Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 45/09 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 23.12.2009r.

PROTOKOŁ Nr 45/09

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 23 grudnia 2009r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Kiełpińska  -  Sekretarz Gminy i Miasta
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.p. Marzena Polak, Sylwia Mietlicka, Anita Frańczak, Stanisław Antoszczyszyn, Piotr Janowicz.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji grudniowej.
4. Zapoznanie się z sytuacją finansową placówek oświatowych.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 29 grudnia br.:

a/ p.Stanisław Antoszczyszyn omówił projekt Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na 2010r. Poinformował m.in., że podobnie jak na rok bieżący, projekt Programu zawiera pięć priorytetowych zadań.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

b/ p.St.Antoszczyszyn omówił projekt Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010r. Poinformował m.in., że w projekcie przyjęto do rozdysponowania kwotę 190tys.zł, zaplanowano ponadto 10tys.zł na przeciwdziałanie narkomanii. Od stycznia 2010r. nastąpi zmiana składu Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

c/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekty następujących uchwał:
  1/ o uchyleniu uchwały Nr XXV/216/09 dotyczącej zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części działki nr 47/7 (pod budownictwo sakralne). Jak się okazało, jest to teren zamknięty wojska, a dla takich terenów nie opracowuje się planów zagospodarowania przestrzennego.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;
  2/ o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w obrębie ul.Czerniejewskiej, z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne, z dopuszczeniem nieuciążliwych usług. W obecnym Studium przedmiotowy teren stanowi rolę, ale w nowym Studium przeznaczenie zostanie zmienione.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały;

d/ p.Piotr Janowicz omówił projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XX/173/08 dotyczącą zadania „System unieszkodliwiania odpadów komunalnych dla gmin objętych porozumieniem wraz z budową Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie”. Projekt dotyczy przesunięcia środków z budżetu gminy z 2010r. na rok 2014.
W tematycznej dyskusji wyrażono niezadowolenie z faktu, że kolejny raz termin realizacji ww. inwestycji zostaje przesunięty i stwierdzono, że w tej sytuacji należy zakupić sortownię i kompaktor na potrzeby składowiska w Chłądowie.
Pan Tomasz Deskowski zgłosił wniosek, by na najbliższym spotkaniu przedstawicieli gmin zainteresowanych budową Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie, p.Burmistrz poinformował o niezadowoleniu Radnych z faktu kolejnego przesunięcia terminu realizacji tego zadania.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały;

e/ opracowano plan pracy Komisji na okres od stycznia 2010r. do końca kadencji (tj. do 12 listopada 2010r.)
Przedmiotowy plan stanowi załącznik do niniejszego protokołu, zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej do zatwierdzenia;

f/ projekt planu pracy Rady Miejskiej na okres od stycznia 2010r. do końca kadencji omówiła protokolantka.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt i zaaprobowała zgłoszoną na posiedzeniu Komisji Szkolnictwa propozycję zaplanowania na maj uroczystej sesji, z okazji 20-lecia samorządu;

g/ zapoznano się z pismem Spółki „BEST”, stanowiącym niejako odwołanie do Rady Miejskiej, w związku z niepodjęciem na sesji listopadowej uchwały wyrażającej zgodę na dzierżawę przez Spółkę gruntu w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, przez okres 6 lat.
Komisja pozytywnie odniosła się do ww. wydzierżawienia gruntu, wskazano jednak na konieczność sporządzenia przez Burmistrza aneksu do umowy, w przypadku znacznego podwyższenia opłat np. wywozu nieczystości z terenu OW;

h/ p.Burmistrz omówił proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2009r. Poinformował m.in. o zwiększonej subwencji ogólnej i subwencji oświatowej, o przesunięciach w planach finansowych szkół, o planowanym zwiększeniu środków na budowę chodników i budowę parkingu przy budynku Urzędu, zwiększeniu środków na boksy gospodarcze w Ruchocinku, o rezygnacji z montażu instalacji gazowej dla budynku Urzędu i budynku Gimnazjum (z przyczyn leżących po stronie Spółki Gazowej), umniejszeniu środków na elewację budynków Szkół Nr 2 i 3.
Uwag nie zgłoszono.


Ad.4. Informację o sytuacji finansowej placówek oświatowych przedstawiła p.Marzena Polak. Poinformowała m.in., że sytuacja finansowa szkół jest dobra, plany finansowe zostały wykonane niemal w 100%. Szkoły Nr 2 i 3 dokonały zwrotu do budżetu gminy niewykorzystanych środków na wynagrodzenia w łącznej wysokości 90tys.zł. Jeśli nastąpią jeszcze jakieś zwroty, to będą to nieduże kwoty. Obecnie korygowane są plany finansowe szkół na 2010r.
Następnie, w związku z ustaleniem dokonanym na poprzednim posiedzeniu, pani Polak przedstawiła członkom Komisji następujące informacje, dotyczące Szkoły Podstawowej w Gorzykowie, a stanowiące załączniki do niniejszego protokołu:
1/ informację dotyczącą liczby dzieci urodzonych w latach 2003-2009 w obwodzie szkolnym Gorzykowo (41 dzieci - wg stanu na dzień 21.12.);
2/ wykaz rodzin i dzieci z Gorzykowa uczęszczających do SP w Gorzykowie w roku szkolnym 2009/2010 (30 dzieci z 20 rodzin).

 
Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- zapoznano się z zaadresowanym do Komisji Finansów pismem firmy Hydro z Leszna, dotyczącym sprawy monitoringu przepompowni ścieków.
Jak wyjaśnił p.Marian Gadziński, do Burmistrza również wpłynęło pismo w tej sprawie, na które nie udzielono jeszcze odpowiedzi;

- zapoznano się ze skierowanym do Burmistrza i Rady Miejskiej pismem p.Andrzeja Malika, o utwardzenie nawierzchni ulicy Wodociągowej w Witkowie.
Stwierdzono, że oprócz żużla, celowe byłoby nawiezienie na drogę kamieni, np. z dzikiego wysypiska w Ruchocinku;

- p.Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta przypomniała o podjętej przez Radę Miejską w grudniu 2007r. deklaracji odnośnie wydania, wspólnie z Biblioteką Wojewódzką Monografii Witkowa (20 arkuszy, nakład 2tys.egz., planowany koszt 72tys.zł). Głównym redaktorem jest prof. dr habil. Przemysław Hauser. Odbyło się kilka spotkań organizacyjnych, obecnie prace zmierzają do końca opracowania poszczególnych arkuszy. Będzie to publikacja z serii „Dzieje miast Wielkopolski”. Komitety obywatelskie na spotkaniu z redaktorem, zgłaszały różnego rodzaju sugestie i proponują zorganizowanie wystaw. Będzie możliwość wglądu do pierwszej wersji książki (w styczniu), jest jeszcze możliwość zgłaszania przez mieszkańców materiałów graficznych. Pani Sekretarz poinformowała również, że konieczny będzie recenzent.
Pan Tomasz Deskowski poinformował o nieudanej próbie spotkania z p.Andersem. Wyraził ponadto stanowisko, że publikacja winna być opatrzona przypisami, by zainteresowani mogli dotrzeć do źródeł informacji.
Jak stwierdziła pani Sekretarz, będzie możliwość spotkania z p.Andersem w szerszym gronie, po wglądzie do pierwszej wersji książki;

- p.Sekretarz Gminy i Miasta poruszyła sprawę przypadającego na 2010 rok 20-lecia samorządności i poinformowała o możliwości zgłaszania propozycji do programu obchodów tego jubileuszu.
Nawiązując do propozycji zwołania w maju uroczystej sesji Rady Miejskiej, p.Burmistrz zgłosił propozycję wręczenia na tej sesji medali „Za zasługi dla Witkowa”.
Powyższa propozycja spotkała się z aprobatą członków Komisji, sugerowano omówienie tego tematu np. na styczniowych posiedzeniach Komisji;

- p.Anita Frańczak przedstawiła:
1/ wniosek firmy ATOS z Gniezna o wydzierżawienie gruntu na kolejny okres, z przeznaczeniem na ustawienie słupa linii autobusowej „C” i zatrzymywanie się autobusów w Witkowie przy Rynku.
Komisja pozytywnie odniosła się do powyższego wniosku. W kontekście sprawy, p.Przewodniczący proponował, by zasugerować przewoźnikowi obsługę raz w tygodniu kursu do Ostrowitego Prymasowskiego;
2/ wniosek p.Stefanii D. o wykup zajmowanego mieszkania komunalnego, w budynku przy ul.Stary Rynek 3 w Witkowie. Pani Frańczak przypomniała o wyrażonym przed laty stanowisku Radnych, że w budynkach komunalnych, w których znajdują się lokale użytkowe, mieszkania nie podlegają sprzedaży.
Przedmiotowy wniosek zaopiniowano negatywnie;

- p.Burmistrz Gminy i Miasta:
1/ poruszył sprawę zakupionych i wypożyczonych przez gminę ozdób świątecznych, które, jak słyszał, spotkały się z pozytywną oceną mieszkańców;
2/ przedstawił zestawienie kosztów budowy parkingu przy budynku Urzędu Gminy i Miasta;
3/ poinformował o planach na 2010r. w zakresie remontów kolejnych świetlic wiejskich, z możliwością pozyskania środków unijnych;
4/ poinformował, że dla Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia” zabezpieczono w budżecie gminy na 2010r. środki w wysokości 85tys.zł. Klub oczekuje jednak większej kwoty, ponad 100tys.zł. Po czym p.Burmistrz zwrócił się do Radnych z pytaniem o stanowisko Komisji w tej sprawie.
Komisja negatywnie odniosła się do zwiększenia ww. środków;

- w nawiązaniu do ww. planów remontowych świetlic wiejskich, p.Edwin Dzieciuchowicz poinformował p.Burmistrza, że Komisja Rewizyjna dokonała kontroli m.in. świetlicy w Mąkownicy, która wymaga rozbudowy;

- p.Marek Sucholas poruszył sprawę boiska przy ul.Czerniejewskiej, na którym nadal tworzą się zastoiska wody.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,20.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz