Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 46/10 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 31.03.2010r.

PROTOKOŁ Nr 46/10

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 31 marca 2010r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Stanisław Tomaszewski  -  Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Irena Reselska  -  Główna Księgowa ZGK
- p.Stanisław Antoszczyszyn  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.


Otwarcia sesji dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Kontrola wydanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
3. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
4. Inne sprawy.
5. Kontrola finansowa Zakładu Gospodarki Komunalnej za 2009r.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Informację na temat wydanych przez Burmistrza zezwoleń na sprzedaż alkoholu przedstawił wraz z tematycznym komentarzem p.Stanisław Antoszczyszyn.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Antoszczyszyn poinformował m.in., że zasady wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu obowiązują od 2007r. Ustalony przed laty przez Radę Miejską limit punktów sprzedaży alkoholu wynosi 80 punktów, a wykorzystano – 52 punkty. W 2009r. za zezwolenia na sprzedaż alkoholu wpłynęła kwota 247tys.zł, zwrotów nie było.

Pan Edwin Dzieciuchowicz przypomniał, że Komisja od dłuższego czasu wnioskuje o dokonanie za środki pozyskane za ww. zezwolenia, wymiany wykładziny podłogowej w Świetlicy Środowiskowej oraz odnowienie elewacji tego budynku.
Po krótkiej dyskusji Komisja zgłosiła wniosek o przyspieszenie realizacji ww. zadania.
 
Do wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu zastrzeżeń nie zgłoszono.


Ad.3. Informację o sposobie realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach, przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.
Poinformował m.in., że zrealizowano wniosek dotyczący przekazania sołtysom planów remontów świetlic wiejskich oraz wniosek o podanie właściciela gruntu przed sklepem w Ruchocinku. W związku z wnioskiem Komisji o poprawę bezpieczeństwa w centrum Witkowa, p.Gadziński przedstawił Komisji koncepcję rozwiązań komunikacyjnych w rejonie ul.Stary Rynek, opracowaną przez Biuro „KIER”. Nie utwardzono natomiast płytami terenu pod pojemnikami na śmieci na ul.Dworcowej, ale w bieżącym roku zostanie tam ułożony asfalt. Gmina zakupi ok. 8 wiat przystankowych. Nie planuje się w tym roku zakupu sortowni śmieci na składowisko odpadów w Chłądowie, ale na wysypisko zostanie zakupiony kompaktor, a do zamiatania ulic zamiatarka. Planowane są wyrywkowe kontrole wywozu nieczystości. Liczba etatów w stołówkach szkolnych analizowana jest pod kątem liczby wydawanych obiadów. W ubiegłym roku dofinansowano z Programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” zakup wyposażenia stołówek szkolnych w Gimnazjum, Szkole Podstawowej Nr 3 i Przedszkolu przy ul.Jasnej. W tym roku planowane jest również z tego programu doposażenie kuchni w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Mielżynie. Analizowano wnioskowaną przez Komisję sprawę wytyczenia drogi łączącej Osiedle Nr 5 z kompleksem boisk „ORLIK 2012”. Teoretycznie byłaby taka możliwość (część gruntu to obecnie rów i teren zaorywany przez rolników), ale droga wychodziłaby na końcu ul.Wrzesińskiej, po uprzednim uregulowaniu spraw własnościowych – wykup części gruntów od rolników.

Odnosząc się do powyższej informacji, stwierdzono, co następuje: p.Dzieciuchowicz zgłosił uwagi do zamontowania drzwi wejściowych w remontowanej świetlicy wiejskiej w Ruchocinku, p.Czaplicki sugerował, by utwardzenie gruntu zostało wykonane pod pojemnikami na śmieci, nie tylko na ul.Dworcowej. Wskazano na konieczność poinformowania taksówkarzy o planowanej zmianie usytuowania przystanku TAXI. Stwierdzono, że wykonanie przejścia z Osiedla Nr 5 na kompleks boisk „ORLIK 2012” byłoby niecelowe.

Następnie p.Eugeniusz Czaplicki zwrócił się do p.Gadzińskiego z prośbą o rozważenie możliwości realizacji zgłoszonego przez niego wniosku o zamontowanie 4 lamp oświetlenia ulicznego w Wiekowie (od posesji p.Manuszaka do skrzyżowania dróg) oraz 2 lamp w Dębinie, przy 2 nowych posesjach.


Ad.4. Pan Edwin Dzieciuchowicz zgłosił wniosek o zamontowanie nowej tablicy ogłoszeniowej przy barakach na ul.Dworcowej.


Ad.5. O godz. 10,30 Komisja udała się do siedziby Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie przy ul.Wrzesińskiej, w celu dokonania kontroli finansowej Zakładu, za 2009r.
W kontroli uczestniczył p.Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu i p.Irena Reselska – Główna Księgowa Zakładu.

Protokoł z przeprowadzonej kontroli stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,40.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz