Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 49/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 24.03.2010r.

PROTOKOŁ Nr 49/10

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 24 marca 2010r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Magdalena Podsiadłowska-Pawlak  -  radca prawny Urzędu Gminy i Miasta
- p.Stefan Piniarski  -  właściciel gruntu w Ruchocinie
- p.Maria Szoszorek  -  administrator „Wspólnot Mieszkaniowych”
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.p.Marzena Polak, Sylwia Mietlicka, Barbara Kałużna, Ilona Wasiewicz-Majchrzak, Krystyna Witczak.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia. Poinformował o zgłoszonej przez p.Burmistrza prośbie o przedstawienie członkom Komisji kilku istotnych dla gminy spraw, które zostaną zapisane w punkcie „Inne sprawy”.

Ustalono, że punkt „3”, dotyczący informacji o przygotowanych przetargach, zostanie omówiony na kolejnym posiedzeniu.
Ustalono porządek posiedzenia, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Rozliczenie finansowe preliminarza wydatków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009r. oraz Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2006-2010.
4. Ocena ściągalności podatków w 2009r.
5. Informacja o wysokości umorzonych podatków w 2009r.
6. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji marcowej.
7. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Rozliczenie finansowe preliminarza wydatków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009r. przedstawiła z tematycznym komentarzem p.Marzena Polak.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W dyskusji nad realizacją ww. Programu poruszono sprawę zatrudnienia pani psycholog. Stwierdzono, że 2 godziny w tygodniu to zbyt mało, należałoby zwiększyć zatrudnienie o kolejne 2 godziny, poprzez zwiększenie wymiaru godzin dla obecnie zatrudnionej osoby lub zatrudnienie drugiej pani psycholog, tak jak było przez część ubiegłego roku. Ponadto Komisja zaakceptowała przedstawioną przez panią Polak propozycję podwyższenia wynagrodzenia osób zatrudnionych w Świetlicy Środowiskowej o 4,-zł na godzinę.


Ad.4. Informację o ściągalności podatków (z wyjątkiem podatku od środków transportowych) przedstawiła z tematycznym komentarzem p.Ilona Wasiewicz-Majchrzak.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Informację o umorzeniach podatków w 2009r. przedstawiła p.Barbara Kałużna.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pani Kałużna poinformowała m.in., że w 2009r. złożono do Burmistrza Gminy i Miasta 100 wniosków o umorzenia (w tym 3 zakłady). Ogólna kwota umorzenia wyniosła 58tys.zł, co nie jest znaczącą kwotą w stosunku do przypisu.
Pani Kałużna poinformowała również o ściągalności podatku od środków transportowych (informacja – w załączeniu).


Ad.6. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 26 marca 2010r.:

a/ projekt uchwały dotyczący współdziałania z Miastem Gniezno w celu zapewnienia opieki bezdomnym psom – zaopiniowano pozytywnie;

b/ projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie – zaopiniowano pozytywnie;

c/ projekt uchwały dot. rozstrzygnięcia o wyodrębnieniu w budżecie gminy na 2011r. środków stanowiących fundusz sołecki.
Biorąc pod uwagę opinię sołtysów w tym temacie, Komisja proponowała nie wyodrębniać w budżecie ww. funduszu;

d/ projekt uchwały o powołaniu doraźnej Komisji do spraw Komunalizacji Mienia – zaopiniowano pozytywnie. W skład Komisji proponuje się p.Ireneusza Kwapicha jako Przewodniczącego Komisji oraz panów: Grzegorza Kaźmierczaka i Mariana Walczaka jako jej członków;

e/ projekt uchwały zmieniającej regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy – zaopiniowano pozytywnie;

f/ proponowane w budżecie gminy i miasta zmiany, przedstawili: p.Burmistrz Gminy i Miasta i p.Skarbnik Gminy i Miasta. Pan Burmistrz poinformował m.in. o proponowanym w projekcie upoważnieniu go do zaciągania pożyczek do kwoty 400tys.zł, o planowanym ogłoszeniu po sesji przetargu na wywóz nieczystości z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie na 2 lata, jak to już wcześniej Radni zaakceptowali, o ambitnym tegorocznym budżecie w którym na inwestycje planuje się aż 17,5mln zł (w 2009r. – 6mln zł), o deficycie budżetowym, który zostanie pokryty m.in. z dotacji i pożyczki. Pan Burmistrz poinformował również o wnioskowanym przez Kierownika ZGK zakupie kosiarki i rębaka. Ze swej strony proponował zakup używanej zamiatarki chodnikowej za kwotę 50-60tys.zł, co zostało przez Komisję zaakceptowane. W kontekście ww. sprzętów, p.Przewodniczący Komisji prosił, by pamiętać również o zakupie sortowni śmieci.
Pani Skarbnik poinformowała m.in. o zwiększeniu o 4tys. zł dotacji na zakup samochodu na potrzeby Policji, o dotacji w wys. 120tys.zł dla ZGK na zakup kompaktora, o nowym zadaniu – renowacji nawierzchni trawiastej Stadionu Miejskiego, o dotacji w wys. 1tys.zł dla Powiatu na publikację naukową;
g/ pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały o powołaniu doraźnej Komisji – Kapituły opiniującej kandydatów, którym nadane zostanie Honorowe Obywatelstwo Gminy.


Ad.7. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Burmistrz Gminy i Miasta:
1/
przedstawił sprawę kupna wiatraka usytuowanego w Kamionce przy trasie Witkowo-Skorzęcin, wraz z gruntem, o pow. np. 3000m2, na którym możnaby urządzić parking, ustawić ławki, stoły itd. Stwierdził, że chciałby mieć rozeznanie w tej sprawie, znać stanowisko Radnych, ale nie ma gwarancji, że gmina pozyska środki unijne na odrestaurowanie wiatraka.
W związku z tym, że właściciel nieruchomości planuje wystąpić do Rady Miejskiej o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego terenu, p.Sylwia Mietlicka wyjaśniła, że w sprawie obiektu winien wypowiedzieć się konserwator zabytków, natomiast grunt może być wydzielony w oparciu o decyzję o warunkach zabudowy.
Zaproszony na posiedzenie właściciel przedmiotowej nieruchomości, p.Stefan Piniarski stwierdził, że jeśli gmina chciałaby kupić 3000m2, to proponuje cenę w wysokości 20,-zł za m2 i pokrycie przez gminę kosztów wydzielenia gruntu.
W tematycznej dyskusji Komisja zaakceptowała zakup ww. nieruchomości, proponując wydzielenie gruntu o mniejszej powierzchni, ok.2000m2. Ustalono zakupić ok.2000m2, cena nieruchomości wynosić będzie 20,-zł/m2, a koszty jej wydzielenia pokryje właściciel;

2/ przedstawił projekt rozwiązań komunikacyjnych w centrum miasta (rejon Banku Spółdzielczego i kościoła), opracowany przez Biuro Inżynieryjno-Techniczne „KIER” w Gnieźnie. Pan Burmistrz poinformował, że w projekcie budżetu proponuje zaplanowanie kwoty 30tys.zł na zakup kwietników, które byłyby ustawione w ww. rejonie i przy budynku Urzędu Gminy i Miasta.
Odnośnie ww. rozwiązania komunikacyjnego, p.Piotr Jóźwik proponował przewidzieć miejsca na postój TAXI w inne miejsce niż to określono w ww. projekcie, a mianowicie przy przystanku autobusowym.
Komisja zaakceptowała proponowany przez p.Burmistrza zakup kwietników;

3/ poinformował, że jak przekazał mu Komendant Komisariatu Policji, są policjanci zainteresowani płatnymi dyżurami w OW w Skorzęcinie, można na ten cel przeznaczyć kwotę 10tys.zł. W OW będzie również ochrona, jak w ubiegłym roku;

4/ poinformował o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Gminy dotyczącym II etapu rewitalizacji OW w Skorzęcinie;

5/ przedstawił sprawę śmietników przy ul.Czerniejewskiej 16 i 16a, które zostały zaadaptowane na garaże. Obiekty te usytuowane są na gruncie gminnym, wkrótce kończą się umowy dzierżawy. W związku z tym, że mieszkańcy wnioskują o uporządkowanie tego terenu, p.Burmistrz zwrócił się do członków Komisji z pytaniem o stanowisko w tej sprawie.
Proponowano usunięcie ww. garaży i uporządkowanie terenu;

6/ p.Burmistrz przedstawił sprawę dwóch obiektów znajdujących się na targowisku miejskim, z których jeden jest własnością gminy, a drugi – osoby prywatnej. Proponował odnowienie elewacji budynku gminnego oraz wymianę okien, a także poddał pod rozwagę kwestię ewentualnego usunięcia drugiego obiektu.
Komisja pozytywnie odniosła się do kwestii odnowienia budynku gminnego i wymiany okien, podkreślając przy tym, że obydwa obiekty winny być odnowione w jednym stylu.
Ustalono zaprosić na kolejne posiedzenie p.Tomaszewskiego, dla omówienia sprawy ewentualnego odkupienia jego budynku przez gminę;

7/ przedstawił sprawę remontowanych świetlic wiejskich. W świetlicy wiejskiej w Ruchocinku nie była brana pod uwagę wymiana posadzki i płytek w ubikacjach oraz wymiana futryny. Jednak przy tak dużym remoncie celowe byłoby wykonanie powyższych prac.
Członkowie Komisji zaakceptowali propozycję p.Burmistrza. Ponieważ jednak niektóre prace w świetlicy wykonane zostały przed laty w czynie społecznym przez mieszkańców Sołectwa, zdaniem Komisji mieszkańcy (lub ich przedstawiciele – członkowie np. Rady Sołeckiej czy OSP) winni wyrazić na to zgodę;

8/ p.Burmistrz poinformował, że w związku z prowadzonymi w OW pracami w ramach rewitalizacji Ośrodka, planuje część pozyskanego pozbruku (w jeszcze dobrym stanie) wykorzystać przed budynkami świetlic wiejskich;

- wspólnie z p.Burmistrzem oraz p.Marią Szoszorek – administratorem „Wspólnot Mieszkaniowych” omówiono sprawę koniecznego remontu dachu i odnowy elewacji budynków komunalnych przy ul.Dworcowej 1 i przy ul.Kosynierów Miłosławskich 8.
Jak wyjaśniła pani Szoszorek, w związku z koniecznością wykonania ww. prac, „Wspólnoty Mieszkaniowe” tych budynków podjęły decyzje o audycie energetycznym, ponieważ istnieje możliwość uzyskania dotacji ze środków unijnych. Jak obliczył audytor, koszt kompleksowego remontu budynku przy ul.Dworcowej 1 to kwota 195tys.zł, a budynku przy ul.Kosynierów Miłosł. 8 – 142tys.zł. „Wspólnoty” mogą podjąć decyzję o podwyższeniu czynszu, na pokrycie części kosztów remontów, ale na terenie gminy obowiązuje czynsz regulowany. Aby pokryć koszty remontu budynku przy ul.Dworcowej, czynsz musiałby wynosić 3,13zł, a w drugim omawianym budynku musiałby być jeszcze wyższy.
Pan Burmistrz stwierdził, że nie widzi celowości udzielenia dotacji na ww. elewacje, zastanawiał się jedynie nad kwestią zaciągnięcia kredytu na fundusz remontowy, w wysokości 20tys.rocznie, przez 8 lat. Gmina nie może przenieść wyższego czynszu na lokatorów ww. budynków, w związku z obowiązującym wszystkich lokatorów czynszem regulowanym.
W dalszej dyskusji, w której wzięła udział również p.Magdalena Podsiadłowska-Pawlak – radca prawny Urzędu Gminy i Miasta, ustalono, że Burmistrz wyda zarządzenie, w którym czynsz zostanie określony przedmiotowo i będzie wyższy w tych budynkach, których „Wspólnoty” podjęły decyzje o remontach, gdzie planuje się np. termomodernizację;

- p.Krystyna Witczak przedstawiła następujące wnioski:
1/ wniosek Spółki BEST o wyrażenie zgody na nadbudowę piętra i wykonanie tarasów w OW w Skorzęcinie.
Komisja nie wypracowała opinii w powyższej sprawie, zdania członków Komisji były podzielone;

2/ wniosek p.Elżbiety H. o wyrażenie zgody na rozbudowę pawilonu handlowego za Hotelem.
Komisja negatywnie zaopiniowała powyższy wniosek;

- zapoznano się z wnioskiem państwa N. ze Skorzęcina o wyrażenie zgody na kupno pasa gruntu gminnego, przylegającego do ich działki w Witkowie w rejonie ul.Gnieźnieńskiej i Pięknej.
W związku z tym, że w ww. gruncie znajdują się urządzenia kanalizacyjne, proponowano go nie sprzedawać, tylko wydzierżawić;

- zapoznano się z wnioskiem Spółki WITOWA o wykup gruntu w rejonie ul.Kosynierów Miłosławskich w Witkowie, oddanego Spółce przez gminę w wieczyste użytkowanie (ok. 4.300m2).
Wniosek zaopiniowano negatywnie;

- w związku z ustanowieniem roku 2010 Rokiem Roty, proponowano odśpiewać rotę na majowej uroczystej sesji Rady Miejskiej w ramach obchodów 20-lecia samorządu (np. na mszy z tej okazji).


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,15.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz