Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 51/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 17.05.2010r.

PROTOKOŁ Nr 51/10

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 17 maja 2010r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Urszula Potaś  -  Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie
- p.Marian Łukowski  -  Dyrektor Gimnazjum w Witkowie
- p.Stanisław Budynek  -  Sołtys Sołectwa Piaski
- p.Hanna Rakowska  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja o przygotowanych i odbytych przetargach.
4. Informacja o zaplanowanych pracach remontowych w obiektach oświatowych.
5. Ocena sytuacji finansowej Gimnazjum w Witkowie i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację o przygotowanych i odbytych przetargach przedstawiła z tematycznym komentarzem p.Hanna Rakowska.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W kontekście przetargu na wywóz nieczystości z terenu Ośrodka Wypoczynkowego, p.Edwin Dzieciuchowicz poruszył kwestię nadzoru nad właściwym wykonywaniem tych usług.

Jak poinformowała p.Rakowska, powyższe prace będzie nadzorował Dyrektor OKSiR-u.


Ad.4. i Ad.5. Informację o planowanych remontach oraz informację o wykonaniu planu finansowego Gimnazjum w Witkowie, wg stanu na dzień 30 kwietnia br. przedstawił p.Marian Łukowski – Dyrektor Gimnazjum.
Przedmiotowe informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

W tematycznej dyskusji p.Tomasz Deskowski poruszył sprawę koniecznego odnowienia w budynku Szkoły drzwi prowadzących do mieszkań.

Pan Piotr Jóźwik wskazał na potrzebę wymiany przestarzałych urządzeń, szczególnie rowerów elektrycznych, na salach ćwiczeń.

Ustosunkowując się powyższych spraw, pan Dyrektor poinformował, że czynsz za mieszkania znajdujące się w budynku Gimnazjum wpływają do budżetu gminy. Odnośnie sal ćwiczeń stwierdził, że nie spotkał się z krytyką stanu ww. urządzeń. Z własnych środków szkoła pokrywa bieżące potrzeby omawianych sal i nie ma środków na wymianę urządzeń sportowych, ale będzie wnioskował do Burmistrza w tej sprawie.

Następnie Komisja zapoznała się z informacjami dotyczącymi planowanych remontów w Szkole Podstawowej Nr 2, Szkole Podstawowej Nr 3 i Przedszkolu Miejskim.
Przedmiotowe informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Protokolantka przekazała ustną informację Dyrektora Szkoły Podstawowej w Gorzykowie o planowanej wymianie drzwi wejściowych, których koszt szacowany jest na kwotę 4 – 4,5tys.zł.

Następnie p.Urszula Potaś – Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie przedstawiła informację o sytuacji finansowej Zespołu i informację o planowanych remontach.
Przedmiotowe informacje stanowią załącznik do niniejszego protokołu.

W związku z informacją pani Dyrektor o umniejszeniu planu finansowego i związanym z tym brakiem możliwości wykonania wszystkich zaplanowanych zadań i remontów, członkowie Komisji podkreślili, że naprawa dachu jest zadaniem najważniejszym.

Pan Tomasz Deskowski poinformował o przeprowadzonych niedawno przez Komisję Szkolnictwa oględzinach sali gimnastycznej i stwierdzonych nieprawidłowościach (pęknięcia, korodowanie rynien).

Pani Dyrektor wyjaśniła m.in., że pękanie ścian to prawdopodobnie wada technologiczna, a rynny zostały źle zamontowane. Wykonawca wcześniej poprawiał dach i naprawiał przecieki, ale obecnie czas gwarancji już minął.

Pan Edwin Dzieciuchowicz proponował, by oględzin ww. nieprawidłowości dokonał p.Jan Trzciński – Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego Urzędu Gminy i Miasta.

Stwierdzono, że powyższe usterki to kolejny przykład braku dostatecznego nadzoru w trakcie realizacji inwestycji.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Stanisław Budynek – Sołtys Sołectwa Piaski przedstawił pisemną prośbę Rady Sołeckiej Piaski o sfinansowanie dla Sołectwa dwóch tablic, upamiętniających męczeńską śmierć ks.Popiełuszki i tragiczną śmierć ofiar katastrofy samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem w dniu 10 kwietnia br. Koszt obydwu tablic to kwota ok. 700,-zł brutto.
Kserokopia przedmiotowego pisma stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W wyniku dyskusji Komisja zaproponowała sfinansowanie z budżetu gminy jednej tablicy;

- p.Burmistrz poinformował, że uroczysta sesja Rady Miejskiej planowana na dzień 28 maja br. odbędzie się w sali OSP *. Na sesji zostaną również przedstawione do uchwalenia uchwały nie związane z tematyką sesji (uchwały „robocze”);

- w związku z przekazaną przez p.Przewodniczącego informacją dotyczącą umniejszenia planu finansowego dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie, p.Burmistrz wyjaśnił, że budżety szkół zostały urealnione, przesunięto środki między poszczególnymi placówkami, o czym dyrektorzy byli wcześniej poinformowani.
W kontekście powyższej sprawy dyskutowano na temat zaplanowanych w powyższej szkole remontów;

- p.Przewodniczący Komisji poruszył sprawę braku należytego nadzoru nad realizowanymi przez gminę inwestycjami. Członkowie Komisji dodali, że p.Jan Trzciński nie jest w stanie nadzorować wszystkich zadań.
Pan Burmistrz wyjaśnił, że gminy zlecają te obowiązki inspektorom nadzoru, z odpowiednimi uprawnieniami. Niemniej p.Trzciński również monitoruje realizowane inwestycje;

- w związku z poruszoną przez p.Edwina Dzieciuchowicza sprawą nadzorowania jakości wykonania usług wywozu nieczystości z terenu OW w Skorzęcinie, p.Burmistrz wyjaśnił, że osobami nadzorującymi jest Dyrektor OKSiR-u oraz pracownik Urzędu Gminy i Miasta p.Krystyna Witczak.. Pan Burmistrz odczytał również fragment umowy z wykonawcą ww. usług, dotyczący m.in. kar umownych za niezgodne z umową wykonanie omawianych usług;

- członkowie Komisji interesowali się postępem prac w ramach rewitalizacji Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, poruszyli sprawę przeniesienia lokatorki z mieszkania w budynku Szkoły Nr 3 i sprawę braku świetlicy szkolnej w Szkole Nr 3.
Informacji i wyjaśnień udzielił p.Burmistrz. Poinformował również o termomodernizacji budynków Szkół Podstawowych w Witkowie i Przedszkola Miejskiego;

- w nawiązaniu do omówionych w punktach 4 i 5 planach remontowych, p.Edwin Dzieciuchowicz przekazał p.Burmistrzowi następującą uwagę: planowane przez panią Dyrektor Przedszkola malowanie ogrodzenia budynku przy ul.Jasnej uważa za niecelowe, ponieważ ogrodzenie jest bardzo zniszczone. Sugerował, by dokonać jego wymiany np. w 2011r.;

- w związku z tym, że na uroczystej sesji Rady Miejskiej w dniu 28 maja br. zaplanowano podjęcie uchwały o inwestycji wieloletniej (kanalizacja sanitarna), p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła przedmiotowy projekt.

(* po posiedzeniu Komisji zapadła decyzja, by uroczystą sesję odbyć w Klubie Garnizonowym)

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,00.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz