przeznaczyć tę kwotę na budowę kanalizacji sanitarnej Jaworowo-Mielżyn.

Pan Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Komisję Rolnictwa i Komisję Finansów i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVIII/170/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.10. Uzasadnienie do proponowanych w budżecie gminy i miasta na 2004r. zmian, przedstawiła p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta, wraz z tematycznym komentarzem.

Uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały zmieniającej uchwałę budżetową na 2004r.

U C H W A Ł A   Nr XVIII/171/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.11. Pan Przewodniczący Rady poinformował, że opracowany przez Burmistrza Gminy i Miasta projekt budżetu na 2005r. Komisja Szkolnictwa i Komisja Rolnictwa analizowały na listopadowych posiedzeniach. Wypracowane przez te Komisje opinie wraz z propozycjami zmian, zostały przekazane Komisji Finansów, która zgodnie z procedurą uchwalania budżetu zapoznała się z nimi i wypracowała własną opinię w tym przedmiocie. Następnie opinie zostały przekazane Burmistrzowi, który na dzisiejszej sesji przedkłada Radzie do uchwalenia projekt budżetu z propozycją przyjęcia autopoprawek. Zgodnie z obowiązującymi przepisami projekt budżetu został przedstawiony Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Po powyższym wprowadzeniu p.Przewodniczący odczytał opinię Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej (ważniejsze fragmenty) nt. projektu budżetu oraz wniosek Burmistrza Gminy i Miasta o dokonanie autopoprawek (uwzględniający m.in. uwagę RIO) przedstawiła p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta.
Materiały te stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Uwag nie zgłoszono.

Pan Przewodniczący poinformował, że zgodnie z procedurą, uchwalanie budżetu polega na przegłosowaniu przez Radę wniosków w sprawie zmiany projektu uchwały budżetowej, przedstawionych wyłącznie przez Burmistrza, a następnie poddanie pod głosowanie projektu uchwały budżetowej wraz z przegłosowanymi poprawkami.
Wobec powyższego poddał pod głosowanie przedstawiony przez panią Skarbnik wniosek Burmistrza o dokonanie zmian (autopoprawek) w projekcie budżetu.

Powyższy wniosek został przez Radę przyjęty jednogłośnie.

Do projektu uchwały budżetowej uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał przedmiotowy projekt pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XVIII/172/04 w sprawie uchwalenia budżetu gminy i miasta Witkowo na 2005r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Przewodniczący pogratulował p.Burmistrzowi jednogłośnie uchwalonego budżetu, po czym ogłosił  przerwę  w obradach.

P r z e r w a   trwała od godz. 12,15 do godz. 12,30.


Ad.12. Projekt planu pracy Rady Miejskiej na 2005r. przedstawił p.Przewodniczący Rady. Poinformował, że nie planuje się sesji uroczystej, ale w razie potrzeby taką sesję można do planu pracy wprowadzić. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.
 
Następnie plany pracy poszczególnych Komisji przedstawili:

1/ p.Henryk Mucha - plan pracy Komisji Rewizyjnej

2/ p.Grzegorz Wywiał - plan pracy Komisji Finansów i Rozwoju
Społeczno-Gospodarczego

3/ p.Ireneusz Kwapich - plan pracy Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego

4/ p.Piotr Jóźwik - plan pracy Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej.

W nawiązaniu do planu pracy Komisji Rolnictwa, p.Przewodniczący Rady proponował wykreślić posiedzenie planowane na lipiec, z uwagi na okres urlopowy, a tematykę rozpisać np. na czerwiec i wrzesień. Pytał ponadto o zasadność dwukrotnego przedstawiania przez Komendanta Komisariatu Policji informacji o stanie bezpieczeństwa tj. na posiedzeniu Komisji Rolnictwa i na sesji.

Jak wyjaśnił p.Ireneusz Kwapich - Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Komisja właśnie w sezonie letnim winna sprawdzić lasy pod kątem ewentualnej przecinki i ochrony środowiska. Wobec tego tematy planowanego posiedzenia lipcowego, mogą zostać przełożone na posiedzenie sierpniowe. Odnośnie Komendanta p.Kwapich wyjaśnił, że spotkanie Komisji z Komendantem jest celowe, ponieważ stanowi ono okazję do wnikliwej analizy zagadnień związanych z bezpieczeństwem mieszkańców.

Wniosek p.Przewodniczącego o wykreślenie z planu pracy Komisji Rolnictwa posiedzenia lipcowego, Rada zaakceptowała.

Pan Grzegorz Wywiał zwrócił się do członków wszystkich Komisji z prośbą, aby ewentualne wnioski czy uwagi dotyczące potrzeb inwestycyjnych i komunalnych sprecyzowane podczas dokonywanych przez Komisje wizji w terenie, przekazywać p.Burmistrzowi przez Komisję Finansów.

Innych uwag do planów pracy Komisji nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVIII/173/04 w sprawie uchwalenia planów pracy: Rady Miejskiej w Witkowie i planów pracy stałych Komisji Rady Miejskiej na 2005r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad. 13. Sprawozdanie z wykonania uchwały Nr XVII/169/00 Rady Miejskiej z dnia 30 czerwca 2000r. w sprawie ustalenia zasad zbywania nieruchomości gminnych oraz wyrażania zgody na bonifikatę od ceny sprzedaży tych nieruchomości przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono.

Sprawozdanie zostało przez Radę przyjęte i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.14. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości zabudowanej, stanowiącej część działki nr 153, położonej w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Poinformował m.in., że 23 grudnia podpisano umowę o rozliczeniu nakładów (zapłacono kwotę 266tys.zł), w dniu jutrzejszym obiekty zostaną przejęte protokolarnie. Pan Burmistrz poinformował ponadto o podtrzymywanym przez siebie stanowisku, że najlepszym wyjściem jest wydzierżawienie obiektów w całości, na okres powyżej 3 lat, dlatego konieczne jest podjęcie takiej uchwały przez Radę. Po podjęciu uchwały zostanie ogłoszony przetarg, chociaż nie wiadomo, czy dojdzie on do skutku. W okresie przejściowym, tj. do czasu oddania omawianych obiektów w dzierżawę, będzie się nimi „opiekował” OK,SiR.

Do projektu uchwały uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVIII/174/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.15. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
- p.Przewodniczący Rady:
1/ odczytał podziękowanie Zarządu Miejsko-Gminnego Klubu Honorowych Dawców Krwi PCK w Witkowie (stanowi ono załącznik do niniejszego protokołu);

2/ poinformował, że w wyniku przeprowadzonej zbiórki pieniężnej na leczenie chorych dzieci z terenu gminy i miasta zebrano kwotę 150,-zł.
Protokoł z dokonanej zbiórki stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/  poruszył sprawę nadawania tytułów „Honorowego Obywatelstwa Gminy i Miasta Witkowo” . Zaproponował, by wstępne opiniowanie wniosków o nadanie tytułów dokonywane było przez siedmiu Radnych: Przewodniczącego Rady, Zastępców, Przewodniczących Komisji. Wnioski mogą wpływać, a jeśli wpłyną, zorganizuje spotkanie dla ich zaopiniowania;

4/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 18 lutego 2005r.;


- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował, że gmina zamierza przystąpić do akcji „Przejrzysta gmina”, mającej na celu upowszechnienie fachowości, czytelności i przejrzystości działania samorządów. Na koniec akcji samorządy biorące w niej udział otrzymają certyfikaty. Zapraszał Radnych do włączenia się do pracy w zespołach, jakie zostaną w ramach akcji powołane.
 Pan Przewodniczący zaproponował, by powyższy temat omówić na posiedzeniach Komisji Rady;


- p.Antoni Popek:
1/ poruszył sprawę równania dróg gruntowych, stwierdzając, że część użytkowników nie jest zadowolona z równania, proponował by wytyczyć faktyczny przebieg dróg, a potem zdecydować co zrobić z zebraną ziemią;

2/ pytał o efekty wizyty na terenie naszej gminy samorządowców z Niemiec.
Odnośnie równania dróg p.Burmistrz wyjaśnił m.in., co następuje: stosowane były różne warianty równania. Ostatnio stosowano stawkę godzinową na wyrównanie drogi, dlatego była ona gorzej wykonana, bo dużo takiej niż drogi, które wcześniej były równane na innej zasadzie (w oparciu o powierzchnię). Dobrze zrobiono np. drogę w Wiekowie. Każda droga w zależności od jej stanu musi mieć dobrany indywidualnie sposób równania. Duże doświadczenie w tym zakresie ma Sołtys z Ćwierdzina, którego sugestie dotyczące równania dróg były stosowane na terenie tego sołectwa.
Odnośnie wizyty przedstawicieli władz samorządowych niemieckiego Związku Gmin Am Dobrock p.Burmistrz poinformował, że na wiosnę zaplanowano rewizytę;


- p.Burmistrz Gminy i Miasta zaprosił Radnych na otwarcie sali sportowej w Mielżynie, organizowane przez Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego i Gimnazjum w Mielżynie, a planowane na dzień 21 stycznia 2005r.


Ad.16. Wobec wyczerpania się porządku XVIII sesji Rady Miejskiej w Witkowie p.Przewodniczący zamknął jej obrady o godz. 13:20, życząc uczestnikom sesji szczęśliwego Nowego Roku.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz