Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 52/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 23.06.2010r.

PROTOKOŁ Nr 52/10

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 23 czerwca 2010r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Kiełpińska  -  Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta p.p.Krystyna Witczak, Marzena Polak, Sylwia Mietlicka, Anita Frańczak.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji czerwcowej.
4. Sprawdzenie postępu prac inwestycyjnych.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 25 czerwca 2010r.:

a/ p.Krystyna Witczak omówiła proponowane zmiany w uchwale XI/98/04 z 2004r., dotyczące regulaminu korzystania z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.
Odnosząc się do propozycji Burmistrza, by dostawy towarów następowały od poniedziałku do soboty w godzinach 6,00 – 10,00 członkowie Komisji proponowali, by dostawy odbywały się codziennie. W związku z tym proponowano wykreślić w §1 ust.1 projektu uchwały słowa „od poniedziałku do soboty”. Ponadto proponowano w §1 ust.3 projektu zdanie o organizacji imprez podzielić na dwa zdania w brzmieniu:
 1/ „organizacja imprez sportowych, kulturalnych i innych publicznych w tym również wieczorków muzycznych lub tanecznych”;
 2/ „po godz. 24,00 organizacja dyskotek i wieczorków tanecznych w obiektach zamkniętych”.
 Pozostałe zapisy projektu uchwały, w tym m.in. zakaz poruszania się motocyklami, skuterami i quadami, zaopiniowano pozytywnie;
 
b/ p.Marzena Polak przedstawiła projekty następujących uchwał:
 1/ projekt uchwały dotyczący tygodniowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli pedagogów, psychologów i logopedów (20 godzin);
 2/ projekt uchwały dotyczący kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli;
 3/ projekt uchwały o Stypendiach Naukowych dla uczniów gimnazjów (zmiana uchwały z 2002r.- nowa wysokość stypendiów – 150,-zł).
 Powyższe projekty uchwał zostały pozytywnie zaopiniowane przez Komisję;

c/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekty następujących uchwał:
 1/ projekty uchwał dotyczące Planów Odnowy Miejscowości Skorzęcin, Gorzykowo, Malenin, Ruchocinek, Mielżyn, Jaworowo i Strzyżewo.
Pani Mietlicka wyjaśniła m.in. że konieczność zmiany przedmiotowych Planów uchwalonych w lutym br., wynika ze zmiany przepisów. Plany są niezbędne do wniosku o dofinansowanie ze środków unijnych.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty powyższych uchwał;
 2/ projekt uchwały uchylającej uchwałę Nr XIII/121/08 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Gorzykowie.
Pani Mietlicka wyjaśniła, że po uchyleniu ww. uchwały, objęty planem grunt będzie można podzielić decyzją o warunkach zabudowy.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

d/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła projekty następujących uchwał:
 1/ dot. uchylenia uchwały z kwietnia br. o zaciągnięciu kredytu i podjęcia nowej uchwały w tym przedmiocie;
 2/ o zmianie uchwały podjętej w kwietniu br. a dotyczącej zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na budowę kanalizacji sanitarnej;
 3/ dot. trybu prac nad projektem uchwały budżetowej;
 4/ dot. zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze.
 5/ dot. zmian w budżecie gminy i miasta na 2010r. (m.in. zakup nakładów na targowisku, zakup nieruchomości w Kamionce zabudowanej wiatrakiem, malowanie USC i kilku innych pomieszczeń w Urzędzie Gminy i Miasta, umniejszenie środków na wodociąg, zwiększenie środków na zakup samochodu dla OSP, zwiększenie środków na wynagrodzenia dla nauczycieli Przedszkola). W kontekście wynagrodzeń w Przedszkolu, pani Skarbnik poinformowała o planowanej na wrzesień analizie wynagrodzeń nauczycieli we wszystkich placówkach oświatowych na terenie gminy.
Uzupełniając informację pani Skarbnik nt. zmian w budżecie, p.Burmistrz poinformował o rezygnacji z kupna nakładów w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie oraz o proponowanym w projekcie uchwały zapisie, upoważniającym go do zaciągania krótkoterminowego kredytu do wysokości 1,5 mln zł, dla zachowania płynności finansowej, do czasu aż gmina otrzyma dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego.
Przedstawione w niniejszym punkcie projekty uchwał zostały pozytywnie zaopiniowane przez Komisję;
 
e/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący zwolnienia z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości położonych w Witkowie, pod trafostacjami.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

f/ protokolantka przedstawiła projekt uchwały dotyczący uchylenia uchwały Nr XXVII/239/09 upoważniającej Kierownika M-G Ośrodka Pomocy Społecznej do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych.
Uchylenie jest konieczne, ponieważ Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że podjęte przez rady gmin uchwały w ww. sprawie, są niezgodne z prawem. Ponadto ustawa o pomocy osobom uprawnionym do alimentów została znowelizowana i przekazanie omawianych uprawnień Kierownikowi OPS może nastąpić w drodze zarządzenia Burmistrza.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

g/ odnośnie projektu uchwały o uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w rejonie ul.Kwiatowej i ul.Powidzkiej wskazano na zasadność propozycji p.Burmistrza o rozważeniu nabycia przez gminę dróg wewnętrznych od prywatnych właścicieli. W związku z tym Komisja proponowała odłożyć omawiany temat na kolejną sesję Rady Miejskiej.


Ad.4. Pan Burmistrz zapoznał Komisję z postępem prac inwestycyjnych. Poinformował m.in. o zaawansowaniu prac przy rewitalizacji Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i o rozmowach z firmą HEMET na temat rozwiązania problemu wadliwego wykonania boiska sportowego przy ul.Czerniejewskiej w Witkowie. Firma HEMET wykonuje również boiska w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie i jest skłonna wykonać jedno z tych boisk w ramach rozliczeń dotyczących boiska przy ul.Czerniejewskiej.
Komisja zaakceptowała powyższą propozycję.
W kontekście planowanych inwestycji, p.Grzegorz Kaźmierczak poruszył kwestię budowy oczyszczalni lokalnej w Ostrowitym Prymasowskim.
Pan Burmistrz wyjaśnił, że obecnie opracowywana jest dokumentacja techniczna na kanalizację Ruchocinka, Dębiny, Mielżyna-Góry, Kołaczkowa i Skorzęcina Nadleśnictwa, można rozważyć poszerzenie ww. zadania o dokumentację Ostrowitego. Pan Burmistrz dodał, że taniej jest budować, eksploatować kolektor tłoczny i przepompownię, niż kolejną oczyszczalnię.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta poinformowała o propozycji p.Grzegorza Musielaka, by wesprzeć wydanie książki – albumu o mieszkańcu Witkowa mjr Stanisławie Połczyńskim, ofierze katyńskiej, poprzez zakup 100 egz. albumu po 57,-zł. Uroczystość promocyjna książki planowana jest na 17 września br.
Komisja pozytywnie odniosła się do ww. wsparcia finansowego;
 
- p.Anita Frańczak przedstawiła dwa wnioski mieszkańców Małachowa Złych Miejsc 12, o wyrażenie zgody na wykup zajmowanych przez nich lokali mieszkalnych w budynku komunalnym.
Komisja pozytywnie odniosła się do powyższych wniosków;

- p.Burmistrz Gminy i Miasta poinformował o negocjowanej z Nadleśnictwem umowie na dzierżawę gruntu pod zapasowy parking na potrzeby Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Poinformował również o wątpliwościach co do brzmienia zapisu w tej umowie o odpowiedzialności gminy w przypadku zdarzenia losowego takiego jak np. pożar, omówi tę sprawę z firmą ubezpieczeniową;

- p.Grzegorz Kaźmierczak:
1/ prosił o pilne opróżnienie pojemników na szkła i plastyki w Ostrowitym Prymasowskim, Ćwierdzinie, Gaju i Skorzęcinie wsi;
2/ zgłosił wniosek o wystąpienie do Powiatu o wykonanie przejścia dla pieszych do bloku w Ostrowitym Prymasowskim;

- zapoznano się z następującymi wnioskami:
1/ wnioskiem p.Bożeny M. o rozwiązanie problemu parkowania samochodów przy ul.Wiejskiej, na chodniku, w pobliżu jej posesji.
W dyskusji nad powyższym wnioskiem stwierdzono, że należy ustawić znak zakazu parkowania na chodniku;
2/ wnioskiem p.p.Sławomira i Teresy W. o rozwiązanie problemu ustawiania samochodów w dni targowe naprzeciw ich bramy wjazdowej i zanieczyszczania ich działki przez uczestników imprez masowych, które odbywają się na placu targowym.
Stwierdzono, że należałoby przesunąć znak „Zakaz postoju”, w rejon bramy wnioskodawców.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,40.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz