Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł z XIII sesji Rady Miejskiej (29.04.2004)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł z XIII sesji Rady Miejskiej (29.04.2004)

PROTOKOŁ  Nr XIII/04

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 29 kwietnia 2004r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącegop Rady

Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w sesji uczestniczy 14 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji i spytał o ewentualne uwagi. Z uwagi na konieczność przesłania do Warszawy jeszcze w dniu dzisiejszym uchwały dotyczącej zmian w budżecie, proponował rozpatrzenie punktu „13” po punkcie „2” porządku obrad. Numeracja punktów uległaby odpowiedniej zmianie.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie zgłoszoną przez siebie propozycję.

Propozycja ta została przez Radę przyjęta jednogłośnie.

Porządek sesji:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie  porządku obrad.

2. Interpelacje, zapytania i wnioski.

3. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r.

4. Informacja o działalności Burmistrza w okresie  międzysesyjnym.

5.Sprawozdanie z działalności Burmistrza i Urzędu Gminy i Miasta za 2003r.

6. Sprawozdanie z realizacji „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy i Miasta Witkowo” uchwalonej uchwałą Nr XXII/228/01 z dnia 26 stycznia 2001r.

7. Ustosunkowanie  się kompetentnych  osób  do spraw  przedstawionych  w  punkcie 2 porządku  sesji.

8. Podjęcie uchwały w sprawie zakazu biwakowania.

9. Podjęcie uchwały w sprawie przejęcia środków trwałych.

10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne przejęcie nieruchomości zabudowanej w Jaworowie.

11. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości wyłączonych z eksploatacji hydroforni.

12. Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatku od posiadania psów w drodze inkasa oraz określenia inkasenta i wysokości wynagrodzenia za inkaso.

13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg, dla których zarządcą jest Burmistrz Gminy i Miasta Witkowo.

14. Sprawozdanie z realizacji budżetu gminy i miasta za 2003r. i udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta.

15. Inne  sprawy.

16. Zamknięcie  obrad  XIII  sesji  Rady  Miejskiej  w Witkowie.

----------

Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady przypomniał, że zgodnie z ustaleniem dokonanym na poprzedniej sesji, również dzisiejsza zbiórka pieniężna będzie przeznaczona na pomoc dla rodziny z terenu naszej gminy, poszkodowanej w styczniu br. przez pożar;

- p.Edward Rutecki - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2:

1/ poruszył sprawę nieskończonych przez Zakład Energetyczny prac, chodniki pozostały „rozryte” i nic się dalej nie robi;

2/ wskazał na zapadniętą ziemię przy studzienkach telefonicznych na ul.Sportowej oraz na dziurę przy sklepie p.Jaworskiej (ul.Powstańców Wlkp.);

- p.Antoni Popek pytał, czy planowane jest dalsze porządkowanie terenu przy ul.Kosynierów Miłosławskich (po byłym POM) i wskazał na konieczność wyrównania ziemi w tym rejonie;

- p.Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka, Prezes Gminnej Spółki Wodnej:

1/ poruszył problem czystości wód (rzeka Bawół i rów przy Spółdzielni Mleczarskiej) i spuszczania ścieków do zbiorników wodnych. Podziękował Kierownikowi Zakładu Gospodarki Komunalnej za uporządkowanie rzeki Bawół, choć, jak dodał, nie zostało to uporządkowane do końca;

2/ wskazał na potrzebę zamontowania barier na drogach, m.in. przy posesji p.Bosackiego w Chłądowie;

- p. Adam Kujawa - Sołtys Sołectwa Skorzęcin:

1/ wskazał na potrzebę utwardzenia drogi na tzw. Rybakówce, przy posesji p.Ćwiklińskiego;

2/ zgłosił wniosek o zamontowanie progu zwalniającego przy posesji p.Torzewskiego w Skorzęcinie.


Ad.3. Pani Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła uzasadnienie do proponowanych zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r. Po czym zwróciła się do Radnych z prośbą o uzupełnienie załącznika nr 4, poprzez dopisanie zadania - budowa chodnika w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, o czym była mowa na przedsesyjnych posiedzeniach.

Pan Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Komisję Rolnictwa i Komisję Finansów i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA  Nr XIII/108/04 zmieniająca uchwałę budżetową na 2004r. została podjęta większością głosów (11 „za”, 3 wstrzymujące się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono, informacja została przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Sprawozdanie z działalności Burmistrza i Urzędu Gminy i Miasta za 2003r. przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że Rada Miejska sprawozdanie przyjęła.

Przerwa w obradach - od godz. 13:45 do godz. 14:20.


Ad.6. Monitoring „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy i Miasta Witkowo za 2003r.” przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.
Opracowanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Po czym p.Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi.

Pan Antoni Popek prosił o wyjaśnienie, co rozumie się pod pojęciem „ośrodek miejski”, na stronie 3 Monitoringu.

Jak wyjaśnił p.Burmistrz, jest to obszar gminy.

Innych uwag i zapytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że sprawozdanie zostało przez Radę Miejską przyjęte.


Ad.7. W punkcie tym ustosunkowano się do następujących spraw, zgłoszonych w punkcie 2 porządku obrad:

1/ p.Burmistrz Gminy i Miasta:

- odnośnie chodników - wyjaśnił, że są one w trakcie naprawiania, m.in. po pracach Telekomunikacji. Monitowano w Zakładzie Energetycznym w sprawie naprawy chodników po pracach wykonywanych przez ten zakład, wykonawca jest zobowiązany do przywrócenia chodników do stanu pierwotnego;

- odnośnie terenu po POM - mury rozebrano, złożona przy granicy byłej szwalni pryzma ziemi będzie wywieziona;

- odnośnie zanieczyszczeń rowów - oczyszczanie wykonuje się sukcesywnie, ZGK dokonuje okresowych kontroli w zakresie podłączeń do kanalizacji, są protokoły kontroli na tę okoliczność. Pan Burmistrz dodał, że już stosunkowo niedużo jest posesji, niepodłączonych do kanalizacji sanitarnej;

- odnośnie barier - wykonujemy je sukcesywnie;

- odnośnie utwardzenia drogi na Rybakówce - przeanalizujemy sposób utwardzenia;

- odnośnie progu zwalniającego - jeśli zostałby w tym miejscu zamontowany próg, to byłby to pierwszy próg zwalniający na terenach wiejskich. Propozycja zostanie przeanalizowana;

2/ p.Jan Dżygała - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej nawiązując do zgłoszonych wniosków wyjaśnił, że obecnie 37 posesji nie jest włączonych do kanalizacji. Jeśli chodzi o naprawę chodników (studzienki telekomunikacyjne), Zakład skończył już prace w części wschodniej miasta, sukcesywnie przechodzi na część zachodnią, pracy jest w tej chwili bardzo dużo.


Ad.8. Projekt uchwały w sprawie zakazu biwakowania omówił p.Burmistrz Gminy i Miasta. Wyjaśnił, że jest to niejako powtórzenie ubiegłorocznej uchwały. Generalnie chodzi o stworzenie większej możliwości utrzymania porządku na terenie gminy.

Po czym p.Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Radnych na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji i spytał o ewentualne uwagi.

Pan Tomasz Wędzikowski pytał, czy określony w projekcie uchwały zakaz musi obowiązywać do 15 października i czy  przedmiotowa uchwała nie może być podjęta na kilka lat. Po wyjaśnieniu p.Burmistrza, że, jak sądzi korzystniejsze jest podejmowanie uchwały co roku, p.Wędzikowski zgłosił wniosek, by uchwała obowiązywała na okres do końca kadencji.

Jak przypomniał p.Przewodniczący, przy podejmowaniu takiej uchwały w roku ubiegłym chodziło o to, żeby podejmować ją co roku, by w razie zmieniających się pól biwakowych nie trzeba było ją zmieniać.

Pani Anna Szawelska - radca prawny Urzędu wyjaśniła, co następuje: jest to kwestia strategii i czytelności. Łatwiej i prościej pod względem formalno-prawnym podejmować uchwałę na sezon, niż co roku zmieniać, ze względów prawnych nie ma jednak przeszkód, by podjąć uchwałę na dłuższy czas. Faktycznie zakaz obowiązuje tylko w sezonie letnim.

Po powyższych wyjaśnieniach p.Przewodniczący stwierdził, że p.Wędzikowskiemu chodzi o wykreślenie z projektu uchwały ustępu 2 z §1 i poddał przedmiotowy wniosek pod głosowanie.

Za wnioskiem o powyższe wykreślenie głosowało 4 Radnych, 9 było przeciwnych, 1 Radny wstrzymał się od głosu.

Wniosek nie został przez Radę przyjęty.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały w sprawie zakazu biwakowania pod głosowanie.

UCHWAŁA  Nr XIII/109/04 w sprawie jak wyżej została podjęta większością głosów (11 „za”, 3 wstrzymujących się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.9. Pan Przewodniczący poinformował, że z projektem uchwały w sprawie przejęcia środków trwałych Komisje Rady zapoznały się na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisja Rolnictwa i Komisja Finansów pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA  Nr XIII/110/04 w sprawie przejęcia środków trwałych została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.10. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne przejęcie nieruchomości zabudowanej w Jaworowie przedstawił p.Burmistrz. W tematycznym komentarzu p.Burmistrz stwierdził, że chodzi o nieruchomość zabudowaną hydrofornią i jest to kontynuacja uchwały podjętej w poprzednim punkcie. Agencja Nieruchomości Rolnych w zamian za przejęcie przekaże gminie dotację (na mocy stosownego porozumienia). Jest to zadanie gminy, a skoro istnieje możliwość otrzymania dotacji, to jego zdaniem należy z tego skorzystać.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA  Nr XIII/111/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.11. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości wyłączonych z eksploatacji hydrofornii, został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Rolnictwa i Komisję Finansów. Komisja Szkolnictwa z projektem uchwały się zapoznała, nie wyrażając opinii. Spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

UCHWAŁA  Nr XIII/112/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.12. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatku od posiadania psów w drodze inkasa oraz określenia inkasenta i wysokości wynagrodzenia za inkaso został pozytywnie zaopiniowany przez wszystkie Komisje Rady.

Pan Burmistrz proponował dokonać w projekcie uchwały poprawki, polegającej na zmianie zapisu w §1 „Osiedle wojskowe” na zapis „Osiedle Nr 5”. Wyjaśnił, że nazwa „wojskowe” nie jest oficjalną nazwą.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały wraz ze zgłoszoną przez p.Burmistrza propozycją zmiany, pod głosowanie.

UCHWAŁA  Nr XIII/113/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.13. Pan Przewodniczący poinformował, że z projektem uchwały w sprawie ustalenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg, dla których zarządcą jest Burmistrz Gminy i Miasta, zapoznały się wszystkie Komisje Rady. Komisja Szkolnictwa i Komisja Rolnictwa pozytywnie zaopiniowały przedmiotowy projekt, natomiast Komisja Finansów proponuje wprowadzić w §3 ust.4 projektu zmniejszenie stawek o 80%, zamiast proponowanych 50%.

O głos poprosił p.Burmistrz. Stwierdził, że na posiedzeniu Komisji Finansów była mowa o zmianie w projekcie uchwały, ale nie w §3, tylko w §2 ust. 3. Zmiana miała polegać na dopisaniu po słowie „oraz” cyfry „80%”. Po proponowanej zmianie ust.3 miałby następujące brzmienie: „Stawki określone w ust.1 ulegają obniżeniu o 50% w przypadku zajmowania pasa drogowego w związku z budową urządzeń komunalnych (wodociągu, kanalizacji sanitarnej, przyłączy kanalizacji deszczowej) oraz 80% za prowadzenie remontów budynków mieszkalnych przyległych do pasa drogowego.”

Członkowie Komisji Finansów potwierdzili powyższe, a p.Grzegorz Wywiał - Przewodniczący tej Komisji dla wyjaśnienia dodał, że zmiana ma na celu zbliżenie opłat na szczeblu wojewódzkim i powiatowym, z opłatami gminnymi.

Innych uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek Komisji Finansów, by w §2 ust.3 dodać „80%”.

Za powyższym wnioskiem głosowali wszyscy Radni.

UCHWAŁA  Nr XIII/114/04 w sprawie ustalenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg, dla których zarządcą jest Burmistrz Gminy i Miasta Witkowo została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Przerwa w obradach - od godz. 15:00 do godz. 15:15.

Ad.14. Pan Przewodniczący Rady poinformował, że z realizacją budżetu gminy i miasta za 2003r. Radni zapoznali się na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji, a wcześniej otrzymali odpowiednie materiały. Komisja Finansów pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu, pozostałe Komisje nie wyraziły opinii, z wykonaniem budżetu jedynie się zapoznały. Po czym p.Przewodniczący otworzył dyskusję, prosząc na jej wstępie p.Zenona Mietlickiego - Zastępcę Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie wniosku Komisji w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta.
Sprawozdanie z wykonania budżetu oraz przedstawiony przez p.Mietlickiego wniosek stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Pan Przewodniczący poinformował, że wniosek Komisji Rewizyjnej został przesłany do Regionalnej Izby Obrachunkowej, po czym odczytał uchwałę Nr 43/SO-2/Ab/2004/Ko Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta Witkowo.

Następnie p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta odczytała uchwałę Nr 37/SO-11/04/Ko Składu Orzekającego RIO w Poznaniu z dnia 22 kwietnia 2004r. wyrażającą opinię o przedłożonym przez Burmistrza Gminy i Miasta sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2003 rok
Przdmiotowe opinie stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Do treści w/w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej pytań nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem się dyskusji p.Przewodniczący poddał wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta - pod głosowanie.

Za wnioskiem Komisji Rewizyjnej głosowali wszyscy Radni (14).

Pan Przewodniczący stwierdził, że Rada Miejska jednogłośnie udzieliła Burmistrzowi absolutorium.

W związku z uwagą p.Burmistrza, że obecnie RIO wymaga, by przegłosować również uchwałę w tej sprawie, p.Przewodniczący poprosił panią Skarbnik o odczytanie projektu uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta w Witkowie z tytułu wykonania budżetu za 2003r.

UCHWAŁA  Nr XIII/115/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Przewodniczący pogratulował Burmistrzowi jednogłośnie udzielonego absolutorium, a zebrani przyjęli jego wypowiedź oklaskami.

Następnie głos zabrał p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta. Podziękował za udzielone absolutorium, stwierdził, że jest to kolejny rok działalności samorządu i to rok niełatwy. Dobrze mu się układa współpraca z Radnymi, często uczestniczy w posiedzeniach Komisji, z tych merytorycznych dyskusji wypływa dużo dobrego, można poznać nowe koncepcje, a to zaowocuje, choć nie wszystko uda się zrealizować. Chcąc realizować więcej zadań, podwyższa się poprzeczkę. Samorząd ma to do siebie, stwierdził dalej p.Burmistrz, że można pieniądze wydawać łatwiej, albo starać się realizować więcej zadań, szukając innych środków. Jeszcze raz podziękował p.Przewodniczącemu Rady i Radnym za udzielone absolutorium.

Powyższą wypowiedź przyjęto oklaskami.


Ad.15. W punkcie tym p.Przewodniczący Rady poruszył następujące sprawy:

1/ poinformował, że kolejna sesja Rady planowana jest na dzień 25 czerwca br.;

2/ poinformował, że na pomoc dla rodziny poszkodowanej w pożarze zebrano kwotę 120,-zł.
Protokoł z dokonanej zbiórki (oraz potwierdzenie odbioru pieniędzy) stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ przypomniał o upływie terminu składania oświadczeń majątkowych przez Radnych;

4/ odczytał podziękowanie Nadleśnictwa Gniezno za pomoc w organizacji obchodów 80-lecia Lasów Państwowych;

5/ przypomniał o Święcie 3 Maja oraz apelował do Radnych o udział w uroczystościach z okazji wejścia do Unii Europejskiej.


Ad.16. Wobec wyczerpania się porządku obrad XIII sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący zamknął jej obrady o godz. 15:45, życząc zebranym miłego długiego weekendu.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz