Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł z XVII sesji Rady Miejskiej (26.11.2004)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł z XVII sesji Rady Miejskiej (26.11.2004)

PROTOKOŁ Nr XVII/04

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 26 listopada 2004r. o godz. 12:00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.
Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.


Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, stwierdzil na podstawie listy obecności, że w sesji uczestniczy 14 Radnych na ogólna liczbę 15, a zatem rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.
Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu trębacza - p.Kazimierza Lesiaka z Witkowa.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji i spytał o ewentualne uwagi.
Uwag nie zgłoszono.

Porządek sesji:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku  obrad.

2. Interpelacje, zapytania i wnioski.

3. Informacja o działalności  Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

4. Podjęcie uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych na 2005r.

5. Podjęcie uchwały w sprawie akceptacji Programów Odnowy Obszarów Wiejskich Gminy i Miasta Witkowo na lata 2004-2006.

6. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej w Gorzykowie i na udzielenie bonifikaty.

7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Witkowie przy ul.Jasnej.

8. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę nieruchomości położonej w Witkowie, stanowiącej działkę zabudowaną, oznaczoną geodezyjnie nr 734.

9. Podjęcie uchwał w sprawie uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia trybu postępowania  o udzielenie dotacji na inne zadania publiczne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.

11. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowej na remont komunalnych budynków mieszkalnych.

12. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

13. Sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Miejskiej podjętych od początku kadencji.

14. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Ochrony Środowiska.

15. Ustosunkowanie się kompetentnych  osób  do spraw  przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.

16. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r.

17. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia liczby przeznaczonych do wydania nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.

18. Uchylenie uchwały w sprawie zmiany regulaminu określającego kryteria i tryb przyznawania nagród Burmistrza Gminy i Miasta w Witkowie oraz nagród dyrektorów szkół dla nauczycieli.

19. Inne sprawy.

20. Zamknięcie obrad XVII sesji Rady Miejskiej w Witkowie.

---------

Ad.1. Jak wyżej.

Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:
- p.Przewodniczący Rady poinformował, że dzisiejsza zbiórka pieniężna bęzie przeznaczona na pomoc dla chorych dzieci z terenu gminy i miasta;

- p.Adolf Pławczyk - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5 w Witkowie stwierdził, że w bieżącym roku sytuacja na Osiedlu Nr 5 była korzystna, po czym w imieniu swoim i mieszkańców Osiedla odczytał, po czym wręczył p.Krzysztofowi Szkudlarkowi - Burmistrzowi Gminy i Miasta pisemne podziękowanie dla Burmistrza i Rady za życzliwość i zaangażowanie w poprawę warunków życia mieszkańców Osiedla Nr 5 wraz z pamiątkowym grawertonem.
Obecni na sesji przyjęli powyższe oklaskami.
Do podziękowań dołączył się p.Przewodniczący;

- p.Henryk Mucha:
1/ w oparciu o przykład Gminy Uniejów zwrócił się do p.Burmistrza z pytaniem o możliwość rejestrowania pojazdów na miejscu, w budynku Urzędu GiM w Witkowie;
2/ poruszył sprawę potrzebnego chodnika przy nowym parkingu przy ul.Armii Poznań;
3/ w imieniu mieszkańców Osiedla Nr 5 prosił o wyznaczenie dodatkowego przejścia z Osiedla na targowisko, na wysokości drugiej bramy;
4/ poruszył sprawę Kapituły opiniującej wnioski o nadanie "Honorowego Obywatelstwa Gminy i Miasta Witkowo", proponując przedyskutować wznowienie jej działalności;
- p.Stanisław Przybylski - Sołtys Sołectwa Mielżyn:
1/ poruszył problem zaoranych dróg, co utrudnia przejazd;
2/ przekazał prośbę p.Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego i Gimnazjum w Mielżynie o odgrodzenie garaży od terenu szkolnego;
- p.Tomasz Deskowski:
1/ zwrócił uwagę na potrzebę przecinki (i ewentualnie prześwietlenia) drzew na ul.Sportowej w Witkowie, w związku ze spadającymi po wichurze gałęziami;
2/ pytał, dlaczego wstrzymano budowę chodnika na ul.Skorzęckiej w Witkowie;
3/ poruszył sprawę studzienek na ul.Północnej w Witkowie (nie zostały dobrze wykonane);

- p.Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka stwierdził, że garb na ul.Witosa w Witkowie został zamontowany zbyt wysoko.


Ad.3. Informację o działalności międzysesyjnym przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.
Uwag i pytań nie zgłoszono, informacja została przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. W punkcie tym uchwalono stawki podatków i opłat lokalnych na 2004r.:
a/ podatek od nieruchomości:
Pan Przewodniczący poinformował, że na swych przedsesyjnych posiedzeniach Komisje zgodnie zaakceptowały proponowane przez Burmistrza stawki. Jeśli jednak Rada chciałaby pozostawić stawki obowiązujące w 2004r., nie będzie trzeba podejmować uchwały, bo nadal obowiązywałaby uchwała podjęta w listopadzie 2003r. Uwaga ta dotyczy wszystkich podatków, z wyjątkiem podatku rolnego. Spytał o ewentualne uwagi.
Pan Burmistrz przypomniał, że przedstawiony Radnym projekt uchwały dotyczący omawianego podatku, zawiera również zapisy o zwolnieniach z tego podatku. W związku z sugestią Regionalnej Izby Obrachunkowej zaproponował wydzielenie opisanych w §2 projektu zwolnień, w odrębną uchwałę.
Uzupełniając powyższą wypowiedź p.Przewodniczący wyjaśnił, że jeśli Rada wyrazi na propozycję zgodę, Rada podjęłaby dwie uchwały: o stawkach podatku od nieruchomości i o zwolnieniach z tego podatku. Z projektu uchwały o stawkach należałoby wykreślić drugą część tytułu oraz wykreślić §2. Radni otrzymali tuż przed sesją drugi projekt uchwały, dotyczący zwolnień. Spytał o ewentualne uwagi do wysokości stawek i do propozycji p.Burmistrza.
Uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekty uchwał kolejno pod głosowanie:

U C H W A Ł A   Nr XVII /140/ 04 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

U C H W A Ł A   Nr XVII/141/04  w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

b/ opłata miejscowa - klimatyczna:
Pan Przewodniczący poinformował, że p.Burmistrz i Komisje Rady zgodnie proponują pozostawienie stawek obowiązujących w 2004r. tj. 1,00zł od osoby dorosłej i 0,50zł od dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Spytał o ewentualne inne wnioski czy propozycje.
Ponieważ nikt głosu nie zabrał, p.Przewodniczący stwierdził, że Rada nie podejmie uchwały, nadal obowiązywać będzie uchwała z 2003r.;

c/ opłata targowa:
Pan Przewodniczący poinformował, że p.Burmistrz i Komisje zgodnie proponują pozostawić stawki obowiązujące w 2004r. Spytał o ewentualne uwagi.
Uwag nie zgłoszono, wobec tego p.Przewodniczący stwierdził, że Rada nie podejmie uchwały, nadal obowiązywać będzie uchwała z listopada 2003r.;

d/ podatek od posiadania psów:
Pan Przewodniczący poinformował, że p.Burmistrz oraz Komisja Rolnictwa i Komisja Szkolnictwa proponują pozostawić stawki omawianego podatku bez zmian, tj. 15,-zł, natomiast Komisja Finansów proponuje ustalenie stawki w wys. 20,-zł.
Uwag nie zgłoszono.
Po czym p.Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę w wysokości 20,-zł, jako najdalej idącą.
Rada większością głosów (7 "za", 6 przeciw, 1 wstrzymujący się) przyjęła stawkę 20,-zł.

U C H W A Ł A   Nr XVII/142/04 w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od posiadania psów została podjęta większością głosów (7 "za", 4 przeciw, 3 wstrzymujące się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

e/ podatek rolny:
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez Wielkopolską Izbę Rolniczą. Pan Burmistrz proponuje stawkę w wysokości 27,-zł, Komisja Rolnictwa i Komisja Szkolnictwa - stawkę w wysokości 26,-zł. Komisja Finansów nie wyraziła w tym temacie opinii.
Wyjaśniając powód nie wyrażenia opinii, p.Grzegorz Wywiał - Przewodniczący Komisji Finansów poinformował, że w tematycznej dyskusji głosy były podzielone równo, 3 "za" na 3 głosy przeciwne. Stwierdził, że gdyby dokonać obliczeń to wychodzi, że emeryci płacą więcej podatku niż rolnicy. Proponowana jest podwyżka tylko o 1,-zł, a w stosunku roku jest to niedużo, bo ok. 100,-zł rocznie na gospodarstwo.
Pan Ireneusz Kwapich - Przewodniczący Komisji Rolnictwa wyjaśnił, że Komisja Rolnictwa opowiada się za pozostawieniem stawki podatku w wysokości 26,-zł, z uwagi na to, że cena żyta faktycznie obniżyła się. Dodał, że nie wie skąd Główny Urząd Statystyczny ma dane o podwyższeniu się tej ceny.
Po czym p.Przewodniczący poddał pod głosowanie stawkę 27,-zł, jako stawkę najdalej idącą.
Rada większością głosów (4 "za", 9 przeciw, 1 wstrzymujący się) odrzuciła głosowaną stawkę.
Wobec powyższego p.Przewodniczący stwierdził, że Rada przyjmuje stawkę 26,-zł.

U C H W A Ł A   Nr XVII/143/04 w sprawie obniżenia ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2004r. została podjęta większością głosów (11 "za", 3 przeciw) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

f/ podatek od środków transportowych:
Pan Przewodniczący poinformował, że p.Burmistrz i Komisje zgodnie proponują pozostawienie stawek obowiązujących w bieżącym roku. Spytał o ewentualne uwagi.
Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poinformował, że Rada nie podejmie uchwały, pozostają stawki obowiązujące w 2004r.

P r z e r w a   w obradach - od godz. 13:00 do godz. 13:30.


Ad.5. Pan Przewodniczący poinformował, że z projektem uchwały w sprawie akceptacji Programów Odnowy Obszarów Wiejskich na lata 2004-2006, Komisje zapoznały się na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisja Rolnictwa i Komisja Finansów zaopiniowały projekt pozytywnie. Po czym poprosił p.Elżbietę Kiełpińską - Sekretarza Gminy i Miasta o krótkie omówienie projektu uchwały.
Pani Sekretarz stwierdziła m.in., że odnowa wsi to proces kształtowania warunków życia ludzi na obszarach wiejskich, którego animatorem i podmiotem jest społeczność lokalna. Proces ten oddziałuje na standard życia i jego jakość oraz źródła utrzymania mieszkańców, jednocześnie zachowując tożsamość wsi wyrażającą się wartościami życia wiejskiego, wzmacnianiem i rozwojem dziedzictwa duchowego, kulturowego i materialnego wsi. Program składa się z koncepcji 26 Sołectw, opracowanych wspólnie z liderami i przedstawionych w formie programów.
Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII/144/04 w sprawie akceptacji Programów Odnowy Obszarów Wiejskich Gminy i Miasta Witkowo  na lata 2004-2006 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej w Gorzykowie i na udzielenie bonifikaty omówił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Stwierdził m.in., że jest to nieruchomość poszkolna, zamieszkała przez p.Reginę Kneblewską. W uchwalonych przez Radę zasadach zbywania nieruchomości i udzielania bonifikat określona jest bonifikata w wysokości do 40% wartości nieruchomości, ale p.Kneblewska jest zainteresowana większą bonifikatą. Sprawa była dyskutowana na posiedzeniu Komisji Finansów, z udziałem zainteresowanej.
Pan Przewodniczący poinformował, że z projektem przedmiotowej uchwały zawierającej propozycję 80%, Radni zapoznali się na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji. Komisja Rolnictwa proponuje udzielenie bonifikaty w wysokości 50% wartości nieruchomości, Komisja Szkolnictwa - 80%, natomiast Komisja Finansów nie wyraziła opinii. Po czym p.Przewodniczący spytał o uwagi.
O głos poprosiła obecna na sesji p.Regina Kneblewska. Poinformowała m.in., że o kupno zajmowanej nieruchomości wystąpili z mężem w 1996r. Sytuacja zmieniła się, ale po śmierci męża pragnie tu w Gorzykowie pozostać, utrzymywała dom i odpowiednio go konserwowała. Powszechnie stosuje się bonifikatę w wysokości 95%, ale skłonna jest przyjąć proponowaną przez Komisję Finansów bonifikatę w wysokości 80%, bo mieści się to w jej możliwościach finansowych. Prosiła Radnych, by dali jej możliwość pozostania w tej miejscowości, gdzie przebywa od 40 lat.
Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie proponowaną przez p.Burmistrza i przez Komisję Szkolnictwa bonifikatę w wysokości 80%.
Za powyższą propozycją głosowało 5 Radnych, 8 przeciw, 1 wstrzymujący się, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że propozycja nie została przez Radę przyjęta.
W związku z uwagą p.M.Podsiadłowskiej-Pawlak- radcy prawnego Urzędu Gminy i Miasta, że w zaistniałej sytuacji projektodawca uchwały musiałby zgłosić autopoprawkę, p.Burmistrz zaproponował bonifikatę w wysokości 50%.
Za powyższą propozycją głosowało 8 Radnych, 1 był przeciwny, 5 wstrzymało się od głosu.
Propozycja została przez Radę przyjęta.

U C H W A Ł A   Nr XVII/145/04 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej w Gorzykowie i na udzielenie bonifikaty została podjęta większością głosów (10 "za", 1 przeciw, 3 wstrzymało się od głosu) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Witkowie przy ul.Jasnej wszystkie Komisje Rady zaopiniowały pozytywnie, z tym że Komisja Finansów wskazała ponadto na konieczność wytyczenia i utwardzenia przejścia przy posesji p.Koteckiego.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, jest to nieruchomość o pow. 73m2, zainteresowani wystąpili z wnioskiem o bezprzetargową sprzedaż. Sąsiad zainteresowanych w pisemnym oświadczeniu stwierdził, że nie wyraża w tej sprawie sprzeciwu.
Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII/146/04 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Witkowie przy ul.Jasnej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.8. Pan Przewodniczący stwierdził, że projekt uchwały dotyczący wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę działki nr 734 w Witkowie, Komisje analizowały na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisja Rolnictwa i Komisja Finansów wyraziły pozytywną opinię w tej sprawie.
Jak wyjaśnił p. Burmistrz, Zarząd Pracowniczych Ogródków Działkowych zwrócił się do gminy o wydzierżawienie nieruchomości na cele socjalne. Podjęcie uchwały stworzy im możliwość takiego zagospodarowania.
Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII/147/04 w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę nieruchomości położonej w Witkowie, stanowiącej działkę zabudowaną, oznaczoną geodezyjnie nr 734 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.9. Pan Przewodniczący, że w niniejszym punkcie Rada podejmie 9 uchwał dotyczących uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Komisje Rady pozytywnie zaopiniowały projekty uchwał w tych sprawach. Po czym poprosił p.Burmistrza o krótkie omówienie poszczególnych projektów i poddawał je kolejno pod głosowanie:
1/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów działki o numerze ewidencyjnym 157/4 w Chłądowie.
Do projektu nie wniesiono uwag.

U C H W A Ł A   Nr XVII/148/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

2/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów działki o nr ewidencyjnym 18/4 w Kołaczkowie.
Uwag nie wniesiono.

U C H W A Ł A   Nr XVII/149/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów działek o nr ewidencyjnych 91/7 i 91/8 w Małachowie Złych Miejsc.
Uwag nie wniesiono.

U C H W A Ł A   Nr XVII/150/04 w sprawie jak wyżej została podjęta większością głosów (13 "za", 1 wstrzymujący się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

4/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów działek o nr ewidencyjnych od 14/2 do 14/5 w Strzyżewie Witkowskim.
Pan Przewodniczący zgłosił propozycję dokonania zmiany zapisów dotyczących zakazu garażowania pojazdów dostawczych powyżej 2,5 tony na 3,5 tony. Dotyczy to niniejszej uchwały oraz dwóch innych uchwał, spośród niżej omówionych. Przypomniał, że była o tym mowa na posiedzeniu Komisji Szkolnictwa.
Radni zaakceptowali proponowaną poprawkę.
Innych uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII/151/04 w sprawie jak wyżej została podjęta większością głosów (12 "za", 2 wstrzymujące się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

5/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów działki o nr ewidencyjnym 211/3 w Wiekowie.
Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII/152/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

6/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów działki o nr ewidencyjnym 80/25 w Witkowie.
Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII/153/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

7/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów działek o nr ewidencyjnych 37, 38 i części 687 w Witkowie oraz części działek 14/3 i 17 w Małachowie Wierzbiczany.
Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII/154/04 w sprawie jak wyżej została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

8/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów działki o nr ewidencyjnym 1125/5 w Witkowie.
Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII/155/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

9/ w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów działki o nr ewidencyjnym 1617/10 w Witkowie.
Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII/156/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

P r z e r w a  w obradach - od godz. 14:00 do 14:20.


Ad.10. Pani Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta wyjaśniła, że ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nakłada na gminy obowiązek podjęcia uchwały dotyczącej udzielania dotacji na zadania publiczne, inne niż wymienione w tej uchwale. Organizacje nie działające dla zysku i spełniające określone warunki mogą składać do gminy wnioski o udzielenie takiej dotacji. Wnioski te będą opiniowane przez Komisje Rady, a w budżecie gminy i miasta zostaną zarezerwowane środki na ten cel. Przyznane dotacje będą rozliczane kwartalnie i rocznie.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII/157/04 w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania publiczne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.11. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowej na remont komunalnych budynków mieszkalnych został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Rolnictwa i Komisję Finansów. Spytał o ewentualne uwagi.
Uwag nie zgłoszono.
 
U C H W A Ł A   Nr XVII / 158 / 04  w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.12. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Finansów i Komisję Rolnictwa.
 
Jak wyjaśniła p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta, środki omawianego Funduszu mogą być przeznaczone głównie na proekologiczne inwestycje, wobec czego w projekcie uchwały proponuje się przeznaczyć środki na budowę kanalizacji sanitarnej w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie i budowę kanalizacji sanitarnej Jaworowo-Mielżyn.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII / 159 / 04  w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.13. Sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Miejskiej podjętych od początku kadencji przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Do treści sprawozdania uwag nie zgłoszono, zostało ono przez Radę przyjęte i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.14. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Ochrony Środowiska przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Do sprawozdania uwag nie zgłoszono, zostało ono przez Radę przyjęte i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.15. W punkcie tym ustosunkowano się do następujących spraw, zgłoszonych w punkcie 2 porządku obrad:

1/ p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta:
- odnośnie Komunikacji - poinformował, że od trzech tygodni w budynku Urzędu Gminy i Miasta przyjmowane są wnioski mieszkańców miasta i gminy o wymianę praw jazdy. A odnośnie możliwości rejestrowania pojazdów, oczekuje w tym temacie informacji od Starosty.
Jak dodał p.Przewodniczący, od chwili przejścia spraw wymiany praw jazdy do gmin, w Wydziale Komunikacji w Gnieźnie nie ma już problemów z rejestracją pojazdów;

- odnośnie przejścia na wysokości targowiska - wystąpimy do zarządcy drogi o rozważenie organizacji przejść w tym rejonie. Ale jeśli chodzi o chodniki - nie ma tam pasów, wstrzymałby się w tym roku z tą sprawą, do rozpatrzenia w przyszłym roku;

- odnośnie zaorywania dróg w Mielżynie - w 2005r. zrobimy akcję wytyczania dróg polnych na terenie całej gminy;

- odnośnie rozdzielenia garaży od terenu szkoły w Mielżynie - jest to teren szkoły, można go upiększyć żywopłotem czy np. pergolami;

- odnośnie ul.Sportowej - drzewa przeglądane są na bieżąco. Skieruje pracownika, by przyciąć gałęzie w tym rejonie;

- odnośnie ul.Północnej - kilka studzienek umieszczono zbyt nisko, wiosną będzie ich regulacja;

- odnośnie garbu na jezdni - jest on oznakowany;

2/ p.Jan Dżygała - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej - odnośnie chodnika na ul.Skorzęckiej wyjaśnił, że warunki pogodowe nie pozwalały na kontynuację prac, obecnie prace wznowiono;

3/ p.Przewodniczący Rady odnośnie Kapituły opiniującej wnioski o przyznanie tytułu "Honorowego Obywatelstwa Gminy i Miasta Witkowo" - wyjaśnił, że funkcjonująca w poprzedniej kadencji Kapituła przestała istnieć wraz z końcem kadencji. Kapituła funkcjonowała jako Komisja Rady, przed zmianą ustawy o samorządzie gminnym w jej skład mogły wchodzić oprócz Radnych również osoby spoza Rady, teraz ustawa na to nie zezwala. Kapituła mogłaby funkcjonować jako Komisja Rady, z udziałem wyłącznie Radnych. Na jego ręce nie wpłynął w tej kadencji żaden wniosek o przyznanie omawianego tytułu. Jeśli jednak wpłynąłby wniosek lub wnioski, Rada może powołać Komisję do ich zaopiniowania, a ewentualne przyznanie tytułu leżałoby w gestii całej Rady.


Ad.16. Pan Przewodniczący poinformował, że z proponowanymi zmianami w budżecie gminy i miasta na 2004r. Radni zapoznali się na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisja Finansów zaopiniowała je pozytywnie.
Proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2004r. przedstawiła pani Skarbnik Gminy i Miasta. W tematycznym komentarzu stwierdziła m.in., że oprócz zmian o których była mowa na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji, w projekcie uchwały ujęto również zmiany między działami.

Pan Tomasz Deskowski zwrócił uwagę na zmienioną od czasu posiedzenia Komisji grafikę projektu uchwały, prosił by tego w przyszłości unikać.

Pan Andrzej Borowicz poruszył sprawę planowanego kupna przez gminę nakładów WDW w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Stwierdził, że na przedsysyjnym posiedzeniu Komisji Radni nie uzyskali pełnej informacji na ten temat, nie wiedzą czy w ogóle jest sens kupna. Może się okazać, stwierdził dalej, że w budżecie trzeba będzie zaplanować większą niż 260tys.zł kwotę. Zadanie to winno być ujęte w Programie Rozwoju Turystyki. Dodał, że Komisja Finansów planuje 3 grudnia br. dokonanie oględzin przedmiotowych obiektów.

Jak poinformował p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta, sporządzany jest operat szacunkowy. Komisja Finansów 3 grudnia będzie mogła ten temat przeanalizować. Jeśli oferta będzie korzystna, Rada zdecyduje.

W związku z uwagą p.Borowicza, że Rada ma podjąć decyzję o zaplanowaniu w budżecie środków, a nie wiadomo czy 260tys.zł wystarczy, p.Burmistrz wyjaśnił, że jest to wartość księgowa (domki się zamortyzowały). Po zapoznaniu się z operatem, zostanie podjęta ostateczna decyzja. Poinformował, że są osoby chętne do współpracy z gminą, ale wykorzystywanie omawianych obiektów, to kolejny etap. Zasadne jest, by po kupnie całość obiektów wydzierżawić.
Pan Przewodniczący dodał, że wprawdzie na dzień dzisiejszy konkretnej oferty nie ma, ale do końca roku sprawa się z pewnością wyjaśni.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały zmieniającej budżet gminy i miasta na 2004r. , pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XVII / 160 / 04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.17. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie ustalenia liczby przeznaczonych do wydania nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką, został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Finansów. Projekt uzyskał ponadto pozytywną opinię Klubu Federacji Konsumentów w Gnieźnie, co jest ustawowym wymogiem.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII / 161 / 04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.18. Pan Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował, że 1 października br. Rada podjęła uchwałę Nr XVI/133/04 dotyczącą zmiany regulaminu określającego kryteria i tryb przyznawania nagród dla nauczycieli. Wojewoda jednak, jako organ nadzoru proponuje uchwałę uchylić, ponieważ jego zdaniem uchwała winna być opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. W uchwale nie zawarto takiego zapisu, ponieważ uchwała macierzysta również nie była publikowana.

Pan Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Komisję Szkolnictwa i Komisję Finansów, stwierdził, że na kolejnej sesji zostanie przedstawiony Radzie nowy projekt uchwały w tym temacie. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVII / 162 / 04 w sprawie uchylenia uchwały Nr XVI/133/04 Rady Miejskiej z dnia 1 października 2004r. w sprawie zmiany regulaminu określającego kryteria i tryb przyznawania nagród Burmistrza Gminy i Miasta w Witkowie oraz nagród dyrektorów szkół dla nauczycieli została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.19. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady:
1/ odczytał pismo Wojewody Wielkopolskiego Nr PN.IV.-3.0046-748/04 nt. złożonych przez Burmistrza - Krzysztofa Szkudlarka i Przewodniczącego Rady Miejskiej - Bogusława Mołodeckiego oświadczeń majątkowych.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

2/ odczytał informację Burmistrza Gminy i Miasta dotyczącą realizacji obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez pracowników Urzędu Gminy i Miasta i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ odczytał pismo Przewodniczącego Rady Miejskiej dotyczące realizacji obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez Radnych Rady Miejskiej.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu;
4/ odczytał pismo Naczelnika Urzędu Skarbowego w Gnieźnie Nr N-DOF/412/166/04 dot. dokonanej analizy oświadczeń majątkowych Radnych.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

5/ poinformował, że wpłynęło pismo p.Marka Janaszaka zawierające uwagi  do opracowywanego planu zagospodarowania przestrzennego terenu Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Zaproponował, by przedmiotowe pismo zostało odczytane na spotkaniu Radnych z Zespołem d/s Opracowania Programu Turystyki i Rekreacji, w dniu 30 listopada br, co Radni zaakceptowali;

6/ zaproponował, by na grudniowych posiedzeniach Komisji, Radni zapoznali się z pismem Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych Concordia Wielkopolska nt. Ubezpieczeń radnych;

7/ poinformował, że w wyniku zbiórki pieniężnej na leczenie chorych dzieci z terenu gminy i miasta zebrano kwotę 135,-zł.
Protokoł z dokonanej zbiórki (i potwierdzenie wpłaty na konto specjalnego Funduszu na rzecz dzieci chorych) stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

8/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 29 grudnia br.;

- p.Grzegorz Wywiał poruszył sprawę sytuacji patowych, jakie ostatnio miały miejsce na posiedzeniu Komisji Finansów.
Pan Przewodniczący proponował wyjaśnić tę sprawę z radcą prawnym Urzędu Gminy i Miasta;

- p.Henryk Mucha poinformował, że na szkoleniu, w którym niedawno uczestniczył jako Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, była mowa m.in. o głosowaniach. Zdaniem wykładowcy naganne jest, gdy radny nie głosuje. Podlegające głosowaniu tematy winny być dobrze przeanalizowane, radni winni głosować "za" lub "przeciw", nie powinno być głosów wstrzymujących się.
Odnosząc się do ostatniego zdania przedmówcy, p.Przewodniczący stwierdził, że nie można ograniczać praw radnych, radny ma prawo wstrzymać się od głosu;

- p.Tomasz Wędzikowski: pytał czy zakończono już inwestycję Jaworowo-Mielżyn, teren nie został zabezpieczony i czy gmina wypłaca rolnikom odszkodowania.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, inwestycja jest w toku, jest wprawdzie okres zimy, ale gminę wiążą umowy. Rolnicy złożyli wnioski o odszkodowania, gmina jest zobowiązana do ich wypłaty.


Ad.20. Wobec wyczerpania się porządku XVII sesji Rady Miejskiej w Witkowie p.Przewodniczący zamknął jej obrady o godz. 15,30.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz