Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 65/10 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 31.08.2010r.

PROTOKOŁ Nr 65/10

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 31 sierpnia 2010r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p. Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p. Jan Trzciński - Kierownik Referatu Infrastruktury w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Sylwia Mietlicka - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Piotr Janowicz - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Mariusz Trzaskowski - Przedstawiciel Związku Spółek Wodnych w Strzałkowie
- p. Ryszard Nowakowski - Prezes Gminnej Spółki Wodnej w Witkowie
- p. Agnieszka Pacanowska i p. Ewa Gulczyńska - projektantki planu zagospodarowania przestrzennego terenu w obrębie ul.Kwiatowej i ul.Powidzkiej
- panie: Magdalena P. i Mieczysława S. oraz panowie: Jerzy D., Janusz Sz., Stefan R. właściciele terenów przy ul.Kwiatowej i ul.Powidzkiej w Witkowie, dla których opracowano miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
- p.Wiktor K. – mieszkaniec Witkowa, wnioskodawca przebudowy progów zwalniających

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Informacja o realizacji programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest.
3. Spotkanie z właścicielami terenów przy ul.Powidzkiej i ul.Kwiatowej, dla których opracowano projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
4. Inne sprawy.
5. Oględziny w terenie w zakresie utrzymania porządku i w zakresie ochrony środowiska na terenie gminy i miasta Witkowo.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Informację o realizacji programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest, uchwalonego przez Radę Miejską uchwałą Nr XXII/191/09 przedstawił p.Piotr Janowicz.
W nawiązaniu do faktu, że Starostwo dokonało wyboru jednej firmy zajmującej się usuwaniem azbestu, członkowie Komisji stwierdzili, że jedna firma to zbyt mało na stosunkowo duży obszarowo Powiat.

W związku z przybyciem na posiedzenie p.Ryszarda Nowakowskiego i p.Mariusza Trzaskowskiego dyskutowano o potrzebie kontroli posesji pod kątem podłączeń szamb do kanalizacji sanitarnej oraz poruszono problem podłączeń tzw. deszczówek do kanalizacji.

Ustalono, że członkowie Komisji – p.Marian Walczak i p.Krzysztof Bykowski wspólnie z p.Ryszardem Nowakowskim, p.Mariuszem Trzaskowskim i p.Piotrem Janowiczem dokonają kontroli nieruchomości w Małachowie Wierzbiczany w zakresie podłączania nieruchomości do kanalizacji sanitarnej i drenarskiej.

Wyniki kontroli omówione zostaną w punkcie „5” porządku obrad.


Ad.3. Pan Krzysztof Szkudlarek – Burmistrz Gminy i Miasta dokonał wprowadzenia do tematu spotkania. Przypomniał, że mieszkańcy wystąpili o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów w obrębie ul.Kwiatowej i ul.Powidzkiej, ale problem polega na tym, że niektóre z tych terenów są bardzo wąskie, a działki muszą mieć dostęp do drogi publicznej. Gmina stara się tak uchwalać plany, by właściciele sąsiadujących gruntów nie byli od siebie zależni.
Pan Jerzy D. poinformował, że z uwagi na umowę z Agencją Nieruchomości Rolnych, może udzielić służebności gruntów na rzecz sąsiednich gruntów pani Magdaleny P. dopiero za ok. 4 - 5 lat.
Następnie wywiązała się długa dyskusja, z udziałem właścicieli gruntów, planistek, p.Jana Trzcińskiego i p.Sylwii Mietlickiej, nad sposobem rozwiązania problemu.

W podsumowaniu dyskusji ustalono, co następuje:
1/ p. Mieczysława S. i p.Janusz Sz. przeznaczą po 5m swoich gruntów na drogę, a p.Stefan R. przeznaczy 4m na poszerzenie ul.Bajecznej.

2/ p. Magdalena P. oświadczyła, że jest świadoma faktu, że przez 4-5 lat nie będzie mogła dokonywać podziału swoich gruntów.

3/ p.Magdalena P., p.Mieczysława S., .Jerzy D. i p.Janusz Sz. przeznaczą po 5m na drogę publiczną na dole planu miejscowego przy rowie, jako wyjazd na ul.Dębińską.

4/ drogi wewnętrzne pozostaną w omawianym planie bez zmian, plan pozostaje aktualny w wersji przedstawionej Radzie Miejskiej na sesji kwietniowej i zostanie przedstawiony do uchwalenia na najbliższej sesji.

Następnie p.Burmistrz poruszył sprawę planu zagospodarowania przestrzennego terenów przy ul.Północnej. Poinformował, że sugestie Radnych zostały w projekcie planu uwzględnione, drogi wewnętrzne połączono (dwa „sięgacze”), ale procedura uzgodnień musi być przeprowadzona od nowa.
Po zapoznaniu się ze szkicem planu, Komisja zaakceptowała wprowadzone zmiany.


Ad.4. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Zenon Mietlicki poinformował, że Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich planował w 2011r. modernizację skrzyżowania w Małachowie Złych Miejsc i w związku z tym proponował, by ponowić wniosek gminy w tej sprawie;

- w związku z pismem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Gnieźnie Komisja proponowała wsparcie finansowe na zakup sztandaru, w kwocie 500,-zł;

- p.Grzegorz Kaźmierczak:
1/ zgłosił wniosek o naprawę niedokończonego odcinka drogi powiatowej w Ostrowitym Prymasowskim, z uwagi na jego zły stan techniczny;
2/ poruszył sprawę kontroli nasadzeń drzew, po wycince;

- p.Henryk Mucha przypomniał o zgłoszonym przez siebie wniosku o składanie przez mieszkańców wniosków o wycinkę drzew w okresie ich wegetacji, np. do końca września każdego roku.
Pan Piotr Janowicz poinformował o obowiązującej procedurze w powyższym zakresie (wnioski o wycinkę drzew można składać przez cały rok).
W kontekście poruszonej sprawy stwierdzono, że drzewa wycinane są zbyt wysoko (pozostaje wysoki pień), a p.Eugeniusz Czaplicki dodał, że nieużytki winny być w gminie obsadzane drzewami;

- zapoznano się z pismem Burmistrza Bogatyni, zniszczonej powodzią, o wsparcie finansowe.
Komisja proponowała przekazać na ten cel kwotę 10 tys.zł;

- zapoznano się z pismem pięciu nabywców gruntów w Wiekowie, o zmianę uchwały Rady Miejskiej z 2005r. zakazującej biwakowania w pasie 100 m od linii brzegowej jezior na terenie gminy Witkowo. Zapoznano się również z wnioskiem ww. osób o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 180/14 w Wiekowie. Obecnie jest to teren bez prawa zabudowy.
Komisja negatywnie zaopiniowała powyższe wnioski;

- zapoznano się z pismami Starosty Gnieźnieńskiego o rozważenie możliwości udzielenia pomocy rodzinie p.Piotra Bowsunowskiego i rodzinie p.Wiktora Czugujowa w zakresie repatriacji.
Komisja negatywnie zaopiniowała powyższe pisma, ale proponowano by na przyszłość zabezpieczyć mieszkanie dla repatriantów;

- protokolantka przypomniała Radnym o obowiązku złożenia na 2 miesiące przed końcem kadencji oświadczeń majątkowych, wg stanu na dzień złożenia. W związku z tym, że termin złożenia przypada na niedzielę 12 września, oświadczenia należy złożyć, zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Administracji, w dzień roboczy, ale możliwie najbliżej tego terminu, np. 9 lub 10 września;

- p.Przewodniczący powitał zaproszonego na posiedzenie Komisji p.Wiktora K., po czym udzielił mu głosu.
Pan K. przypomniał, że w grudniu 2009r. złożył do Burmistrza Gminy i Miasta wniosek o przebudowę dwóch progów zwalniających na ul.Szkolnej i ul.Oświatowej w Witkowie. Jego zdaniem progi nie spełniają obowiązujących od 2004r. wymogów, m.in. są zbyt wysokie, uniemożliwiają płynną jazdę, nie są też oznakowane, a powinny być dostosowane do przepisów. Temat ten dotyczy jego osobiście i jego sąsiadów. Odczytał ww. wniosek i podkreślił, że wniosek dotyczy nie likwidacji, ale przebudowy, by można było przejechać z prędkością np. 20km/godz., a nie jak obecnie 5km/godz.

W długiej tematycznej dyskusji członkowie Komisji podkreślili, że progi zwalniające montowane są na wnioski mieszkańców. Kiedyś nie obowiązywały w tym zakresie przepisy określające jak progi winny wyglądać, ale nowe progi będą budowane zgodnie z przepisami. Wskazano również na niezasadność wydawania środków z budżetu gminy na dostosowanie istniejących progów do obecnie obowiązujących przepisów. Interesowano się, czy ww. wniosek pana K. z końca 2009r. popierają również inni mieszkańcy.

Pan K. poinformował, że może uzyskać opinię pozostałych mieszkańców i poruszył sprawę ewentualnych odszkodowań za uszkodzone samochody. Proponował zastanowić się nad innym rozwiązaniem problemu np.znak „STOP” od strony Powst.Wlkp. lub przebudowa progów wg jego propozycji, którą przekazał p.Zastępcy Burmistrza. Zgłosił wniosek o zlecenie przebudowy progu przy ul.Oświatowej i złagodzenia najazdu przy ul.Szkolnej.

Podsumowując spotkanie, p. Przewodniczący Komisji podziękował panu K. za przedstawienie sprawy i poinformował, że obecnie nie ma w budżecie gminy środków na ten cel. Komisja może wnioskować o wykonanie powyższych prac w przyszłym roku.

Ustalono, że p.Marian Walczak dokona rozeznania co do kosztu budowy garbu. Po zapoznaniu się z tymi kosztami, Komisja zdecyduje jakie podjąć dalsze działania w stosunku do dwóch wnioskowanych przez pana K. garbów.
 

Ad.5. Pan Marian Walczak poinformował o wynikach przeprowadzonej kontroli (notatka z kontroli – stanowi załącznik do niniejszego protokołu). Poinformował m.in, że właściciele kontrolowanych posesji, nie mają gdzie odprowadzać wód opadowych, w związku z czym odprowadzają je do urządzeń melioracyjnych. Celowe byłoby wystosowanie do tych osób pism, zobowiązujących ich do czyszczenia np. co 3 miesiące urządzeń odprowadzających wody opadowe.
Stwierdzono, że problem jest trudny do rozwiązania, należałoby zaplanować w budżecie gminy na 2011r. budowę w Małachowie Wierzbiczany kanalizacji burzowej.
 
Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,40.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz