Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 55/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 28.09.2010r.

PROTOKOŁ Nr 55/10

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 28 września 2010r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Stanisław Tomaszewski  -  Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Irena Reselska  -  Główna Księgowa ZGK
- p.Michał Kałużny  -  Komendant Hufca ZHP w Koninie
- p.Maria Wójcik  -  Komendant Harcówki w Gaju
- p.Krystyna Witczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja o sprzedaży mienia komunalnego.
4. Zapoznanie się z sytuacją finansową Zakładu Gospodarki Komunalnej.
5. Spotkanie z przedstawicielami ZHP nt. wykorzystania harcówki w Gaju.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację o sprzedaży mienia komunalnego przedstawiła wraz z tematycznym komentarzem p.Anita Frańczak.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W kontekście powyższej informacji, dyskutowano na temat lokatorów mieszkań komunalnych, którzy nie płacą czynszu i innych opłat z tytułu korzystania z mieszkań (za wodę, za wywóz szamba itp.). Stwierdzono, że należałoby stworzyć możliwość przeniesienia takich osób do lokali socjalnych. Zgłoszono wniosek o rozważenie możliwości potrącania z przyznawanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej zasiłków pieniężnych, kwot na uregulowanie zaległych rachunków za wodę, wywóz ścieków, energię itp. – tym mieszkańcom, którzy z opłatami zalegają.


Ad.4. Sytuację finansową Zakładu Gospodarki Komunalnej za okres 8 miesięcy 2010r., przedstawili z szerokim komentarzem Kierownik Zakładu p.Stanisław Tomaszewski i Główna Księgowa – p.Irena Reselska.
Informacja na powyższy temat stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W kontekście sytuacji finansowej ZGK, poruszono problem niepłacenia za wodę i wywóz szamba przez niektórych lokatorów mieszkań komunalnych i socjalnych.
Pan Kierownik poinformował, że Zakład jako administrator mieszkań komunalnych wystosuje do osób niepłacących np. za wywóz nieczystości, aneksy do umów. Jeśli przez dwa okresy płatności (pół roku) osoby te nie będą płacić, należności będą ściągane w trybie administracyjnym.
Następnie dyskutowano na temat koniecznego, jak najszybszego skanalizowania terenów w Ostrowitym Prymasowskim (obecnie koszt wywozu szamb z tak odległych od Witkowa miejscowości, jest duży) i na temat segregacji śmieci. Poruszono problem wrzucania do pojemników na selektywną zbiórkę wszystkich rodzajów śmieci (np. przy Stawku Kubuś) i wskazano na potrzebę rozważenia wprowadzenia selekcji nieczystości u źródła tj. w gospodarstwach domowych.
Pan Kierownik przypomniał, że zgodnie z uchwałą Rady za segregowane śmieci właściciele posesji płacą o 25% mniej, mniejsza jest też opłata tzw. marszałkowska. Jednak samochód ZGK zbierający śmieci, nie ma możliwości odbioru segregowanych śmieci.
Pan Burmistrz poinformował, że jedna z firm zgłosiła propozycję nieodpłatnego odbioru z terenu gminy segregowanych śmieci. Firma jest też zainteresowana skupem makulatury.
Podsumowując dyskusję, p.Przewodniczący Komisji stwierdził, że do tematu segregacji śmieci, należy wrócić w późniejszym terminie.


Ad.5. Pan Przewodniczący powitał przybyłych na spotkanie p.Michała Kałużnego – Komendanta Hufca ZHP w Koninie i p.Marię Wójcik – Komendanta Harcówki w Gaju, po czym oddał głos p.Kałużnemu.
Pan Komendant przypomniał pokrótce historię powstania i funkcjonowania Harcówki w Gaju, która na początku podlegała organizacyjnie nieistniejącemu już Hufcowi Słupca, a obecnie przejął ją Hufiec Konin. Poinformował również, że Hufiec dysponuje „szczątkowymi” dokumentami na temat Harcówki, m.in. decyzją Naczelnika Gminy i Miasta Witkowo o oddaniu omawianego terenu Związkowi Harcerstwa Polskiego w Słupcy w użytkowanie. Konin przejął Harcówkę w złym stanie, zdewastowaną, zajęła się nią instruktorka ZHP, a obecnie Komendant Harcówki, pani Wójcik. ZHP nie jest w stanie wykorzystywać Harcówki w całości. Około miesiąca temu powstało Stowarzyszenie, które we współpracy z ZHP chce działać na rzecz lokalnej społeczności, trwają negocjacje na temat warunków tej współpracy.
Pani Maria Wójcik potwierdziła, że stanica była wewnątrz zdewastowana, nie było też ciepłej wody. Firmy budowlane (w tym trzy z terenu gminy Witkowo), Bank Spółdzielczy, gmina Witkowo, Radny p.Grzegorz Kaźmierczak i inne osoby, zaangażowały się w odnowienie obiektu. Wykonano prace malarskie, stworzono biuro, wyposażono obiekt w sprzęt taki jak stoliki, krzesła, komputery, materace itd. Po odnowieniu obiektów z Harcówki korzystały drużyny harcerskie i harcerze m.in. z Hufca Konin, Hufca Krotoszyn, Hufca Poznań, LO i ZSZ z Gniezna, Szkoła Podstawowa ze Słupcy i tylko jedna grupa młodzieży z Witkowa. Zaprosiła Radnych do odwiedzenia obiektu.
W związku z uwagą p.Przewodniczącego Komisji, że jego zdaniem w stanicy nic się nie działo i obiekt niszczeje (np. nie wyremontowane gąsiory, niszczejące na powietrzu namioty), p.Kałużny wyjaśnił, że wszystkie bazy wykorzystywane są głównie w weekendy. Np. we wrześniu ubiegłego roku odbył się zjazd harcerzy, a wiosną zorganizowano biwaki. Hufiec czyni starania, by obiekty były wykorzystywane. Powstałe Stowarzyszenie, o którym mowa wcześniej, pozyska środki na działalność, co pozwoli zintensyfikować działania. Obiekt jak najbardziej może być w większym stopniu wykorzystywany przez młodzież z gminy Witkowo. Przypomniał, że jeszcze 2 lata temu obiekt był bardzo zaniedbany, nie wszystko udało się zrobić w tak krótkim czasie, a namioty były już bardzo zniszczone i nie nadawały się do użytku. Pani Wójcik dodała, że miejscowa młodzież mało korzysta z Harcówki (Internet, gra w piłkę).
Pan Piotr Jóźwik stwierdził, że spotkanie ma na celu uzyskanie informacji co przez minione dwa lata zrobiono. Radnym chodzi też o większe wykorzystanie omawianych obiektów przez miejscową młodzież np. w formie „zielonych szkół”. Przyznał, że dużo udało się zrobić.
Pani Anita Frańczak poinformowała, że podobnie jak ZHP, gmina dysponuje niedużą liczbą dokumentów, ale omawiana nieruchomość to cztery działki o ogólnej powierzchni ponad 3ha, zabudowane dwoma obiektami. Właścicielem gruntu jest gmina, a użytkownikiem nieruchomości jest ZHP na mocy decyzji Naczelnika Gminy i Miasta. Jeden obiekt jest własnością gminy, a drugi budynek został wybudowany przez ZHP. Zdaniem radcy prawnego Urzędu Gminy i Miasta, w tej sytuacji gmina nie ma podstaw prawnych do inwestowania w oddany w użytkowanie obiekt.
Następnie wywiązała się dyskusja na temat potrzeb remontowych obiektów, możliwości inwestowania, współpracy z nowo powstałym Stowarzyszeniem „Gajówka” i skorzystania ze środków unijnych.
Pan Komendant wyraził stanowisko, że gmina może inwestować w oddany w użytkowanie obiekt i podał przykład takiej sytuacji. Stwierdził ponadto, że ZHP może do Burmistrza Gminy i Miasta Witkowo wystąpić z propozycjami do budżetu gminy na 2011r., ustalonymi samodzielnie lub po wspólnej z Radnymi wizji lokalnej omawianych obiektów.

Na zakończenie spotkania ustalono, że p.Anita Frańczak ponownie zasięgnie opinii radcy prawnego Urzędu Gminy i Miasta na temat możliwości inwestowania przez gminę w obiekty harcówki w Gaju.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Burmistrz poinformował o możliwości kupna przez gminę mieszkania w Witkowie przy ul.Mickiewicza (na I piętrze, pow. 46m2, 2 pokoje), z przeznaczeniem dla lokatorów mieszkania w budynku Szkoły Podstawowej Nr 2. Właściciel mieszkania proponuje cenę w wysokości 113 tys.zł, ale w budżecie gminy zarezerwowano kwotę 100 tys.zł.
Komisja zaakceptowała kupno ww. mieszkania (o ile najemcy wyrażą na nie zgodę) i zwiększenie w budżecie środków na ten cel;

- p.Tomasz Deskowski zgłosił uwagę, że wokół kontenerów na segregowanie nieczystości, ustawionych przy Stawku Kubuś, jest bałagan. Mieszkańcy pozostawiają tam wszystkie rodzaje śmieci, bez segregowania;

- interesowano się wpływami finansowymi z tytułu korzystania z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.
Informacji na powyższy temat udzieliła p.Krystyna Witczak.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,25.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz