Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł z XIV sesji Rady Miejskiej (25.06.2004)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł z XIV sesji Rady Miejskiej (25.06.2004)

PROTOKOŁ  Nr XIV/04

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 25 czerwca 2004r. o godz. 13,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w sesji uczestniczy 15 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy.

W związku z tym, że w okresie międzysesyjnym zmarł długoletni sołtys Sołectwa Gorzykowo - Leonard Marciniak, jego pamięć uczczono minutą ciszy.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji. Proponował wykreślenie z porządku obrad punktu "10", dotyczącego zaakceptowania przez Radę Programów Odnowy Obszarów Wiejskich. Sołtysi składają jeszcze propozycje zmian tych Programów, nie zostały też dopełnione wszystkie formalne wymogi, wobec czego celowe jest przedłużenie terminu opracowania tych dokumentów. Przedmiotowy temat zostałby rozpatrzony na sesji wrześniowej. Jeśli Rada zaakceptuje wnioskowane wykreślenie, kolejność pozostałych punktów ulegnie odpowiednio przesunięciu.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie zgłoszoną przez siebie propozycję.

Propozycja ta została przez Radę przyjęta jednogłośnie.

Porządek sesji:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porzadku obrad.

2. Interpelacje, zapytania i wnioski.

3. Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

4. Informacja Dyrektora OK,SiR-u o przygotowaniu do sezonu letniego.

5. Informacja o przygotowaniu Komisariatu Policji do zabezpieczenia porządku publicznego w OW w Skorzęcinie.

6. Uchwalenie Gminnego Planu Gospodarki Odpadami.

7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Ochrony Środowiska.

8. Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.

9. Uchwalenie Programu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Witkowo na lata 2004-2006.

10. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

11. Informacja o realizacji uchwały Nr XXXI/322/02 z dnia 22 marca 2003r. w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy.

12. Sprawozdanie z wykonania uchwały Nr XVII/169/00 Rady Miejskiej z dnia 30 czerwca 2000r. w sprawie ustalenia zasad zbywania nieruchomości gminnych oraz wyrażenia zgody na bonifikatę od ceny sprzedaży tych nieruchomości.

13. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr XII/104/04 Rady Miejskiej z dnia 19 marca 2004r. w sprawie ustalenia opłaty za wstęp na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i plażę.

14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.

15. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia odpłatności za świadczenia prowadzonych przez gminę przedszkoli.

16. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnień od opłat za zgłoszenie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.

17. Zmiana uchwały Nr XX/188/00 Rady Miejskiej z dnia 1 grudnia 2000r. w sprawie wyrażenia zgody na wartość jednego punktu w złotych dla określenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla jednostek organizacyjnych gminy.

18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż gruntu pod trafostacją, położonego w Witkowie.

19. Podjęcie uchwały  dot. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Małachowie Złych Miejsc.

20. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r.

21. Ustalenie dodatku specjalnego Burmistrzowi Gminy i Miasta.

22. Inne sprawy.

23. Zamknięcie obrad XIV sesji Rady Miejskiej w Witkowie.

------------

Ad.1. Jak wyżej.

Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady poinformował, że dzisiejsza zbiórka pieniężna będzie przeznaczona na wsparcie leczenia dzieci z terenu gminy i miasta Witkowo;

- p.Andrzej Borowicz:
1/ zgłosił wniosek o uroczyste pożegnanie ks.Kanonika Heliodora Jankiewicza, na sesji uroczystej lub zwykłej, który z dniem 1 sierpnia br. przechodzi na emeryturę. Dodał, że ks. Kanonik przez większość swego kapłaństwa pracował dla całej społeczności gminy i miasta, był uhonorowany tytułem "Honorowego Obywatelstwa Gminy i Miasta";

2/ prosił o przekazanie na posiedzenie Komisji Rolnictwa sprawy wjeżdżania przez właściciela posesji przy ul.Poznańskiej 3 w Witkowie, na chodnik, czego sam był świadkiem. Samochód cały czas tam parkuje. Może Komisja porozmawiałaby z tą osobą. Dodał, że wyborcy zmuszają go do zgłoszenia tej sprawy;

3/ nawiązując do zaproszenia, jakie Radni otrzymali od Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie na uroczystość wmurowania kamienia węgielnego w dniu 18 czerwca br. stwierdził, że na pierwszej stronie tego zaproszenia nieprawidłowo była umieszczona flaga unijna, w stosunku do flagi polskiej. Bo flaga polska winna być na pierwszym miejscu;

4/ poinformował, że mieszkańcy skarżą się, że w wyniku prac interwencyjnych dochodzi do dewastacji nawierzchni ulic, np. nawierzchnia części ulicy Płk Hynka i ulicy Polnej są w fatalnym stanie (na ul.Jasnej prace wykonano dobrze, ale grunt usiadł i zimą stoi tam woda). Wspólnoty mieszkaniowe będą pilnowały, by  po pracach ziemnych przywracać ulice do stanu pierwotnego, musi być jakaś kultura pracy, są dobre technologie;

5/ prosił o informację nt. przekształceń wieczystego użytkowania gruntów we własność;

- p.Tomasz Deskowski:
1/ poinformował, że 1 kwietnia br. mieszkańcy ul.Poznańskiej i ul. Stary Rynek złożyli do Burmistrza pismo o wstrzymanie ruchu kołowego pojazdów ciężarowych przez centrum Witkowa i nie otrzymali odpowiedzi . Pismo podpisało ponad 140 osób;

2/ prosił o interwencję odnośnie ul.Słonecznej. Jest tam zakręt pod kątem 90 stopni, a rosnące przy drodze krzaki pogarszają widoczność;

3/ prosił o informację, czy będzie zakupiony silnik dla łodzi WOPR w OW w Skorzęcinie. Poruszał tę sprawę już wcześniej, a ostatnio była o tym mowa na posiedzeniach Komisji;

- p.Henryk Szymański - Sołtys Sołectwa Ruchocinek pytał, czy będzie remontowana droga Ruchocinek - Witkowo i czy zostaną załatane dziury w jezdni;

- p.Tadeusz Jaskólski - Sołtys Sołectwa Strzyżewo pytał, czy zostanie ustawiona wiata przystankowa dla dzieci dojeżdżających do szkoły;

- p. Feliks Kowalik - Sołtys Sołectwa Ruchocin poruszył sprawę koniecznego wykaszania rowów, chociaż pobocza przy głównych drogach, by poprawić widoczność pojazdów;

- p.Stanisław Janas - Sołtys Sołectwa Gaj stwierdził, że nowe drogi są wąskie, pobocza nie wykaszane, a ponadto załamał się asfalt przy jego posesji;

- p.Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka:
1/ stwierdził, że w Kamionce również załamał się asfalt, a przy posesjach rosną krzewy i chwasty;

2/ pytał, kiedy będzie naprawiona ul.Modrzewiowa;

- p.Edward Rutecki - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2  pytał, kiedy zostaną namalowane pasy  i naprawiony chodnik;

- p.Piotr Jóźwik pytał, czy w Witkowie będą ustawione pojemniki na makulaturę;

- p.Adolf Pławczyk - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5 prosił o interwencję w sprawie opróżniania pojemników na segregowane odpady. Wcześniej było lepiej, ale od 3 tygodni nikt pojemników nie opróźnia, mimo telefonów do firmy zajmującej się zbiórką tych surowców wtórnych. Dodał, że firma powinna też sprzątać odpady, pozostawione wokół pojemników.


Ad.3. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag i pytań nie zgłoszono, informacja została przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Informację o przygotowaniu Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie do sezonu letniego 2004r. przedstawiła p.Alicja Wentland - Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie.

Uwag i pytań nie zgłoszono, informacja została przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Informację o przygotowaniu Komisariatu Policji w Witkowie do zabezpieczenia porządku publicznego w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie przedstawił p.Piotr Cejman - Komendant Komisariatu.

Pan Henryk Mucha poruszył problem narkotyków.

Jak poinformował p.Komendant, 3 osoby zostały w Witkowie tymczasowo aresztowane za rozprowadzanie środków odurzających wśród nieletnich, następnych 7 lub 8 osób uzyskało status osób podejrzanych, w lipcu sprawa zostanie zakończona. A jeśli chodzi o Ośrodek Wypoczynkowy w Skorzęcinie, będą przeprowadzane doraźne kontrole, szczególnie w pobliżu dyskotek. Dodał, że Posterunek nie ma psa, tropiącego narkotyki.

Informacja została przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6. Pan Przewodniczący zwrócił się do wykonawców projektu Gminnego Planu Gospodarki Odpadami o omówienie tego projektu.

Pan Roman Kujawski w swym wystąpieniu stwierdził m.in., co następuje: zgodnie z ustawą o gospodarce odpadami, tworzy się krajowy, wojewódzkie, powiatowe i gminne   plany gospodarki odpadami. Przygotowany projekt Gminnego Planu dla Gminy Witkowo został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego i przez Zarząd Powiatu Gnieźnieńskiego w formie postanowień. Po odczytaniu Postanowień tych Zarządów (stanowią one załączniki do niniejszego protokołu), p.Kujawski stwierdził, że w/w pozytywne opinie są niezbędne, by Rada Miejska mogła Gminny Plan uchwalić. Nawiązując do poruszonej w punkcie 2 przez p.Jóźwika sprawy makulatury, p.Kujawski poinformował, że w Gnieźnie próbowano ustawić pojemniki, ale zostały zdewastowane przez prywatnych zbieraczy. Ogłaszane są więc akcje zbierania makulatury, np. na poszczególnych osiedlach, w miejscach publicznych, dobrze widocznych. Taką akcję można też zorganizować na terenie Witkowa, przez firmy zajmujące się selektywną zbiórką. Szkoły z Witkowa uczestniczą w programie "Eko lider" , w wyniku którego zebrano bardzo dużo makulatury.

Pan Przewodniczący poinformował, że z przedmiotowym projektem Planu Radni zapoznali się na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji. Komisja Finansów i Komisja Rolnictwa pozytywnie zaopiniowały projekt. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Planu Gospodarki Odpadami pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XIV/116/04  w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. Na prośbę p.Przewodniczącego, projekt Gminnego Programu Ochrony Środowiska omówił p.Karol Kasprzyk, jeden z wykonawców tego projektu. Pan Kasprzyk stwierdził m.in., co następuje: Gminny Program Ochrony Środowiska związany jest z Gminnym Planem Gospodarki Odpadami, musi też być spójny z Planem Powiatowym. Program jest dalekosiężny, do 2011r., z tym że w niektórych aspektach Program trzeba było tak określić, by zakończyć niektóre iwnestycje. Np. na wodociągowanie, a w szczególności kanalizowanie, można pozyskać środki z funduszy unijnych i krajowych, dlatego te inwestycje rozpracowano szczegółowo, są traktowane jako przeznaczone do realizacji w pierwszej kolejności. Ze względów ekonomicznych nie wszędzie będzie można kanalizować, więc zamiast tego realizowane będą oczyszczalnie przydomowe. Zgodnie z ustawą o ochronie środowiska uregulowany jest też problem hałasu, czystości powietrza, gleb, wód powierzchniowych itd. A w gminie wody powierzchniowe są rozległe, są też znakomite warunki do turystyki wodnej. W harmonogramie określono współodpowiedzialnych za realizację zadań, realizacja ta nastawiona jest na kilka podmiotów.

W tematycznej dyskusji p.Andrzej Borowicz pytał o stanowisko autorów Programu odnośnie alternatywnych źródeł energii, a szczególnie źródeł geotermalnych. Polska jest dobrze pod tym względem położona, a temat się pomija. Stwierdził ponadto, że temat jest ciekawy i ma nadzieję, że autorzy Programu będą o tym mówić przy różnego rodzaju okazjach.

Jak wyjaśnił p.Kasprzyk, wykorzystanie tych źródeł energii jest zalecane, bo nie ma dużych emisji zanieczyszczeń do atmosfery, mają one priorytet w narodowych i unijnych funduszach ochrony środowiska. Przy długoterminowych badaniach nie sprawdziła się jednak energia wiatrowa, ponieważ nasilenie wiatru w Wielkopolsce nie jest duże, ale można wykorzystać energię słońca i słomy. W powiecie i województwie nie ma planów odnośnie źródeł geotermalnych.

Uzupełniając powyższe wyjaśnienia p.Kujawski stwierdził, że niestety mieszkańcy nie otrzymają pomocy na indywidualne inwestycje tego typu, ale można skorzystać z preferencyjnych kredytów, NFOŚ spłaca część odsetek. Są to drogie "rzeczy", przy czteroosobowej rodzinie inwestycja zwraca się po 8 latach. Nie jest ekspertem, ale sądzi, że to przerasta możliwości finansowe województwa. Żadnego z banków i gmin nie stać na zaciągnięcie niezbędnego kredytu. Pan Kujawski obiecał ponadto, że gdy będzie miał materiały na interesujący Radnego temat, to je prześle.

Innych pytań nie zgłoszono.

Pan Przewodniczący poinformował, że z projektem Programu Ochrony Środowiska Radni zapoznali się na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji. Komisja Finansów i Komisja Rolnictwa pozytywnie zaopiniowały omawiany dokument. Po czym poprosił p.Burmistrza o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmiany Gminnego Programu Ochrony Środowiska.

Do przedstawionego przez p.Burmistrza projektu uchwały uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XIV/117/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

P r z e r w a   w  obradach - od godz. 14,20  do godz. 14,45.

Ad.8. W punkcie tym ustosunkowano się do następujących spraw, zgłoszonych w punkcie 2 porządku obrad:

1/ p.Burmistrz Gminy i Miasta:
- odnośnie parkowania na ul.Poznańskiej - zna ten temat, nie można parkować przez dłuższy czas, uczuli na tę sprawę Policję;

- odnośnie zaproszenia na 18 czerwca - Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego tłumaczyła, że takie ustawienie flag związane było z obchodami "Dnia Europejskiego", ale nie pozostaje wątpliwości, że był to błąd, którego Dyrektor drugi raz nie popełni;

- odnośnie wieczystego użytkowania - sporządzony wykaz wszystkich wieczystych użytkowników wisiał na tablicy ogłoszeń przez miesiąc, uwag do niego nie zgłoszono. Sprawdzono, czy działki są zabudowane na cele mieszkaniowe, zgłosiło się ok.70% użytkowników. Ustawa została zaskarżona, dlatego zrobił się zastój, czekamy na rozstrzygnięcie. Wydłużono termin do 12 miesięcy, co stwarza możliwość nie podejmowania przez Urząd niezwłocznie działań;

- odnośnie ruchu kołowego - pismo mieszkańców wpłynęło 1 kwietnia br., zostało stworzone w związku z jego sugestią. 20 kwietnia wystąpiono po raz kolejny do Wlkp. Zarządu Dróg Wojewódzkich w tej sprawie (do wiadomości Starostwa), dołączając pismo mieszkańców. Wielokrotnie rozmawiał z p.Renatą Łuków zam. przy ul.Stary Rynek, która jako pierwsza podpisała się na w/w piśmie mieszkańców. W dniu 27 kwietnia p.Łuków potwierdziła odbiór pisma kierowanego do w/w Zarządu Dróg, należy więc przyjąć, że mieszkańcy zostali poinformowani o podjętych działaniach. Pismem, które gmina otrzymała 14 czerwca, Zarząd podtrzymał negatywne stanowisko wyrażone pismem z maja 2003r. w omawianej sprawie. Istnieje jednak możliwość przełożenia ruchu tranzytowego poprzez zmianę oznakowania pionowego. Wobec tego następnym etapem załatwiania sprawy byłoby powołanie Komisji Bezpieczeństwa z udziałem m.in. administratorów ulic, a po pozytywnej jej opinii będziemy czynić dalsze starania o tranzyt ulicą Armii Poznań. Chodzi również o zmianę kategorii ulic, by Powiat ulicę utrzymywał;

- odnośnie ul.Słonecznej - krzaki znajdują się prawdopodobnie na prywatnej posesji, wobec czego Urząd wystąpi do właściciela gruntu, w tej sprawie;

- odnośnie silnika do łodzi ratunkowej - w projekcie uchwały zmieniającej budżet zaplanowano zwiększenie na ten cel dotacji dla OK,SiR, o 10tys.zł (dofinansowanie). Silnik będzie kosztował ok. 15 tys.zł.
Jak dodał p.Romen Popek, nowy silnik kosztuje 23tys.zł;

- odnośnie drogi Dębina - Ruchocinek - przetarg został rozstrzygnięty, trwa jego weryfikacja w Agencji Restrukturyzacji, mamy na tę drogę promesę. W poniedziałek może już uzyskamy ocenę i wtedy musimy niezwłocznie podpisać umowę. Jest problem w związku ze zmianą stawek podatku VAT, ponieważ podatek ten ma w tym przypadku wynosić 22%. Z tego powodu wykonawca chce odstąpić od podpisania umowy, jeśli nie zawrzemy aneksu. Z ostatniego pisma wynika, że do dzisiejszego dnia trzeba dosłać umowę, ale jest to absurdalne, bo nie mamy jeszcze oceny z Agencji. Pan Burmistrz poinformował również o utrudnieniach wynikających z wymogu opracowania studium, które kosztuje 15tys.zł. Nie jest to wymóg unijny, ale nasz, polski. Omawiana inwestycja jest najdroższą inwestycją, jaką wykonywaliśmy, bo już kosztuje ok. 600tys.zł, dojdzie do tego zwiększony podatek VAT. Przy okazji prac na tej drodze, firma połata dziury w kierunku Witkowa;

- odnośnie  przystanku szkolnego - ok. 2 tygodnie temu Komisja dokonała wizji w terenie, dla ustalenia lokalizacji przystanku, ale są dwie różne propozycje: sołtysa i mieszkańców. Do września, po uzgodnieniu z zainteresowanymi przystanek zostanie ustawiony;

- odnośnie wykaszania rowów - wojewódzki przetarg w tym zakresie unieważniono, wobec czego na razie przy drogach wojewódzkich nie będzie wykaszane, tereny przy drogach powiatowych są wykoszone dobrze, a przy gminnych - wykaszamy na zgłoszenie;

- odnośnie dziury w Gaju - z uzyskanych informacji wynika, że dziura została załatana;

- odnośnie ul.Modrzewiowej - nie będziemy jej teraz naprawiać, naprawa ta będzie wykonana w ramach ogłoszonego przetargu, za dwa lub trzy miesiące;

- odnośnie pasów dla pieszych i barier - malujemy pasy wtedy, gdy uznamy że jest taka potrzeba, chodnik będzie wykonany w ramach inwestycji, ale ZGK jest spóźniony z pracami;

- odnośnie makulatury - p.Dyrektor Kujawski już udzielił odpowiedzi, wie, że Szkoła Nr 3 w Witkowie robi to skutecznie. W związku z uwagą p.Jóźwika, że nie chodzi o akcyjność, ale o system, p.Burmistrz stwierdził, że zgłosi propozycję do szkół, by dyrektorzy szkół się tym zajęli i by mieszkańcy wiedzieli, w jakim dniu można wrzucić makulaturę;

- odnośnie opróżniania pojemników na surowce wtórne - Prezes p.Gołębiak był na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, firma nie wyrabia się z opróżnianiem odpadów, ale Prezes obiecał poprawę sytuacji, planuje kupno dużego samochodu. Pan Burmistrz dodał, że częste monity powinny poprawić sytuację;

- odnośnie napraw po awariach - ciągle zwraca Kierownikowi ZGK uwagę, że nie może być takiej sytuacji, że po awarii czeka się miesiącami na nową nawierzchnię. Przyznał jednak, że dobra naprawa dziur po pracach ziemnych nie jest do końca możliwa.
Obecny na sesji p.Marian Walczak - pracownik ZGK wyjaśnił, że prace miały być wykonane zagęszczarką, dlatego Zakład planował poczekać z naprawą. Ponieważ jednak zagęszczarki nie będzie, prace wykonają po niedzieli. Odnośnie gruntu dodał, że grunt siada przez ok. 2 miesiące, a skwerek jest obsiany;

2/ p.Przewodniczący Rady odnośnie pożegnania ks. Kanonika przypomniał o uroczystej sesji jaka odbyła się dla nadania księdzu tytułu "Honorowego Obywatelstwa Gminy i Miasta Witkowo" i upamiętnienia święceń kapłańskich i stwierdził, że obecnie nie widzi innej możliwości, jak przygotowanie pisma z podziękowaniami za współpracę i wręczenie go np. na sesji wrześniowej. Chyba, że Radni mają inne propozycje, które jako wykonawca poleceń Rady, zrealizuje.
Radni stwierdzili, że wręczenie ks.Kanonikowi podziękowania i wiązanki kwiatów na sesji wrześniowej, będzie najlepszym rozwiązaniem.


Ad.9. Projekt Programu Rozwoju Lokalnego omówił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Stwierdził m.in., że projekt jest obszernym materiałem, jest niezbędny przy ubieganiu się o fundusze strukturalne. Omówił poszczególne części projektu. Poinformował, że Komisja Finansów proponuje dokonać w przedmiotowym projekcie następujących uzupełnień, zaakceptowanych przez Komisję Rolnictwa:
1/ na stronie 33 dodać punkt w brzmieniu: "podjąć działania zmierzające do wykorzystania alternatywnych źródeł energii";
2/ na stronie 37 dodać punkt w brzmieniu: "likwidacji mieszkań w budynkach użyteczności publicznej (szkoły, ośrodek zdrowia)".

Następnie p.Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały w sprawie uchwalenia Programu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Witkowo na lata 2004-2006 wraz z w/w dwiema zmianami, pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XIV/118/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.10. Pan Przewodniczący poinformował, że Komisje Rady zapoznały się z projektem uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów działek położonych w miejscowościach: Witkowo, Małachowo Zł.M., Wiekowo, Małachowo Wierzbiczany, na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisje zaopiniowały projekt uchwały następująco:
 1/ odnośnie działek w Witkowie (nr 681/1-5) wszystkie Komisje wyraziły pozytywną opinię;
 2/ odnośnie działki w Małachowie Zł.M. (nr 90) wszystkie Komisje zaopiniowały pozytywnie;
 3/ odnośnie działek w Wiekowie:
 -dz. nr 171/2 i dz. nr 171/3 Komisja Szkolnictwa wyraziła opinię negatywną, Komisja Finansów i Komisja Rolnictwa wyraziły opinię pozytywną;
 -dz. nr 182 wszystkie Komisje zaopiniowały negatywnie.

Ponadto wszystkie Komisje pozytywnie odniosły się do propozycji Burmistrza, by uzupełnić projekt uchwały o działkę nr 21/8 położoną w Małachowie Wierzbiczany.

Po czym p.Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi.

Uzasadniając negatywną opinię Komisji Szkolnictwa odnośnie działki nr 182, p.Tomasz Deskowski - członek Komisji stwierdził, że wnioskujący o zmianę przeznaczenia tego gruntu chciał prowadzić działalność w innym miejscu niż Rada określiła w uchwale z 2002r. Chciałby by sprawdzono, czy na działkę 189 i 180 w omawianym kompleksie, zostały wydane zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej. Jeśli tak, to Urząd jest niekonsekwentny.

Jak wyjaśnił p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta, wydano zezwolenie na sprzedaż alkoholu na działce nr 290, do końca września 2004r. Jest to zezwolenie tymczasowe, bo zainteresowana przyniosła pismo z listą wielu mieszkańców i Rady Sołeckiej w Wiekowie, którzy chcieli mieć bliżej do sklepu. A więc to zezwolenie na sezon, na prośbę mieszkańców, a teren jest całkowicie zagospodarowany. Z rozmowy z właścicielem działki nr 182 - p.Gabałą wie, że jest on zainteresowany docelową zmianą przeznaczenia działki na sprzedaż, a nie  osobistym prowadzeniem gastronomii, chodzi chyba o konkurencję.

Pan Andrzej Borowicz stwierdził, że skoro jednym osobom daje się zezwolenie, a innym nie, to odmawiając p.Gabale zrobimy sobie kłopot. Jesteśmy niekonsekwentni, chodzi o zasadę.

Pan Piotr Jóźwik podkreślił, że na omawianym terenie jest cisza i spokój, a po otwarciu gastronomii będzie hałas. Skoro Rada wcześniej ustaliła plan zagospodarowania w tym rejonie, to Radni winni się tego trzymać, nie zmieniać zasad. Jednak sprawa prowadzenia "prowizorki" (faktem jest, że ludzie mają daleko do punktu gastronomicznego) i sprawa ewentualnej zmiany przeznaczenia działki nr 182, to dwie różne sprawy, których nie należy łączyć. Ośrodek jest w trakcie powstawania.

Nawiązując do wypowiedzi przedmówcy, p.Borowicz stwierdził, że jeśli zdaniem Rady punkt gastronomiczny jest potrzebny, to można zmienić uchwałę z 2002r., ale punkt może być przeniesiony bliżej drogi, a nie nad wodą. Dodał, że dla niego sprawa jest niejasna i można było to przedstawić na posiedzeniach Komisji, Radni nie wiedzieli, że w br. też jest zezwolenie na punkt. Jeśli nie zezwolimy na punkt p.Gabale, to będzie się odwoływał, protestował.

Gdybym wiedział, stwierdził p.Gadziński, że będzie problem, zezwolenie nie zostałoby udzielone. Opierał się na podpisach bezpośrednio zainteresowanych punktem, a p.Gabała złożył wniosek niedawno, 14 czerwca. Rada może teraz uważać, że trzeba to zmienić. Sprawa była omawiana na posiedzeniu Komisji Rolnictwa. Na podstawie rozmowy z p.Gabałą sądzi, że p.Gabała nie będzie się odwoływał, jeśli Rada zatwierdziłaby zmianę przeznaczenia, działki zostałyby drożej sprzedane.

Pan Burmistrz stwierdził, że nie można łączyć tych dwóch spraw (obecnego punktu w pzyszłym roku już nie będzie), trzeba zastanowić się czy widzimy na działce nr 182 powstanie punktu gastronomicznego.

Pan Zenon Mietlicki stwierdził, że dla niego sprawa jest jasna, że są dwie różne sprawy, a popełniono błąd.

Pan Przewodniczący przypomniał, że Komisje Rady negatywnie zaopiniowały ujętą w projekcie uchwały działkę nr 182 i zwrócił się do Radnych z pytaniem, kto jest za wykreśleniem w §1 pkt 4 projektu uchwały działki nr 182 w Wiekowie.

Rada większością głosów (10 "za", 5 głosów wtrzymujących się) zdecydowała o w/w wykreśleniu.

Po czym p.Przewodniczący zwrócił się do p.Piotra Jóźwika - Przewodniczącego Komisji Szkolnictwa z pytaniem, czy Komisja podtrzymuje swoje negatywne stanowisko odnośnie ujętych w projekcie uchwały działek nr 171/2 i 171/3 położonych w Wiekowie.

Pan Jóźwik udzielił przeczącej odpowiedzi (dodał, że na posiedzeniu były jedynie różnice zdań) wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek o pozostawienie w/w działek w projekcie uchwały (wniosek najdalej idący).

Rada większością głosów (9 "za", 6 wtrzymujących się) zdecydowała pozostawić powyższy zapis.

Następnie p.Przewodniczący poddał pod głosowanie pozostałe propozycje zapisów.

O pozostawieniu zapisów o działce nr 90 i o działce nr 21/8 Rada zdecydowała jednogłośnie.

O pozostawieniu zapisu o działkach nr 681/1-5 Rada zdecydowała większością głosów (14 "za" 1 wstrzymujący się).

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XIV/119/04 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów działek położonych w miejscowościach: Witkowo, Małachowo Złych Miejsc, Wiekowo, Małachowo Wierzbiczany została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

P r z e r w a    w obradach - od godz. 15,45 do godz. 15,55.

Ad.11. Informację o realizacji uchwały Nr XXXI/322/02 z dnia 22 marca 2002r. w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy przedstawił p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

Informacja została przyjęta przez Radę bez uwag i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.12. Sprawozdanie z wykonania uchwały Nr XVII/169/00 Rady Miejskiej z dnia 30 czerwca 2000r. w sprawie ustalenia zasad zbywania nieruchomości gminnych oraz wyrażenia zgody na bonifikatę od ceny sprzedaży tych nieruchomości przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta. W kontekście przedstawionego sprawozdania p.Burmistrz poinformował o podpisanym protokole uzgodnień z firmą budowlaną z Gniezna na nabycie starej kotłowni.

Pytań i uwag nie zgłoszono, sprawozdanie zostało przez Radę przyjęte i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.13. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XII/104/04 Rady Miejskiej z dnia 19 marca 2004r. w sprawie ustalenia opłaty za wstęp na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i plażę analizowany był na posiedzeniach przedsesyjnych. Komisje pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt, z tym że Komisja Finansów proponuje w §1 część zdania dotyczącą pojazdu inwalidy "jest odpowiednio oznakowany", zastąpić określeniem dotyczącym inwalidy "który okaże się dokumentem stwierdzającym inwalidztwo." W związku z uwagą p.Borowicza nt. zmienionych przepisów (pojazd inwalidy nie musi być oznakowany), p.Przewodniczący wyjaśnił, że właśnie dlatego proponowana jest zmiana pierwotnego zapisu.

Pan Burmistrz stwierdził, że nie ma uwag do projektu uchwały, ale podpisał wczoraj dwa akty notarialne dot. oddania gruntów w OW w Skorzęcinie w wieczyste użytkowanie i z aktów tych wynika, że służebność jest odpłatna. Uchwała Nr XII/104/04 określa m.in. możliwość zakupu karnetu wstępu do OW za 70,-zł (i taką kwotę notariuszowi podano), a dla mieszkańców miasta i gminy za 30,-zł, jako osób wypoczywających. Dla wieczystych użytkowników 30,-zł to zbyt mało, kwota powinna być wyższa. Zastanawiał się, czy przy okazji dokonywanej zmiany w/w uchwały, nie wprowadzić opłaty za służebność gruntu dla wieczystych użytkowników, ale może to pozostawić na przyszły rok.

Pan Przewodniczący podzielił stanowisko p.Burmistrza o pozostawieniu sprawy na przyszły rok i spytał o ewentualne inne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr  XIV/120/04 w sprawie zmiany uchwały Nr XII/104/04 Rady Miejskiej w Witkowie z dnia 19 marca 2004r. w sprawie ustalenia opłaty za wstęp na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i plażę została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.14. Projekt uchwały w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych odczytał wraz z uzasadnieniem p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Po czym p.Przewodniczący poinformował, że Komisja Szkolnictwa i Komisja Rolnictwa pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały, z tym że Komisja Szkolnictwa sugeruje użyte w projekcie określenie "oddział 0" zastąpić określeniem "roczne przygotowanie przedszkolne", bo jest to określenie ustawowe.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XIV/121/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.15. Projekt uchwały w sprawie ustalenia odpłatności za świadczenia prowadzonych przez gminę przedszkoli przedstawił wraz z uzasadnieniem p.Burmistrz Gminy i Miasta. W tematycznym komentarzu p.Burmistrz stwierdził m.in., że dzieci korzystające z przedszkola w zakresie podstawy programowej nie korzystające z żywienia w tzw. zerówce płaciły 10,-zł, a dzieci uczęszczające do Mielżyna lub Szkoły Nr 3 płaciły 2,50. To było niesprawiedliwe, więc to proponuje się w projekcie uchwały zmienić.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XIV/122/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.16. Projekt uchwały w sprawie zwolnień od opłat za zgłoszenie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej omówił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Stwierdził m.in., że od 1 stycznia br. ustawa nałożyła na przedsiębiorców obowiązek uzupełnienia wpisu do działalności gospodarczej, ale Rada może zwolnić od opłaty za dokonanie tego wpisu.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr  XIV/123/04 w sprawie jak wyżej została podjęta większością głosów (14 "za", 1 wstrzymujący się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.17. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XX/188/00 z dnia 1 grudnia 2000r. w sprawie wyrażenia zgody na wartość jednego punktu w złotych dla określenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla jednostek organizacyjnych gminy przedstawił wraz z uzasadnieniem p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XIV/124/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.18. W punkcie tym p.Burmistrz odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż gruntu pod trafostacją, położonego w Witkowie (przy ul.Wrzesińskiej), wraz z uzasadnieniem.

Po czym p.Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi.

Pan Antoni Popek stwierdził, że skoro gmina nie sprzedała pozostałych gruntów pod trafostacjami, to może zaproponować Zakładowi Energetycznemu przekazanie tych gruntów nieodpłatnie, w zamian za zmianę sposobu dostarczania energii w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Potraktować to jako jeden z argumentów do dyskusji nad tematem rozliczenia prądu w OW, by zachęcić do rozmów na ten temat.

Jak wyjaśnił p.Burmistrz, nie podziela takiej sugestii, ale nie ma też podstaw prawnych do proponowanej darowizny. Odnośnie OW prowadzi rozmowy z Energetyką, obrał pewien kierunek działań, tj. wystąpienie do ZE choć części z 600 dzierżawców, o wykonanie przyłączy energetycznych, zobaczymy jak do tego Energetyka podejdzie. ZE mówi, że nie ma pieniędzy, ale jeśli tylu dzierżawców wystąpi o wydanie warunków na przyłącza, to będą musieli do tematu jakoś podejść. Energetyka gra na zwłokę. Pan Burmistrz dodał, że ani gmina ani OK,SiR nie są od handlowania energią.

Innych uwag nie zgłoszono, wobecz czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XIV/125/04 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż gruntu pod trafostacją, położonego w Witkowie została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.19. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej, stanowiącej działkę nr 66/8, położonej w Małachowie Złych Miejsc przedstawił wraz z uasadnieniem p.Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XIV/126/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.20. Pan Przewodniczący poinformował, że Komisja Finansów i Komisja Rolnictwa wyraziły pozytywną opinię o proponowanych zmianach w budżecie gminy i miasta na 2004r. po czym oddał głos p.Gertrudzie Polak - Skarbnikowi Gminy i Miasta.

Pani Skarbnik poinformowała, że od czasu omawiania zmian na posiedzeniach Komisji, zaszła konieczność dokonania kolejnych poprawek. Po czym przedstawiła uzasadnienie do proponowanych zmian.

Pan Andrzej Borowicz odnosząc się do planowanego urządzenia sali pamięci w Witkowie poinformował o możliwości skorzystania na realizację tego zadania z kredytu unijnego. Górna granica zadania nie może jednak przekroczyć kwoty 300tys.zł.

Jak wyjaśnił p.Burmistrz, kwestia ta była już analizowana i nie ma możliwości skorzystania z takiego kredytu. Wrócimy jeszcze do tego tematu.

Innych uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XIV/127/04 zmieniająca uchwałę budżetową na 2004r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 
Ad.21. Pan Przewodniczący przypomniał, że na sesji w czerwcu 2003r. Rada Miejska przyznała Burmistrzowi dodatek specjalny w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego, na okres 12 miesięcy. Ten roczny okres minął 21 maja br. Omawiany dodatek winien wynosić conajmniej 20% i nie więcej niż 40%. Są różne propozycje Komisji: Komisja Finansów proponuje 20%, Komisja Rolnictwa 25% (Komisja Szkolnictwa propozycji nie wypracowała). Z uwagi na to, że zmieniły się przepisy i osoby na kierowniczych stanowiskach nie będą otrzymywać trzynastych pensji, wnioskuje o przyznanie Burmistrzowi dodatku specjalnego w wys. 30%.

Jak stwierdził p.Andrzej Borowicz, Rada nie może w ten sposób motywować przyznanego dodatku, ponieważ jest on uznaniowy.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że nie do końca jest to dodatek uznaniowy, ponieważ minimalny dodatek nie wynosi "0", ale 20%.

Po czym p.Przewodniczący poddał pod głosowanie zgłoszoną przez siebie propozycję, jako wniosek najdalej idący.

Za dodatkiem specjalnym w wysokości 30% opowiedziało się 6 Radnych, 9 wstrzymało się od głosu.
Wniosek został przez Radę przyjęty.

U C H W A Ł A   Nr XIV/128/04 w sprawie przyznania dodatku specjalnego Burmistrzowi  Gminy i Miasta w Witkowie została podjęta większością głosów (11 "za", 4 wstrzymujące się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.22. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
- p.Przewodniczący Rady:
1/ poinformował, że kolejna sesja Rady planowana jest na dzień 24 września 2004r. W okresie wakacji w lipcu dyżury Radnych i dyżury Przewodniczącego Rady odbywać się będą zgodnie z planem, natomiast w sierpniu będzie przerwa urlopowa;

2/ poinformował, że w wyniku zbiórki pieniężnej na leczenie dzieci z terenu miasta i gminy zebrano 150,-zł.
Protokoł z dokonanej zbiórki (i potwierdzenie wpłaty na konto) stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ poinformował, że z obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych za 2003r. wywiązali się wszyscy Radni, kserokopie tych oświadczeń przekazał do Urzędu Skarbowego. Jak na razie zastrzeżeń nie zgłoszono;

4/ odczytał życzenia Starosty Gnieźnieńskiego z okazji Dnia Samorządowca;

5/ przedstawił pismo Starosty dot. zgłoszenia przedstawiciela Gminy do składu Powiatowej Rady Zatrudnienia w Gnieźnie. Przypomniał, że dotychczas samorząd Gminy Witkowo reprezentował w tej Radzie p.Marian Gadziński. Komisje proponują, by funkcję tę nadal pełnił p.Gadziński. Po wyrażeniu przez p.Gadzińskiego zgody, p.Przewodniczący zwrócił się do Radnych z pytaniem, czy podtrzymują swoją propozycję. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za reprezentowaniem Gminy w omawianej Radzie Zatrudnienia, przez p.Gadzińskiego;

6/ omówił pismo Ośrodka Wypoczynkowego "Polanbud" w Skorzęcinie o pomoc w załatwieniu sprawy wyciszenia strefy przy Alei Handlowej w Skorzęcinie i odpowiedź Burmistrza na to pismo;

7/ poinformował, że do wiadomości Rady wpłynęło pismo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gnieźnie dot. interwencji na uciążliwą działalność obiektów w OW w Skorzęcinie;

8/ poinformował, że 14 czerwca br. na dyżurze Przewodniczącgo Rady (na dyżurze Radnego był w tym czasie p.Deskowski) wpłynęło do Rady pismo, określone przez autorów pisma - p.p.Marka Janaszaka i Waldemara Dzieciuchowicza jako "zażalenie". Pismo to przekazał Komisji Finansów, by na swym posiedzeniu wypracowali propozycję rozwiązania opisanego w piśmie problemu. Następnie p.Przewodniczący odczytał opinię Komisji Finansów na ten temat. Przedmiotowa opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

9/ poinformował o organizowanej przez p.Jana Rasałę zbiórce pieniędzy na zakup sztandaru, w związku z 80-tą rocznica powstania LOK.
W krótkiej dyskusji p.Przewodniczący poinformował, że na sesji wrześniowej zostanie przygotowana "skarbonka" na ten cel;

- p.Henryk Mucha:
1/ spytał o sens nagłośnienia sali, skoro nikt na sesji z tego nie korzysta i pytał czy skończone jest nagłośnienie hali sportowej;

2/ jako Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zwrócił uwagę na brak dyscypliny wśród Radnych, którzy nie uczestniczą w różnego rodzaju imprezach organizowanych przez gminę.
Jak wyjaśnił p.Przewodniczący, nie ma możliwości ani regulaminowych ani ustawowych, by nakazać Radnym udział w takich czy innych imprezach;

- p.Antoni Popek:
1/ pytał, czy gmina zdąży przed wrześniem br. zmodernizować kuchnię (stołówkę) w Szkole Podstawowej Nr 3 i przygotować boisko przy Szkole Nr 2 i Szkole Nr 3;

2/ nawiązując do punktu 4 porządku sesji stwierdził, że p.Dyrektor przedstawiła Radzie informację o przygotowaniu do sezonu, ale tylko Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie (nie wiadomo co z obłożeniem miejsc noclegowych), nie przedstawiła też jakie imprezy będą organizowane. Odnosząc się do uwagi p.Muchy stwierdził, że nieraz informacja o imprezach jest niewystarczająca;

3/ poruszył sprawę niskich wpływów finansowych za korzystanie z hali sportowej, hala winna być lepiej wykorzystana. Urządzenia szybko się zużyły, powinien być stały nadzór, instruktor który by o wyposażenie dbał. Wskazał  też na potrzebę utworzenia sekcji piłki siatkowej na bazie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, poczynić też starania przez OK,SiR, by powstała drużyna siatkarzy;

Powyższe wywołało tematyczną dyskusję.

Pan Henryk Mucha i p.Piotr Jóźwik potwierdzili, że wpływy są niskie. Pan Mucha poinformował ponadto o zgłoszonym przez Komisję Rewizyjną wniosku o zwiększenie opłat od grup zorganizowanych, a p.Jóźwik stwierdził, że wykorzystanie nie jest słabe, ale chodzi o zakup sprzętu fitnes do użytku publicznego, a nie domowego, a to kosztuje. Proponował, by Komisja Rewizyjna sprawdziła wysokość wpływów z fitnes i stwierdził, że środki te powinny być przeznaczone właśnie na zakup tego sprzętu. Odnośnie siatkówki, p.Mucha i p.Jóźwik wyliczyli, ile jest takich drużyn, m.in. na bazie gimnazjum (nie ma dziewcząt), wojska, młodzieży pomaturalnej itd. Pan Antoni Popek wskazał na konieczne wykazanie przez OK,SiR inicjatywy w celu lepszego wykorzystania siłowni, szukanie chętnych wśród młodzieży;

- p.Burmistrz Gminy i Miasta:
1/ odnośnie stołówki poinformował, że gmina złożyła do Ministerstwa wniosek o dofinansowanie, będziemy modernizować, gdy to dofinansowanie otrzymamy. Jeśli dofinansowania nie będzie, trzeba będzie wrócić do kateringu;

2/ odnośnie kompleksu sportowego - udało się nawiązać kontakt z firmą, która projektuje takie obiekty, mają już koncepcję, którą prześlą (wspomniał o powołaniu specvjalnej komisji). Na modernizację nie mamy dużo środków, mówi się o bieżni, ale na to potrzeba dużo więcej środków. Musimy też rozliczyć się z Powiatem z dotacji, którą udało się pozyskać.
Jak dodał p.Piotr Jóźwik, konieczne byłoby założenie chociaż mini bieżni i skoczni w dal;

3/ poinformował, że w dniu 26 czerwca odbędą się w Powidzu zawody strzeleckie, w których reprezentować Gminę Witkowo będą: p.Przewodniczący Rady, p.Piotr Jóźwik i p.Stanisław Janas, zachęcał jeszcze innych do udziału;

4/ poinformował o spartakiadzie w Kołaczkowie;

- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta nawiązał do poruszonej na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji sprawy statku w OW w Skorzęcinie. Wkrótce trzeba będzie określić wysokość czynszu dzierżawnego za cumowanie.
W tematycznej dyskusji stwierdzono m.in., że czynsz nie powinien być mniejszy niż czynsz za dzierżawę lokalu na wypożyczalnię sprzętu wodnego, że są to wpływy bez naszych nakładów, że statek podniesie atrakcyjność Ośrodka, przyciągnie innych. Na koniec dyskusji stwierdzono, że może to być kwota 5.000,-zł za sezon.


Ad.24. Wobec wyczerpania się porządku XIV sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący Rady zamknął jej obrady o godz. 17,20.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz