Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 49/10 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 21.05.2010r.

PROTOKOŁ Nr 49/10

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 21 maja 2010r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Hanna Rakowska  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zapoznanie się z pismem „REBUD” z Mogilna.
4. Zapoznanie się z treścią uchwały o dotacji dla niepublicznych przedszkoli.
5. Inne sprawy.
6. Kontrola obiektów sportowych na terenie gminy (w tym na terenie OW w Skorzęcinie) w zakresie ich wykorzystania i stanu technicznego.
7. Kontrola kompleksu obiektów komunalnych w Ruchocinku w zakresie ich stanu technicznego i zabezpieczenia niewykorzystanych obiektów.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Po zapoznaniu się z pismem Przedsiębiorstwa Budowlanego „REBUD” w Mogilnie Nr 441/2010 z dnia 20 kwietnia br. dotyczącym cyt. „wyjaśnienia okoliczności towarzyszących postępowaniu przetargowemu” (przetarg na budowę hali sportowej w Witkowie), poproszono p.Hannę Rakowską o wyjaśnienia.
Pani Rakowska wyjaśniła m.in., że zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, przedmiotowe pismo stanowi jedynie informację dla zamawiającego, a więc gminy, o uwagach oferenta, Przedsiębiorstwo nie mogło złożyć odwołania na wybór oferty (najtańsza oferta – firmy ANBUD). Pierwsze pismo zawierające uwagi i zarzuty dotyczące omawianego przetargu, Przedsiębiorstwo złożyło 30 marca br. Po wyjaśnieniu przez p.Rakowską niezasadności opisanych w piśmie zarzutów, Komisja zapoznała się z odpowiedziami na pierwsze i drugie pismo Przedsiębiorstwa.
Pani Rakowska wyjaśniła ponadto, że nie udzielono odpowiedzi na omawiane pismo z dnia 20 kwietnia, ponieważ uznano to za niecelowe.
Zastrzeżeń nie zgłoszono.
Przedmiotowe pismo z dnia 20 kwietnia (adresowane do Burmistrza, a do wiadomości Komisji Rewizyjnej) stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Pan Przewodniczący odczytał ważniejsze fragmenty uchwały Rady Miejskiej Nr XVIII/159/08 z dnia 21 listopada 2008r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Witkowo dla niepublicznych przedszkoli.

Po czym p.Marzena Polak wyjaśniła sposób realizacji omawianej uchwały, w tym sposób rozliczania kwot dotacji przez jedyne niepubliczne Przedszkole funkcjonujące na terenie Gminy, tj. tzw. Ochronkę, prowadzoną przez Siostry Zakonne.

Następnie członkowie Komisji dla przypomnienia odczytali fragment protokołu z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, odbytego w dniu 7 kwietnia br. Fragment ten dotyczył możliwości kontrolowania przez Komisję Rewizyjną wykorzystania dotacji dla niepublicznych przedszkoli, w oparciu o przepisy ustawy o oświacie.

W kontekście omawianych spraw, p.Przewodniczący poruszył kwestię różnic w wyposażeniu budynków Przedszkola przy ul.Jasnej i przy ul.Powstańców Wlkp. (kocyki, leżaki itp.).

Powyższą kwestię wyjaśnił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza, na podstawie informacji uzyskanych od Dyrektora Przedszkola Miejskiego.

Uwag nie zgłoszono.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Zenon Mietlicki poruszył sprawę nieproporcjonalnego jego zdaniem podziału środków z budżetu gminy na dofinansowanie półkolonii, na miasto i na wsie.
Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta wyjaśnił m.in., że na powyższy cel zaplanowano w budżecie środki w wysokości 16 tys.zł. Do ogłoszonego na zorganizowanie półkolonii konkursu przystąpiły 3 organizacje, w związku z czym ww. środki podzielono na 3 części, w zależności od liczby planowanych kolonistów. Obecnie oczekuje na zgłoszenie się tych podmiotów w celu podpisania umów. Pan Gadziński dodał, że w ubiegłym roku była inna sytuacja, ponieważ do konkursu przystąpił tylko 1 podmiot, który otrzymał całą kwotę przeznaczoną na dofinansowanie. Podkreślił ponadto, że gmina jest tylko współorganizatorem półkolonii i nie decyduje np. o odpłatności rodziców kolonistów.

Sugerowano, by w przyszłości określić w konkursie, ile środków z budżetu gminy wynosić będzie dofinansowanie do jednego półkolonisty;
- p.Edwin Dzieciuchowicz poruszył sprawę złego stanu dróg powiatowych: w kierunku Powidza (prace przerwano) i w kierunku Czerniejewa.
Wyjaśnień udzielił p.M.Gadziński. Poinformował m.in., że termin zakończenia modernizacji drogi w kierunku Powidza został określony w umowie na III kwartał br.

O godz. 11,50 Komisja udała się w teren, dla dokonania zaplanowanych kontroli.


Ad.6. Kontrola obiektów sportowych w zakresie ich wykorzystania i stanu technicznego.

1. Boisko sportowe w Skorzęcinie wsi.
Stwierdzono, że boisko jest wykoszone, jego stan jest zadowalający.

2. Boiska sportowe na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.
Boiska są modernizowane w ramach rewitalizacji Ośrodka Wypoczynkowego. Stwierdzono prace w toku. Uwag nie zgłoszono.

3. Boisko sportowe w Ruchocinku.
W wyniku dokonanych oględzin stwierdzono, że teren jest wykoszony i zadbany.


Ad.7. Kontrola kompleksu obiektów komunalnych w Ruchocinku w zakresie ich stanu technicznego i zabezpieczenia niewykorzystanych obiektów.

W wyniku dokonanych oględzin kompleksu obiektów stwierdzono, co następuje:
1/ popsute dolne zawiasy (urwane nity) drzwi wejściowych wewnętrznych koszarowca;

2/ zacieki na ścianach w mieszkaniu nr 15, 16 i w innych mieszkaniach koszarowca;

3/ w jednym z mieszkań koszarowca lokatorzy zgłosili, że kratką wentylacyjną dostaje się do mieszkania dym;

4/ Komisja prosi o naprawę nieświecącej lampy przy koszarowcu;

5/ Komisja zwróciła uwagę na konieczność zabezpieczenia przed niszczeniem niewykorzystywanego budynku byłej kuchni – stołówki (uzupełnić dachówki i opierzenie).

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,10.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz