Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł ze wspólnego posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju..., Komisji Szkolnictwa, Kultury, ... oraz Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i... RM w Witkowie, odbytego w dniu 19.02.2010r.

PROTOKOŁ

ze wspólnego posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego, Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej oraz Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 19 lutego 2010r. o godz. 13,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego – Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Stanisław Rajkowski  -  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji


Przewodniczenie wspólnemu posiedzeniu powierzono p.Bogusławowi Mołodeckiemu – Przewodniczącemu Rady Miejskiej. Pan Przewodniczący powitał zebranych i stwierdził na podstawie list obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum. Następnie poinformował, że głównym tematem posiedzenia jest omówienie spraw związanych z funkcjonowaniem Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie. Pan Przewodniczący przedstawił proponowany porządek posiedzenia, który zaakceptowano, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Omówienie spraw związanych z funkcjonowaniem Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie. Dyskusja.
3. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Pan Stanisław Rajkowski – Dyrektor OKSiR-u w swoim szerokim wystąpieniu poinformował zebranych m.in. o strukturze organizacyjnej OKSiR-u i dodatnim wyniku finansowych Ośrodka za 2009r. Odnośnie kultury, p.Rajkowski poinformował m.in., że do końca czerwca br. planuje 35 godzin zajęć pozalekcyjnych tygodniowo dla osób w wieku od 3 do 20 lat (ok. 200 osób). Harmonogram zajęć zamieszczony jest na stronie internetowej oraz wywieszony w budynku oświatowym. Pan Dyrektor deklarował na najbliższy czas kontynuację i rozszerzenie działalności kulturalnej, w zależności od potrzeb. Wykaz imprez kulturalnych na 2010r. przewiduje ok. 40 propozycji, ale OKSiR będzie również czynnie uczestniczył w imprezach organizowanych przez inne podmioty. Głównym źródłem finansowania kultury jest dotacja z budżetu gminy i miasta, ponadto wpisowe uczestników i środki pozyskiwane przez OKSiR z zewnątrz (aplikacje). W odniesieniu do spraw sportu, p.Dyrektor poinformował, że OKSiR administruje Stadionem Miejskim i kompleksem boisk „ORLIK 2012”, które czynne są codziennie od godz. 8,00 do 22,00 (1,5 etatu). W okresie letnim najprawdopodobniej trzeba będzie zwiększyć stan osobowy pracowników. Poinformował o kosztach funkcjonowania ORLIKA (ok. 35tys.zł) i Stadionu, o zatrudnieniu od marca do listopada gospodarza Stadionu. Sugerował, by zastanowić się nad renowacją płyty Stadionu i usunięciem płyty wzdłuż budynku administracyjnego i ułożeniem pozbruku. Odnośnie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, p.Dyrektor zapewnił o staraniach, by do końca kwietnia Ośrodek był przygotowany do sezonu. Poinformował o planowanych remontach bazy noclegowej (m.in. RELAX-ROBIS), usuwaniu liści, zamontowaniu części siedzisk wzdłuż linii brzegowej i w sektorach rodzinnych. Wyjaśnił ponadto przyczyny niewykonania w ubiegłym roku wymiany 5 złączy kablowych i rozdzielnic i stwierdził, że zadanie to będzie wykonane w marcu br. Pan Dyrektor wskazał również na konieczność bieżącego nadzoru nad pracami w ramach rewitalizacji OW, zatrudnienia m.in. ratowników medycznych, udrażniania ruchu kołowego w OW. Poinformował, jakie planuje się zorganizować (bądź współorganizować) imprezy sportowe podczas sezonu letniego.
Przedstawiona przez p.Dyrektora informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 
W tematycznej dyskusji poruszono następujące sprawy:

1/ p.Tomasz Deskowski sugerował zwiększenie liczby form kulturalnych i zwiększenie na kulturę środków oraz wskazał na brak form teatralnych.

Pan Dyrektor wyjaśnił, że w jego ocenie liczba dużych imprez jest wystarczająca, jeśli chodzi o zasięg społeczny. Natomiast małych imprez można zrobić więcej, również we współpracy z Radnymi, ale ważna jest kwestia zabezpieczenia środków finansowych;

2/ p.Eugeniusz Czaplicki pytał o zamierzenia odnośnie zajęć dla dzieci z terenów wiejskich.
Jak wyjaśnił p.Dyrektor, rozmawiał na ten temat m.in. z sołtysem Ruchocinka. Sensowne są na wsiach zajęcia cykliczne, na bazie świetlic wiejskich, ale w okresie jesienno-zimowym, jeśli znajdzie osoby, które zgodzą się pracować na takich warunkach;

3/ p.Burmistrz poinformował o trwającym przetargu na rewitalizację Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, o prowadzonych rozmowach z projektantem nt. renowacji płyty Stadionu (z szansą otrzymania środków unijnych) oraz o wystosowanym wniosku o dofinansowanie zatrudnienia animatora ORLIKA;

4/ p.Henryk Mucha pytał o kwestię opłat wnoszonych przez użytkowników OW za wywóz nieczystości oraz kwestię małych wpływów z tytułu opłaty klimatycznej.
Jak wyjaśnili p.Burmistrz i p.Zastępca Burmistrza, opłata za wywóz nieczystości mieści się w ramach czynszu dzierżawnego za grunt, a jeśli chodzi o opłatę klimatyczną, znacznie wzrosła jej ściągalność;

5/ p.Edwin Dzieciuchowicz poruszył sprawę remontu budynku OKSiR-u, w kontekście uwag, jakie zgłosiła Komisja Rewizyjna.
Pan Dyrektor wyjaśnił, że niedociągnięcia w remoncie zostaną usunięte w ramach gwarancji przez wykonawcę, gdy tylko warunki atmosferyczne na to pozwolą. Inne uwagi Komisji zostały uwzględnione, skrzynka energetyczna zostanie wymieniona w br.;

6/ p.Roman Popek pytał, czy planowany jest remont dachu na budynku mieszkalnym przy Stadionie i dokończenie malowania elewacji, m.in. przy wejściu do kotłowni.
Pan Dyrektor wyjaśnił, że remont dachu zależy od środków finansowych, dokona ponownego rozeznania w tym temacie. Pozostałe prace zostaną wykonane;

7/ p.Przewodniczący pytał p.Dyrektora o jego zdanie na temat systemu nadzoru i wykorzystania boisk w OW po rewitalizacji oraz interesował się wykorzystaniem bazy noclegowej OW w 2009r.
Jak wyjaśnił p.Dyrektor, na boiskach musi być system monitoringu, ponadto ściślejsza ochrona boisk przez pracowników ochrony. Baza noclegowa to 74 miejsca noclegowe, w lipcu wykorzystana była w 95%, a w sierpniu – w 90%. Mniejsze było wykorzystanie w maju i czerwcu, głównie na „Zielone szkoły”. Przychód z omawianej bazy wyniósł 235tys.zł netto, przy kosztach w wysokości 70tys.zł;

8/ p.Piotr Jóźwik poruszył sprawę tańca ludowego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Mielżynie – pytając p.Dyrektora dlaczego nie zatrudnił instruktora, bo jak stwierdził, po godz. 14,00 OKSiR może tam prowadzić działalność. Poruszył ponadto sprawę bałaganu na korcie w Witkowie.
Pan Dyrektor wyjaśnił, że nie może wchodzić w kompetencje Dyrektora Szkoły, jest to szkolny, autonomiczny zespół. A odnośnie kortu – kort będzie utrzymany tak jak w roku ubiegłym, będzie się nim opiekował pracownik OKSiR-u. Obiekt jest zamykany o zmierzchu, co niestety nie przeszkadza niektórym osobom do wchodzenia na jego teren.

Na zakończenie dyskusji p.Dyrektor podziękował p.Burmistrzowi i Radzie Miejskiej za rok współpracy i za zrozumienie. Zapewnił, że w każdej sytuacji działa na korzyść lokalnej społeczności.


Ad.3. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Burmistrz Gminy i Miasta:
1/ poinformował, że firma ALKOM jest zainteresowana sprzątaniem ulic na terenie Osiedla Nr 5 (odpłatność ryczałtowo) i utrzymaniem pasów zieleni na tym Osiedlu. Interesuje się również przetargiem na wywóz nieczystości z terenu OW w Skorzęcinie, ale na okres dłuższy niż rok, ponieważ wiąże się to z zainwestowaniem.
Radni zaproponowali zawarcie umowy na wywóz nieczystości z OW, na okres dwóch lat;
2/ poinformował o rozmowie z Komendantem Komisariatu Policji w Witkowie, na temat brakującej kwoty 3.400,-zł do zakupu samochodu na potrzeby Policji.
Radni pozytywnie odnieśli się do zwiększenia dofinansowania na powyższy cel, o kwotę 3.400,-zł;
3/ poinformował o zespołach muzycznych, które wystąpią w ramach obchodów 20-lecia samorządu w maju i na Dożynkach Gminnych w dniu 29 sierpnia br.;
4/ poinformował, że w 2009r.wyczerpał się limit liczby bezdomnych psów, które gmina mogła odwieźć do schroniska w Gnieźnie;
5/ w nawiązaniu do uchwały Rady Miejskiej podjętej na sesji w dniu 12 lutego br., upoważniającej Burmistrza do udzielania bonifikat od ceny sprzedaży mieszkań komunalnych do 90% ich wartości, p.Burmistrz przypomniał, że w poprzednich latach udzielane były bonifikaty z reguły do 40%. W związku z tym wyraził obawy, że poprzedni kupujący mogą z tego tytułu czuć niezadowolenie.
Jak stwierdził p.Zenon Mietlicki, jego zdaniem maksymalną bonifikatę tj. 90% nie można odnosić do gruntu, a jedynie do mieszkań i to tych o bardzo niskim standardzie.
Powyższe stwierdzenie wywołało krótką dyskusję na temat różnej sytuacji materialnej najemców mieszkań komunalnych, różnych nakładów i wycen biegłych;

- p.Henryk Mucha poruszył sprawę kwalifikowania drzew do wycinki, stwierdzając, że drzewa należałoby sprawdzać wtedy, gdy mają liście, a wycinać w okresie zimowym.
Jak stwierdził p.Przewodniczący, sprawy te są w gestii p.Burmistrza, a nie Rady;

- p.Przewodniczący Rady Miejskiej:
1/ poruszył kwestię ewentualnego przejęcia przez gminę kina wojskowego;
2/ przedstawił pismo Wydawnictwa HELION S.A. – Polski Instytut Biograficzny w Gliwicach, dotyczące wytypowania najbardziej zasłużonych samorządowców, w celu zamieszczenia ich danych w trzecim wydaniu „Złotej Księgi Polskiego Samorządu”. W związku z powyższym, p.Przewodniczący zwrócił się do Radnych o wypełnienie załączonej do pisma ankiety;
3/ przedstawił pismo Fundacji „Państwo Obywatelskie”, zachęcające do rozpropagowania „Apelu o stworzenie Narodowego Programu Walki z Ubóstwem i Wykluczeniem Społecznym” i poinformował, że temat ten zostanie przygotowany na sesję marcową;
4/ poruszył sprawę rozważenia kwestii utworzenia Stowarzyszenia Bractwa Kurkowego.


Na zakończenie posiedzenia, p.Burmistrz ze swoim Zastępcą, wręczyli Radnym opracowanie nt. Powidzkiego Parku Krajobrazowego.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,00.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz