Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 66/10 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 13.09.2010r.

PROTOKOŁ Nr 66/10

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 13 września 2010r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Stanisław Rajkowski  -  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w W-wie
- p.Jan Rabiej  -  Komendant Komisariatu Policji w Witkowie
- p.Marzena Polak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Jan Janowicz  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Stanisław Antoszczyszyn  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń.
3. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
4. Informacja o realizacji uchwały o zakazie biwakowania.
5. Zaopiniowanie tematów, mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoły z poprzednich posiedzeń przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację o sposobie realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach, przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

W związku z uwagą p.Eugeniusza Czaplickiego nt. wniosku o zalesianiu nieużytków i zbieraniu folii rolniczych (po nawozach i kiszonkach), p.Gadziński wyjaśnił, że sporządzany jest spis nieużytków i dokonywane jest rozeznanie co do możliwości zbiórki ww. folii.


Ad.4. Informację o realizacji uchwały Rady Miejskiej o zakazie biwakowania przedstawił z tematycznym komentarzem p.Piotr Janowicz.


Ad.5. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 17 września br.:

a/ wysłuchano informacji p.Stanisława Rajkowskiego – Dyrektora Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji i p.Jana Rabieja – Komendanta Komisariatu Policji o przebiegu sezonu letniego 2010.
Pan Dyrektor poinformował m.in., o funkcjonowaniu ochrony (4 ochroniarzy w tygodniu i 8 – na weekendy), o mniejszej niż w ubiegłym roku liczbie zdarzeń (ale były przypadki agresywnego zachowania), o 5 przypadkach śmiertelnych, spowodowanych w większości alkoholem, o liczbie imprez zorganizowanych lub współorganizowanych przez OKSiR (imprezy rozrywkowe i rekreacyjno-sportowe). Wyraził ubolewanie z powodu braku Sezonowego Posterunku Policji (ochroniarze nie mają takich uprawnień jak policjanci), poruszył sprawę koniecznego egzekwowania zakazu spożywania alkoholu w miejscach publicznych, poruszył problem motocyklistów, z których część zachowuje się nieodpowiednio, przekraczając dozwoloną szybkość. Pan Dyrektor poinformował również, że nie było problemów z zachowaniem ciszy nocnej, ale docelowo centrum Ośrodka winno być wyciszone. Wypoczywający oraz Stowarzyszenie Użytkowników OW bardzo pozytywnie oceniali funkcjonowanie Ośrodka i efekt jego rewitalizacji, zmodernizowane boiska oraz plac zabaw miały dużo chętnych, celowe byłoby urządzenie jeszcze jednego boiska. W związku z tym, że z uwagi na upały Nadleśnictwo zakazało wjazdu do lasu, konieczne jest urządzenie parkingu buforowego. Wpływy za korzystanie z OW są porównywalne z rokiem 2009.
Pan Komendant odnosząc się do uwagi p.Dyrektora na temat braku Sezonowego Posterunku Policji stwierdził, że niecelowe byłoby powoływanie straży miejskiej na 2 letnie miesiące (większe uprawnienia niż pracownicy ochrony), ani też powoływanie Posterunku Policji z dwoma funkcjonariuszami, którzy cały czas pracy zajęci byliby sporządzaniem notatek służbowych. W minionym sezonie letnim mniej było zdarzeń, ale plagą były kradzieże telefonów komórkowych, głównie przez lekkomyślność ich właścicieli. Nie było pobicia ze skutkiem śmiertelnym, tylko pospolite przestępstwa. Pod względem bezpieczeństwa sezon był nie najgorszy. W weekendy policjanci pomagali ochronie w utrzymaniu porządku, bez nich trudno by było opanować niektóre sytuacje.

W tematycznej dyskusji zwrócono uwagę na konieczność poprawy jakości odczytu z monitoringu i wyeliminowanie awaryjności urządzeń rejestrujących. Wskazano na konieczność rozwiązania problemu dozorowanego parkingu buforowego, w tym kwestii dowozu osób z tego parkingu do OW. Pan Henryk Mucha poruszył sprawę korzystania z energii elektrycznej przed sezonem i po sezonie na polu namiotowym, ponadto poruszył kwestię ewentualnego podwyższenia opłaty miejscowej (klimatycznej) i opłat za wjazd na teren OW, w związku z rewitalizacją Ośrodka.

Korzystając z obecności Komendanta na posiedzeniu, p.Grzegorz Kaźmierczak poruszył sprawę remontu budynku Komisariatu Policji.

Pan Komendant poinformował, że budynek zostanie ocieplony i odnowiony. Dzięki wsparciu finansowemu gminy została wyremontowana dyżurka, ale inne pomieszczenia są w bardzo złym stanie. Apelował o dalszą pomoc gminy na remont i dodał, że przydałby się aparat fotograficzny i radar.

Pan Przewodniczący proponował, by p.Komendant złożył w powyższej sprawie wniosek – propozycje do budżetu gminy na 2011r. Pan Mucha natomiast sugerował, by zwrócił się z wnioskiem do Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych o dofinansowanie zakupu radaru ze środków pozyskanych za zezwolenia na sprzedaż alkoholu;

b/ p.Piotr Janowicz przedstawił projekt Opinii zawierającej propozycje dróg do rekultywacji w 2011r. w ramach środków z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
Pan Krzysztof Bykowski proponował ująć w Opinii również drogę Odrowąż – Mielżyn, ale propozycja ta nie zyskała aprobaty pozostałych członków Komisji.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt Opinii proponowany przez p.Burmistrza;

c/ pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały zmieniającej uchwałę z 2009r. o inkasie podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości. Konieczność zmiany związana jest ze śmiercią sołtysa Sołectwa Małachowo Kępe. W miejsce nazwiska Ewy Wiatrowskiej wprowadzić należy nazwisko nowego sołtysa – p.Henryki Stejakowskiej;

d/ p.Stanisław Antoszczyszyn przedstawił projekt uchwały dotyczący zasad konsultowania z organizacjami pozarządowymi aktów prawa miejscowego, dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
Przedmiotowy projekt zaopiniowano pozytywnie;

e/ p.Marzena Polak przedstawiła projekt uchwały dotyczący tygodniowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli pedagogów, psychologów i logopedów. Przypomniała, że Rada Miejska podjęła uchwałę w tym zakresie na czerwcowej sesji, ale Wojewoda ją unieważnił, uznając że jest to prawo miejscowe i wymaga publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. Stąd konieczność ponownego podjęcia uchwały.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ww. uchwały;

f/ p.M.Polak przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę z 2009r. dotyczącą wynagrodzenia nauczycieli (dodatek motywacyjny, funkcyjny, za warunki pracy itd.). Wyjaśniła, że zmiana dotyczy podwyższenia kwot dodatku za wychowawstwo klasy. Obecnie obowiązuje dodatek w wysokości 45-50zł, a proponuje się 90-100,-zł.
Proponowano zapis „70-100,-zł”;

g/ wykonanie budżetu gminy i miasta za I półrocze 2010r. Komisja oceniła pozytywnie, bez uwag;

h/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXI/288/10 o pomocy finansowej Województwu Wielkopolskiemu na przebudowę skrzyżowania drogi wojewódzkiej w Witkowie. Zmiana polega na zmianie klasyfikacji budżetowej udzielonej pomocy.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt;

i/ pani Skarbnik omówiła ogólnie proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2010r. natomiast szczegółowych informacji na ten temat udzielił p.Burmistrz;

j/ projekt uchwały dotyczący udzielenia finansowej pomocy zniszczonej przez powódź Bogatyni zaopiniowano negatywnie (w maju br. gmina udzieliła pomocy gminie Szczurowa). Proponowano natomiast, by rozważyć dofinansowanie z budżetu gminy w wysokości 500,-zł na zakup sztandaru dla Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Gnieźnie. Zespół ma profil rolniczy, uczęszczają do niego uczniowie z naszej gminy (ok.50).
W kontekście pomocy finansowej, Komisja zapoznała się z wnioskiem Związku Niewidomych i Niedowidzących w Słupcy o dofinansowanie działalności Związku;

k/ projekt uchwały dotyczący zmiany uchwały o trybie prac nad projektem uchwały budżetowej zaopiniowano pozytywnie.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p. Burmistrz GiM poinformował członków komisji o wolnych mieszkaniach komunalnych, które należałoby przydzielić osobom z listy oczekujących na przydział mieszkania.
Jedno z tych mieszkań (przy ul. Kosynierów Miłosławskich) proponował przydzielić mieszkance Witkowa – ofierze przemocy domowej.
Komisja proponowała by przedmiotowy temat przedstawiła na posiedzeniu Komisji Finansów p. Elżbieta Jagielska – Kierownik M-G OPS w Witkowie.

- w nawiązaniu do ustalenia dokonanego na poprzednim posiedzeniu, p.Marian Walczak przedstawił członkom Komisji kosztorys budowy progu zwalniającego (2.880,-zł). Stwierdzono, że obecnie brak jest w budżecie wolnych środków na budowę (przebudowę) progów, Komisja zgłosi propozycję zaplanowania środków na ten cel w budżecie na 2011r.;

- zapoznano się z wnioskiem pani Renaty P. z Ruchocinka (wniosek podpisany również przez 12 innych mieszkańców Ruchocinka) o wybudowanie progu lub progów zwalniających na drodze w Ruchocinku, pomiędzy posesjami o nr 4 do 12.
Stwierdzono, że obecnie brak środków na powyższy cel, Komisja zgłosi tę propozycję do wykonania na 2011r.;

- p.Grzegorz Kaźmierczak:

1/ stwierdził, że wyjazd z drogi w Wiekowie na Ruchoocinek (droga powiatowa) jest bardzo utrudniony z uwagi na zarośnięte pobocze i w związku z tym zgłosił wniosek o wykoszenie;
2/ w imieniu mieszkańców Wiekowa prosił o ustawienie wiaty autobusowej;
3/ stwierdził, że nadal nie dokończono modernizacji drogi w Ostrowitym Prymasowskim, zgłosił wniosek o realizacje tego zadania.
Odnośnie pkt 2 p.M.Gadziński poinformował, że wiaty będą zakupione pod koniec roku;

- p.Eugeniusz Czaplicki wskazał na konieczność naprawy dróg przez firmę, która zniszczyła je przy modernizowaniu Strugi (np. w Ruchocinku wzdłuż Strugi);

- p.Zenon Mietlicki poinformował o zapadniętej ziemi w Małachowie Złych Miejsc, przy przystanku autobusowym;

- p.Krzysztof Bykowski wskazał na konieczne czyszczenie studzienek w Jaworowie.

Na tym posiedzenie zakończono o godz. 13.30.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowały:
Halina Koźniewska
Anna Kwapich

drukuj pobierz pdf    

wstecz