Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 42/09 z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 22.12.2009r.

PROTOKOŁ Nr 42/09

z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 22 grudnia 2009r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Elżbieta Kiełpińska  -  Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta p.p.: Sylwia Mietlicka, Anita Frańczak, Stanisław Antoszczyszyn, Piotr Janowicz.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji grudniowej.
4. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 29 grudnia br.:

a/ p.Stanisław Antoszczyszyn przedstawił projekt Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, na 2010 rok.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

b/ p.St.Antoszczyszyn omówił projekt Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010r. W tematycznym komentarzu poinformował m.in., że liczba punktów sprzedaży alkoholu nie ulega zmianie (56), zmniejszyła się jedynie ilość sprzedanego alkoholu, wobec czego na realizację zadań określonych w przedmiotowym Programie, określono kwotę mniejszą niż na 2009r., bo 190tys.zł. Po czym omówił proponowane zadania.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt;

c/ p.Piotr Janowicz omówił projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XX/173/08 dotyczącą zadania „System unieszkodliwiania odpadów komunalnych dla gmin objętych porozumieniem wraz z budową Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie”. Projekt dotyczy przesunięcia środków z budżetu gminy z 2010r. na rok 2014.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt;

d/ p.Przewodniczący Komisji przedstawił przygotowany przez siebie projekt planu pracy Komisji na okres od stycznia 2010r. do końca kadencji.
Po uwzględnieniu zgłoszonych przez członków Komisji uwag i propozycji, Komisja ustaliła plan pracy w brzmieniu załącznika do niniejszego protokołu. Przedmiotowy plan zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej na sesji w dniu 29 grudnia br. – do zatwierdzenia.
W odniesieniu do styczniowego posiedzenia Komisji ustalono, że posiedzenie zostanie zwołane w I połowie stycznia, tj. przed feriami.
W nawiązaniu do tematyki majowego posiedzenia, p.Przewodniczący Komisji przedstawił szkic planowanych trzech kortów tenisowych na terenie OW w Skorzęcinie.
Pan Przewodniczący Rady poinformował, że przekazał p.Burmistrzowi uwagę na temat potrzeby pokrycia nową nawierzchnią boisk do siatkówki w OW;

e/ projekt planu pracy Rady Miejskiej na okres od stycznia 2010r. do końca kadencji przedstawił p.Bogusław Mołodecki – Przewodniczący Rady.
W związku z tym, że w 2010r. przypada 20. rocznica powstania samorządu, p.Przewodniczący proponował zaplanowanie na maj uroczystej sesji z tej okazji, co zostało przez Komisję zaakceptowane. Stwierdzono, że sesja byłaby jednym z punktów programu obchodów tej rocznicy;

f/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta. Poinformowała m.in. o zwiększeniu subwencji ogólnej (o 32tys.zł) i subwencji oświatowej (o 16tys.zł); o zwiększeniu środków na parking przy budynku Urzędu Gminy i Miasta, na modernizację budynku komunalnego w Ruchocinku; o umniejszeniach środków na niektórych zadaniach majątkowych.
Komisja pozytywnie odniosła się do proponowanych zmian;

g/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekty następujących uchwał:
  1/ o uchyleniu uchwały Nr XXV/216/09 dotyczącej zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części działki nr 47/7 (pod budownictwo sakralne). Jak się okazało, jest to teren zamknięty wojska, a dla takich terenów nie opracowuje się planów zagospodarowania przestrzennego.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;
  2/ o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w obrębie ul.Czerniejewskiej, z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne, z dopuszczeniem nieuciążliwych usług. W obecnym Studium przedmiotowy teren stanowi rolę, ale w nowym Studium przeznaczenie zostanie zmienione.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały;

h/ p.Przewodniczący Rady odczytał pismo Spółki „BEST”, które wpłynęło do niego w dniu 14 grudnia br. i stanowi pewnego rodzaju odwołanie, w związku z tym, że na listopadowej sesji, Rada Miejska nie podjęła uchwały, wyrażającej zgodę na zawarcie przez Spółkę umowy na dzierżawę gruntów w OW w Skorzęcinie, na okres 6 lat. Przedstawiciele Spółki prosząc o zawarcie ww. umowy, poinformowali m.in., że brak takiej umowy pozbawia ich możliwości ubiegania się o środki unijne, na planowane w OW inwestycje, których wartość określono na 600tys.zł. W przypadku dużego wzrostu kosztów utrzymania OW np. wywozu śmieci, do umowy dzierżawnej Burmistrz może sporządzić aneks. Po czym p.Przewodniczący Rady zaproponował, by temat wydzierżawienia gruntu Spółce BEST na okres 6 lat, wprowadzić do porządku grudniowej sesji Rady.
Komisja jednogłośnie odniosła się do powyższej propozycji, przy czym sugerowano, by w uzasadnieniu do projektu uchwały, ująć zapis o ubieganiu się dzierżawcy o środki unijne.


Ad.4. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- w związku z pytaniem p.Przewodniczącego Komisji, p.Sylwia Mietlicka poinformowała o kolejnych 16 mieszkaniach w Ruchocinku (w tym 4 socjalne), powstałych w wyniku adaptacji koszarowca. Przekazanie mieszkań lokatorom, nastąpi w dniu 30 grudnia br.;

- w kontekście powyższych mieszkań, p.Marek Sucholas poruszył sprawę mieszkań dla lokatorów mieszkań służbowych w budynkach Szkół Podstawowych Nr 2 i 3 w Witkowie.
Stwierdzono, że należy rozwiązać ten problem, ponieważ Szkoły potrzebują pomieszczeń;

- w związku z poruszoną przez p.Sucholasa sprawą elektrowni wiatrowych, p.Mietlicka poinformowała, że wpływające protesty będą traktowane jako wnioski w procedurze uchwalania planu zagospodarowania przestrzennego;

- p.Przewodniczący Rady:
1/ przedstawił pismo p.Andrzeja Malika o utwardzenie nawierzchni ulicy Wodociągowej jumbami.
Komisja pozytywnie odniosła się do powyższej sprawy, przy czym stwierdzono, że decyzję w tej sprawie winien podjąć Burmistrz;
2/ poinformował, że zgłosiła się do niego firma p.Zwodzińskiego z Trzemeszna, z ofertą budowy krytej, komercyjnej strzelnicy. Koszty budowy (ok. 500tys.zł) poniosłaby firma. Pan Przewodniczący podkreślił, że koszty prowadzenia takiego obiektu byłyby dla gminy za duże;
3/ stwierdził, że można rozważyć ustawienie plastykowego basenu w kompleksie sportowym ORLIK 2012.
Pan Przewodniczący Komisji wyraził zdanie, że tego rodzaju basen mogłaby prowadzić firma prywatna. Podkreślił ponadto, że najważniejsza jest nauka pływania dla dzieci, przy Szkołach Nr 2 i 3.
Pan Roman Popek wskazał na duże koszty utrzymania basenów;

- p.Anita Frańczak przedstawiła:
1/ wniosek firmy ATOS z Gniezna o wydzierżawienie gruntu na kolejny okres, z przeznaczeniem na ustawienie słupa linii autobusowej „C” i zatrzymywanie się autobusów.
Komisja pozytywnie odniosła się do powyższego wniosku, sugerując zawarcie umowy na okres 3 lat;
2/ wniosek p.Stefanii D. o wykup zajmowanego mieszkania komunalnego, w budynku przy ul.Stary Rynek 3 w Witkowie. Pani Frańczak przypomniała o wyrażonym przed laty stanowisku Radnych, że w budynkach komunalnych, w których znajdują się lokale użytkowe, mieszkania nie podlegają sprzedaży.
W kontekście powyższego wniosku, poruszono sprawę tworzenia wspólnot mieszkaniowych i sprawę zajmowania dużych mieszkań przez osoby samotne. Stwierdzono również, że w przyszłości należy zastanowić się nad polityką mieszkaniową. Przedmiotowy wniosek zaopiniowano negatywnie;

- p.Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta przypomniała o podjętej przez Radę Miejską w grudniu 2007r. deklaracji odnośnie wydania, wspólnie z Biblioteką Wojewódzką Monografii Witkowa (20 arkuszy, nakład 2tys.egz.). Głównym redaktorem jest prof. dr habil. Przemysław Hauser. Odbyło się kilka spotkań organizacyjnych, obecnie prace zmierzają do końca opracowania poszczególnych arkuszy. Komitety obywatelskie na spotkaniu z redaktorem, zgłaszały różnego rodzaju sugestie i proponują zorganizowanie wystaw. Będzie możliwość wglądu do pierwszej wersji książki, jest jeszcze możliwość zgłaszania przez mieszkańców materiałów graficznych. Pani Sekretarz poinformowała również, że promocję książki możnaby zorganizować we wrześniu. Wspomniała ponadto, że rok 2010 będzie rokiem 20-lecia samorządu.

Nawiązując do ww. roku samorządu, p.Przewodniczący Rady poinformował panią Sekretarz, że Komisja proponuje zwołanie w maju uroczystej sesji z tej okazji. W programie obchodów można przewidzieć również m.in. „spotkanie po latach” z udziałem wszystkich radnych i sołtysów z okresu 20-lecia, wystawę zdjęć z poszczególnych kadencji Rady, zdjęcia najważniejszych inwestycji oraz wystawy proponowane przez komitety obywatelskie. Pan Przewodniczący zaproponował ponadto, by recenzentem ww. książki był p.Tomasz Deskowski.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,30.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz