Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 57/10 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 12.03.2010r.

PROTOKOŁ Nr 57/10

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 12 marca 2010r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Krystyna Witczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Sprawdzenie przyłączy do kanalizacji sanitarnej na terenie miasta i gminy Witkowo.
4. Zapoznanie się z realizacją wniosków, zgłoszonych przez Komisję.
5. Zapoznanie się ze sprawozdaniem z działalności Gminnego Związku Powidzkiego Parku Krajobrazowego.
6. Inne sprawy.
7. Przegląd dróg w gminie i mieście pod względem oznakowania.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację na temat przyłączy do kanalizacji sanitarnej na terenie miasta i gminy Witkowo przedstawił p.Marian Walczak – pracownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie. Przedstawił dane liczbowe dotyczące niepodłączonych do kanalizacji posesji w poszczególnych miejscowościach (ogółem 35 posesji, w tym 16 w Witkowie). Poinformował, że od poniedziałku ZGK będzie komisyjnie sprawdzać, czy właściciele (użytkownicy) posesji, którzy nie podłączyli się do kanalizacji, mają rachunki za wywóz nieczystości płynnych. Zostaną również wystosowane odpowiednie pisma.

Odnosząc się do planowanych ww. kontroli, p.Henryk Mucha wskazał na celowość sprawdzenia przy tej okazji, czy mieszkańcy mają rachunki za wywóz nieczystości stałych.

Pan Paweł Lisiak sugerował wykrycie i likwidację podłączeń burzówek do kanalizacji.

Stwierdzono, że należy podjąć zdecydowane działania, by podłączyć do kanalizacji nie podłączone jeszcze posesje. Komisja zgłosiła wniosek, by rozwiązać problem podłączenia do kanalizacji budynku OKSiR-u (część administracyjną) i budynku Świetlicy Terapeutycznej w Witkowie.


Ad.4. Informację o sposobie realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach, przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

Pan Grzegorz Kaźmierczak przypomniał o wniosku o ustawienie znaków „Uwaga zwierzęta leśne” w Skorzęcinie na drodze w kierunku miejscowości Kordos (na ciągach komunikacyjnych).
Pan Eugeniusz Czaplicki przypomniał o wniosku o ustawienie w Wiekowie tablicy informacyjnej „Mielżyn 7 km, Ruchocinek 2 km”. Ponieważ Powiatowy Zarząd Dróg odmówił realizacji wniosku, p.Czaplicki prosił o jego realizację, na koszt Gminy. Prosił również o ponowne przeanalizowanie możliwości realizacji wniosku o sporządzenie mapy nieużytków (pod kątem dokonania zalesień) i wniosku o uzupełnienie oświetlenia w Dębinie i Wiekowie.
Pan Ireneusz Kwapich prosił o realizację wniosku o ustawienie przy Lecznicy Zwierząt tablicy z nową nazwą ulicy (Jana Pawła II).
Pan Krzysztof Bykowski przypomniał o wniosku dotyczącym wymiany szyb w wiatach przystankowych w Królewcu i Czajkach.


Ad.5. W punkcie tym zapoznano się ze sprawozdaniem z działalności Gminnego Związku Powidzkiego Parku Krajobrazowego, za okres od 19 grudnia 2008r. do 20 stycznia 2010r.
Przedmiotowe sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie p.Zenon Mietlicki, jako przedstawiciel Gminy w ww. Związku, poinformował m.in., że składki naliczane są proporcjonalnie do liczby mieszkańców danej gminy. Poruszył także sprawę przerzutu wód kopalnianych do Jeziora Budzisławskiego i Jeziora Wilczyńskiego.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Marian Gadziński przedstawił następujące pisma:
1/ pismo p.Henryka Łukowskiego z Witkowa prowadzącego Zakład Pogrzebowy, o wyrażenie zgody na umieszczenie tablicy ogłoszeniowej na budynku gminnym (róg ul.Warszawskiej i ul.Stary Rynek).
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek;
2/ wniosek Spółki WITOWA o wyrażenie zgody na kupno gruntu gminnego oddanego Spółce w wieczyste użytkowanie (przy ul.Kosynierów Miłosławskich).
Komisja negatywnie odniosła się do powyższego wniosku;
3/ wniosek państwa N. ze Skorzęcina o wykup gruntu gminnego w Witkowie (między ul.Gnieźnieńską, a ul.Piękną), przylegającego do ich działki.
Komisja proponowała wydzierżawić przedmiotowy grunt, z zastrzeżeniem możliwości swobodnego dojazdu do urządzeń kanalizacyjnych;

- p.Grzegorz Kaźmierczak:
1/ poruszył sprawę przystanku autobusowego w Witkowie. W czasie postoju autobusu linii prywatnej, trudno przejechać i trudno znaleźć miejsce do parkowania w tym rejonie;
2/ poruszył sprawę naprawy oświetlenia ulicznego.
Jak wyjaśnił p.Gadziński, naprawy dokonywane są raz w miesiącu;

- p.Piotr Janowicz przedstawił następujące pisma:
1/ pismo p.Sławomira P. z Małachowa Złych Miejsc dotyczące zalewania jego posesji wodami opadowymi.
Ustalono dokonać oględzin posesji i rowu melioracyjnego;
2/ wniosek p.Bronisława L. z Małachowa Z.M. o przycięcie drzew;
3/ wniosek Prezesa Banku Spółdzielczego w Witkowie o wyrażenie zgody na wycięcie jesionu na terenie z tyłu budynku Banku.
Ustalono dokonać oględzin ww. drzewa;
4/ sprawa bobrów, które pojawiły się w Ruchocinku i wyrządzają szkody.
Pan Janowicz wyjaśnił, że bobry można przenieść w inne miejsce, za zgodą Konserwatora Przyrody.
Ustalono dokonać oględzin ww. miejsca w Ruchocinku;

- ustalono dokonać oględzin przycinki drzew, której dokonał p.Paweł B. w Ruchocinku;

- zapoznano się ze skierowanym do Przewodniczącego Rady Miejskiej pismem p.Bronisławy P. z Witkowa, dotyczącym częstotliwości wywozu nieczystości.
W tematycznej dyskusji stwierdzono, że zgodnie z obowiązującym w gminie regulaminem utrzymania czystości i porządku, wywóz nieczystości nie może mieć miejsca rzadziej niż 1 raz w miesiącu. Planuje się dokonanie zmian w przedmiotowym regulaminie, ale nie będzie to dotyczyć częstotliwości wywozu, a m.in. wielkości pojemników na śmieci (wprowadzenie pojemników 60 l.) Ustalono ponownie omówić ten temat na posiedzeniu Komisji w dniu 22 marca br. W kontekście ww. wniosku Komisja zwróciła się do p.Piotra Janowicza z prośbą, o przygotowanie na kolejne posiedzenie informacji, jak uregulowano w innych gminach kwestię wywozu nieczystości przez osoby prowadzące działalność gospodarczą;

- p.Krystyna Witczak przedstawiła następujące wnioski:
1/ wniosek Spółki BEST o wyrażenie zgody na nadbudowę piętra i wykonanie tarasów na użytkowanych obiektach w OW w Skorzęcinie.
Ustalono wyrazić opinię w powyższej sprawie, po dokonaniu oględzin w terenie, w dniu 22 marca br.;
2/ wniosek p.Elżbiety H. o wyrażenie zgody na rozbudowę pawilonu handlowego w OW (za Hotelem).
Ustalono wyrazić opinię w powyższej sprawie, po dokonaniu oględzin w terenie, w dniu 22 marca br.;

- p. Henryk Mucha przypomniał o zgłoszonej przez siebie sugestii, by sprawdzanie drzew przeznaczonych do wycinki dokonywać w okresie letnim (gdy są liście) i zwrócił się do p.Gadzińskiego i członków Komisji o ich zdanie na ten temat.
Jak poinformował p.Gadziński, Burmistrz również stoi na stanowisku, by wypracować taką procedurę.
Komisja pozytywnie odniosła się do ww. sugestii.


Ad.7. Ustalono, że na kolejnym posiedzeniu, członkowie Komisji zgłoszą uwagi i spostrzeżenia na temat oznakowania dróg w mieście i gminie.

Pan Grzegorz Kaźmierczak zgłosił wniosek o zmianę podporządkowania dróg: droga w Sokołowie prowadząca z Ostrowitego Prymasowskiego w kierunku Witkowa powinna stanowić drogę z pierwszeństwem przejazdu, a droga na Skorzęcin – podporządkowaną.


O godz. 12,00 Komisja wspólnie z p.Piotrem Janowiczem udała się w teren, dla dokonania oględzin, zgodnie z ustaleniami dokonanymi w pierwszej części posiedzenia.

Wyniki wizji:
I.
Dokonano oględzin terenu w Ruchocinku, w związku z wnioskiem rolników tej miejscowości, o rozwiązanie problemu szkód, wyrządzanych przez bobry.
Stwierdzono występowanie bobrów, o czym świadczy m.in. wybudowanie przez bobry żeremia, w pobliżu rowu melioracyjnego. Stwierdzono również szkody, które wyrządziły bobry. W związku z tym Komisja proponuje wystąpić do Konserwatora Przyrody w Poznaniu, o dokonanie wizji lokalnej ww. terenu i rozpatrzenie możliwości przeniesienia bobrów w inne miejsce.

II. Dokonano oględzin przyciętych przez p.Pawła B. drzew rosnących na gruncie gminnym w Ruchocinku.
Stwierdzono, że drzewa zostały przycięte w nieprawidłowy sposób. Komisja wnioskuje, by w przyszłości przycinkę drzew zlecać specjalistycznej firmie.

III. W związku z wnioskiem p.Sławomira P. z Małachowa Złych Miejsc w sprawie zalewania jego posesji przez wody opadowe, dokonano oględzin tej posesji.
Komisja proponuje wyprofilować drogę w kierunku Trzuskolonia, od posesji wnioskodawcy do rowu melioracyjnego w taki sposób, aby wody opadowe swobodnie spływały do rowu melioracyjnego.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,30

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz