Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 52/10 z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 14.09.2010r.

PROTOKOŁ Nr 52/10

z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 14 września 2010r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Krystyna Witczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Stanisław Antoszczyszyn  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia. W związku z tym, że Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej nie może uczestniczyć w dzisiejszym posiedzeniu ustalono, że temat dotyczący funkcjonowania Ośrodka, zostanie przedstawiony na październikowym posiedzeniu. Ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zapoznanie się z informacją dotyczącą dowozu uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów.
4. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
5. Inne sprawy.
6. Wizja lokalna Szkół Podstawowych Nr 2 i Nr 3 oraz Przedszkola Miejskiego.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację o dowozach uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów na terenie miasta i gminy przedstawiła wraz z tematycznym komentarzem p.Marzena Polak.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pani Polak poinformowała m.in., że w wyniku ogłoszonego przetargu na dowozy, wybrano dwóch przewoźników. W stosunku do roku ubiegłego, ceny tras wzrosły o ok. 15%. W budżecie gminy i miasta zaplanowano na dowozy środki w wysokości 388.988,-zł i środków tych wystarczy do końca roku. Oprócz dowozu uczniów do szkół na terenie gminy, dowożonych jest 14 dzieci do szkoły specjalnej w Gnieźnie.


Ad.4. Zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji wrześniowej, planowanej na 17 września br.:

a/ p.St.Antoszczyszyn poinformował, że 13 lutego br. znowelizowano ustawę o pożytku publicznym i wolontariacie. Nowelizacja nakłada na gminy obowiązek konsultacji projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi i organizacjami pożytku publicznego. Do 30 listopada winien być uchwalony Program współpracy z tymi organizacjami na 2011r., a wcześniej winny być uchwalone zasady tej konsultacji. Po czym przedstawił projekt uchwały dotyczący przedmiotowych konsultacji.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

b/ p.Marzena Polak poinformowała, że Wojewoda Wielkopolski unieważnił uchwałę Rady z 25 czerwca br. o wymiarze godzin dla nauczycieli pedagogów, psychologów i logopedów, ponieważ jego zdaniem jest to prawo miejscowe i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. W związku z tym przygotowano nowy projekt uchwały w tym zakresie, z zapisem dotyczącym publikacji.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

c/ p.Marzena Polak przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXII/192/09 z marca 2009r. – regulamin przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnego, funkcyjnego itd. Poinformowała, że zmiana polega na podwyższeniu dodatku za wychowawstwo. Obecnie dodatek ten wynosi 45-50,-zł, a proponuje się – 90-100,-zł. Propozycja ta została uzgodniona ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

d/ p.Krystyna Witczak poinformowała, że dzierżawca gruntu w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie o pow. ca 80m2 (przy alei handlowej), wystąpił do Burmistrza z wnioskiem o wydzierżawienie tego gruntu na okres dłuższy niż 3 lata, na cele handlowe. W związku z tym, że decyzja o wydzierżawieniu gruntu powyżej 3 lat należy do Rady, przygotowano projekt uchwały w tej sprawie. Pani Witczak dodała, że wybór dzierżawcy musiałby nastąpić w drodze przetargu.
W tematycznej dyskusji p.Tomasz Deskowski był przeciwny wydzierżawieniu gruntu w tym miejscu Ośrodka na okres powyżej 3 lat, jego zdaniem winna być opracowana koncepcja zagospodarowania tej części Ośrodka.
Komisja negatywnie zaopiniowała projekt uchwały. Stwierdzono, że należy kompleksowo rozwiązać kwestię zagospodarowania tego terenu (architektura itd.);

e/ pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały zmieniający uchwałę z 2009r. o inkasie podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości. Zmiana związana jest z koniecznością wykreślenia z wykazu inkasentów nazwiska zmarłej Ewy Wiatrowskiej – Sołtysa Sołectwa Małachowo Kępe i wpisanie w to miejsce nazwiska nowej pani Sołtys, Henryki Stejakowskiej;

f/ wykonanie budżetu gminy i miasta za I półrocze Komisja zaopiniowała pozytywnie;

g/ p.Burmistrz Gminy i Miasta omówił następujące tematy sesyjne:
 1/ projekt Opinii dotyczącej rekultywacji 6 dróg rolniczych w 2011r.
Projekt zaopiniowano pozytywnie;
 2/ projekt uchwały dotyczący zmiany uchwały Nr XXXI/288/10 o pomocy finansowej dla Województwa Wielkopolskiego na przebudowę skrzyżowania drogi wojewódzkiej w Witkowie (zmiana klasyfikacji budżetowej – z wydatków inwestycyjnych, na bieżące).
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;
 3/ w związku z wnioskiem Burmistrza Bogatyni o udzielenie pomocy finansowej po powodzi, p.Burmistrz przypomniał, że gmina Witkowo udzieliła w bieżącym roku pomocy gminie Szczurowa z Małopolski. W związku z tym Komisja Rolnictwa proponowała, by wniosek Bogatyni rozpatrzyć negatywnie, natomiast udzielić dofinansowania Zespołowi Szkół Ponadgimnazjalnych w Gnieźnie (o profilu rolniczym), na zakup sztandaru.
Komisja nie wyraziła opinii w przedmiotowej sprawie;
 4/ zmiany w budżecie gminy i miasta z tematycznym komentarzem;
 5/ projekt uchwały dot. zaciągnięcia kredytu (2,6mln zł). Uzasadniając konieczność podjęcia przedmiotowej uchwały p.Burmistrz wyjaśnił, że Urząd Marszałkowski nie jest w stanie zapewnić, że w ciągu 3 miesięcy gmina otrzyma refundację środków unijnych za kanalizację sanitarną. Stąd konieczność zabezpieczenia płynności finansowej gminy.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

h/ pani Skarbnik poinformowała, że Regionalna Izba Obrachunkowa zgłosiła zastrzeżenia do uchwały podjętej przez Radę Miejską w czerwcu br., a dotyczącej trybu prac nad projektem uchwały budżetowej. W związku z tym w porządku obrad wrześniowej sesji został umieszczony punkt o zmianie tej uchwały. Ponieważ jednak RIO zmieniło stanowisko w tej sprawie, nie ma potrzeby zmiany uchwały, wobec czego należałoby formalnie wykreślić ten temat z porządku sesji.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Burmistrz przedstawił sytuację mieszkanki Witkowa – ofiary przemocy domowej, która obecnie wspólnie z dziećmi przebywa w Ośrodku Interwencji Kryzysowej i poinformował, że rozważa przydzielenie tej osobie mieszkania socjalnego na ul.Kosynierów Miłosławskich w Witkowie.
Komisja zaakceptowała proponowane przez p.Burmistrza przydzielenie lokalu socjalnego, podkreślając, że sytuacja jest szczególna;

- w związku z uwagą p.Tomasza Deskowskiego na temat nieprawidłowości w wykonawstwie chodnika przy ul.Braci Łukowskich, p.Burmistrz wyjaśnił, że interweniował w tej sprawie (kwestia podbudowy);

- p.Burmistrz poinformował, że w dniu 12 września br. gościliśmy 151 dziennikarzy polonijnych z 26 krajów świata, w ramach Światowego Forum. Podczas spotkania zaprezentował gościom Witkowo i Ośrodek Wypoczynkowy w Skorzęcinie;

- p.Burmistrz poinformował o podpisanym liście intencyjnym o współpracy gminy Witkowo z gminą ukraińską Samgorodek;

- w związku z ustaleniem dokonanym na sierpniowym posiedzeniu, p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza przedstawił sprawę dożywiania uczniów w stołówkach szkolnych. W Mielżynie z dożywiania korzysta 101 osób, w tym 9 dorosłych, a 52 uczniów ma obiady refundowane przez Ośrodek Pomocy Społecznej. W stołówce Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie obecnie dożywianych jest 158 uczniów ze Szkoły Podstawowej Nr 3 i Szkoły Podstawowej Nr 2 (dorośli nie korzystają), w tym 77 uczniów korzysta z bezpłatnych obiadów, refundowanych przez OPS. 14 uczniów jest na rezerwowej liście, ale do końca września sytuacja winna się unormować. Szkoła Nr 3 ustala listę uczniów korzystających ze stołówki, w oparciu o swój regulamin. W Gimnazjum w Witkowie z obiadów korzysta 136 osób, w tym 15 dorosłych. Ośrodek Pomocy Społecznej refunduje obiady dla 60 uczniów.
W związku z tym, że stołówka w Szkole Nr 3 może wydawać obiady dla ok. 200 osób ustalono, że podczas dzisiejszej wizji lokalnej w tej Szkole, Komisja poprosi panią Dyrektor o wyjaśnienie, dlaczego istnieje lista rezerwowa, skoro obecnie chętnych do korzystania z obiadów jest mniej niż 200.


Ad.6. Od godz. 13,10 Komisja dokonała wizji lokalnej Szkoły Podstawowej Nr 2, Szkoły Podstawowej Nr 3 i Przedszkola Miejskiego.

Wyniki wizji:
I. Przedszkole Miejskie w Witkowie przy ul.Jasnej.
Wizji dokonano w obecności p.Małgorzaty Kierepki – Wicedyrektor Przedszkola Miejskiego.
Komisja zapoznała się z termomodernizacją obiektu, wykorzystaniem baterii słonecznych umieszczonych na dachu do podgrzewania wody, wymianą centralnego ogrzewania.
Uwag nie zgłoszono, inwestycja została zdaniem Komisji wykonana poprawnie.

II. Szkoła Podstawowa Nr 3 w Witkowie.
Wizji dokonano w obecności p.Anny Pawluk – Dyrektora Szkoły.
Komisja zapoznała się z termomodernizacją obiektu (prace jeszcze trwają). Inwestycja została wykonana w 95%, nie wykonano jedynie tej części, gdzie budowana jest hala sportowa.
Korzystając z obecności pani Dyrektor, Komisja poprosiła ją o wyjaśnienie kwestii obiadów w stołówce szkolnej. Pani Dyrektor wyjaśniła, że wrzesień jest okresem przejściowym, ponieważ nie zna liczby posiłków, które będą opłacane przez Ośrodek Pomocy Społecznej. Rodzice uczniów uprawnionych do takiej pomocy, zgłaszają się przez cały wrzesień. Generalnie chętnych do korzystania z obiadów jest więcej niż możliwości stołówki, w związku z tym celowe byłoby przeprowadzenie modernizacji stołówki i zwiększenie liczby dożywianych.

III. Zapoznano się z trwającymi pracami budowlanymi przy Szkole Podstawowej Nr 2 i Szkole Podstawowej Nr 3 (budowana hala gimnastyczna).

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,15.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz