Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 53/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 26.08.2010r.

PROTOKOŁ Nr 53/10

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 26 sierpnia 2010r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który ustalono bez zmian w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja o realizacji prac remontowych w budynkach oświatowych.
4. Informacja o realizacji zaplanowanych inwestycji.
5. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację o realizacji prac remontowych w budynkach oświatowych przedstawiła wraz z tematycznym komentarzem p.Marzena Polak.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Realizację zaplanowanych na 2010r. inwestycji omówił szczegółowo p.Burmistrz Gminy i Miasta. Udzielił również odpowiedzi na pytania członków Komisji.

Interesowano się m.in. zakresem prac w ramach zadania – termomodernizacja Przedszkola i sprawą kupna przez gminę mieszkania (bądź mieszkań), w celu przekwaterowania lokatorów budynku Szkoły Podstawowej Nr 2 i Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie.
W krótkiej dyskusji ustalono, że członek Komisji p.Edwin Dzieciuchowicz przeprowadzi wstępną rozmowę z lokatorką mieszkania w budynku Szkoły Nr 2 i w zależności od wyniku rozmowy ewentualnie lokatorka zostanie zaproszona na jedno z najbliższych posiedzeń Komisji Finansów.
Pan Edwin Dzieciuchowicz poinformował o wynikach sierpniowej kontroli dokonanej przez Komisję Rewizyjną w zakresie remontu świetlicy wiejskiej w Jaworowie (m.in. konieczna opaska wokół budynku).
Pan Tomasz Deskowski poinformował, że w czasie wizji lokalnej Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie w dniu 24 sierpnia br., Komisja Szkolnictwa zwróciła uwagę, że w czasie opadów deszczu, woda spływa wraz z zanieczyszczeniami z głównej promenady w stronę plaży.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, po sezonie zostanie wykonana studnia chłonna.

Ponadto p.Deskowski zwrócił uwagę na konieczność sprawdzenia kanalizacji burzowej w związku z budową hali sportowej przy Szkołach Nr 2 i 3 oraz poruszył sprawę uporządkowania komunikacyjnego terenu przy Starym Rynku.

W kontekście realizacji inwestycji, p.Przewodniczący Komisji przekazał p.Burmistrzowi prośbę mieszkańców Ostrowitego Prymasowskiego o rozwiązanie problemu odprowadzania ścieków. Zdaniem mieszkańców bloków, obecnie płacą oni duże kwoty za wodę i ścieki.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, nie ma uzasadnienia budowa lokalnej oczyszczalni, rozwiązać ten problem należy poprzez wybudowanie kolektora tłocznego do Skorzęcina i dalej pompować ścieki do oczyszczalni do Witkowa.

Pan Burmistrz przedstawił propozycję ewentualnego skorzystania gminy z prawa pierwokupu domków letniskowych i domu wypoczynkowego na Orlej Górze, dla poprawy bazy noclegowej. Wiązałoby się to z wprowadzeniem zmian w budżecie gminy i miasta.
Podsumowując realizację inwestycji, p.Burmistrz stwierdził, że sytuacja jest dobra, prawie wszystkie inwestycje są wykonane lub są w trakcie realizacji. Realizowanych jest bardzo dużo inwestycji, za kwotę ponad 15 mln zł, w tym dużo inwestycji z pozyskanych środków.


Ad.5. Informację o sposobie realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach, przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

W związku z uwagą p.Przewodniczącego Komisji o podmytych mostkach w Ostrowitym Prymasowskim (za posesją p.Grochowiaka i przy zakończeniu asfaltu), p.Gadziński obiecał sprawdzić i w razie potrzeby zgłosić tę sprawę do Powiatu.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- zapoznano się z pismem Burmistrza Bogatyni, zniszczonej powodzią, o wsparcie finansowe.
Komisja proponowała udzielić pomocy w wysokości 10 tys.zł;
 
- zapoznano się z pismem pięciu nabywców gruntów w Wiekowie, o zmianę uchwały Rady Miejskiej z 2005r. zakazującej biwakowania w pasie 100 m od linii brzegowej jezior na terenie gminy Witkowo. Zapoznano się również z wnioskiem ww. osób o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 180/14 w Wiekowie.
Pan Burmistrz wyjaśnił, że wnioskodawcy zakupili grunt rolny bez prawa zabudowy, ponadto ww. uchwała uniemożliwia im ustawianie namiotów i przyczep;

- zapoznano się z pismami Starosty Gnieźnieńskiego o rozważenie możliwości udzielenia pomocy rodzinie p.Piotra Bowsunowskiego i rodzinie p.Wiktora Czugujowa w zakresie repatriacji.
Sugerowano, by w przyszłości zarezerwować mieszkanie dla repatriantów, a obecnie wnioski Starosty rozpatrzyć negatywnie, z uwagi na brak możliwości w tym zakresie;

- protokolantka przypomniała Radnym o obowiązku złożenia na 2 miesiące przed końcem kadencji oświadczeń majątkowych, wg stanu na dzień złożenia. W związku z tym, że termin złożenia przypada na niedzielę 12 września, oświadczenia należy złożyć, zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Administracji, w dzień roboczy, ale możliwie najbliżej tego terminu, np. 9 lub 10 września.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,30.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz