Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 43/09 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 18.11.2009r.

PROTOKOŁ Nr 43/09

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 18 listopada 2009r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Każmierczaka – Przewodniczącego Komisji


Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Jan Rabiej  -  Komendant Komisariatu Policji w Witkowie
- p.Stanisław Rajkowski  -  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Jadwiga Walerczyk  -  Sołtys Sołectwa Malenin
- inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.p.Eugenia Rewers, Sylwia Mietlicka, Hanna Rakowska, Krystyna Witczak, Marzena Polak, Piotr Janowicz


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, proponując jego poszerzenie o punkt „Spotkanie z Komendantem Komisariatu Policji w Witkowie”. Uwag i innych propozycji nie zgłoszono, ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji listopadowej.
4. Spotkanie z Komendantem Komisariatu Policji w Witkowie.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 20 listopada 2009r.:

a/ członkowie Komisji posługując się przygotowanym przez p.Eugenię Rewers materiałem pomocniczym w formie zestawienia stawek podatkowych obowiązujących w 2009r., stawek maksymalnych na 2010r. oraz propozycji Burmistrza na 2010r. – wypracowali propozycje stawek podatkowych i opłat lokalnych na 2010r.: podatek rolny, podatek od nieruchomości i opłatę targową.
Przedmiotowe zestawienie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Przewodniczący odczytał pismo Zastępcy Komendanta Wojewódzkiego Policji oraz pismo Spółki „Oświetlenie Uliczne i Drogowe” z Kalisza o zwolnienie z podatku od nieruchomości.
Następnie p.Rewers:
- przedstawiła projekt uchwały dotyczący inkasa podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości, który Komisja zaopiniowała pozytywnie (inkasentami będą sołtysi);
- poinformowała o konieczności podjęcia uchwały o podatku od środków transportowych. Przedstawiła projekt uchwały w tym przedmiocie, w którym podwyższono stawki poszczególnych podatków do kwot minimalnych, z zaokrągleniem do pełnych złotych.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ww. uchwały;
- poinformowała o propozycji Burmistrza, by opłatę klimatyczną (1,zł i 0,50zł) i opłatę od posiadania psów (30,-zł) pozostawić bez zmian. Jeśli Rada wyrazi na to zgodę, obowiązywać będą w tym zakresie uchwały podjęte w poprzednich latach.
Komisja zaakceptowała ww. propozycję Burmistrza;

b/ projekt uchwały dotyczący upoważnienia Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych został przez Komisję zaopiniowany pozytywnie;

c/ p.Hanna Rakowska przedstawiła projekt uchwały dot. wprowadzenia regulaminu korzystania z obiektu sportowego „ORLIK 2012” w Witkowie. Odnosząc się do propozycji zgłoszonej przez Komisję Szkolnictwa, p.Rakowska poinformowała, że zdaniem radcy prawnego Urzędu Gminy i Miasta ujęcie w regulaminie zapisu o braku odpowiedzialności administratora za rzeczy pozostawione na terenie obiektu, może skutkować unieważnieniem tego zapisu przez Wojewodę, w ramach nadzoru.
W krótkiej dyskusji stwierdzono, że wobec powyższego nie należy ujmować takiego zapisu w regulaminie, ale umieścić na terenie obiektu tabliczki informujące, że administrator nie odpowiada za przedmioty pozostawione w szatni.
Projekt regulaminu zaopiniowano pozytywnie;

d/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekty następujących uchwał:
 1/ o dotacji przedmiotowej dla ZGK, na remonty mieszkań komunalnych w 2010r. Zaplanowana w budżecie kwota dotacji wynosi 40tys.zł, co w przeliczeniu na 1m2 powierzchni zaplanowanych do remontu (1099m2), wynosi 36,38zł.
Komisja wyraziła pozytywną opinię;
 2/ o nadaniu nazwy ulicy w rejonie ul.Czerniejewskiej – „Magnoliowa” (droga prywatna).
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ww. uchwały;
 3/ o opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Małachowie Złych Miejsc (działka nr 37) – z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe.
Komisja zaopiniowała projekt pozytywnie;
 4/ o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Chłądowie na cele mieszkaniowe, z dopuszczeniem nieuciążliwych usług.
Komisja zaopiniowała projekt pozytywnie;

e/ p.Burmistrz Gminy i Miasta przedstawił proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2009r., ze szczególnym uwzględnieniem wydatków majątkowych. Poinformował m.in. : 1/ o nowym zadaniu – monitoring w mieście, w tym monitoring ORLIKA (obrazy z monitoringu przekazywane byłyby drogą radiową do budynku Policji i do budynku Urzędu Gminy i Miasta); 2/ o korekcie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego w związku z planowanym złożeniem wniosku na II etap rewitalizacji OW na ok. 5mln zł; 3/ o darowiźnie na rzecz miejscowej Policji – zakup zestawu komputerowego o wartości 3.380,-zł; 4/ o kupnie hangaru w OW – 74tys.zł; 5/ o środkach na potrzeby szkół; 6/ o dotacji dla jednostek OSP w Skorzęcinie i Witkowie na zakup sprzętu; 7/ dotacji dla Państwowej Straży Pożarnej w Gnieźnie. Pan Burmistrz poinformował ponadto o zwróconych przez OKSiR-u środkach pozostałych po modernizacji budynku Ośrodka i wniosku Dyrektora OKSiR-u o przeznaczenie tych środków na uregulowanie zobowiązań finansowych. W związku ze zgłoszoną przez Komisję Szkolnictwa propozycją przydzielenia środków na wymianę starych szafek rozdzielczych w OW, p.Burmistrz poinformował, że Dyrektor OKSiR-u przygotuje informację na ten temat.

Pan Marian Walczak wskazał na potrzebę przeznaczenia środków również na trafostację.

Następnie p.Przewodniczący oddał głos p.Stanisławowi Rajkowskiemu – Dyrektorowi OKSiR-u. Pan Dyrektor poinformował m.in., że najpilniejsza byłaby wymiana 4 szafek rozdzielczych, ale ponieważ mają one różne parametry, trudno w tej chwili określić koszt ich wymiany. Sugerował przeznaczenie 40tys.zł na wymianę szafek, a pozostałe środki – na realizację dodatkowych zadań, jak np. administrowanie kompleksem „ORLIK 2012”. Poinformował o planach zatrudnienia do obsługi „ORLIKA” pracowników gospodarczych na 2,5 etatu i animatora sportu na ¼ etatu, od poniedziałku do piątku, ale jak dodał, są to kwestie do dyskusji.

Odnosząc się do zatrudnienia ww. pracowników gospodarczych, pan Burmistrz stwierdził, że wystarczy 2 pracowników łącznie na 1,5 etatu, a konserwacja obiektu to inny temat.
Podsumowując temat dotacji dla OKSiR-u, Komisja wypracowała propozycję przydzielenia 60tys.zł dotacji celowej na wymianę szafek rozdzielczych (złączy kablowych) i trafostacji oraz 120tys. zł dotacji podmiotowej.

Pan Dyrektor OKSiR-u podziękował Burmistrzowi i członkom Komisji za przychylność. Pogratulował również samorządowi oddanego do użytku „ORLIKA” i stwierdził, że zainteresowanie tym obiektem przerosło wszelkie oczekiwania.
W kontekście ww. obiektu dyskutowano na temat czyszczenia płyt boisk, na temat oświetlenia boisk i wycięcia części drzew.
Wystąpienie p.Burmistrza na temat proponowanych zmian w budżecie, uzupełniła pani Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta;

f/ p.Burmistrz przedstawił projekt uchwały dotyczący sprzedaży nieruchomości w Małachowie Złych Miejsc oraz projekt uchwały dotyczący sprzedaży nieruchomości w Gaju.
Obydwa projekty zostały pozytywnie zaopiniowane przez Komisję;

g/ p.Piotr Janowicz przedstawił projekty następujących uchwał:
 1/ o zmianie Statutu Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego. Zmiany wynikają m.in. z rezygnacji Gminy Słupca i Gminy Orchowo z członkostwa w Związku i propozycji zmiany sposobu naliczania składek. Już po przesłaniu gminom projektu zmian, Związek Gmin przekazał ustną prośbę o wykreślenie z załącznika do uchwały punktu „4”.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;
 2/ o wymaganiach wobec przedsiębiorców ubiegających się o zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych. Pan Janowicz wyjaśnił, że do tej pory kwestie te były uregulowane zarządzeniem Burmistrza, obecnie zmieniły się przepisy i jest to kompetencja Rady.
Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt;
 3/ o wymaganiach wobec przedsiębiorców ubiegających się o zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych. W związku ze zmianą przepisów, ww. wymagania winna określić Rada Miejska.
Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt;

h/ p.Krystyna Witczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący oddania gruntu w OW w dzierżawę, na okres powyżej 3 lat. Poinformowała, że przedmiotowy projekt został opracowany w związku z wnioskiem firmy BEST. Zawarcie umowy dzierżawy na okres do 6 lat, jest warunkiem złożenia przez firmę wniosku o dotację ze środków unijnych.
W tematycznej dyskusji proponowano rozważyć ujęcie w nowej umowie dzierżawy zapisu, przewidującego, że w przypadku nieuzyskania przez dzierżawcę ww. dotacji, umowa zostanie zawarta na okres 3 lat. Pan Burmistrz poinformował o możliwości określenia w umowie zapisu, na mocy którego wydzierżawiający mógłby jednostronnie aneksować umowę, w przypadku drastycznego wzrostu kosztów np. wywozu nieczystości.
Komisja negatywnie zaopiniowała projekt ww. uchwały;

i/ p.Marzena Polak omówiła projekt uchwały o zmianie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009r. Poinformowała, że wpłynęły dodatkowe środki za zezwolenia na sprzedaż alkoholu (ok. 17tys.zł), po koniecznych przesunięciach i zaplanowaniu środków na zakup węgla na potrzeby Świetlicy Terapeutycznej, pozostało do rozdysponowania ok. 10tys.zł.
Sugerowano zwiększenie środków na zakup paczek świątecznych dla dzieci uczęszczających na zajęcia w Świetlicy Środowiskowej. Pan Edwin Dzieciuchowicz proponował sfinansować wymianę wykładziny podłogowej w Świetlicy Środowiskowej, na nową wykładzinę – typu przemysłowego.


Ad.4. Poproszony na posiedzenie p.Jan Rabiej – Komendant Komisariatu Policji poinformował, że sytuacja Komisariatu jest bardzo trudna, bez dofinansowania z samorządu, nie mogliby funkcjonować. Brakuje podstawowych urządzeń, papieru do pisania itd., nie ma też dostępu do Internetu. Za środki otrzymane z samorządu wyremontowano dyżurkę Komisariatu, ale przeciekające grzejniki nadają się do wymiany. Ostatnio złożył do Burmistrza wniosek o przyznanie środków na zakup komputerów.

Jak poinformował p.Burmistrz, w budżecie gminy zostało zaplanowane dofinansowanie dla witkowskiej Policji w wysokości 20tys.zł na zakup samochodu i 3,4tys.zł na zakup w br. zestawu komputerowego. Poinformował również p.Komendanta o zaplanowanych środkach na monitoring miasta, z którego obraz będzie przekazywany drogą radiową do budynku Policji i do budynku Urzędu Gminy i Miasta.

Pan Przewodniczący Komisji przypomniał o wniosku Komendy Powiatowej Policji o dofinansowanie w kwocie 2tys.zł na zakup specjalistycznego samochodu.
 
Następnie wspólnie z p.Jadwigą Walerczyk – Sołtysem Sołectwa Malenin, w obecności p.Burmistrza i p.Komendanta omówiono sprawę konfliktu sąsiedzkiego w Maleninie, związanego z ustawieniem znaku drogowego „Zakaz zatrzymywania się i postoju”, naprzeciw budynku świetlicy wiejskiej.
Pani Sołtys podziękowała za zaproszenie na posiedzenie, po czym przedstawiła zaistniałą sytuację. Poinformowała m.in., że przy świetlicy znajdują się tylko 3 miejsca postojowe, co utrudnia korzystanie z niej, gdy zwoływane są zebrania i inne spotkania. Konflikt dotyczy dwóch rodzin. Właściciele sąsiadującej ze świetlicą posesji starają się parkować swoje samochody na drodze gminnej jak najrzadziej, ale na podwórzu nie mają dużo miejsca. Jeśli chodzi o innych mieszkańców, są zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy przedmiotowego znaku, część mieszkańców nie chce się na ten temat wypowiadać. Rolnicy nie mają jednak problemu z przejazdem maszynami rolniczymi. Pani Sołtys sugerowała, by znak zlikwidować, dla ułatwienia korzystania ze świetlicy i przejazdu.
W podsumowaniu dyskusji Komisja zgłosiła wniosek o zdjęcie ww. znaku drogowego.

Na zakończenie spotkania p.Komendant Komisariatu Policji zaprosił członków Komisji do Komisariatu, w celu obejrzenia wyremontowanej dyżurki.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Marian Walczak zwrócił się do p.Dyrektora OKSiR-u z pytaniem o koszty gazowego ogrzewania budynku Ośrodka.
Jak poinformował p.Dyrektor, miesięczny koszt wyniesie ok.2.500zł, z tym że mieści się w tym koszt podgrzewania wody dla piłkarzy Klubu Sportowego „Vitcovia” oraz na potrzeby mieszkania. Nie ma jednak kosztów zatrudnienia palacza;

- p. Sylwia Mietlicka przedstawiła następujące sprawy:
 1/ przypomniała, że w czerwcu br. Rada Miejska podjęła uchwałę o przystąpieniu do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Witkowie, z przeznaczeniem pod kaplicę wojskową. Ostatnio jednak okazało się, że jest to teren zamknięty wojska, działka MON-u (o czym wcześniej gminy nie poinformowano). Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dla terenów zamkniętych nie można opracowywać miejscowych planów. W związku z tym nie można również dokonać zmiany już obowiązującego miejscowego planu. W tej sytuacji na grudniową sesję zostanie przygotowany projekt uchwały uchylającej ww. uchwałę;
 2/ wniosek p.Sławomira P. z Małachowa Z.M. o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu o pow. ponad 3ha, z przeznaczeniem pod działki budowlane. Pani Mietlicka poinformowała, że w Studium teren ten stanowi grunt rolny, ponadto teren działki został ujęty w uchwale o opracowaniu miejscowego planu z przeznaczeniem pod elektrownie wiatrowe;
 3/ wniosek p.Romana Sz. z Małachowa Z.M. o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania terenu pod budownictwo mieszkaniowe (w Studium jest to rola).

W odniesieniu do wniosku p.Sławomira P. i wniosku p.Romana Sz. stwierdzono, że obecnie liczba terenów pod budownictwo jest wystarczająca, nie bez znaczenia jest również fakt, że grunty określone w ww. wnioskach, to grunty wysokiej klasy. Ze względu na brak zgodności przeznaczenia tych terenów z zapisami obowiązującego studium, wnioski mogą zostać przeanalizowane po dokonaniu zmiany kierunku zagospodarowania tych terenów. Obecnie trwa zmiana studium. W związku z tym powyższe wnioski zostaną skierowane jako wnioski do studium;

- w związku z wnioskiem zgłoszonym przez p.Deskowskiego na poprzednim posiedzeniu, p. Piotr Janowicz przedstawił przygotowaną przez ZGK informację o rozwiązaniach związanych z zagospodarowaniem odpadów organicznych.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W krótkiej dyskusji Komisja negatywnie odniosła się do ewentualnego urządzenia kompostowni, z uwagi na duży koszt. Podtrzymano natomiast stanowisko wyrażone na jednym z poprzednich posiedzeń, o potrzebie urządzenia sortowni nieczystości;

- p.Burmistrz przedstawił ponowny wniosek p.Grzegorza Sz. o wydzierżawienie gruntu przy ul.Jana Pawła II, z przeznaczeniem pod myjnię samochodową. Ulica Jana Pawła II docelowo ma stanowić drogę wojewódzką, w związku z tym p.Burmistrz proponował wskazać wnioskodawcy inne miejsce.
Z uwagi na planowaną zmianę kategorii ww. drogi, Komisja negatywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek. Sugerowano wskazanie np. terenu przy ul.Kosynierów Miłosławskich;

- p.Burmistrz przedstawił pismo Starosty Gnieźnieńskiego o wskazanie na terenie gminy terenu na lądowisko do celów ratownictwa (śmigłowiec ratunkowy). Proponował wskazanie Stadionu w Witkowie i boiska we wsi Skorzęcin, co zostało przez Komisję zaakceptowane;

Na tym posiedzenia zakończono – o godz. 13,30.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz