Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 56/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 20.10.2010r.

PROTOKOŁ Nr 56/10

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 20 października 2010r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.M.Podsiadłowska-Pawlak  -  radca prawny Urzędu Gminy i Miasta
- p.Stanisław Rajkowski  -  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta p.p.: Krystyna Witczak, Marzena Polak, Ilona Wasiewicz-Majchrzak, Anita Frańczak, Hanna Rakowska, Stanisław Antoszczyszyn

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji październikowej.
4. Zapoznanie się z sytuacją finansową OKSiR-u – finansowe podsumowanie sezonu letniego.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 22 października br.:

a/ p.Marzena Polak przedstawiła następujące projekty:
 1/ projekt uchwały dotyczący zmiany sieci szkół podstawowych, określonych przez Radę Miejską w 2001r. Zmiana polega na dopisaniu do obwodu Szkoły Podstawowej Nr 2 trzech nowych ulic: Różaną, Magnoliową i Bolesława Chrobrego. Na spotkaniu przedsesyjnym Przewodniczących Komisji zgłoszono również inną propozycję: by ulicę Magnoliową i ulicę Różaną dopisać do obwodu Szkoły Podstawowej Nr 3, a ulicę Bolesława Chrobrego – do obwodu Szkoły Nr 2.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;
 2/ projekt uchwały zmieniającej uchwałę z 2005r. o pomocy materialnej dla uczniów (stypendia socjalne). Aby maksymalnie wykorzystać przyznawaną co roku na ten cel dotację Wojewody, proponuje się wprowadzenie do uchwały z 2005r. dodatkowego zapisu o możliwości przyznania wyższych stypendiów – w I grupie do 120%, w II grupie – do 100%.
Komisja proponowała w I grupie – do 150%, w II grupie – do 120%;
 3/ projekt uchwały dotyczący odpłatności za świadczenia prowadzonych przez gminę przedszkoli (w miejsce opłaty stałej za 5 godzin podstawy programowej, proponuje się opłatę w wys. 1,-zł za każdą godzinę ponad tę podstawę).
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt;

b/ p.Stanisław Antoszczyszyn poinformował, że zgodnie ze znowelizowaną ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Program współpracy z organizacjami pozarządowymi winien być uchwalony do końca listopada. Uchwalenie Programu winno być jednak poprzedzone konsultacjami, które odbyły się w Witkowie od 1 do15 października. W ramach tych konsultacji umieszczono projekt omawianego Programu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) oraz zorganizowano w dniu 8 października spotkanie z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami określonymi w ww. ustawie. Po powyższym wprowadzeniu, p.Antoszczyszyn omówił projekt Programu współpracy na 2011r.
Przedmiotowy projekt zaopiniowano pozytywnie.
W nawiązaniu do powyższego tematu, protokolantka przypomniała, że we wrześniu br. Rada Miejska podjęła uchwałę Nr XXXIV/317/10 o konsultacjach z organizacjami pozarządowymi, uzależniając jej wejście w życie od publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. Jednak zdaniem Wojewody sprawującego nadzór nad uchwałami, nie ma obowiązku publikacji tej uchwały, winna wejść w życie z dniem podjęcia. W związku z tym przygotowano projekt uchwały zmieniającej zapis o wejściu w życie.
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXIV/317/10 Komisja zaopiniowała pozytywnie;

c/ projekt uchwały dotyczący umarzania niepodatkowych należności pieniężnych przysługujących gminie lub jej jednostkom organizacyjnym, zaopiniowano pozytywnie;

d/ projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XX/173/09 dot. budowy Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie zaopiniowano pozytywnie (zmiana harmonogramu wpłat i przesunięcie terminu realizacji zadania na 2015r.);

e/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła proponowane w budżecie gminy i miasta zmiany. Poinformowała m.in. o umniejszeniu kwoty subwencji oświatowej, o dotacji z Krajowego Biura Wyborczego, zwiększeniu dotacji dla Przedszkola Miejskiego na wynagrodzenia pracowników, zwiększeniu dotacji na dzieci z przedszkola niepublicznego (tzw. Ochronka), o przesunięciach środków w budżetach poszczególnych szkół.
Na prośbę członków Komisji, p.Marzena Polak wyjaśniła przyczynę umniejszenia subwencji oświatowej (błąd w sprawozdaniu sporządzonym przez Gimnazjum).


Ad.4. Pan Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie, przedstawił informację o sytuacji finansowej OKSiR-u, wg stanu na 30 września br. i podsumowanie sezonu letniego. W tematycznym komentarzu p.Rajkowski poinformował m.in., że ochrona w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie spełniła swoją rolę, wydano na ten cel kwotę ok. 60tys.zł. Koszt oświetlenia zewnętrznego Ośrodka Wypoczynkowego to kwota ok. 100tys.zł. W br. modernizowano w OW trafostacje energetyczne za kwotę 60tys.zł, zmodernizowano 2 pomieszczenia biurowe i naprawiono dach na budynku OKSiR-u w Witkowie. Zainwestowania wymaga pole namiotowe w OW, ponadto bardzo ważną sprawą jest konieczność urządzenia parkingu buforowego. Płynność finansowa OKSiR-u była i jest zachowana m.in. dzięki przyznanej przez Radę dotacji podmiotowej w wysokości 515tys.zł. Ponadto Ośrodek pozyskał środki unijne na działalność kulturalną. Pan Dyrektor poinformował o prowadzonych przez OKSiR warsztatach, których działaniem objętych jest 150 dzieci, o poczynaniach w zakresie sportu.

Następnie wywiązała się tematyczna dyskusja. Członkowie Komisji poruszyli sprawę zanieczyszczenia nowych nawierzchni boisk sportowych w OW, wskazali na konieczność pielęgnacji drzew na terenie OW, konieczność poprawy bazy lokalowej dla kultury (rozważenie budowy Domu Kultury), potrzebę modernizacji kortów i wyłączenia energii elektrycznej na polu namiotowym.

Na zakończenie spotkania pan Dyrektor podziękował za 2-letnią konstruktywną współpracę i wyraził nadzieję, że dalsza współpraca również będzie się dobrze układała.

Ponadto w niniejszym punkcie, dla zobrazowania całości tematu związanego z finansowym podsumowaniem sezonu letniego, p.Krystyna Witczak przedstawiła Komisji dane dotyczące wpływów do budżetu gminy za dzierżawę gruntów w OW (wystawiono faktury na kwotę 1044tys.zł) i z tytułu korzystania z terenu OW (za wjazd na teren OW – wpłynęło netto 426tys.zł). Natomiast p.Ilona Wasiewicz-Majchrzak poinformowała, że do dnia 18 października br. wpłynęła kwota 33.680,-zł z tytułu opłaty klimatycznej oraz 269tys.zł podatku od nieruchomości w OW od osób fizycznych.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- zapoznano się z wnioskiem p.Jadwigi S. dotyczącym uciążliwego ruchu pojazdów ciężarowych ulicą Poznańską;

- p.Hanna Rakowska przedstawiła wniosek p.Marii W., lokatorki mieszkania komunalnego w Chłądowie, która negatywnie odnosi się do planów urządzenia przy świetlic wiejskiej placu zabaw i parkingu.
Stwierdzono, że o zagospodarowaniu nieruchomości decyduje właściciel, w tym przypadku gmina, ale temat placu zabaw i parkingu poruszany był na zebraniu wiejskim;

- zapoznano się z wnioskami mieszkańców o opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (wniosek p.Henryka T., wniosek p.Moniki Ch., wniosek p.p. Haliny i Edmunda G.).
Komisja proponowała, by powyższe wnioski pozostawić do rozpatrzenia Radzie Miejskiej kolejnej kadencji;

- ponownie analizowano wniosek p.Moniki Ch. i wniosek p.p.Haliny i Edmunda G. z Wiekowa o zniesienie zakazu biwakowania w odniesieniu do ich gruntów w Wiekowie.
Komisja podtrzymała stanowisko, wyrażone w uchwale o zakazie biwakowania (zakaz biwakowania w odległości do 100m od linii brzegowych jezior i na terenach do tego nie przeznaczonych);

- w nawiązaniu do ustaleń dokonanych na poprzednim posiedzeniu Komisji, wspólnie z p.Marianem Gadzińskim – Zastępcą Burmistrza Gminy i Miasta, p.Magdaleną Podsiadłowską-Pawlak radcą prawnym Urzędu i p.Anitą Frańczak – inspektorem ds. obrotu nieruchomościami, omówiono sprawę harcówki w Gaju. Pani Magdalena Podsiadłowska-Pawlak radca prawny Urzędu Gminy i Miasta stwierdziła, co następuje: gmina nie może finansować zadań, nie należących do jej zadań własnych, nie może więc np. wspierać ZHP. Właścicielem nieruchomości w Gaju jest gmina, a ZHP ma tytuł prawny – użytkowanie. Nie ma prawnych możliwości, by gmina inwestowała w omawiane obiekty. Jedynym rozwiązaniem byłoby wygaszenie zarządu nieruchomością (na wniosek ZHP) tj. rozwiązanie dotychczasowej umowy użytkowania i zawarcie umowy na użyczenie nieruchomości na cele ZHP. W takiej sytuacji gmina mogłaby w omawiane obiekty inwestować.
Na zakończenie dyskusji p.Zastępca Burmistrza stwierdził, że powyższe informacje przekaże Komendantowi ZHP w Koninie;

- p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza przedstawił ofertę Centrum Medycznego z Poznania na przeprowadzenie odpłatnych badań wzroku 5 i 6 – latków.
Komisja proponowała nie korzystać z powyższej oferty.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,20.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz