Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 51/10 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 25.08.2010r.

PROTOKOŁ Nr 51/10

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 25 sierpnia 2010r. o godz. 9,30 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p. Marian Gadziński -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p. Stanisław Tomaszewski - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p. Piotr Janowicz - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który ustalono bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola Zakładu Gospodarki Komunalnej w zakresie gospodarki odpadami – głównie zawieranie umów przez właścicieli posesji prywatnych i Ogrody Działkowe.
4. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
5. Inne sprawy.
6. Kontrola w terenie w zakresie wykonanych remontów i inwestycji.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Pan Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie przedstawił działania ZGK w zakresie gospodarki odpadami.
Pisemna informacja na ten temat stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W tematycznym komentarzu p.Tomaszewski poinformował m.in., że teren gminy podzielony jest na 11 rejonów. ZGK ma zawartych 1400 umów na wywóz nieczystości, w ciągu ostatniego półrocza zawarto 73 nowe umowy.
W oparciu o przedstawioną przez p.Kierownika informację „Porównanie ilości odpadów z OW Skorzęcin trafiających na składowisko”, analizowano dane o wywozie nieczystości z terenu Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, w latach 2008, 2009 i 2010. Dyskutowano również na temat wywozu nieczystości z terenu Ogrodów Działkowych.
Ustalono, że na kolejne posiedzenie p.Piotr Janowicz przekaże Komisji informację, czy Ogród Działkowy przy Osiedlu Nr 5 oraz Ogród Działkowy w Małachowie Wierzbiczany mają zawarte umowy na wywóz nieczystości i jakie ilości nieczystości wywożą.
W związku z pytaniami członków Komisji, p.Kierownik poinformował o sposobie regulowania opłat za wywóz nieczystości (kwartalne faktury wystawiane w drugim miesiącu danego kwartału), o okresowym porządkowaniu (zbieraniu śmieci) terenów m.in. przy rowach, o wywozie nieczystości z pojemników przy świetlicach wiejskich. W dalszej tematycznej dyskusji p.Kierownik wskazał na celowość likwidacji ogólnodostępnych pojemników na szkło i plastyki, bo jak stwierdził, segregacja winna być u źródła. Do rozwiązania byłby wtedy problem pojemników dla mieszkańców.
Pan Piotr Janowicz poinformował, że firma SKÓRTEX-Gizałki zawarła umowy na wywóz nieczystości z 19 mieszkańcami naszej gminy. Jednak jeszcze ok. 100 mieszkańców nie ma zawartych żadnych umów, w większej części problem ten dotyczy terenów wiejskich. Okresowo przypomina się mieszkańcom za pomocą kurend, ogłoszeń itp. o obowiązkach wynikających z uchwalonego przez Radę Miejską regulaminu utrzymania i czystości i porządku na terenie gminy.

Podsumowując wyniki kontroli gospodarki odpadami członkowie Komisji podkreślili, że cykliczność wywozu nieczystości (co miesiąc) jest w gospodarce odpadami pozytywem. Komisja zgłosiła następujące wnioski:
1/ wniosek o wystosowanie przez Urząd Gminy i Miasta ponownych pism, przypominających mieszkańcom o obowiązku zawarcia umów z ZGK (lub z innym uprawnionym podmiotem) na wywóz nieczystości stałych. Komisja sugeruje, by przedmiotowe pisma wystosować bezpośrednio do tych osób, które do tej pory nie zawarły umów;

2/ Wniosek o rozpatrzenie możliwości wprowadzenia selektywnej zbiórki nieczystości przez właścicieli posesji („u źródła”).


Ad.5. Informację o sposobie realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta:
- odnośnie remontu świetlicy wiejskiej w Chłądowie, p.Gadziński poinformował, że zgłoszone przez Komisję uwagi przekazano do Referatu Infrastruktury w Urzędzie Gminy i Miasta, ale formalnie nie było jeszcze technicznych odbiorów remontowanych świetlic;
- odnośnie koszarowca w Ruchocinku – zgłoszone uwagi przekazano Zakładowi Gospodarki Komunalnej, będącemu administratorem budynków komunalnych;
- odnośnie Świetlicy Środowiskowej p.Gadziński wyjaśnił, że proponowane przez Komisję prace (m.in. wymiana wykładziny) z uwagi na brak wolnych środków, nie będą w tym roku wykonane;
- odnośnie zamontowania dodatkowych lamp oświetlenia ulicznego w Wiekowie i Dębinie – nie ma wolnych środków na ten cel. Wymieniono natomiast 3 słupy oświetleniowe w Gorzykowie, ale były to słupy z tzw. odzysku, używane.


Ad.5. W punkcie tym zapoznano się z wnioskiem Starosty Gnieźnieńskiego o rozważenie możliwości udzielenia pomocy rodzinie p.Piotra Bowsunowskiego i rodzinie p.Wiktora Czugujowa w ramach repatriacji.
Stwierdzono, że obecnie gmina nie ma możliwości udzielenia takiej pomocy, ale na przyszłość należy rozważyć zarezerwowanie mieszkania dla rodziny repatriantów.


Ad.6. O godz. 11,40 Komisja udała się w teren dla dokonania kontroli w zakresie wykonanych remontów i inwestycji.

Wyniki kontroli:

I. Świetlica wiejska w Jaworowie.
Stwierdzono, że prace budowlane i malarskie zostały zakończone. Do wykonanych prac Komisja nie wniosła zastrzeżeń.
Do wykonania pozostało:
- wykonanie opaski wokół budynku;
- wykonanie chodnika do budynku świetlicy;
- brak daszku nad drzwiami wejściowymi;
- uporządkowanie terenu.

Komisja apeluje do Rady Sołeckiej o włączenie się do prac porządkowych i zorganizowanie miejscowej młodzieży do włączenia się w porządkowanie terenu wokół budynku świetlicy oraz korzystania z odnowionego obiektu do celów kulturalnych, edukacyjnych i rozrywkowych, mając na uwadze dbałość o obiekt i jego uszanowanie.

II. Świetlica wiejska w Chłądowie.
Stwierdzono, że prace remontowe zakończono, ale zostały one wykonane niestarannie:
- przecieki na suficie w sali i korytarzu;
- zbiornik wyrównawczy przy piecu c.o. nie podłączony do kratki ściekowej;
- kolanko łączące piec z przewodem kominowym jak również zbiornik wyrównawczy zamontowano nie pomalowane.
Komisja apeluje do Rady Sołeckiej o włączenie się do prac porządkowych i zorganizowanie miejscowej młodzieży do włączenia się w porządkowanie terenu wokół budynku świetlicy oraz korzystania z odnowionego obiektu do celów kulturalnych, edukacyjnych i rozrywkowych, mając na uwadze dbałość o obiekt i jego uszanowanie.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,10.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowali:
H. Koźniewska
H.Mucha (pkt 6)
E.Dzieciuchowicz (pkt 6)

drukuj pobierz pdf    

wstecz