Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł z XVI sesji Rady Miejskiej (01.10.2004)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł z XVI sesji Rady Miejskiej (01.10.2004)

P R O T O K O Ł   Nr XVI/04

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 1 października 2004r. o godz. 10:00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, a w szczególności uczestniczącego po raz pierwszy w sesji ks. proboszcza Witkowa Stanisława Goca oraz p.Edwarda Frąckowiaka - Przewodniczącego Katolickiego Stowarzyszenia "Civitas Christiana" - Oddziału Terenowego w Gnieźnie. Stwierdził na podstawie listy obecności, że w sesji uczestniczy 15 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu trębacza - p.Kazimierza Lesiaka z Witkowa.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji. Proponował poszerzenie porządku sesji o punkt brzmiący: "Podjęcie uchwał w sprawie przeznaczenia części umorzonej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu." Wyjaśnił, że uchwały te dotyczą umorzonej pożyczki na "Rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków w Witkowie" i umorzonej pożyczki na "Budowę kolektora tłocznego z przepompowniami ze Skorzęcina do Witkowa oraz kolektorów grawitacyjnych we wsi Skorzęcin i Kołaczkowo". Przedmiotowy punkt zostałby rozpatrzony jako punkt 16, przed punktem "Inne sprawy", a numeracja pozostałych punktów uległaby przesunięciu.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie zgłoszoną przez siebie propozycję.

Propozycja została przez Radę przyjęta jednogłośnie.

Porządek sesji:
1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku obrad.

2. Interpelacje, zapytania i wnioski.

3. Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

4. Wystąpienie Przewodniczącego Katolickiego Stowarzyszenia "Civitas Christiana" - Oddział Terenowy w Gnieźnie w sprawie X Gnieźnieńskich Dni Rodziny.

5. Informacja o konkursie "Ja i moja rodzina" (w czasie przerwy - zwiedzanie wystawy prac plastycznych).

6. Podsumowanie przebiegu sezonu letniego (informacja Dyrektora OK,SiR-u i informacja Komendanta Komisariatu Policji).

7. Uchwalenie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na 2005r.

8. Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.

9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany regulaminu określającego kryteria i tryb przyznawania nagród Burmistrza Gminy i Miasta w Witkowie oraz nagród dyrektorów szkół dla nauczycieli.

10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych przy ul.Dworcowej 9, 11, 15, 17, 19 w Witkowie (baraki).

11. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów części działek nr 5078/2 i 5077/2 położonych w miejscowości Skorzęcin Nadleśnictwo.

12. Zmiana Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

13. Informacja z przebiegu wykonania budżetu gminy i miasta za I półrocze 2004r.

14. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r.

15. Wyrażenie opinii nt. planu rekultywacji na 2005r.

16. Podjęcie uchwał w sprawie przeznaczenia części umorzonej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.

17. Inne sprawy.

18. Zamknięcie obrad XVI sesji Rady Miejskiej w Witkowie.

-----------

Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady poinformował, że dzisiejsza zbiórka pieniężna będzie przeznaczona na pomoc rodzinie, poszkodowanej w pożarze;

- przedstawicielka rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola tzw. wojskowego odczytała, a następnie złożyła na ręce p.Krzysztofa Szkudlarka - Burmistrza Gminy i Miasta pisemną prośbę o ustosunkowanie się do petycji, złożoną przez rodziców na sesji w dniu 19 marca br.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

- p.Edward Rutecki - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 w imieniu mieszkańców ul.Powstańców Wlkp. podziękował p.Burmistrzowi i Radzie za wykonany chodnik, po którym osoby starsze i niepełnosprawne mogą bezpiecznie chodzić;

- p.Grzegorz Wywiał:
1/ zwrócił się do p.Burmistrza z pytaniem, kto wydał zezwolenie dla LOK na jazdy samochodów ciężarowych na placu manewrowym przy ul.Jasnej, a jeśli takie zezwolenie wydano, czy LOK wnosi opłaty za korzystanie z placu;

2/ w związku z odbywającą się od dłuższego czasu w Radzie Miejskiej dyskusją nt. pływalni przy kompleksie szkół w Witkowie sugerował, by p.Burmistrz umieścił w prasie informację o możliwości wybudowania takiego obiektu, by zainteresować tematem szkoły i mieszkańców;

- p.Alojzy Pławczyk - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5 w Witkowie:
1/  nawiązując do skandalicznego zachowania młodzieży niszczącej tablice, znaki drogowe itp. stwierdził, że codzienne samochodowe patrole nie przynoszą skutku i apelował do Komendanta Komisariatu Policji o patrole piesze, szczególnie wieczorem;

2/ stwierdził, że w bieżącym roku gmina dużo prac wykonała na terenie Osiedla Nr 5, za co na przyszłej sesji przekaże oficjalne podziękowania;

- p.Henryk Mucha poruszył sprawę zlikwidowanej w Witkowie Filii Wydziału Komunikacji, informując o zarzutach mieszkańców wobec Radnych, że Rada nie potrafi załatwić, by filia pozostała.W związku z powyższym prosił, by p.Burmistrz na niniejszej sesji wyjaśnił przyczyny przedmiotowej likwidacji, a uczestniczące w sesji redaktorki lokalnych gazet napisały o tym w informacji o sesji;

- p.Henryk Szymański - Sołtys Sołectwa Ruchocinek nawiązując do informacji p.Burmistrza o nabyciu przez gminę obiektów po JW w Ruchocinku, pytał, czy powstaną tam nowe miejsca pracy;

p.Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka:
1/ prosił o zamontowanie 3 lamp oświetlenia ulicznego na przystanku dla uczniów dojeżdżających autobusem szkolnym oraz o naprawę dziurawego dachu na tym przystanku;

2/ wnioskował o ograniczenie szybkości na drodze Witkowo-Kamionka;

3/ prosił o wyjaśnienie, kto jest właścicielem gruntu (ok. 4ha) przy drodze w Chłądowie. Rosnące tam chwasty rozsiewają się na sąsiednie grunty;

- p.Czesław Starczewski - Sołtys Sołectwa Sokołowo poinformował o wyznaczeniu przez SANEPiD terminu usunięcia zaniedbań w budynku w Sokołowie (brak odpowiedniej ubikacji, nałożono na sklepową karę) w którym znajduje się sklep i świetlica wiejska. Dodał, że wieś jest rozwojowa, sklep potrzebny, wobec czego może gmina pomogłaby w tej sprawie.


Ad.3. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag i pytań nie zgłoszono, informacja została przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Nawiązując do udziału Gminy Witkowo w Turnieju Sportowym Gmin, p.Burmistrz podziękował wszystkim uczestnikom, a w szczególności uczestnikom z Sołectwa Jaworowo. Po czym na ręce p.Krzysztofa Bykowskiego - Sołtysa Jaworowa, przekazał pamiątkowy grawerton, co zostało przyjęte oklaskami.


Ad.4. W punkcie tym p.Edward Frąckowiak - Przewodniczący Katolickiego Stowarzyszenia "Civitas Christiana" - Oddziału Terenowego w Gnieźnie zabrał głos na temat X Gnieźnieńskich Dni Rodziny. Na wstępie pogratulował odwagi ujęcia przedmiotowego tematu w porządku sesji i nawiązując do znajdującego się na sali herbu Witkowa stwierdził, że to Oko Opatrzności Bożej. Podkreślił  ważność tematu rodziny, najmniejszego ogniwa społeczności, wskazał na konieczność ochrony takich wartości jak małżeństwo, rodzina, dzieci. Przytoczył artykuły Konstytucji odnoszące się do ochrony rodziny, wspomniał o zaniepokojeniu Papieża kryzysem tych wartości. Poinformował o opracowanym przez niektóre gminy (m.in. Gniezno) raportu o rodzinie, co stało się podstawą do założeń polityki prorodzinnej, o prowadzonej przez Radę Rodziny w Gnieźnie akcji "Zeszyt" dla najuboższych uczniów, o zadaniach samorządu. Podkreślił, że polityka gminy w omawianym zakresie winna być kompleksowa i długofalowa. Proponował rozważyć kierunki działań w sprawach rodziny, np. utworzenie w Witkowie Rady Rodziny, która by m.in. zbierała środki na potrzeby rodzin. Nawiązując do informacji międzysesyjnej stwierdził, że w gminie dużo jest organizowanych imprez sportowych i kulturalnych, pochwalił także cyt. "ładnie wydaną gazetę samorządową." Następnie p.Frąckowiak poinformował o organizacji i przebiegu X Jubileuszowych Dni Rodziny. Podkreślił, że podobnie jak w Witkowie, entuzjastycznie przyjęto go w 10-ciu gminach, które odwiedził w okresie letnim, w sprawie włączenia się gmin w omawiane obchody. Jedną z form tego włączenia, jest udział w konkursie "Ja i moja rodzina", mającym również aspekt wychowawczy. Dodał, że na prace konkursowe dzieci trzeba umieć odpowiednio spojrzeć, kryją one nieraz dużo dramatu.

Pan Przewodniczący Rady podziękował p.Frąckowiakowi za wystąpienie i poinformował, że kolejny punkt porządku sesji dotyczy w/w konkursu.
Pismo Stowarzyszenia dotyczące X Gnieźnieńskich Dni Rodziny stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Poproszony o zabranie głosu p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował, co następuje: do konkursu plastycznego "Ja i moja rodzina", którego organizatorem jest Katolickie Stowarzyszenie "Civitas Christiana" z inicjatywy Burmistrza Gminy i Miasta przystąpiły wszystkie szkoły z terenu gminy i miasta Witkowo. Do Urzędu Gminy i Miasta wpłynęło łącznie 120 prac. Na posiedzeniu Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej postanowiono, że nagrodzone zostaną wszystkie prace. Natomiast 46 najlepszych, które można zobaczyć w Urzędzie, będą reprezentować gminę na wystawie w Miejskim Ośrodku Kultury w Gnieźnie. Wystawę w tut. Urzędzie, którą uczestnicy sesji będą mogli za chwilę obejrzeć, pomogły przygotować nauczycielki  Gimnazjum im.Adama Borysa w Witkowie panie: Iwona Nadowicz-Mróz i Patrycja Nowakowska.

Po czym p.Przewodniczący ogłosił   p r z e r w ę   w obradach, zapraszając uczestników sesji do obejrzenia wystawy prac konkursowych, przygotowanej na sali USC.

P r z e r w a   trwała od godz. 11:15 do godz. 11:45.

Ad.6. Pan Przewodniczący poinformował, że 30 września br. wpłynęło do Rady pismo Stowarzyszenia Użytkowników Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie jako głos w dyskusji nad przebiegiem sezonu letniego i zostanie odczytane po informacji Dyrektora OK,SiR-u i Komendanta Komisariatu Policji.

Informację o przebiegu sezonu letniego 2004r. przedstawiła p.Alicja Wentland - Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie.

Do informacji uwag i pytań nie zgłoszono, została ona przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Informację o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie Miasta i Gminy Witkowo, w tym na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie w okresie sezonu letniego 2004r. przedstawił p.Piotr Cejman - Komendant Komisariatu Policji.

Pan Henryk Mucha zwrócił się do p.Komendanta z pytaniem, czy funkcjonariusze Policji przeprowadzają prelekcje, pogadanki na temat porządku publicznego, narkotyków itd.

Pan Komendant udzielił twierdzącej odpowiedzi, podając przykłady: "Bezpieczna droga do szkoły", pogadanka na temat bezpieczeństwa w wakacje i pogadanki dla uczestników półkolonii.
Innych uwag i pytań nie zgłoszono, informacja Komendanta została przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie p.Anna Kwapich - inspektor w Biurze Rady odczytała w/w pismo Stowarzyszenia Użytkowników Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.

Uwag nie zgłoszono, przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 

Ad.7. Projekt uchwały w sprawie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami omówił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XVI / 132/ 04  w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.8. W punkcie tym ustosunkowano się do następujących spraw, zgłoszonych w punkcie 2 porządku sesji:

1/ p.Burmistrz Gminy i Miasta:
- odnośnie Przedszkola - wyjaśnił, że do końca obecnego roku szkolnego Przedszkole będzie prowadzone. Czekamy na decyzję Dowódcy odnośnie zaplanowania środków (na 6 lub na 12 miesięcy) w przyszłorocznym budżecie. Rozumie, że rodzice chcieliby mieć Przedszkole jak najbliżej domu, mówili o tym na spotkaniach w których uczestniczył, ale samorząd musi zdecydować czy prowadzić drugie przedszkole i ewentualnie zaplanować środki, kosztem innych zadań;

- odnośnie samochodów ciężarowych na placu manewrowym - LOK nie ma na to zgody, miał już na ten temat sygnały, że prowadzone są tam szkolenia samochodami ciężarowymi. Kilka lat temu LOK zwracał się o wydzierżawienie placu, ale nie otrzymali zgody;

- odnośnie pływalni - od dłuższego czasu mowa jest o kompleksie sportowo-rekreacyjnym, przygotowana przez firmę koncepcja nie do końca była dobrze przyjęta przez nas, oczekuje od Radnych akceptacji lub uwag. Do końca roku lub wcześniej trzeba będzie określić czego oczekujemy i w projekcie budżetu na 2005r. zaplanować pewne środki na ten cel. Bez tego gmina nie może zlecić opracowania koncepcji, za darmo nikt tego nie zrobi. Sprawa wymaga też pewnej analizy. Dodał, że nie boi się inwestycji, ale kosztów utrzymania i trzeba będzie rozważyć, czy utrzymywać drugie przedszkole, czy np. basen;

- odnośnie wandalizmu - policjantów jest zbyt mało, ale bardziej chodzi o piesze patrole, bo są skuteczniejsze. Prosił Komendanta o "opiekę" nad młodzieżą, szczególnie w czasie, gdy ten wandalizm ma miejsce. Wandalizm był, jest i będzie, ale chodzi o to, by było takich zjawisk jak najmniej;

- odnośnie Filii Komunikacji - problem pojawił się w 2003r., ustawa nie przewiduje filii. Starostwo Powiatowe zwróciło się do gminy z pismem dotyczącym planowanej likwidacji filii w związku z powstającym centralnym rejestrem kierowców. Filia mogłaby pozostać, gdyby gmina zakupiła sprzęt komputerowy kosztujący 50-100tys.zł i utrzymywała go za 100tys.zł rocznie. Ale gminy na to nie stać, a ponadto nie jest to zadanie gminy. W grudniu 2003r. wystąpił w imieniu społeczeństwa z pismem o pozostawienie filii, z podobnym pismem wystąpił też w maju br. Kilkakrotnie rozmawiał na ten temat w Starostwie, gdzie twierdzili, że witkowska filia była jedynie w 1/5 lub 1/4 wykorzystywana. Filia w Trzemesznie również została zlikwidowana. Jest problem, bo Starostwo nie jest przygotowane na przyjęcie tak dużej liczby spraw, nie ma nawet gdzie postawić samochodu , problem dotyczy całego kraju. Gmina zrobiła co było w naszej mocy, by filię utrzymać, ale też nie stać nas na zakup i utrzymanie łącza;

- odnośnie obiektów po JW w Ruchocinku - akt notarialny na kupno tych obiektów (za 122tys.zł) został zawarty ok. 3 tygodnie temu. Obiekty przyjęto protokolarnie. Wcześniej zlecił dalszą ochronę obiektów (koszt 6tys.zł miesięcznie) firmie ze Świebodzina, a od dzisiaj z dwoma mieszkańcami Ruchocinka zawarto umowy-zlecenia na ochronę (po 500,-zł netto). Myśli o systemie alarmowym w dwóch lub trzech obiektach. Nieduże są szanse na pozyskanie inwestora. Po zmodernizowaniu, część obiektów będzie sukcesywnie przeznaczana na mieszkania socjalne. Istnieje możliwość uzyskania dofinansowania na ten cel. Zwróci się do Komisji Mieszkaniowej w celu omówienia sprawy wprowadzenia do omawianych obiektów dwóch lub trzech rodzin, jak najszybciej. A odnośnie miejsc pracy - prowadził już kiedyś rozmowy z właścicielami firm nt. dzierżawy, w najbliższym czasie zostanie złożona oferta, a Rada winna się wypowiedzieć na temat wysokości dzierżawy;

- odnośnie oświetlenia przystanku w Kamionce - jest szansa zrealizowania tej sprawy, w 2005r. ale musi być zabezpieczenie finansowe. Na listopadową sesję zostanie przygotowany projekt uchwały dot. udziałów gminy w Energetyce (przekazanie aportem);

- odnośnie przystanku autobusowego - dach zostanie naprawiony;

- odnośnie ograniczenia szybkości - może celowe byłoby zamontowanie znaku "Uwaga zwierzęta leśne";

- odnośnie chwastów - ustalimy właściciela gruntu, po czym podejmiemy odpowiednie działania;

- odnośnie sklepu w Sokołowie - nie wie, co jest powodem uwag SANEPiD-u, sklep powinien funkcjonować, choć nie wiadomo, czy jest w stanie się utrzymać, wrócimy do tematu;

2/ p.Piotr Cejman - Komendant Komisariatu Policji zapewnił, że pojawią się piesze patrole. Podkreślił ważność współpracy mieszkańców z Policją, informowania Policji o przypadkach wandalizmu, bo przecież niedużo czasu trzeba na dojazd do miejsca wybryków, gdy radiowóz jest niedaleko. Dodał, że Radny i Burmistrz winni znaleźć czas na rozmowę z nim, bez czekania na takie spotkania, jak np. sesja.


Ad.9. Projekt uchwały w sprawie regulaminu określającego kryteria i tryb przyznawania nagród Burmistrza Gminy i Miasta w Witkowie oraz nagród dyrektorów szkół dla nauczycieli omówił p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.
Pan Gadziński poinformował, że proponuje się zmianę brzmienia §2 z uwagi na to, że nie ma już Zespołu Obsługi Szkół, a zatem również dyrektora tego Zespołu.

Po czym p.Przewodniczący poinformował, że Komisja Szkolnictwa i Komisja Rolnictwa pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt, spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVI/133/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.10. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych przy ul.Dworcowej 9, 11, 15, 17, 19 w Witkowie omówił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Wyjaśnił, że w 1998r. Rada podjęła uchwałę o bonifikacie i większość najemców skorzystała z tego. Stan techniczny baraków jest gorszy niż innych budynków komunalnych, trzeba więc stworzyć możliwość sprzedaży mieszkań najemcom, poprzez ustalenie dużej bonifikaty.

Pan Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Komisję Rolnictwa i Komisję Finansów i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVI/134/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.11. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów części działek nr 5078/2 5077/2 położonych w miejscowości Skorzęcin Nadleśnictwo omówił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Wyjaśnił, że chodzi o dukt leśny, od wylewiska do szosy w kierunku Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Nie jest to droga wydzielona geodezyjnie, gdy opracujemy plan, teren ten będzie  alternatywnym dojazdem do Ośrodka, ciągiem komunikacyjnym i będzie możliwość pozyskania gruntu. Wcześniej wykonaliśmy już asfalt na drodze gminnej w kierunku tzw. Rybakówki. W związku z uwagą p.Adama Kujawy - Sołtysa Sołectwa Skorzęcin, że należałoby zastanowić się nad drogą w kierunku Rybakówki, p.Burmistrz stwierdził, że może warto rozszerzyć wniosek, ale kwetia czy droga musi być, bo dojazd jest z drugiej strony. W następnym etapie można to podjąć i dołączyć do opracowania, potem przekazać do Ministerstwa.

Radni uwag nie zgłosili.

U C H W A Ł A   Nr XVI/135/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

P r z e r w a     w obradach - od godz. 12,45  do  godz.13,10.

Ad.12. Projekt uchwały dotyczący zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004r. omówił p.Zastępca Burzmistrza Gminy i Miasta. Poinformował, że wpłynęło o 18 tys.zł więcej środków za zezwolenia na sprzedaż alkoholu, w związku z tym konieczne jest ich rozdysponowanie w omawianym Gminnym Programie.

Po czym p.Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii Komisji Szkolnictwa i Komisji Finansów i spytał o ewentualne uwagi.
 
Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVI/136/04 w sprawie zmiany uchwały Nr X/93/03 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Witkowo na 2004r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.13. Pan Przewodniczący poinformował, że zgodnie z ustawą o finansach publicznych informację z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze br. Rada otrzymała (na ręce Przewodniczącego) pod koniec sierpnia. Radni otrzymali przedmiotową informację w I dekadzie września br. i była ona analizowana na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji. Komisje pozytywnie oceniły wykonanie budżetu za I półrocze br. Z uwagi na obszerność informacji, zaproponował jej nieodczytywanie.

Powyższa propozycja została przez Radę przyjęta.

Uwag i innych propozycji nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że informacja z przebiegu wykonania budżetu gminy i miasta za I półrocze 2004r. została przez Radę przyjęta.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.14. Uzasadnienie do proponowanych zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r. przedstawiła p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta.

Po czym p.Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XVI/137/04 zmieniająca uchwałę budżetową na 2004r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.15. Projekt opinii o celowości budowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych w 2005r. w ramach rekultywacji, finansowanych z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Poinformował m.in., że ujęte w projekcie opinii dwie drogi, planowane były do rekultywacji już wcześniej, ale nie "weszły" do planu. Opinia Rady Miejskiej jest konieczna, by uzyskać środki z Urzędu Marszałkowskiego.

Pan Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Komisję Rolnictwa i spytał o ewentualne uwagi.

W związku z omawianym projektem opinii p. Antoni Popek zaproponował, by pozyskać środki pozabudżetowe na rekultywację terenu po wylewisku w Chłądowie. Dodał, że panuje na tym terenie nieład.

Radni proponowali uzupełnić projekt opinii o następujące drogi:

- p. Grzegorz Kaźmierczak - o drogę Ćwierdzin - Żeleźnica;

-  p.Krzysztof Wiącek - o drogę w Wiekowie od zlewni mleka w stronę Charbina;

- p. Tomasz Wędzikowski - o drogę w Mąkownicy od posesji p.Łysiaka do drogi w Ruchocinku.

Pan Burmistrz stwierdził, że środki są ograniczone, więc proponowane w opinii dwie drogi wystarczą. Podane przez w/w Radnych dodatkowe drogi mogą być zrealizowane w 2006r. chyba, że Rada wybierze z nich drogę rezerwową.

Po czym p.Przewodniczący poddał pod głosowanie uzupełnienie opinii o trzy w/w drogi.

Za wprowadzeniem do opinii zapisu o drodze Ćwierdzin - Żeleźnica głosowało 3 Radnych, 11 Radnych wstrzymało się od głosu.

Za wprowadzeniem do opinii zapisu o drodze w Mąkownicy  opowiedziało się 2 Radnych, 12 Radnych wstrzymało się od głosu.

Za wprowadzeniem zapisu o drodze w Wiekowie opowiedziało się 6 Radnych, 2 Radnych było przeciw, 6 wstrzymało się od głosu.

Podsumowując wyniki głosowania p.Przewodniczący stwierdził, że wszystkie trzy propozycje zostały przez Radę przyjęte. W związku z propozycją p.Antoniego Popka o rozpatrzenie sprawy na kolejnej sesji p.Przewodniczący wyjaśnił, że nie jest to możliwe z uwagi na termin składania wniosków w Urzędzie Marszałkowskim.  Przypomniał przy tym, że na przedsysyjnym posiedzeniu Komisja Rolnictwa wyraziła pozytywną opinię i wtedy nikt nie zgłaszał innych propozycji. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt opinii, poszerzony o w/w przegłosowane wnioski.

Opinia została przez Radę przyjęta większością głosów (11 "za", 1 przeciw, 2 wstrzymujących się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.16. Projekt uchwały w sprawie przeznaczenia części pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu (dotyczący pożyczki na Rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków w Witkowie) omówił p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XVI/138/04  w sprawie przeznaczenia części umorzonej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Po czym p.Burmistrz omówił projekt uchwały w sprawie przeznaczenia części umorzonej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Projekt dotyczył pożyczki na budowę kolektora tłocznego ze Skorzęcina do Witkowa.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XVI/139/04  w sprawie przeznaczenia części umorzonej pożyczki z Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.17. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady:
1/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 26 listopada 2004r.;

2/ poinformował, że w wyniku zbiórki pieniężnej na wsparcie rodziny poszkodowanej w pożarze zebrano kwotę 120,-zł.
Protokoł z dokonanej zbiórki (i potwierdzenie odbioru kwoty) stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ odczytał pismo Stowarzyszenia Producentów i Dziennikarzy Radiowych Fundacja "Trzeźwy Umysł".
Pismo to stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

4/ poinformował o piśmie Zespołu d/s opracowania Programu Rozwoju Turystyki i Rekreacji, dotyczącym poszerzenia granic opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o tereny całej plaży w OW i tereny mogące pełnić funkcje postojowe. Pismo zawiera również uwagi i wnioski członków Zespołu do projektu uchwały. Pan Przewodniczący zaproponował, by powyższe pismo oraz pisemne uwagi OK,SiR-u do wykonawcy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów OW, skierować na posiedzenia Komisji Rady, jeśli p.Dyrektor OK,SiR wyrazi na to zgodę.
Pani Alicja Wentland - Dyrektor OK,SiR oraz Radni wyrazili na to zgodę;

5/ poinformował, że w związku ze zmianą organizacji ruchu na ul.Nowej w Witkowie, wpłynęło do Burmistrza pismo mieszkańca tej ulicy - p.Foremskiego, pismo Spółdzielni Mleczarskiej i pismo Zarządu OSP protestujących przeciwko tej zmianie. Piszący wnioskują o przywrócenie na ul.Nowej ruchu jednokierunkowego. Następnie p.Przewodniczący poinformował, że na przedsesyjnych posiedzeniach Komisje Rady zapoznały się z przedmiotowymi pismami i wyraziły następujące opinie: 1/ Komisja Finansów proponuje pozostawić ruch dwukierunkowy, z tym że wprowadzić zakaz zatrzymywania się (po stronie posesji p.Foremskiego) od godz. 8,00 do godz. 18,00;  2/ Komisja Szkolnictwa pozytywnie odniosła się w/w pism; 3/ Komisja Rolnictwa - negatywnie. Wobec rozbieżności zdań, stwierdził dalej p.Przewodniczący, Burmistrz musi wiedzieć, jakiej udzielić odpowiedzi.

Następnie wywiązała się długa tematyczna dyskusja.

Pan Burmistrz stwierdził, że każde zmiany  wiążą się z różną ich oceną, mieszkańcy mają pewne przyzwyczajenia, były też uwagi na temat zmienionej organizacji ruchu na ul. Czerniejewskiej. Jako użytkownik byłby za jednokierunkową ul.Nową. Ale decyzja nie musi być podjęta już dzisiaj, życie pokaże czy to się sprawdzi, potrzebna jest głębsza analiza. Dodał, że wprowadzając na ul.Nowej ruch dwukierunkowy kierowano się chęcią rozładowania ruchu w centrum miasta.

Pan Andrzej Borowicz potwierdził, że różne są oceny, ale faktycznie lepiej jeszcze poczekać.

Pan Zenon Nowicki wyraził zdanie, że gdyby wprowadzone rozwiązanie było lepsze od dotychczasowego, to nie byłoby odczytanych tu protestów. A chodzi o bezpieczeństwo rolników i strażaków. Ulica jest zbyt wąska by był tam ruch dwukierunkowy i możliwość postoju, takie zdanie wyraził  również p.Tomasz Radacz.

Pan Piotr Jóźwik poinformował, że jest już jedna ofiara wprowadzonej zmiany (potrącona osoba), bo na skrzyżowaniu kierowcy "ścinają" zakręt.

Pan Przewodniczący stwierdził, że skoro dwie instytycje mają zastrzeżenia do nowej organizacji ruchu, a nie np. jedna osoba, to należy się nad tym zastanowić i dziś podjąć decyzję.

Jak przypomniał p.Grzegorz Wywiał, omawiana zmiana została wprowadzona na wniosek Komisji Finansów, by rozładować ruch w centrum miasta. Proponował poczekać jeszcze z rozpatrzeniem w/w pism. Wyraził zdanie, że wystarczy, by Spółdzielnia Mleczarska zrobiła dla rolników wyjazd z parkingu na ulicę Kosynierów Miłosławskich.

Nawiązując do powyższej wypowiedzi p.Burmistrz potwierdził, że to Komisja Finansów podjęła taką decyzję (analizowano organizację ruchu na planszy), więc on bez wiedzy i zgody Rady nie chciałby tego zmieniać.

Pan Antoni Popek przypomniał, że po zapoznaniu się z w/w pisemnymi protestami Komisja Finansów sugeruje ograniczenie parkowania na ul.Nowej od godz. 8,00 do godz. 18,00. Ze swej strony sugerował wyłączenie z zakazu parkowania niedziele. Proponował poczekać, by zobaczyć jak będzie to funkcjonowało. Argumenty Spółdzielni uznał za niesłuszne i nieprzekonujące. Wyjaśnił, że głównym powodem ustalenia ruchu dwukierunkowego było to, że do CPN dojazd za każdym razem musiałby się odbywać ulicą Gnieźnieńską.

Po czym p.Przewodniczący poddał pod głosowanie zgłoszone wyżej wnioski.

Za wnioskiem p.Antoniego Popka, by przyjąć wniosek Komisji Finansów o ustalenie zakazu parkowania na ul.Nowej (po stronie posesji p.Foremskiego) w godzinach 8,00 do 18,00 głosowało 7 Radnych, 3 było przeciwnych, 4 Radnych wstrzymało się od głosu.
Wniosek został przez Radę przyjęty.

Następnie o głos poprosił p.Piotr Jóźwik i stwierdził, że jego zdaniem w pierwszej kolejności należało poddać pod głosowanie wniosek Komisji Szkolnictwa o przywrócenie na ul.Nowej ruchu jednokierunkowego.

Jak zauważył p.Przewodniczący,  wniosek ten nie wyklucza wniosku Komisji Finansów dot. parkowania i poddał wniosek Komisji Szkolnictwa pod głosowanie.

Za wnioskiem o przywrócenie ruchu jednokierunkowego głosowało 7 Radnych, 5 było "przeciw", 2 Radnych wstrzymało się od głosu.
Wniosek został przez Radę przyjęty.

Po krótkiej dyskusji na temat ewentualnych wyjątków dla mieszkańców ul.Nowej odnośnie parkowania, p.Przewodniczący przypomniał, że pisemne protesty dotyczące organizacji ruchu na ul.Nowej zostały skierowane do Burmistrza. Wobec tego Burmistrz udzieli na nie odpowiedzi, a opinia Rady jest taka, by ul.Nowa była ulicą jednokierunkową, z zakazem parkowania w godzinach od 8,00 do 18,00;

- p.Burmistrz Gminy i Miasta:
1/ nawiązał jeszcze do poruszonej w punkcie 2 porządku sesji sprawy nabytych przez gminę obiektów po JW w Ruchocinku. Poinformował, że myśli o systemie alarmowym (6tys.zł za ochronę przez firmę to duża kwota), co jest zasadne z uwagi na dużą wartość majątku. Dysponuje ofertą p.Knigi na kwotę 7.188,-zł za zamontowanie systemu w koszarach, stołówce i kotłowni. Z alarmu w stołówce możnaby zrezygnować, obniżając koszty do kwoty 4.600,-zł (napowietrznie). Planuje również wprowadzenie do obiektów kilka rodzin;

2/ poinformował, że od czwartku do niedzieli na naszym terenie przebywać będzie 4 - osobowa delegacja z Niemiec (Saksonii), w celu nawiązania współpracy między gminami. Poinformował o programie wizyty (m.in. zwiedzenie placówek gminnych);

- p.Andrzej Borowicz przypomniał o zgłoszonym przez siebie na sesji czerwcowej wniosku dot. pożegnania ks. Kanonika Heliodora Jankiewicza, który przeszedł na emeryturę.
Jak wyjaśnił p.Przewodniczący, to się dokonało. 1 sierpnia w uroczystej mszy uczestniczyła delegacja (on jako Przewodniczący Rady, Burmistrz, Zastępca Burmistrza) i podziękowali ks.Kanonikowi za dotychczasową współpracę, która będzie nadal trwać, były kwiaty i życzenia. Sądzi, że trudno byłoby to powtarzać na sesji, chyba że Radni mają inne propozycje. We mszy uczestniczyli również niektórzy Radni. Przypomniał, że swego czasu ks.Kanonik został przez Radę uhonorowany odznaką "Honorowego Obywatelstwa Gminy i Miasta Witkowo";

- p.Antoni Popek:
1/ w imieniu mieszkańca zgłosił interwencję o ustawienie na terenie miasta pojemników na odpady organiczne, a konkretnie na psie odchody. Należałoby pomyśleć w jakich miejscach takie pojemniki ustawić;

2/ poruszył problem małej retencji wód, zatrzymania wód z okresu jesiennego, zimowego i wiosennego na okres letni - pod rozwagę Rady i Burmistrza, wspomniał o uciekających wodach z jezior i suszy;

3/ poruszył sprawę przesiedlenia mieszkańców z budynków Szkoły Nr 2 i Szkoły Nr 3 do innych mieszkań, w celu obniżenia kosztów ogrzewania tych szkół (o ok. 40tys.zł). Stwierdził, że decyzję w tej sprawie należy  podjąć jak najszybciej.
Pan Grzegorz Wywiał przypomniał, że o powyższej sprawie była mowa na posiedzeniu Komisji. Prosił p.Burmistrza o wyjaśnienie z radcą prawnym, czy gmina ma prawo kupić mieszkania z przeznaczeniem na mieszkania komunalne i kto będzie refundował czynsze, bo na Osiedlu Nr 5 są one wysokie.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, teoretycznie jest możliwość wskazania innych mieszkań na terenie gminy, możemy też kupić mieszkania na Osiedlu Nr 5, ale to najemcy płacili by czynsz i nie wiadomo czy by z tego skorzystali. Trzebaby spotkać się z nim, poinformować o sugestii Rady i wskazać im inne mieszkania. Jeśli by się na to zgodzili, pozbylibyśmy się kosztów. Ale też można obniżyć koszty modernizując sieć grzewczą, by w weekendy ogrzewać tylko mieszkania (niezależny pion do mieszkań). Robione były już kiedyś symulacje w tym zakresie;

- p.Feliks Kowalik - Sołtys Sołectwa Ruchocin podziękował Radnemu z jego rejonu, za wspomnienie na sesji o drodze w Ruchocinie. Burmistrz obiecał mieszkańcom, że w obecnej kadencji droga będzie zrobiona. Ponadto p.Kowalik uczulił Radę, by pamiętać o odchodzących działaczach.


Ad.18. Wobec wyczerpania się porządku obrad XVI sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący zamknął jej obrady o godz. 14,15.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska 

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz