Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 44/09 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 8.12.2009r.

PROTOKOŁ Nr 44/09

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 8 grudnia 2009r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczący Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczył p.Krzysztof Szkudlarek – Burmistrz Gminy i Miasta i p.Marzena Polak – inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zapoznanie się z opiniami i wnioskami innych Komisji Rady dot. projektu budżetu gminy i miasta na 2010r., wypracowanie własnej opinii na temat projektu oraz opracowanie ewentualnych wniosków w sprawie zmian w projekcie budżetu.
4. Zapoznanie się z planami finansowymi szkół i przedszkoli na 2010r.
5. Wstępne propozycje do planu pracy Komisji na 2010r.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Pan Przewodniczący odczytał opinię Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej oraz opinię Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego dotyczące projektu budżetu gminy i miasta na 2010r.

Następnie dokonano krótkiej analizy projektu budżetu.

Podsumowując wyniki analizy, Komisja uznała projekt budżetu gminy i miasta na 2010r. za skonstruowany właściwie i zaopiniowała go jednomyślnie pozytywnie, bez propozycji zmian.
Wypracowana przez Komisję opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Zgodnie z obowiązującą procedurą uchwalania budżetu, przedmiotowa opinia wraz z opiniami pozostałych Komisji, zostanie przekazana Burmistrzowi Gminy i Miasta.

Pan Burmistrz poinformował, że planuje wprowadzić do budżetu dodatkowe zadanie – sygnalizację świetlną na Rynku w Witkowie. Koszt tego zadania to ok. 100tys.zł.
Komisja pozytywnie odniosła się do powyższego zadania.


Ad.4. Pani Marzena Polak przedstawiła zestawienie planowanych środków finansowych na oświatę w 2010r., w rozbiciu na poszczególne placówki oświatowe oraz z uwzględnieniem subwencji i środków własnych.
Przedmiotowe zestawienie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W tematycznym komentarzu pani Polak poinformowała, że w ogólnej kwocie 12.667.968,-zł mieszczą się również środki na przedszkola, na które gmina nie otrzymuje subwencji. Dla porównania podała, że w 2009r. na oświatę zostanie wydana kwota 11.595.684,-zł. Otrzymywana z budżetu Państwa subwencja oświatowa starcza jedynie na płace, w związku z czym pozostałe koszty utrzymania szkół ponosi gmina.
Członkowie Komisji interesowali się kosztami utrzymania ucznia w poszczególnych szkołach, wysokością subwencji na ucznia, liczbą uczniów w Szkole Podstawowej w Gorzykowie, tendencją w zakresie liczby uczniów.
Pani Polak poinformowała o ustalonej na 2010r. wysokości subwencji na ucznia w mieście (4.665,-zł) i ucznia na wsi (6.438,-zł) oraz na ucznia gimnazjum (4.852,-zł). Koszty utrzymania ucznia w Szkole Podstawowej Nr 2 w Witkowie wynoszą 5.624,-zł, w Szkole Podstawowej Nr 3 w Witkowie – 6.760,-zł, w Szkole Podstawowej w Gorzykowie – 13.850,-zł, a w Gimnazjum w Witkowie – 7.980,-zł. Do Szkoły w Gorzykowie uczęszcza obecnie 42 uczniów i liczba ta w najbliższym czasie nie wzrośnie.

Następnie wspólnie z zaproszonym na posiedzenie p.Burmistrzem, omówiono sprawę zwiększających się kosztów utrzymania Szkoły Podstawowej w Gorzykowie, kwestię dowozu uczniów, poruszono też sprawę funkcjonowania w innych gminach szkół społecznych.

Ustalono, że na kolejne grudniowe posiedzenie, p.Marzena Polak przygotuje następujące dane:
1/ dane o liczbie dzieci urodzonych w latach 2003 do 2009;
2/ dane o liczbie rodzin z miejscowości Gorzykowo, z których uczniowie uczęszczają do Szkoły Podstawowej w Gorzykowie.


Ad.5. Protokolantka poinformowała, że z dniem 12 listopada 2010r. zakończy się obecna kadencja Rady Miejskiej. W związku z tym w opracowywanym planie pracy Rady zostanie przewidziana sesja również w październiku, dla rozpatrzenia bieżących spraw gminy. Natomiast ostatnia sesja, podsumowująca kadencję, odbędzie się na początku listopada 2010r. Plan pracy Komisji na okres od stycznia 2010r. do końca kadencji, zostanie opracowany na kolejnym posiedzeniu Komisji. Członkowie Komisji mogą zastanowić się do tego czasu nad propozycjami tematów.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Edwin Dzieciuchowicz zasygnalizował p.Burmistrzowi sprawy, które zgłosił w formie wniosków na ostatnim posiedzeniu Komisji Rewizyjnej. Poinformował również o uwagach, Komisji po wykonanym remoncie budynku OKSiR-u.
Pan Burmistrz przedstawił argumenty przemawiające za negatywnym rozpatrzeniem propozycji wykonania przejścia z Osiedla Nr 5 na Strzelnicę;

- p.Burmistrz Gminy i Miasta:
1/ poinformował o przydzieleniu mieszkań komunalnych, powstałych w zaadaptowanym na ten cel kolejnym obiekcie po JW. w Ruchocinku;

2/ poinformował, że w przyszłym tygodniu podpisze umowę o dotację na budowę kanalizacji (4mln zł);

3/ poruszył kwestię liczby kortów tenisowych, jakie należałoby zaplanować w opracowywanym szczegółowym planie boisk.
Komisja wyraziła zdanie, że konieczne są 3 korty;

4/ w związku z pytaniem p.Piotra Jóźwika, p.Burmistrz poinformował, że operator telefonii komórkowej, zainteresowany ustawieniem masztu w Witkowie, nie zgłosił się powtórnie;

- p.Tomasz Deskowski zgłosił następujące sprawy:
1/ wniosek o kupno przez gminę dwóch mieszkań, w celu przeniesienia dwóch rodzin zajmujących obecnie mieszkania w budynku Szkoły Podstawowej Nr 2 i Szkoły Nr 3.
Powyższy wniosek został zaakceptowany przez pozostałych członków Komisji;

2/ w nawiązaniu do planowanej termoizolacji w Szkole Podstawowej Nr 2 i Szkole Podstawowej Nr 3, poruszył sprawę źle odwodnionego budynku Szkoły Nr 2 (podczas deszczów nachodzi woda). Wskazał na potrzebę zabezpieczenia murów przy okazji budowy hali sportowej.
Jak stwierdził p.Burmistrz, należałoby wykonać opaskę melioracyjną wokół budynku, ponadto ustalić miejsca wykonania odprowadzenia wody deszczowej.
Pan Marian Walczak zapewnił, że sprawdzi w najbliższym czasie wszystkie odprowadzenia wody w rejonie ww. szkół;

3/ pytał o zakres prac w ramach rewitalizacji Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i w tym kontekście wskazał na konieczność usunięcia nieczynnego statku w OW.
Pan Burmistrz udzielił wyjaśnień na powyższe pytanie, po czym poinformował o rozmowie z projektantem na temat wykonania 3-metrowego przepustu, co zapobiegłoby tworzeniu się zastoiska wody przy molo;

4/ poruszył sprawę koniecznej pielęgnacji drzew na terenie kompleksu sportowego ORLIK 2012 i przygotowania terenu (pętli) do jazdy na rolkach;

- p.Marek Sucholas w imieniu mieszkańców ul. Skośnej zgłosił wniosek o wykonanie przejścia dla pieszych i ustawienie znaku drogowego określającego drogę bez przejazdu.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,00.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz