Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł z XII sesji Rady Miejskiej (19.03.2004)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł z XII sesji Rady Miejskiej (19.03.2004)

PROTOKOŁ  Nr XII/04

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 19 marca 2004r. o godz. 12:00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p. Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, a w szczególności ppłk mgr inż. p.Ryszarda Tomaskę, który objął obowiązki Dowódcy 33 Bazy Lotniczej w Powidzu. Stwierdził na podstawie listy obecności, że w sesji uczestniczy 14 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

Porządek sesji:
1. Otwarcie  sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie  porządku  obrad.
2. Interpelacje, zapytania  i wnioski.
3. Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
4. Informacja nt. planów gazyfikacji.
5. Informacja o działalności Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy.
6. Informacja o sytuacji w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
7. Informacja o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy i miasta Witkowo za 2003r.
8. Informacja o funkcjonowaniu Gimnazjum w Witkowie i Gimnazjum w Mielżynie.
9. Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie
2 porządku sesji.
10. Zatwierdzenie taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
11. Uchwalenie Statutu Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie.
12. Podjęcie uchwał: w sprawie ustalenia opłaty za wstęp na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i plażę oraz w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.
13. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Programu Rozwoju Bazy Turystycznej w ramach Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy i Miasta Witkowo.
14. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r.
15. Inne sprawy.
16. Zamknięcie obrad XII sesji Rady Miejskiej w Witkowie.

Ad.1. Jak wyżej.

Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi, Przewodniczący Zarządów Osiedli i inne osoby zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady zaproponował, by dzisiejsza i kilka kolejnych zbiórek pieniężnych były przeznaczone na pomoc dla rodziny z terenu naszej gminy, poszkodowanej w styczniu br. przez pożar;

- p.Andrzej Borowicz w imieniu mieszkańca Małachowa - p.Kaczmarka prosił o podjęcie działań w celu poprawy nawierzchni drogi w Małachowie /nawiezienie żużlu/ oraz zamontowanie w tym rejonie dwóch lub trzech lamp oświetlenia ulicznego;

- p.Tomasz Deskowski poinformował o niepokojących sygnałach od mieszkańców dot. wycięcia drzew w Witkowie przy Ogródku Jordanowskim, wobec czego zgłosił wniosek, by nie tylko ścinać, ale też sadzić drzewa. Dodał, że od wielu lat nie było nasadzeń w centrum miasta /w Parku Kościuszki, w Ogródku Jordanowskim i na Strzelnicy/;

- p.Krzysztof Wiącek pytał, kto jest właścicielem kontenerów na szkło i plastiki w Wiekowie w kontekście nieopróżniania ich na czas, mimo kilku telefonicznych monitów;

- p. Małgorzata Kierepka - Dyrektor Przedszkola Wojskowego Nr 139 w Witkowie odczytała, a następnie złożyła do protokołu sesji pismo kierowane do Burmistrza i Przewodniczącego Rady, a dotyczące przeanalizowania możliwości przejęcia Przedszkola Wojskowego przez samorząd. Do pisma dołączono listę 47 podpisów rodziców planujących zapisanie dzieci do Przedszkola. W tematycznym komentarzu p.Dyrektor poinformowała m.in. o osiągnięciach Przedszkola, o dobrej ocenie jego działalności, wynikającej ze sporządzonego w 2002r. przez Kuratorium Raportu. Podkreśliła dobre usytuowanie Przedszkola, bogate jego wnętrze, wysoko wykwalifikowaną kadrę, dodatkowe zajęcia dla dzieci, przyjazną atmosferę, zapraszała do zwiedzenia budynku.

Następnie głos zabrała jedna z matek obecnych na sesji  i odczytała, a następnie złożyła do protokołu adresowaną do Burmistrza i do Przewodniczącego Rady "Petycję rodziców dzieci z Przedszkola Wojskowego nr 139 im. Misia Uszatka w Witkowie", wraz z listą 75 podpisów rodziców.

Jak stwierdził p.Przewodniczący, ani Burmistrz, ani Rada Miejska nie chcą likwidacji Przedszkola. Petycje przyjmują, choć z tego co wie, to nie ma oficjalnych dokumentów o likwidacji omawianej placówki;

- p.Antoni Popek prosił o interwencję w sprawie wypłat tzw. pomocy suszowej dla rolników /jeszcze nie wszystkim rolnikom wypłacono tę pomoc/;

- p.Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka poruszył sprawę składowiska odpadów komunalnych w Chłądowie, z którego, mimo zapewnień Radnych, nadal "fruwają" folie, papiery itp. ;

- p.Adolf Pławczyk - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5:

1/ stwierdził, że należy rozwiązać problem wywozu śmieci /odpadów stałych/ z posesji, które powstały na nowych ulicach, przyległych do terenu Osiedla Nr 5. Właściciele tych posesji winni mieć podpisane umowy na wywóz i okazywać się rachunkami. Obecnie osoby te zapełniają śmieciami pojemniki usytuowane na Osiedlu Nr 5;

2/ zwracając się do obecnych na sesji przedstawicielek mediów stwierdził, że tak dużo dzieje się w Witkowie, a niestety zbyt mało jest na ten temat wzmianek w lokalnej prasie. Np. mieszkańcy nie wiedzą nic o sprawie Przedszkola Wojskowego. O tak małej miejscowości jak Powidz "Gazeta Słupcecka" pisze dużo;

- ppłk mgr inż. p.Ryszard Tomaska - Dowódca 33 Bazy Lotniczej w Powidzu podziękował za zaproszenie go na sesję. Zapewnił, że został dobrze przygotowany do pełnienia funkcji dowódcy i będzie się starał wykonywać swoje obowiązki nie gorzej niż porzedni dowódcy. Następnie odniósł się do problemu Przedszkola Wojskowego. Poinformował m.in., że przełożeni zapewnili środki na funkcjonowanie Przedszkola na 2004r., na rok 2005 środków nie będzie. Są dwa sposoby rozwiązania problemu, problem dotyczy nauczycieli, bo pozostałe osoby miałyby pracę. Dzieci nie powinny odczuć jaka jest obecnie sytuacja. Prosił wszystkich, którzy mają na to wpływ, by zrobić wszystko co możliwe, by Przedszkola nie zlikwidować. Pan Dowódca zaproponował ponadto korzystanie na posiedzenia sesyjne z pomieszczeń Klubu Garnizonowego.

W związku z ostatnią uwagą p.Dowódcy, p.Przewodniczący Rady wyjaśnił, że w przeszłości były niekiedy organizowane sesje w Klubie Garnizonowym, ale "normalnie", przy zwykłych sesjach sala posiedzeń Urzędu jest wystarczająca.

W związku ze stwierdzeniem p.Andrzeja Borowicza dot. integracji miasta z Osiedlem tzw. Wojskowym i z pytaniem p.Antoniego Popka dot. likwidacji obiektów wojskowych, p.Dowódca udzielił wyczerpujących odpowiedzi. Wyraził zadowolenie z faktu, że nie ma już w/w podziałów, poinformował, że pytanie o losy innych niż Przedszkole obiektów wojskowych jest trudne. W planach wojskowych do 2008r. Jednostka w Powidzu istnieje, ale nikt nie jest w stanie zapewnić, ile środków będzie przekazywane w najbliższych np. trzech latach. Nie zna odpowiedzi nt. dalszych losów Klubu Garnizonowego, temat ten może się pojawić np. za dwa lata. W wojskach lądowych takie kluby już zlikwidowano. Polska jest w NATO, więc były i będą na naszym terenie ćwiczenia wojsk sojuszniczych. Czyni starania by zwiększyć intensywność tych działań, by było więcej gości z zagranicy, bo jest to też potwierdzenie sensu istnienia JW na dalsze lata.

Ad.3. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

Uwag nie zgłoszono, informacja została przez Radę przyjęta i stanowi załącznik  do niniejszego protokołu.

Przerwa w obradach - od godz. 13,05 do godz. 13:30.

Ad.4. Ustną informację nt. planów gazyfikacji przedstawił p.Robert Białczyk - Kierownik Działu Obsługi Klienta w Spółce Konsorcjum Realizacji Inwestycji. W swym wystąpieniu p.Białczyk stwierdził m.in., co następuje: na dzień dzisiejszy w zakresie gazyfikacji zrobiono duże kroki do przodu, KRI to prywatna Spółka, działająca od kilku lat m.in. w Trzemesznie, Czempiniu, Słupcy, Powidzu. Ruszył plan gazyfikacji większego rejonu, podpisano umowy m.in. z Witkowem i Trzemesznem. W 2003r. nie udało się rozpocząć inwestycji w Witkowie ze względów formalnych, bo inwestycja w Witkowie zależy od tego, czy "ruszy" inwestycja gazowa w Słupcy. Spółka liczy na to, że na jesień br. będzie można z gazu korzystać.
Następnie p.Białczyk udzielał odpowiedzi na pytania Radnych i gości. Poinformował, że obciążenie finansowe związane z organizacją sieci gazowej na danym terenie leży po stronie Spółki, a nie gminy czy mieszkańców. Natomiast opłata przyłączeniowa ponoszona przez mieszkańców do tej sieci to minimum 1.226,60zł za odcinek do 5m. Każdy następny metr to kilkanaście do kilkudziesięciu zł więcej, w zależności od rodzaju gruntu. Od 1 kwietnia opłata ta będzie minimalnie wyższa /o ok. 40,-zł./, ale niższy będzie koszt kolejnych metrów. Gazyfikacja ma dwa etapy, rozpoznanie odbiorców instytucjonalnych i rozpoznanie odbiorców indywidualnych. Trwają rozmowy z dużym odbiorcą, pojawił się drugi duży potencjalny odbiorca.  Ankietyzacja będzie po to, by ustalić przebieg trasy gazociągu. Jeśli uda się jesienią doprowadzić, to planowane jest docelowe zasilanie z Trzemeszna do Witkowa. Gaz byłby dowożony cysternami, bo to dla Spółki taniej i prościej.

Ad.5. Informację o działalności Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Witkowie przedstawiła p.Wiesława Gąsiorowska - Dyrektor Biblioteki.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pytań i uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że informacja została przyjęta.

Ad.6. Informację o sytuacji w zakresie ochrony przeciwpożarowej przedstawił p.Burmistrz Gminy i Miasta.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pytań i uwag nie zgłoszono, informacja została przez Radę przyjęta.

Ad.7. Informację pt. "Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2003r. na terenie działania Komisariatu Policji w Witkowie" przedstawił p.Piotr Cejman - Komendant Komisariatu Policji w Witkowie.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pytań nie zgłoszono, informacja została przez Radę przyjęta.

Ad.8. Informacje o funkcjonowaniu Gimnazjum w Witkowie i o funkcjonowaniu Gimnazjum w Mielżynie przedstawili kolejno:

1/ p.Mirosława Firych - pełniąca obowiązki Dyrektora Gimnazjum w Witkowie;

2/ p.Marian Łukowski - Wicedyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego i Gimnazjum w Mielżynie.

Po przedstawieniu informacji p.Wicedyrektor zaprosił Burmistrza, Zastępcę Burmistrza i Radnych na Dzień Europejski w Szkole i na wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę sali gimnastycznej.

Pytań nie zgłoszono, Rada Miejska przedmiotowe informacje przyjęła i stanowią one załączniki do niniejszego protokołu.

Ad.9. W punkcie tym ustosunkowano się do następujących spraw, zgłoszonych w punkcie 2 porządku obrad:

- p.Burmistrz Gminy i Miasta ustosunkował się do następujących spraw:

- odnośnie drogi w Małachowie stwierdził, że nie wie o który odcinek chodzi, trzebaby to uszczegółowić, część drogi jest prywatna. Ale p.Kaczmarek ma możliwość dojazdu z dwóch stron. Jedna część drogi jest własnością RSP, w pewnej części jest to droga publiczna i część jest drogą prywatną /usytuowanie drogi i jej poszczególnych części pokazał na mapce/. Pomagamy w utwardzeniu tej drogi poprzez dostarczanie żużla.
Jak dodał p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza, właścicielem części drogi jest p.Groblewski;

- odnośnie wycinki drzew - stwierdził, że jest wrogiem wycinania drzew i w gminie niewiele się wycina. Ostatnio wycięto dwie białe stare topole w Ogródku Jordanowskim, z uwagi na bardzo duże zagrożenie dla dzieci /łamiące się gałęzie/. Mieliśmy też sygnały nt. dzieci uczulonych na pyłki drzew /alergicy/. Mieszkająca w sąsiedztwie Ogródka pani, ciągle zwracała się do Urzędu w sprawie likwidacji tych drzew. Zostaną posadzone nowe drzewa, wzdłuż ul.Polnej. Gmina stara się zachować proporcje między nasadzeniami a wycinką, nasadzeń dokonuje co roku ZGK. W kontekście tej sprawy p.Burmistrz poruszył problem łamania nowych drzew i zwrócił się do Komendanta Komisariatu Policji z prośbą o interwencję, która w pewnym stopniu pozwoli ochronić nasze mienie. Pan Burmistrz dodał, że młodzież niszczy też np. kosze czy znaki drogowe;

- odnośnie pojemników /kontenerów/ na segregowane nieczystości - właścicielem większej ich części jest Korporacja "Nowe Miasto" i Starosta Powiatowy. Korporacja dość dobrze spełnia swoje zadanie, choć pojemniki zapełniają się nie zawsze z tą samą częstotliwością. Pojemniki w Wiekowie zostaną opróżnione jutro. Pracownik Urzędu Gminy i Miasta - p.Tadeusz Bartkowiak kontaktuje się z w/w firmą, a on osobiście dwa razy w tygodniu dzwoni do firmy o nowe pojemniki. Prosił o cierpliwość;

- odnośnie Przedszkola Wojskowego - p.Burmistrz poinformował, że już wcześniej prowadzone były rozmowy z Dowódcą i z Dyrektorem Przedszkola. W najbliższym czasie samorząd winien opowiedzieć się, czy jesteśmy w stanie zaspokoić te potrzeby, nie ma jednak wątpliwości, że zapewnimy dzieciom opiekę. Musimy rozważyć, w jakim to będzie budynku, dokonać analizy. Pani Dyrektor nie przedstawiła wszystkich pozapłacowych kosztów funkcjonowania placówki, nie ma podanych np. kosztów badań lekarskich czy prowizji bankowych. Koszty mogą wynosić ogółem ok. 600tys.zł. W najbliższym czasie spotka się z Radnymi w tym temacie, by jak najszybciej wypracować decyzję.

Pan Przewodniczący uzupełnił powyższą wypowiedź stwierdzając, że jeśli Przedszkole zostanie jako placówka branżowa zlikwidowane, to w stosownym rozporządzeniu /publikowanym w Monitorze Polskim/, Minister Obrony Narodowej musi określić, co przewiduje z majątkiem placówki. Istnieje możliwość nieodpłatnego otrzymania przez gminę budynku z wyposażeniem, jeśli dalej byłoby tam prowadzone przedszkole. Jeśli jednak chcielibyśmy przejąć budynek, ale nie prowadzić w nim przedszkola, budynek zostałby przekazany Agencji Mienia Wojskowego i nam sprzedany w przetargu z prawem pierwokupu. Jak stwierdził dalej p.Przewodniczący, rozporządzenia jeszcze nie ma, Dowódca czeka na decyzję samorządu, która winna być podjęta do kolejnej sesji.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że na cele publiczne gmina może pozyskiwać obiekty bezpłatnie lub z bonifikatą;

- odnośnie wypłat dla rolników za skutki suszy - p.Burmistrz wyjaśnił, że środki na ten cel możemy otrzymywać do końca grudnia.

Jak wyjaśniła p.Elżbieta Jagielska - Kierownik M-G Ośrodka Pomocy Społecznej, w dniu wczorajszym rozmawiała na ten temat z Departamentem Rolnictwa i Ochrony Środowiska i uzyskała odpowiedź, że informacja o tym będzie najwcześniej po połowie kwietnia. Będzie informować sołtysów, Ośrodek chce to jak najszybciej załatwić;

- odnośnie składowiska - p.Burmistrz stwierdził, że po każdej sesji rozmawia na ten temat z Kierownikiem ZGK. Zakład musi wypracować sposób, by ograniczyć problem lotności nieczystości.

Pan Jan Dżygała - Kierownik ZGK przyznał, że jest problem z lekkimi foliami, ale nie można mówić, że ZGK nic nie robi, bo pracownicy zbierają te folie. W październiku zaraz po sesji osobiście sprawdzał i w rzece Bawół były wtedy tylko 4 lub 5 butelek szklanych i 3 pojemniki po oleju. Z pewnością nie były to nieczystości ze składowiska, jak wtedy twierdził p.Robaszkiewicz..

Pan T.Robaszkiewicz oponując zaproponował, by po dzisiejszej sesji wspólnie sprawdzić, skoro jak twierdzi p.Dżygała, wczoraj było sprzątane.

Pan Przewodniczący przerwał dalszą wymianę zdań między p.Robaszkiewiczem i p.Dżygałą, stwierdzając, że panowie mogą porozmawiać na ten temat na przerwie;

- odnośnie umów na wywóz nieczystości - p.Burmistrz stwierdził, że uczuli ZGK, by zawierać takie umowy, chodzi o kontrolowanie i monitorowanie problemu. Przyznał, że nagminnie pozostawiane są śmieci w konterenach na Osiedlu Nr 5, przez osoby tam nie zamieszkujące.

Pan Dżygała poinformował, że od 1 maja Zakład zawrze umowy ze Wspólnotami Mieszkaniowymi Osiedla Nr 5, ma takie zapewnienie. Dodał, że problem wywożenia śmieci przez osoby spoza Osiedla można ograniczyć, wyznaczając godziny otwarcia kontenerów.

Jak zauważył p.Przewodniczący, problem nasili się, w związku z powstaniem w/w Wspólnot.

Przerwa w obradach - od godz. 15:10 do godz. 15:25.

Ad.10. Pan Przewodniczący poinformował, że z projektem uchwały dot. taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków Radni zapoznali się na przedsesyjnych posiedzeniach. Komisja Finansów i Komisja Rolnictwa pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały, akceptując kalkulację ceny na odprowadzanie ścieków w wys. 2,57zł brutto za 1m3 /cena wody pozostaje bez zmian/. Przypomniał, że obecnie obowiązuje cena wody w wysokości 1,85zł/m3, a za odprowadzanie ścieków - 2,40zł/m3. Dodał, że dysponuje informacją o cenach w sąsiednich gminach. Po czym poprosił p.Burmistrza o przedstawienie projektu uchwały.

Pan Burmistrz omówił projekt uchwały, stwierdził m.in., że kalkulacja kosztów pozwala na pozostawienie ceny wody w obecnej wysokości, a cenę za odprowadzanie ścieków - podwyższyć o 7%. Dodał, że w porównaniu z innymi gminami, omawiane ceny są cenami średnimi, może nieco poniżej średniej. Po czym p.Burmistrz odczytał oświadczenie nt. prawidłowości przedłożonej przez Zakład Gospodarki Komunalnej taryfy.

Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XII/102/04 w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Do uchwały dołączono w/w oświadczenie p.Burmistrza.

Ad.11. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Zakładu Gospodarki Komunalnej został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Finansów i Komisję Rolnictwa.

Omawiając projekt uchwały p.Burmistrz stwierdził m.in., że główna zmiana Statutu polega na dodaniu w §8 punktu "9", stanowiącego o utrzymaniu i administrowaniu przez ZGK składowiska odpadów komunalnych w Chłądowie. Inne zmiany mają charakter tzw. "kosmetyczny" i wynikają m.in. ze zmiany ustaw.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XII/103/04 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.12. Pan Przewodniczący poinformował, że w punkcie tym zostaną przedstawione Radzie do uchwalenia dwa projekty uchwał: 1/ w sprawie ustalenia opłaty za wstęp na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i 2/ w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.

1/ p.Przewodniczący poinformował, że Komisje Rady po dokonaniu analizy projektu uchwały na przedsesyjnych posiedzeniach, proponują w §1 ust.1 wprowadzić następujące zmiany:
  a/ w punkcie 1 dot. opłaty za wstęp od osoby pieszej, wszystkie Komisje proponują dopisać "i rowerzysty";

  b/ w punkcie 2 dot. opłaty za wstęp pojazdem wielośladowym od poniedziałku do czwartku, Komisja Finansów i Komisja Rolnictwa proponują podwyższenie opłaty z 4,-zł na 5,-zł;

  c/ w punkcie 3 dot. opłaty za wstęp pojazdem wielośladowym od piątku do niedzieli, wszystkie Komisje proponują podwyższenie opłaty z 5,-zł na 6,-zł;

  d/ w punkcie 7 dot. opłaty za wjazd motocyklem i motorowerem, wszystkie Komisje proponują podwyższenie opłaty ze 1,50zł na 2,-zł.
Pan Przewodniczący poinformował również, że  otrzymał pisemne stanowisko Stowarzyszenia Użytkowników OW w Skorzęcinie, m.in. w sprawie omawianych opłat.

Odczytane przez p.Przewodniczącego w/w pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Omawiając projekt uchwały w sprawie opłaty za wstęp na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i plażę, p.Burmistrz stwierdził m.in., że przyjęto opłaty z roku ubiegłego. Nawiązując do proponowanych przez Komisje zmian dodał, że decyzja odnośnie ewentualnych podwyżek opłat, zależy od Rady.

Proponowane przez Komisje w/w zmiany w projekcie uchwały, p.Przewodniczący poddał pod głosowanie.

Za zmianą w punkcie 1 głosowało 13 Radnych, 1 Radny wstrzymał się od głosu.
Propozycja została przyjęta.

Za zmianą w punkcie 2 opowiedziało się 13 Radnych, 1 wstrzymał się od głosu.
Propozycja została przyjęta.

Za zmianą w punkcie 3 i za zmianą w punkcie 7 Rada opowiedziała się jednogłośnie.

Następnie o głos poprosił p.Adam Kujawa - Sołtys Sołectwa Skorzęcin. Poinformował, że mieszkańcy Skorzęcina wnioskują o bezpłatny wjazd /lub wejście/ na teren Ośrodka Wypoczynkowego.

Powyższy wniosek wywołał przedmiotową dyskusję.

Pan Bernard Knast stwierdził, że aby zrealizować wniosek, mieszkańcy musieliby otrzymać specjalne karnety. Pan Grzegorz Kaźmierczak dodał, że byłby to karnet na jeden samochód.

Pan Grzegorz Wywiał poinformował, że z tego co wie, to mieszkańcy Skorzęcina chodzą kąpać się na tzw. Rybakówkę. Dodał, że należy równo traktować mieszkańców całej gminy i zgłosił wniosek o odrzucenie prośby mieszkańców Skorzęcina.

Pan Przewodniczący Rady stwierdził, że jeśli w projekcie uchwały Rada zdecyduje umieścić zdanie nt. przysługujących mieszkańcom Skorzęcina bezpłatnych karnetów, to nie będzie oznaczać, że wszyscy mieszkańcy tej wsi zgłoszą się po te karnety.

Pan Tomasz Deskowski wyraził zdanie, że Radni nie powinni korzystać z przywileju bezpłatnego wjazdu na teren Ośrodka w Skorzęcinie, Radni i Sołtysi mogą wykupić sobie bilet wjazdu.

Jak zauważył p.Przewodniczący, Radny nie musi pobierać bezpłatnego karnetu.

Pan Piotr Jóźwik stwierdził, że każdy Radny winien w sezonie letnim być kilka razy w Ośrodku Wypoczynkowym, niejako służbowo, stąd karnety.

Nawiązując do bezpłatnych karnetów, p.Andrzej Borowicz przypomniał, że każdy Radny ma legitymację, nie musi więc pobierać karnetów.


Pan Ireneusz Kwapich proponował poddać projekt uchwały pod głosowanie, a po sesji na posiedzeniach Komisji rozważyć wniosek mieszkańców Skorzęcina.

Pani Magdalena Podsiadłowska - Pawlak - radca prawny Urzędu Gminy i Miasta stwierdziła, że nie ma prawnych podstaw do ustalenia takiego przywileju dla mieszkańców. Podkreśliła, że omawiane opłaty to opłaty za korzystanie z Ośrodka Wypoczynkowego, a czym innym są wyjazdy służbowe.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że chodzi tu o kaplicę, usytuowaną na terenie Ośrodka. Stosuje się praktykę, że mieszkańcy udający się na msze św. nie ponosili kosztu wejścia na teren OW i myśli, że może to być dalej praktykowane. A odnośnie Radnych - wyraził zdanie, że powinni nadal mieć wydawane bezpłatne karnety.

Jak dodał p.Tomasz Wędzikowski, godziny mszy są znane, więc wystarczy, że wtedy nie będą pobierane opłaty.

Po czym p.Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek p.Grzegorza Wywiała, o odrzucenie prośby mieszkańców Skorzęcina.

Za wnioskiem opowiedziało się 10 Radnych, 1 Radny był przeciwny, 3 wstrzymało się od głosu.
Wniosek został przez Radę przyjęty.

Innych uwag do projektu uchwały nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały w sprawie ustalenia opłaty za wstęp na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i plażę, pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XII/104/04 w sprawie jak wyżej została podjęta większością głosów /13 "za", 1 wstrzymujący się/ i stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

2/ p.Przewodniczący poinformował, że przedstawiony przez Burmistrza i OK,SiR projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, zakłada w porównaniu z rokiem ubiegłym, opłaty w niezmienionej wysokości. Po analizie przedmiotowego projektu, Komisje wyraziły pozytywną opinię, z tym że Komisja Szkolnictwa proponowała w §1 projektu uchwały zmianę punktów na podpunkty literowe /a, b, c itd./, a ponadto projektodawca proponuje autopoprawkę w postaci wprowadzenia dodatkowego punktu w §1, dotyczącego określenia początku doby. Propozycje te zostały zaakceptowane przez wszystkie Komisje.

O głos poprosiła p.radca prawny Urzędu. Odnosząc się do propozycji Komisji Szkolnictwa wyjaśniła, że pierwsza wersja projektu uchwały, była zgodna z obowiązującymi zasadami techniki legislacyjnej, ponieważ stosuje się: paragrafy, ustępy, punkty i podpunkty. Po czym przekazała p.Przewodniczącemu wyciąg z rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej".

Po odczytaniu w/w wyciągu, p.Przewodniczący proponował zrezygnować z podpunktów, wrócić do pierwszej wersji projektu uchwały.

Powyższą propozycję zaakceptowano jednomyślnie.

Innych uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XII/105/04 w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.13. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Programu Rozwoju Bazy Turystycznej w ramach Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy i Miasta Witkowo został pozytywnie zaopiniowany przez wszystkie Komisje Rady, z tym że Komisja Finansów proponuje zmianę dotyczącą nazwy i tym samym zmianę zakresu przedmiotowego Programu. Zmieniona nazwa omawianego Programu byłaby następująca: "Program Rozwoju Turystyki."

Jak wyjaśnił  p.Burmistrz, sam zasugerował członkom Komisji zmianę nazwy i zakresu Programu. Nazwa ta została niejako przepisana z korespondencji z GARG-iem, związanej z prowadzonymi negocjacjami, ale pojęcie "rozwoju turystyki" jest pojęciem znacznie szerszym i nie będzie nasuwało jakichś ograniczeń, będzie poprawniej.

Pan Antoni Popek proponował dodać jeszcze do nazwy Programu słowo "i rekreacji". Wyjaśnił, że skoro Program ma dotyczyć całej gminy, to wybudowanie infrastruktury na terenie Witkowa nie będzie wpływało bezpośrednio na rozwój turystyki, tylko na rozwój rekreacji dla mieszkańców i przyjezdnych.

Uwag nie zgłoszono.
 
Pan Przewodniczący stwierdził, że wniosek p.Antoniego Popka jest najdalej idącym i zwrócił się do Radnych z pytaniem, kto jest za tym, by omawiany Program był "Programem Rozwoju Turystyki i Rekreacji".

Za powyższą zmianą Radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Innych uwag do projektu uchwały nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

U C H W A Ł A   Nr XII/106/04 w sprawie przystąpienia do opracowania Programu Rozwoju Turystyki i Rekreacji w ramach Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy i Miasta Witkowo została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.14. Pani Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła uzasadnienie do proponowanych zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r.

Pan Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Komisje Rady, po czym spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XII/107/04 zmieniająca uchwałę budżetową na 2004r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.15. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady:
1/ poinformował, że kolejna sesja Rady planowana jest na dzień 30 kwietnia 2004r.

2/ poinformował o skierowanym do niego piśmie Spółki "Chrobry" z Gniezna, w którym p.Zbigniew Modro prosi o dokonanie w OW w Skorzęcinie wizji lokalnej m.in. w celu ustalenia odpowiedzialności za utrzymanie porządku przy Jeziorze Białym. Pan Przewodniczący proponował, by Komisja Rolnictwa rozważyła tę sprawę na swym najbliższym posiedzeniu;

3/ poinformował, że na pomoc dla rodziny poszkodowanej w pożarze, zebrano kwotę 150,-zł. Protokoł z dokonanej zbiórki stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

4/ w związku z rozdanymi na sesji drukami, przypomniał Radnym o obowiązku złożenia do dnia 30 kwietnia oświadczeń majątkowych za 2003r., w dwóch egzemplarzach, z kopią PIT-u. Przypomniał ponadto, że Radni zobowiązani są do złożenia: 1/ oświadczeń o działalności gospodarczej prowadzonej przez małżonka, wstępnych, zstępnych i rodzeństwo i o zawartych przez te osoby umowach cywilno-prawnych;  2/ informacji o zatrudnieniu małżonka, wstępnych, zstępnych i rodzeństwo w jednostkach organizacyjnych gminy i o rozpoczęciu wykonywania przez te osoby czynności  zarobkowych w spółkach handlowych z co najmniej 50% udziałów lub akcji jednostki samorządu terytorialnego. Jednak oświadczenia i informacja dotyczące małżonka, wstępnych, zstępnych i rodzeństwa winny być złożone tylko w przypadku zaistnienia wymienionych okoliczności, w ciągu 30 dni od dnia zaistnienia przyczyny ich złożenia. Druki tych oświadczeń i informacji można odebrać w Biurze Rady. Pan Przewodniczący dodał, że w razie potrzeby, Radni mogą zgłosić się do osób, które uczestniczyły w szkoleniu w tym zakresie /p.H.Koźniewska, p.T.Wędzikowski/;

5/ prosił Radnych o możliwie najszybsze wypełnienie i oddanie ankiet, przygotowanych przez p.Annę Niewiadomską /materiał do pracy magisterskiej/;

- p. Antoni Popek:
1/ zwrócił się do p.Burmistrza z pytaniem, czy zaplanowane są prace w celu upiększenia Pomnika Powstańców Wielkopolskich w Mielżynie i terenu wokół tego Pomnika.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, planowana jest wymiana tablicy;

2/ w związku z mającymi wejść w życie z dniem 1 maja br. przepisami dotyczącymi świadczeń rodzinnych, pytał, czy zadanie to jest dla gminy obligatoryjne.
Pan Burmistrz wyjaśnił, że uczestniczył w szkoleniu na ten temat. Teoretycznie od 1 maja gminy mają wypłacać te świadczenia, w związku z protestami gmin, Sejm miał to zadanie przypisać ośrodkom pomocy społecznej. Wysłaliśmy do Wojewodę symulację potrzebnych środków na 8 miesięcy, choc jej przygotowanie było trudne. Zadanie to będzie trudne do udźwignięcia, ale regularnie gminy zaskakiwane są różnymi zadaniami. Nowela stwarza możliwość przypisania omawianego zadania ośrodkom pomocy społecznej i w naszej gminie tak będzie;

- p. Burmistrz Gminy i Miasta - na prośbę Radnego wyrażoną na posiedzeniu Komisji Rady, poinformował o ulgach /ustawowych i wynikających z uchwały Rady/, obowiązujących w podatku od posiadania psów.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

- p.Roman Popek prosił o zamontowanie tabliczek o zakazie wyprowadzania psów, na drugiej stronie ul. Park Kościuszki w Witkowie.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, tabliczki takie są zamówione.

W nawiązaniu do informacji p.Przewodniczącego odnośnie terminu kolejnej sesji, Radni prosili by uwzględnić fakt, że 1 maja  rozpocznie się długi weekend i ustalić sesję na wcześniejszy dzień lub wcześniejszą godzinę.

Ad.16. Wobec wyczerpania się porządku obrad XII sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący zamknął jej obrady o godz. 16:25.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław  Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz