Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 63/10 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 21.06.2010r.

PROTOKOŁ Nr 63/10

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 21 czerwca 2010r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński   Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Kiełpińska   Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Zbigniew T.   prowadzący sklep spożywczy w Witkowie
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.p.Anita Frańczak, Sylwia Mietlicka, Marzena Polak, Krystyna Witczak, Hanna Rakowska.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji czerwcowej.
3. Omówienie sprawy funkcjonowania sklepu p.Zbigniewa T.
4. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 25 czerwca:

a/ p.Anita Frańczak omówiła projekt uchwały dotyczący zwolnienia z obowiązku przetargowego zbycia gruntu pod trafostacjami.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt;

b/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekty następujących uchwał:
 1/ projekty uchwał dotyczące Planów Odnowy Miejscowości Skorzęcin, Gorzykowo, Malenin, Ruchocinek, Mielżyn, Jaworowo i Strzyżewo.
Pani Mietlicka wyjaśniła m.in. że konieczność uchylenia przedmiotowych Planów uchwalonych w lutym br. dla Skorzęcina, Malenina, Ruchocinka, Mielżyna, Jaworowa i Strzyżewa i podjęcie nowych Planów dla tych miejscowości wynika ze zmiany przepisów. Plany są niezbędne do wniosku o dofinansowanie ze środków unijnych. Konieczne jest ponadto uchwalenie Planu Odnowy Gorzykowa, ponieważ tamtejsza parafia przygotowuje wniosek o dofinansowanie remontu kościoła.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty powyższych uchwał;
 2/ projekt uchwały uchylającej uchwałę Nr XIII/121/08 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Gorzykowie.
Pani Mietlicka wyjaśniła, że po uchyleniu ww. uchwały, objęty planem grunt będzie można podzielić decyzją o warunkach zabudowy.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

c/ wspólnie z p.Burmistrzem omówiono projekt uchwały dotyczącej uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w obrębie ul. Kwiatowej i ul.Powidzkiej. Na kwietniowej sesji Radni postanowili odłożyć uchwalenie przedmiotowego planu na sesję czerwcową. Jak stwierdził p.Burmistrz, działki muszą mieć dostęp do drogi publicznej, po wydzieleniu drogi wewnętrznej działki pani S. byłyby zbyt wąskie. Można rozważyć utworzenie drogi gminnej, poprzez nabycie gruntu od prywatnych właścicieli.
Proponowano przełożyć uchwalenie przedmiotowego planu na kolejną sesję, po ewentualnej korekcie, z tym że właściciele gruntu objętego planem winni złożyć pisemne oświadczenie wyrażające zgodę na służebność przejazdu;

d/ p.Marzena Polak przedstawiła projekty następujących uchwał:
 1/ projekt uchwały dotyczący tygodniowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli pedagogów, psychologów i logopedów (20 godzin);
 2/ projekt uchwały dotyczący kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli;
 3/ projekt uchwały o Stypendiach Naukowych dla uczniów gimnazjów (150,-zł).
 Powyższe projekty uchwał zostały pozytywnie zaopiniowane przez Komisję;

e/ p.Burmistrz omówił proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2010r. (m.in. zwiększenie środków na zakup samochodu strażackiego, zwiększenie środków na potrzeby Przedszkola, zaplanowanie środków na zakup nieruchomości zabudowanej wiatrakiem i środków na odnowienie pomieszczeń USC);

f/ pani Skarbnik wyjaśniła potrzebę zmiany uchwał podjętych na kwietniowej sesji, a dotyczących zaciągnięcia pożyczki na kanalizację i zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu. Ponieważ zawiadomienia o sesji czerwcowej zostały już wysłane, tematy te zostaną wprowadzone do porządku sesji na wniosek Burmistrza;

g/ pani Skarbnik omówiła projekt uchwały dotyczący trybu prac nad projektem uchwały budżetowej oraz projekt uchwały dotyczący zakresu i formy informacji o wykonaniu budżetu za pierwsze półrocze.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe projekty;

h/ p.Krystyna Witczak przedstawiła projekt uchwały, zmieniającej regulamin korzystania z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Poinformowała, że ujęte w projekcie propozycje zmian, wynikają m.in. z rozmów z Policją i Dyrektorem OKSiR-u.
W wyniku dyskusji Komisja negatywnie odniosła się do propozycji ustalenia dni dostaw towarów od poniedziałku do soboty, proponując by dostawy odbywały się codziennie, a więc również w niedziele, w proponowanych godzinach tj. od 6,00 do 10,00. W związku z tym proponowano wykreślenie z projektu uchwały słów „w dniach od poniedziałku do soboty”. Pozostałe propozycje zmian zaopiniowano pozytywnie.
W związku z wątpliwościami, czy planowane przez Burmistrza ustawienie kwietników i blokad na terenie Ośrodka Wypoczynkowego nie będzie kolidować z wjazdem samochodów dostawczych, poproszono p.Burmistrza o wyjaśnienie. Pan Burmistrz wyjaśnił, że samochody dostawcze będą mogły jeździć aleją handlową do godz. 11,00, a blokady są uchylne, więc w razie konieczności można je otworzyć;
 
i/ protokolantka przedstawiła projekt uchwały dotyczący uchylenia uchwały Nr XXVII/239/09 upoważniającej Kierownika M-G Ośrodka Pomocy Społecznej do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych.
Uchylenie jest konieczne, ponieważ Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że podjęte przez rady gmin uchwały w ww. sprawie, są niezgodne z prawem. Ponadto ustawa o pomocy osobom uprawnionym do alimentów została znowelizowana i przekazanie omawianych uprawnień Kierownikowi OPS może nastąpić w drodze zarządzenia Burmistrza.


Ad.3. Pan Przewodniczący Komisji powitał przybyłego na posiedzenie p.Zbigniewa T. i poinformował go, że został zaproszony na posiedzenie w związku ze skargami związanymi z funkcjonowaniem jego sklepu przy ul.Czerniejewskiej.
Następnie głos zabrał p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza. Poinformował, że na poprzednim posiedzeniu Komisji wspólnie z Komendantem i Dyrektorem OKSiR-u omawiano sprawy związane z przygotowaniem OW do sezonu letniego i poruszono również sprawę skarg na funkcjonowanie sklepu prowadzonego przez p.Zbigniewa T.

Pan Zbigniew T. poinformował, że w związku ze skargami, poproszony został przez Zastępcę Burmistrza na posiedzenie Komisji, celem porozmawiania na temat funkcjonowania sklepu. Ostatnia taka rozmowa miała miejsce w ubiegłym roku. Po zamontowaniu przez niego monitoringu, nie było potrzeby spotkania się, aż do dnia dzisiejszego. Dodał, że nikt nie zwrócił się do niego o odtworzenie nagrania z monitoringu, nie było też pisemnych skarg, a jedynie ustne zgłoszenia mieszkańców.

Jak wyjaśnił p.Przewodniczący Komisji, chodzi o to, że osoby nietrzeźwe zaczepiają przed sklepem przechodniów.

Pan T. wyjaśnił, że policjanci nie radzą sobie z młodzieżą, która nie czuje żadnego respektu wobec policjantów. Jako właściciel sklepu, wewnątrz pomieszczeń sklepowych daje sobie radę z utrzymaniem porządku bez pomocy Policji, w każdym czasie można sprawdzić zapisy monitoringu, ale nie może na chodniku przed sklepem interweniować, więc w razie potrzeby wzywa Policję.

Pan Gadziński potwierdził, że jak wynika z informacji od Policji, mieszkańcy regularnie dzwonią na Komisariat z prośbą o interwencję, choć na piśmie żadnej skargi nie ma. Jeśli chodzi o monitoring, to faktycznie p.Zbigniew T. zamontował wewnątrz sklepu kamery, które rejestrują pracę ekspedientek, jak i również zachowanie się klientów. Szkoda jednak, że Komendant nie może uczestniczyć w dzisiejszym posiedzeniu.

Pan T. stwierdził, że wprawdzie nie ma takiego obowiązku, ale założy kamerę przed sklepem. Jeśli grunt za sklepem zostanie mu przez gminę wydzierżawiony, może go ogrodzić i zapewni tam ład i porządek. Nie może jednak odpowiadać za to, co dzieje się na chodniku, przed sklepem. W związku z uwagą p.Anity Frańczak o kończącej się umowie na dzierżawę gruntu pod sklepem, pan T. poinformował, że wystąpi z wnioskiem o zawarcie umowy na dalszą dzierżawę, jak i również dzierżawę gruntu za sklepem.

W kontekście omawianych spraw, p.Henryk Mucha zwrócił się do p.Zbigniewa T. z prośbą o częstsze sprzątanie terenu przy sklepie.

Jak wyjaśnił pan T., już trzykrotnie zwracał się do ZGK z prośbą o zamocowanie większego pojemnika na śmieci, ponieważ uczniowie wychodząc z pobliskich szkół, również wrzucają śmieci do pojemników, które szybko się zapełniają.
W podsumowaniu spotkania z p.Zbigniewem T. Komisja zgłosiła wniosek o zwiększenie patroli policyjnych w miejscach szczególnie zagrożonych (np. rejon sklepu p.T. i Park Kościuszki).


Ad.4. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Anita Frańczak przedstawiła dwa wnioski mieszkańców Małachowa Złych Miejsc 12, o wyrażenie zgody na wykup zajmowanych przez nich lokali mieszkalnych w budynku komunalnym.
Komisja pozytywnie odniosła się do powyższych wniosków;

- p.Burmistrz Gminy i Miasta przedstawił następujące sprawy:
1/ poinformował o poplamionych olejem samochodowym nowych nawierzchniach w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie i planowanym ograniczeniu ruchu w centrum OW. Po czym zapoznał członków Komisji z projektem (szkicem) rozmieszczenia blokad słupkowych na 6 przejazdach i planowanych miejscach ustawienia nowych kwietników granitowych.
Komisja zaakceptowała powyższy projekt;
2/ poinformował o najbliższych planach w zakresie modernizacji dróg, o rozstrzyganym przetargu na chodniki w mieście, o ponownie ogłoszonym przetargu na modernizację ulic;

- p.Grzegorz Kaźmierczak stwierdził, że źle wykonano równanie dróg w Ćwierdzinie i dodał, że praca równiarek na godziny, to jego zdaniem zła metoda.
Pan Burmistrz stwierdził, że drogi winny być równane raz na 3 lub 4 lata, ale „konkretnie”;

- p.Zenon Mietlicki poruszył sprawę koloru kostki brukowej przed remontowaną świetlicą wiejską w Małachowie Złych Miejsc.
Sugerowano kolor grafitowy;

- p.Hanna Rakowska przedstawiła:
1/ wniosek p.Bożeny M. o rozwiązanie problemu parkowania samochodów przy ul.Wiejskiej, na chodniku, w pobliżu jej posesji.
W dyskusji nad powyższym wnioskiem stwierdzono, że ponieważ na ul.Wiejskiej znajduje się Przychodnia Zdrowia, nie można utrudniać dojazdu chorym do Przychodni poprzez zakaz parkowania;
2/ wniosek p.p.Sławomira i Teresy W. o rozwiązanie problemu ustawiania samochodów w dni targowe naprzeciw ich bramy wjazdowej i zanieczyszczania ich działki przez uczestników imprez masowych, które odbywają się na placu targowym.
Stwierdzono, że na ww. imprezy masowe należałoby ustawiać ubikacje typu TOY TOY i rozważyć ich podłączenie do kanalizacji. Proponowano ponadto, by Burmistrz wystąpił do Powiatu jako zarządcy ulicy Jana Pawła II o ustawienie (lub przesunięcie) znaku „zakaz parkowania”, przy posesji wnioskodawców. Odnosząc się do zawartej w ww. piśmie propozycji ustawienia od strony targowiska betonowego ogrodzenia, w miejsce obecnej siatki, Komisja stwierdziła, że w tegorocznym budżecie nie ma środków na takie zadanie;

- p.Paweł Lisiak zgłosił wniosek o wystąpienie do Zarządu Dróg o ustawienie w Mielżynie znaku drogowego, pozwalającego na jazdę rowerami po chodniku;

- p.Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta poinformowała o propozycji p.Grzegorza Musielaka, by wesprzeć wydanie książki – albumu o mieszkańcu Witkowa mjr Stanisławie Połczyńskim, ofierze katyńskiej, poprzez zakup 100 egz. albumu po 57,-zł. Uroczystość promocyjna książki planowana jest na 17 września br.
Komisja pozytywnie odniosła się do ww. wsparcia finansowego;

- p.Grzegorz Kaźmierczak zgłosił wniosek o uporządkowanie zarośniętego chodnika w Chłądowie.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,20.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz