Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 67/10 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 19.10.2010r.

PROTOKOŁ Nr 67/10

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 19 października 2010r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Jan Trzciński  -  Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego w Urzędzie Gminy i Miasta
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.p.Krystyna Witczak, Marzena Polak, Anna Kwapich, Hanna Rakowska, Stanisław Antoszczyszyn, Piotr Janowicz

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie tematów na październikową sesję Rady Miejskiej.
4. Inne sprawy.
5. Dokonanie oględzin w terenie m.in. w zakresie ochrony środowiska.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia, przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 22 października br.:

a/ p.Piotr Janowicz przedstawił projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr XX/173/08 dotyczącą budowy Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie. Poinformował m.in., że zmiana wynika ze zmiany harmonogramu wpłat na powyższy cel i przesunięto termin realizacji zadania, z 2014r. na 2015r.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

b/ p.Krystyna Witczak omówiła projekt uchwały dotyczący umarzania niepodatkowych należności pieniężnych, przysługujących gminie lub jej jednostkom organizacyjnym. Poinformowała m.in., że poprzednia uchwała w tej sprawie przestała obowiązywać z mocy prawa, w związku z nową ustawą o finansach publicznych. Zmiany dotyczą głównie osób prowadzących działalność gospodarczą.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

c/ p.Marzena Polak przedstawiła następujące projekty:
 1/ projekt uchwały dotyczący zmiany sieci szkół podstawowych, określonych przez Radę Miejską w 2001r. Zmiana polega na dopisaniu do obwodu Szkoły Podstawowej Nr 2 trzech nowych ulic: Różaną, Magnoliową i B.Chrobrego. Na spotkaniu przedsesyjnym Przewodniczących Komisji zgłoszono również inną propozycję: by ulicę Magnoliową i ulicę Różaną dopisać do obwodu Szkoły Podstawowej Nr 3, a ulicę Bolesława Chrobrego – do obwodu Szkoły Nr 2.
Komisja zaaprobowała propozycję zgłoszoną na ww. spotkaniu;
 2/ projekt uchwały zmieniającej uchwałę z 2005r. o pomocy materialnej dla uczniów (stypendia socjalne). Aby maksymalnie wykorzystać przyznawaną co roku na ten cel dotację Wojewody, proponuje się wprowadzenie do uchwały z 2005r. dodatkowego zapisu o możliwości przyznania wyższych stypendiów – w I grupie do 120%, w II grupie – do 100%.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;
 3/ projekt uchwały dotyczący odpłatności za świadczenia prowadzonych przez gminę przedszkoli (nie będzie już opłaty stałej, za 5 godzin podstawy programowej).
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt;

d/ p.Stanisław Antoszczyszyn poinformował, że zgodnie ze znowelizowaną ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Program współpracy z organizacjami pozarządowymi winien być uchwalony do końca listopada. Uchwalenie Programu winno być jednak poprzedzone konsultacjami, które odbyły się w Witkowie od 1 do15 października. W ramach tych konsultacji umieszczono projekt omawianego Programu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) oraz zorganizowano w dniu 8 października spotkanie z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami określonymi w ww. ustawie. Po powyższym wprowadzeniu, p.Antoszczyszyn omówił projekt Programu współpracy na 2011r.
Przedmiotowy projekt zaopiniowano pozytywnie.
W nawiązaniu do powyższego tematu, protokolantka przypomniała, że we wrześniu br. Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXXIV/317/10 o konsultacjach z organizacjami pozarządowymi, uzależniając jej wejście w życie od publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. Jednak zdaniem Wojewody sprawującego nadzór nad uchwałami, nie ma obowiązku publikacji tej uchwały, winna wejść w życie z dniem podjęcia. W związku z tym przygotowano projekt uchwały zmieniającej zapis o wejściu w życie.
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXIV/317/10 Komisja zaopiniowała pozytywnie.


Ad.4. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- zapoznano się z wnioskiem p.Moniki Ch. i wnioskiem p.p.Haliny i Edmunda G. z Wiekowa o zniesienie zakazu biwakowania w odniesieniu do ich gruntu w Wiekowie.
Komisja podtrzymała stanowisko, wyrażone w uchwale o zakazie biwakowania (zakaz biwakowania w odległości do 100m od linii brzegowych jezior i na terenach do tego nie przeznaczonych);

- zapoznano się z wnioskiem p.Jadwigi S. z Witkowa dotyczącym uciążliwości dla mieszkańców ulicy Poznańskiej, w związku z objazdem samochodów ciężarowych z Gniezna do Wrześni;

- p.Jan Trzciński przedstawił wnioski mieszkańców o opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (wniosek p.Henryka T., wniosek p.Moniki Ch., wniosek p.p. Haliny i Edmunda G.).
Komisja proponowała, by powyższe wnioski pozostawić do rozpatrzenia Radzie Miejskiej kolejnej kadencji;

- p.Hanna Rakowska przedstawiła wniosek p.Marii W., lokatorki mieszkania komunalnego w Chłądowie, która negatywnie odnosi się do planów urządzenia przy świetlic wiejskiej placu zabaw i parkingu.
Pan Przewodniczący Komisji poinformował, że na zebraniu wiejskim w Chłądowie w sierpniu br. dokonano ustaleń m.in. o budowie placu zabaw.
Wyrażono zdanie, że plac zabaw nie będzie uciążliwy dla lokatorów, a jeśli chodzi o parking, miejsca postojowe są konieczne dla osób korzystających ze świetlicy;

- p.Henryk Mucha poruszył sprawę koniecznego uporządkowania terenu w Małachowie -Złych Miejsc (teren przy sklepie, przy głównej drodze).
Wyjaśnień udzielił p.Zenon Mietlicki, sprawujący funkcję Sołtysa w ww. Sołectwie;

- zapoznano się z zaproszeniem na konferencję nt. żywności genetycznie modyfikowanej.


Ad.5. W wyniku indywidualnych oględzin dokonanych w terenie, p.Grzegorz Kaźmierczak zwrócił uwagę na konieczność uporządkowania po sezonie letnim terenu na Kordosie. Poinformował ponadto, że również wędkarze pozostawili bałagan i sugerował, by wystosować w tej sprawie pismo do Prezesa Koła Wędkarzy.

O godz. 12,40 p.Przewodniczący Komisji i p.Zenon Mietlicki udali się do Sołectwa Małachowo-Kępe. Wspólnie z Sołtysem tego Sołectwa, p.Henryką Stejakowską dokonano oględzin pomieszczenia przy świetlicy wiejskiej. Zgodnie stwierdzono, że pomieszczenie to nie nadaje się do użytkowania, należałoby je wyremontować lub ustawić blaszany garaż, z przeznaczeniem na składowanie opału, potrzebnego do ogrzewania świetlicy.
W związku z tym ustalono przekazać p.Burmistrzowi wniosek w powyższej sprawie.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,15.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz