Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 47/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 10.02.2010r.

PROTOKOŁ Nr 47/10

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 10 lutego 2010r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.p.Sylwia Mietlicka, Anita Frańczak, Piotr Janowicz.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1 Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji lutowej.
4. Informacja o wydanych decyzjach o warunkach zabudowy.
5. Zapoznanie się z realizacją wniosków zgłoszonych przez Komisję.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 12 lutego br.:

a/ p.Piotr Janowicz poinformował, że Zakład Gospodarki Komunalnej zwrócił się do Rady Miejskiej z wnioskiem o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, na okres od kwietnia br. do marca 2011r. Opracowane przez Zakład taryfy wynoszą: cena wody – 2,14zł/m3 netto (tj. 2,29 brutto) co stanowi wzrost o 6 groszy; cena zrzutu ścieków – 4,10zł/m3 netto (tj. 4,39zł brutto), czyli bez zmian. *
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawione wyżej taryfy;

b/ p.Anita Frańczak przypomniała, że do tej pory Rada uchwalała bonifikaty od ceny sprzedaży komunalnych lokali mieszkalnych indywidualnie, ale w związku ze zmianą przepisów od stycznia br., konieczne jest ustalenie ogólnych, generalnych zasad. Po czym przedstawiła projekt uchwały w tej sprawie.
Odnosząc się do brzmienia §3 projektu uchwały, określającego stawki procentowe bonifikat „do wysokości 70%”, p.Marek Sucholas proponował ustalić przedmiotowe stawki „do wysokości 90”.
Pan Przewodniczący proponował pozostawić proponowane przez Burmistrza stawki „do 70%” i poddał propozycje pod głosowanie.
Komisja większością głosów opowiedziała się za propozycją „do 90%”, natomiast pozostałe części projektu uchwały zaopiniowano pozytywnie, bez zmian;
 
c/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekty następujących uchwał:
  1/ Plany Odnowy Miejscowości uchwalone na zebraniach wiejskich w Skorzęcinie, Strzyżewie, Maleninie, Mąkownicy, Kołaczkowie, Gorzykowie, Ruchocinku, Mielżynie i Jaworowie. Przedmiotowe Plany wymagają zatwierdzenia przez Radę Miejską i będą stanowiły podstawę do ubiegania się o środki unijne. Planowane jest złożenie przez gminę dwóch wniosków w tej sprawie: pierwszy wniosek do 17 lutego na dofinansowanie m.in. boisk sportowych, placów zabaw, chodników, a drugi – w marcu, na dofinansowanie termomodernizacji świetlic wiejskich;
  2/ w sprawie nadania nazwy ulicy w Witkowie. Pani Mietlicka poinformowała, że chodzi o drogę wewnętrzną stanowiącą własność gminy, w rejonie ul.Gnieźnieńskiej. Na przedsesyjnym spotkaniu Burmistrza z Przewodniczącymi Komisji Rady, zapoznano się z propozycjami nazw ulic Witkowskiego Klubu Kolekcjonerów i propozycjami p.Franciszka Popka. Propozycje te przedstawiono przyszłym i obecnym mieszkańcom omawianej ulicy. W rozmowie telefonicznej z Burmistrzem, jeden z mieszkańców proponował nadać nazwę „Jana Witkowskiego”, ale w dniu 9 lutego wpłynęło pismo mieszkańców, w którym proponują do wyboru następujące 3 nazwy: „Zaciszna”; „Wichrowa”, „B.Chrobrego”.
Komisja proponowała wybrać z powyższych propozycji nazwę „Bolesława Chrobrego”;

d/ p.Stanisław Antoszczyszyn poinformował, że w związku ze zwiększonymi o 50tys.zł wpływami za zezwolenia na sprzedaż alkoholu, konieczne jest dokonanie przez Radę zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010r. Dodatkowe środki proponuje się przeznaczyć m.in. na koszty utrzymania Ośrodka Terapeutycznego, na organizację półkolonii, na sportowe drużyny młodzieżowe, zwiększenie bezpieczeństwa kąpieliska w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały zmieniającej ww. Program;

e/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy przedstawiła proponowane zmiany w budżecie na 2010r. Poinformowała m.in. o zwiększonych o kwotę 2.584.845,-zł dochodach budżetu, o obniżeniu deficytu budżetowego, o likwidacji Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska, o otrzymanych dotacjach.
Następnie zapoznano się z pismem FUH Camping Mieszko, o przeprowadzenie remontu dzierżawionych przez niego od gminy obiektów w OW w Skorzęcinie: dachów 5 segmentów oraz stolarki okiennej i drzwi w pierwszym segmencie. Pani Skarbnik poinformowała, że na wnioskowany cel p.Burmistrz proponuje zaplanować w budżecie kwotę 30tys.zł.
W związku z prośbą p.Tomasza Deskowskiego, by na posiedzeniach Komisji Finansów dysponował projektem uchwały zmieniającej budżet (bez załączników), pani Skarbnik wyjaśniła, że projekt nie jest jeszcze gotowy, wymaga poprawek, ale może go przygotować na godz. 13,00.
Poproszony na posiedzenie p.Burmistrz odnosząc się do ww. wniosku FUH wyjaśnił, że obowiązek remontu dachów na segmentach obiektów letniskowych spoczywa na właścicielu, czyli gminie, wobec czego przygotowanie kosztorysu na powyższe prace leży po stronie gminy. Za kwotę 30tys.zł można wyremontować 3 lub 4 segmenty.
Komisja zaakceptowała ww. kwotę na remont dachów.
Następnie p.Burmistrz wyjaśnił kwestię środków na zakup kompaktora dla Zakładu Gospodarki Komunalnej (obecnie zrezygnował z tego zadania), omówił zmiany w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, poinformował o dodatkowych zadaniach (chodniki, parking przy ul.Żwirki i Wigury), o przekazanym gminie samochodzie bojowym dla OSP Skorzęcin. Poinformował również o planowanym złożeniu wniosków o pozyskanie środków unijnych (na kanalizację sanitarną), poruszył sprawę koniecznej przebudowy skrzyżowania ul.Stary Rynek z ul.Poznańską i ewentualnego dofinansowania tego zadania przez gminę. Po zapoznaniu się z przedstawionymi przez p.Burmistrza kosztorysami inwestorskimi na termomodernizację budynków Szkoły Nr 2, Nr 3 i Przedszkola, członkowie Komisji zaakceptowali zwiększenie środków na ten cel do kwoty 2 mln zł.
W kontekście omawianych zmian w budżecie, poruszono również sprawę zakupu mieszkań i przeniesienia lokatorów z mieszkań służbowych znajdujących się w budynkach Szkół Podstawowych Nr 2 i 3 oraz sprawę koniecznego urządzenia świetlicy i szatni w Szkole Nr 3;

f/ zapoznano się z projektem uchwały dotyczącej prac społecznie użytecznych oraz projektem uchwały zmieniającej uchwałę o inkasie podatków (wybór nowego sołtysa w Sołectwie Kamionka).
Komisja pozytywnie zaopiniowała obydwa projekty.


Ad.4. Informację o wydanych przez Burmistrza decyzjach o warunkach zabudowy przedstawiła wraz z tematycznym komentarzem p.Sylwia Mietlicka.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Informację na temat realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.


Ad.6. W punkcie tym zapoznano się z następującymi pismami:

  1/ wnioskiem p.Przemysława F. o wyrażenie zgody na przejazd samochodami ponadnormatywnymi (o poj. ponad 10t) drogą gminną przez Ćwierdzin do drogi powiatowej w kierunku żwirowni;
  2/ pismem p.Władysława Gorańskiego ze wsi Nowodolińsk w Kazachstanie o rozważenie możliwości zamieszkania z rodziną na terenie gminy Witkowo, w drodze repatriacji;
  3/ petycją - protestem mieszkańców przeciw realizacji projektu budowy elektrowni wiatrowych w rejonie Małachowa Złych Miejsc i Witkówka;
  4/ pismem p.Adama Zdzuja zawierającym propozycję uczczenia 30-rocznicy „Solidarności”, poprzez postawienie memoriału wg jego projektu;
  5/ pismem ZGK przedstawiającym ofertę zakupu linii sortowniczej na potrzeby składowiska nieczystości w Chłądowie (867tys.zł + VAT).

W dyskusji nad sprawą przejazdu drogą gminną do żwirowni, p.Tomasz Deskowski stwierdził, że należałoby zwrócić Staroście uwagę, by przy wydawaniu koncesji na wydobywanie żwiru, uwzględniał kwestie dojazdu drogami gminnymi (za zgodą gminy). W związku z propozycją p.Edwina Dzieciuchowicza, by obciążać wnioskodawcę częściowymi kosztami utrzymania omawianej drogi, p.Zastępca Burmistrza poinformował, że przeanalizuje to z radcą prawnym Urzędu.

W wyniku analizy oferty na zakup linii sortowniczej, ustalono zgłębić temat na kolejnym posiedzeniu. Radnych interesuje w szczególności, czy istnieje możliwość pozyskania na ten cel środków unijnych lub preferencyjnego kredytu i czy w Chłądowie konieczna jest sortownia o tak dużym przerobie i co się z tym wiąże, tak droga.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,15.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz