Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 48/10 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 12.04.2010r.

PROTOKOŁ Nr 48/10

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 12 kwietnia 2010r. o godz. 15,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym zapoznano się z protokołami z trzech poprzednich posiedzeń: z 29 i 31 marca oraz z 7 kwietnia br. Przedmiotowe protokoły zostały przez Komisję przyjęte.

Po czym kontynuowano prace związane z procedurą absolutoryjną.

Wspólnie z panią Skarbnik analizowano przychody i rozchody budżetowe oraz kwestie związane z zadłużeniem gminy.
Uwag nie zgłoszono.

Następnie poproszono na posiedzenie p.Burmistrza Gminy i Miasta.

W związku z prośbą p. Przewodniczącego Komisji o ogólne uwagi i ocenę realizacji budżetu, p.Burmistrz stwierdził, co następuje: budżet 2009r. był budżetem dobrym, ale trudnym do realizacji. Wykonanie dochodów należy uznać za dobre. Z wydatków ponad 6,2 mln zł przeznaczono na wydatki majątkowe. Nie została wykonana tylko jedna inwestycja – przebudowa domków letniskowych w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Zadanie to realizowane jest w bieżącym roku. Zrealizowano wszystkie inwestycje drogowe i przebudowano oświetlenie uliczne. Priorytetową inwestycją była adaptacja budynku komunalnego w Ruchocinku na mieszkania. Ważnymi inwestycjami dla poprawy bezpieczeństwa publicznego było dofinansowanie zakupu samochodów strażackich, rozbudowa monitoringu w mieście i w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Ważnymi były wydatki w oświacie m.in. na modernizację budynku Gimnazjum i budynku Szkoły Podstawowej Nr 2, remont budynku oświatowego i urządzenie placów zabaw. Dużą i ważną inwestycją była budowa kompleksu boisk sportowych „ORLIK 2012”. Inwestycja jest trafiona, boiska są bardzo dobrze wykorzystywane. Dzięki dotacji przekazanej OKSiR-owi, odnowiono budynek OKSiR oraz pole namiotowe w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Największą cenowo inwestycją w ubiegłym roku była budowa kanalizacji sanitarnej w południowej części Witkowa. Na etapie przetargów oferty były korzystne. Udało się zrealizować niemal wszystkie zadania. W związku z sugestią p.Edwina Dzieciuchowicza dotyczącą zatrudnienia w Urzędzie Gminy i Miasta inspektora nadzoru, p.Burmistrz wyjaśnił, że pracownik Urzędu nie byłby w stanie nadzorować takiego ogromu zadań. Do każdej inwestycji zatrudniany jest inspektor nadzoru, a muszą to być osoby z odpowiednimi uprawnieniami. Pan Burmistrz dodał, że pracownicy Urzędu też na bieżąco monitorują realizację inwestycji.
Realizację budżetu 2009r., mimo szeregu trudności, p.Burmistrz ocenił jako udaną i zadowalającą.

Po czym przystąpiono do ustalania brzmienia wniosku absolutoryjnego, w oparciu o wyniki kontroli, dokonanych na posiedzeniach w dniu 29 marca oraz w dniach 7 i 12 kwietnia br.

Skonstruowany przez Komisję wniosek nt. absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta został odczytany, po czym p.Przewodniczący poddał przedmiotowy wniosek pod głosowanie.

W głosowaniu jawnym panowie: Henryk Mucha, Edwin Dzieciuchowicz, Zenon Mietlicki i Eugeniusz Czaplicki opowiedzieli się za wnioskiem o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta.

Wniosek podpisano. Zgodnie z obowiązującą procedurą wniosek zostanie przekazany przez Przewodniczącego Rady Miejskiej Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Koninie, do zaopiniowania.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 17,00.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz