Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 51/10 z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 24.07.2010r.

PROTOKOŁ Nr 51/10

z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 24 sierpnia 2010r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika – Przewodniczącego Komisji


Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Marian Gadziński -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Stanisław Antoszczyszyn - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zapoznanie się z funkcjonowaniem Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Wizja lokalna Ośrodka.
4. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
5. Zapoznanie się z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za okres 6 miesięcy 2010r.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Pan Przewodniczący przypomniał wyniki oględzin Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i wyniki analizy funkcjonowania tego Ośrodka, dokonanych przez Komisję Szkolnictwa w trakcie trwania sezonu letniego 2008 i 2009r.

Po czym o godz. 10,20 Komisja udała się do Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie w celu zapoznania się z funkcjonowaniem Ośrodka i dokonania wizji lokalnej tego terenu.

Pan Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji przedstawił informację o funkcjonowaniu Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie w sezonie letnim 2010r., w następujących zakresach:

Utrzymanie czystości Ośrodka.
Firma dokonująca wywozu nieczystości z terenu Ośrodka wykonuje swoje obowiązki poprawnie i solidnie, jest sprawna organizacyjnie, dysponuje nowym sprzętem, praktykuje m.in. dezynfekcję koszy na śmieci i wystawiła kosze na selektywną zbiórkę (na szkło i plastyki).

Bezpieczeństwo na plaży.
Jeśli chodzi o utrzymanie bezpieczeństwa i czystości na plaży, przypadków pozostawiania szkła na plaży i przypadków udzielenia pomocy medycznej było mniej niż w ubiegłym roku. Opieka medyczna i wodna funkcjonuje dobrze (ratownicy medyczni i wodni).

Hałas.
Lokale gastronomiczne respektują ciszę nocną po godz. 24,00, jest postęp w tym zakresie. Poziom decybeli badany był w 2007r. Stwierdzono wtedy przekroczenia, ale nie zastosowano sankcji wychodząc m.in. z założenia, że duży hałas wiąże się również z dużą liczbą osób przebywających na terenie Ośrodka (odgłos rozmów). W przyszłym roku placówki handlowe i gastronomiczne zostaną poinformowane o zmianach w obowiązującym regulaminie Ośrodka Wypoczynkowego.
Pan Przewodniczący zwrócił uwagę na duży hałas powodowany basami używanymi na dyskotekach. Jak stwierdził, hałas niesie się przez wodę (jezioro) w stronę Wiekowa.

Ochrona i monitoring.
W trakcie sezonu nastąpiła awaria głównego, bardzo drogiego urządzenia rejestrującego obraz, po kilku dniach Ośrodek otrzymał sprzęt zastępczy. Monitoring nie był modernizowany pod kątem poprawy widoczności obrazu. Odczytu z monitoringu dokonują pracownicy OKSiR-u. Dobrze układa się współpraca z firmą ochroniarską, która wykonuje swoje obowiązki rzetelnie. W br. zdarzeń agresywnych było mniej niż w ubiegłym roku, ale były bardziej brutalne. Bezpieczeństwo w porze nocnej zabezpiecza 6 ochroniarzy. Brakuje działań typowo prewencyjnych (nie jest respektowany zakaz spożywania alkoholu w miejscach publicznych, ale ochrona nie ma uprawnień do działań w tym zakresie).
W nawiązaniu do powyższych wyjaśnień Dyrektora OKSiR-u, stwierdzono, że przerwy w rejestrowaniu obrazu są niedopuszczalne, celowe byłoby sprawdzenie zapisów na ten temat w umowie z dostawcą sprzętu.
Komisja zgłosiła następujące wnioski:
 1/ wniosek o zamontowanie (zakupienie) drugiego urządzenia rejestrującego (zapasowego) lub zagwarantowanie zastępczego w przypadku awarii;
 2/ wniosek o rozważenie utworzenia na sezon letni straży (na prawach straży miejskiej) dla potrzeb Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie;
 3/ podtrzymano wniosek zgłoszony przez Komisję w ubiegłym roku, dotyczący modernizacji monitoringu dla poprawy jakości odczytu z godzin wieczornych i nocnych.
 
Parkingi.
Jak poinformował pan Dyrektor, w okresie sezonu tylko raz wystąpiła konieczność skorzystania z zapasowego parkingu i również raz podano na tablicy w rejonie wsi Skorzęcin informację o zapełnieniu Ośrodka. W lipcu były jednak weekendy z dużą liczbą wjeżdżających na teren Ośrodka i groziło wprowadzenie zakazu wjazdu kolejnych samochodów. Bez pomocy strażaków z OSP Skorzęcin, OKSiR nie byłby w stanie zapewnić bezpieczeństwa w zakresie parkowania. Należałoby urządzić parking buforowy (szlak pieszy z parkingu buforowego do OW), ponieważ Nadleśnictwo ogrodziło teren wykorzystywany na nielegalne miejsca postojowe, z uwagi na zakaz wjazdu do lasu. W kontekście dużej liczby samochodów wjeżdżających na teren Ośrodka, pan Dyrektor poruszył również problem ekologii i bezpieczeństwa.
Komisja zgłosiła następujący wniosek: ponieważ zapasowy parking jest zbyt mały, celowe byłoby wydzierżawienie gruntu z przeznaczeniem na parking buforowy (przed lasem) i zapewnienie na tym terenie bezpieczeństwa (np. monitoring, zatrudnienie parkingowego itp.). W perspektywie należałoby też pomyśleć o zorganizowaniu dojazdu zastępczego z ww. parkingu na teren OW.

Imprezy sportowe i kulturalne w OW.
Jak poinformował pan Dyrektor, odbyło się 6 imprez muzycznych, 2 turnieje strzeleckie, turniej tenisa ziemnego, turniej koszykówki, konkursy dla dzieci na figury piaskowe, turniej piłki plażowej, międzygminne spotkania wokalne. W 2010r. zorganizowano więcej imprez niż w 2009r. W najbliższym czasie odbędzie się jeszcze turniej rugby plażowej.

Komisja interesowała się również realizacją tematów, poruszonych w wyniku wizji lokalnej dokonanej w OW w ubiegłym roku. Pan Dyrektor poinformował, że nie rozwiązano kwestii miejsca do lądowania śmigłowca, a także nie wytyczono dróg ewakuacyjnych.

Od godz. 12,10 Komisja dokonała wizji lokalnej terenu Ośrodka Wypoczynkowego.

Wyniki wizji lokalnej:
Stwierdzono, że na boisku do koszykówki wybita została siatka ochronna, ponieważ boisko wykorzystywane jest uniwersalnie do mini piłki nożnej przez dzieci i młodzież.
Wskazane byłoby założenie od tej strony siatki ochronnej na trzech przęsłach (słupach).

Na boisku do piłki nożnej stwierdzono nie zamocowane ogrodzenie ochronne. Wejście na boisko jest zamknięte, a otwarte wejście techniczne, co jest niebezpieczne dla zawodników.

Komisja zgłosiła wniosek, by szerzej (np. wspólnie z Komisją Finansów i Komisją Rolnictwa) omówić problem hałasu w centrum Ośrodka tj. kwestię uregulowania sprawy imprez muzycznych przy obiektach gastronomicznych „Paloma”, „Falochron”, Źródełko” oraz fontanny i sceny muzycznej.

Wizję lokalną zakończono – o godz. 12,50, po czym Komisja udała się do siedziby Urzędu Gminy i Miasta, w celu kontynuowania obrad.


Ad.4. Informację o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach, przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

Odnosząc się do sprawy wydawania żywności dla najuboższych mieszkańców miasta i gminy (przez Bank Żywności), sugerowano by żywność wydawać częściej, ale w mniejszych ilościach, ewentualnie wprowadzić odpowiednie „książeczki” i wynająć na ten cel magazyn.

W związku z poruszoną przez p.Przewodniczącego Komisji sprawą żywienia uczniów w stołówkach szkolnych, p.Gadziński zobowiązał się do przedstawienia na kolejnym posiedzeniu Komisji informacji o liczbie chętnych, liczbie żywionych oraz możliwości przerobowych poszczególnych stołówek.


Ad.5. Informację o realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za okres 6 miesięcy 2010r. przedstawił p.Stanisław Antoszczyszyn.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
W tematycznym komentarzu p.Antoszczyszyn poinformował m.in. że z ogólnej kwoty 290tys.zł przeznaczonej na realizację Programu, do końca półrocza wykorzystano tylko 130tys.zł ponieważ ważniejsze imprezy i wydatki mają miejsce w II półroczu (np. półkolonie i kolonie profilaktyczne). Dofinansowywane z omawianego Programu półkolonie zostały zorganizowane przez 3 podmioty, łącznie dla 130 dzieci z gminy i miasta Witkowo, natomiast kolonie profilaktyczne jak co roku zorganizowała gmina, 2 turnusy dla ogółem 90 dzieci. Jeśli chodzi o realizację Programu dotyczącego zwalczania narkomanii, na planowaną kwotę 10tys.zł, na koniec półrocza wykorzystano kwotę 1.400,-zł.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- zapoznano się z pismem Burmistrza Bogatyni, zniszczonej powodzią, o wsparcie finansowe.
Komisja proponowała rozważyć tę prośbę przy dokonywaniu najbliższych zmian w budżecie gminy i miasta;

- p.Marian Gadziński przedstawił pismo pięciu nabywców gruntów w Wiekowie, o zmianę uchwały Rady Miejskiej z 2005r. zakazującej biwakowania w pasie 100 m od linii brzegowej jezior na terenie gminy Witkowo. Zapoznano się również z wnioskiem ww. osób o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 180/14 w Wiekowie. Obecnie jest to teren bez prawa zabudowy.
Sugerowano, by Komisja Rolnictwa dokonała wizji lokalnej powyższego terenu;

- zapoznano się z pismem Starosty Gnieźnieńskiego o rozważenie możliwości udzielenia pomocy rodzinie p.Piotra Bowsunowskiego i rodzinie p.Wiktora Czugujowa w zakresie repatriacji;

- protokolantka przypomniała Radnym o obowiązku złożenia na 2 miesiące przed końcem kadencji oświadczeń majątkowych, wg stanu na dzień złożenia. W związku z tym, że termin złożenia przypada na niedzielę 12 września, oświadczenia należy złożyć, zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Administracji, w dzień roboczy, ale możliwie najbliżej tego terminu, np. 9 lub 10 września.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,40.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz