Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 50/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 28.04.2010r.

PROTOKOŁ Nr 50/10

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 28 kwietnia 2010r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Kiełpińska  -  Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Bogumił Haremza  -  Dyrektor Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Gnieźnie
- p.Mirosław Grześkowiak  -  Z-ca Dyrektora Powiatowego Zarządu Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości w Gnieźnie
- p.Elżbieta Jagielska  -  Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie
- p.Stanisław Rajkowski  -  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie
- p.Agnieszka Pacanowska  -  projektantka miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów w Witkowie
- p.Ewa Gulczyńska  -  projektantka ww. planów
- państwo T. z Witkowa  -  właściciele sklepu usytuowanego na targowisku
oraz pracownicy Urzędu Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja o kosztach zimowego utrzymania dróg.
4. Informacja o sytuacji finansowej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie i nt. bezrobocia na terenie gminy.
5. Zapoznanie się z sytuacją finansową Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie.
6. Zaopiniowanie tematów, mających być przedmiotem obrad sesji kwietniowej.
7. Sprawa ewentualnego wykupu lokalu użytkowego usytuowanego na targowisku miejskim.
8. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zapoznano się z informacją o zimowym utrzymaniu dróg na terenie gminy. Całkowity koszt tego utrzymania, wyniósł 313tys.zł brutto.
Szczegółowa informacja na powyższy temat, stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Informację o sytuacji finansowej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie i na temat bezrobocia w gminie, przedstawiła p.Elżbieta Jagielska – Kierownik Ośrodka. W tematycznym komentarzu p.Jagielska poinformowała m.in. o znacznej podwyżce stawki za pobyt podopiecznych w Domach Pomocy Społecznej, w związku z czym nie wystarczy zaplanowanych na ten cel środków i wystąpiła do Burmistrza o zwiększenie środków. Zwróciła się do Burmistrza również o dodatkowe środki na remont instalacji elektrycznej w siedzibie Ośrodka i do Wojewody o zwiększenie środków na zasiłki okresowe. Pani Kierownik poinformowała, że środków na dożywianie uczniów wystarczy. Odnośnie bezrobocia, pani Kierownik poinformowała, że status osoby bezrobotnej ma 534 mieszkańców Gminy (zarejestrowani w Urzędzie Pracy), z tego 160 osób z prawem do zasiłku.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Informację o sytuacji finansowej Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie przedstawił p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka. Poinformował m.in. o wykorzystaniu przyznanych dotacji (m.in. na uregulowanie należności za energię, na Stadion, na działalność kulturalną i sportową), o trwających pracach przy rewitalizacji Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i o przygotowaniach do sezonu. Poruszył sprawę energii w OW w Skorzęcinie i strat na przesyłach, sprawę ruchu kołowego wewnątrz Ośrodka, problem liści, które nie ma gdzie wywieźć, a także sprawę koniecznej zmiany sposobu dostarczania towarów do punktów handlowych i gastronomicznych usytuowanych przy promenadzie (od tyłu obiektów), by nie niszczyć i zanieczyszczać nowej nawierzchni.
W tematycznej dyskusji poruszono sprawę tzw. garbów i stwierdzono m.in., że w regulaminie korzystania z Ośrodka Wypoczynkowego winien być zapis o dostarczaniu towarów do sklepów i punktów gastronomicznych. Poruszono również sprawę monitoringu Ośrodka. W kontekście spraw związanych z ochroną na terenie Ośrodka, p.Tomasz Deskowski przypomniał o swojej sugestii powołania straży gminnej.
Ustalono wystąpić do p.Burmistrza z wnioskiem, by przy konstruowaniu projektu budżetu gminy i miasta na 2011r. ponownie rozważyć kwestię powołania straży gminnej.
W nawiązaniu do ww. sprawy ochrony na terenie OW, p.Dyrektor sugerował, by na ten cel przeznaczyć w br. więcej środków niż w 2009r. i ustalić w niedziele patrole od godz. 10,00 , bo jego zdaniem od godz.12,00 to zbyt późno.


Ad.6. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na 30 kwietnia br.:

a/ projekt uchwały dotyczący bezprzetargowej sprzedaży gruntu w Witkowie pod trafostacje, zaopiniowano pozytywnie;

b/ p.Sylwia Mietlicka poinformowała o proponowanej przez Burmistrza propozycji podjęcia przez Radę uchwały dotyczącej realizacji zadania pn. „Skorzęcin – turystyczna atrakcja Wielkopolski”. Projekt dotyczy promowania Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, byłby realizowany w latach 2010 – 2011, a jego wartość to 150tys.zł, w tym 85% środków unijnych.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

c/ p.Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta, Przewodnicząca Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, omówiła zmiany w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010r.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

d/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2010r. Poinformowała m.in. o dotacjach, dofinansowaniu zakupu samochodu na potrzeby OSP, o zmniejszeniu się deficytu budżetowego, przeznaczeniu kwoty 10tys.zł na realizację zadań publicznych przez Stowarzyszenia.
Komisja interesowała się zmianami w planach finansowych szkół, w związku z czym pani Skarbnik udzieliła wyczerpujących informacji w tym zakresie;

e/ pani Skarbnik omówiła projekty uchwał dotyczących: inwestycji wieloletniej (kanalizacja sanitarna), zaciągnięcia pożyczki na tę inwestycję, zaciągnięcia długoterminowego bankowego kredytu na budowę hali widowiskowo-sportowej w Witkowie, udzielenia pomocy finansowej Województwu Wielkopolskiemu na przebudowę skrzyżowania ul.Gnieźnieńskiej z ul.Armii Poznań i ul.Dworcową w Witkowie.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty powyższych uchwał;

f/ Komisja pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu gminy i miasta za 2009r.;

g/ p.Przewodniczący Komisji powitał przybyłych na posiedzenie: Dyrektora Wydziału Architektury i Budownictwa, Zastępcę Dyrektora Powiatowego Zarządu Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości oraz Kierownika Referatu Rozwoju Lokalnego Urzędu Gminy i Miasta i planistki, po czym oddał głos p.Janowi Trzcińskiemu.
Pan Trzciński poinformował, że panie planistki (projektantki) przygotowały na zlecenie gminy 4 plany zagospodarowania przestrzennego terenów w Witkowie, na ogólną powierzchnię ok. 40 ha. Plany te zostały omówione na posiedzeniu Komisji Rolnictwa i na posiedzeniu Komisji Szkolnictwa. W odniesieniu do planu obejmującego teren w obrębie ul.Dworcowej, Komisja Rolnictwa zgłosiła uwagi dotyczące przebiegu przez kilka działek sieci drenarskiej (ok. 150m), co zdaniem członków Komisji utrudni zabudowę.
Na prośbę Radnych, pani planistka odczytała zapis, dotyczący powyższej kwestii.

Po czym wywiązała się tematyczna dyskusja. 

Pan Ireneusz Kwapich stwierdził, że taki zapis Radnych nie satysfakcjonuje, lepszym rozwiązaniem byłoby, aby Powiat przełożył istniejącą sieć. Nie byłoby wtedy problemu ze sprzedażą działek przez które ta sieć przebiega i również gmina nie miałaby problemu. Teren jest bowiem podmokły, w przypadku zerwania sieci, zostaną zalane sąsiadujące grunty i rolnicy będą mieli pretensje do gminy.

Jak wyjaśniły planistki, rada może nie uchwalić planu i wtedy można wszcząć procedurę planistyczną odnośnie kwestionowanej części planu. Dodały, że ww. sieć winna być wcześniej zinwentaryzowana i przypomniały, że nabywcy będą kupować grunt od Starostwa, więc nie powinni mieć pretensji do gminy.

Pan Trzciński stwierdził, że gmina zatwierdzająca podziały gruntów, może nie wyrazić zgody na podzielenie terenu, przez który biegnie omawiana sieć, pozostałaby duża działka o pow. ok. 6000m2 (np. na zieleń). Gdyby przyjąć takie rozwiązanie, plan mógłby być uchwalony na kwietniowej sesji, w przedstawionej wersji.

Pan Haremza poinformował o dużym zainteresowaniu dzierżawą tego terenu i stwierdził, że może się okazać, że sieć nie będzie przeszkadzać w zabudowie.

Pan Grześkowiak poinformował, że Starostwo oczekuje już 2 lata na uchwalenie planu, a dopiero teraz, pod koniec procedury, zgłaszane są uwagi. Starostwo mogłoby przełożyć sieć po uchwaleniu planu. Można przyjąć, że Starostwo nie sprzeda omawianego terenu przed przebudową sieci, a gmina nie zatwierdzi podziału (czasowe wyłączenie ze sprzedaży).

Podsumowując dyskusję na temat planu w obrębie ul.Dworcowej, p.Przewodniczący Komisji podziękował przedstawicielom Starostwa i Geodezji za udział w posiedzeniu i poinformował, że decyzję w tej sprawie podejmie Rada.

Następnie dyskutowano na temat planu zagospodarowania przestrzennego terenu w obrębie ul.Północnej, do którego Komisja Rolnictwa również zgłosiła zastrzeżenia (kwestia dojazdu do 2 działek).

Udzielając odpowiedzi na pytania członków Komisji, jedna z pań planistek wyjaśniła, że Starostwo nie wyraziło zgody na dojazd od ul.Nowej i kolei. Właściciel gruntu może jednak wyznaczyć służebność przejazdu. Jeśli chodzi o wody opadowe, każdy użytkownik działki musi je zagospodarować we własnym zakresie. Wyraziła stanowisko, że wewnętrzne drogi prywatne nie są dobrym pomysłem, (przyjęła sugestie gminy w tym zakresie), ale drogi są szerokie, 10m.

Następnie wywiązała się dyskusja nt. dojazdu do działek i do kanalizacji burzowej w razie awarii. Stwierdzono, że dojazd do działek jest utrudniony. W podsumowaniu dyskusji projekt planu dotyczącego obrębu ulicy Północnej zaopiniowano negatywnie.

Omawiając projekt kolejnego planu zagospodarowania przestrzennego – w obrębie ul.Kwiatowej i ul.Powidzkiej, interesowano się terenami zielonymi na tym terenie i stwierdzono, że wskazany byłby plac zabaw.

Jak wyjaśniła planistka, gdyby uwagi były zgłoszone wcześniej, mogłyby być rozpatrzone. Jeśli Rada planu nie uchwali, procedura będzie musiała być wznowiona.

Pan Przewodniczący podziękował planistkom za udział w posiedzeniu, po czym kontynuowano obrady. Wspólnie z p.Burmistrzem dyskutowano na temat planu w obrębie ul.Nowej i ul.Dworcowej oraz planu w obrębie ul.Kwiatowej i ul.Powidzkiej. Pan Burmistrz poinformował o planowanych terenach zielonych i wyjaśnił kwestię dróg (wewnętrzne i publiczne).
Projekt planu w obrębie ul.Nowej i ul.Dworcowej zaopiniowano pozytywnie, natomiast projekt planu w obrębie ul.Kwiatowej i ul.Powidzkiej proponowano odłożyć do uchwalenia na sesji czerwcowej (do czasu wyjaśnienia kwestii służebności dróg).
Ponieważ p.Burmistrz nie mógł uczestniczyć w pierwszej części niniejszego podpunktu, członkowie Komisji zrelacjonowali przebieg rozmowy z przedstawicielami Starostwa, Geodezji i planistkami;

h/ projekt uchwały dotyczący dopłat do ceny wody odbiorcom z Królewca, zaopiniowano pozytywnie;

i/ projekt uchwały dotyczący nadania Honorowego Obywatelstwa Gminy i Miasta zaopiniowano pozytywnie. Powołana przez Radę Kapituła nominowała do tego tytułu p.Krzysztofa Szkudlarka – Burmistrza Gminy i Miasta oraz p.Janinę Fałdzińską – byłą Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie, spośród 9 kandydatów;

j/ zapoznano się z Apelem Burmistrza Wolsztyna o rozważenie wprowadzenia na terenie Gminy Witkowo zakazu sprzedaży tzw. dopalaczy.


Ad.7. Pan Przewodniczący Komisji powitał zaproszonych na posiedzenie właścicieli sklepu usytuowanego na targowisku miejskim przy ul.Jana Pawła II, po czym oddał głos p.Anicie Frańczak.

Pani Frańczak poinformowała, że państwo T. chcieliby sprzedać ww. nakłady, a gmina chciałaby je kupić. Umowa na dzierżawę gruntu pod ww. budynkiem kończy się z upływem bieżącego roku.

Jak wyjaśnili państwo T., grunt pod budynkiem ma pow. 25m2. Ponieważ nie prowadzą już żadnej działalności w omawianym budynku, chcieliby go sprzedać, za kwotę 15 tys.zł.

Pani Frańczak wyjaśniła, że zwrot nakładów może nastąpić po określeniu ich wartości przez rzeczoznawcę.

Komisja pozytywnie odniosła się do powyższej sprawy zwrotu nakładów i sugerowała, by jak najszybciej zlecić rzeczoznawcy określenie wartości i sfinalizowanie sprawy.


Ad.8. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Anita Frańczak:
1/ poinformowała o wygaśnięciu umowy na dzierżawę gruntu pod kioskiem przy Parku Kościuszki w Witkowie i o p.Elżbiecie K. zainteresowanej kupnem tego kiosku od „Ruchu”, jeśli gmina wyrazi zgodę na wydzierżawienie jej gruntu pod tym obiektem. Zainteresowana chciałaby prowadzić tam sprzedaż rękodzieł.
Komisja negatywnie odniosła się do ww. sprawy, sugerując usunięcie nieestetycznego kiosku;
2/ poinformowała, że zgłosiła się osoba zainteresowana kupnem części działki, stanowiącej sad o pow. ok. 3.800 m2, przy budynku poszkolnym w Gorzykowie. Przedmiotowy teren może być podzielony na 3 działki budowlane, decyzją o warunkach zabudowy, a uchwała o opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego tego terenu zostałaby uchylona.
Komisja pozytywnie odniosła się do sprzedaży ww. terenu;

- zapoznano się z pismem Spółki BEST o wyrażenie zgody na rozbudowę obiektów w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Spółka otrzymała wcześniej zgodę na rozbudowę w ramach istniejącej zabudowy i wykonanie tarasów od strony kortów, a obecnie chciałaby wyjść z rozbudową 3m poza teren zabudowy i wykonanie dalszych tarasów.
Komisja negatywnie odniosła się do ww. wniosku;

- p.Przewodniczący Komisji zgłosił wniosek o rozważenie kupna (bądź bezpłatnego przejęcia) od Gospodarstwa Rolnego Skarbu Państwa Maliniec w Koninie, gruntu pod boisko w Sokołowie. Wniosek został zaakceptowany przez pozostałych członków Komisji.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,15.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz