PROTOKOŁ Nr 41/09
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 26 listopada 2009r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji
Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyły:
- p.Elżbieta Kiełpińska - Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Sylwia Mietlicka - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.
Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola sposobu rozpatrywania skarg wpływających do Urzędu Gminy i Miasta.
4. Informacja o wykonaniu remontów komunalnych budynków mieszkalnych.
5. Inne sprawy.
6. Kontrola magazynu sprzętu sportowego Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia”.
Ad.1. Jak wyżej.
Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto, po indywidualnym odczytaniu.
Ad.3. Pani Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta poinformowała, że w ostatnim czasie do Urzędu Gminy i Miasta wpłynęły dwie skargi, zawierające zarzut ujawnienia danych osobowych przez pracownika Urzędu. Skargi te dotyczyły tej samej sprawy, sprawy wymeldowania. W wyniku przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego stwierdzono, że żadne przepisy nie zostały przekroczone, bo zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego (kpa), strony postępowania mają wgląd w dokumentację, przed wydaniem decyzji. Ponadto Urząd ma prawo przetwarzać dane osobowe, w zakresie przewidzianym przepisami. Pani Sekretarz poinformowała również o zdarzających się przypadkach niezadowolenia z wydanych przez Burmistrza indywidualnych decyzji, ale nie są to skargi w rozumieniu kpa, a odwołania w toku postępowania administracyjnego.
Do sposobu rozpatrzenia ww. skarg, Komisja nie wniosła uwag.
Ad.4. Komisja dokonała analizy przygotowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej informacji: 1/ „Wykonanie remontów mieszkań komunalnych w 2009r. ze środków dotacji przedmiotowych otrzymanych z budżetu gminy”; 2/ „Wykonanie remontów mieszkań komunalnych w 2009r. oraz inne (część) koszty sfinansowane ze środków ZGK”.
Przedmiotowe informacje zawierają dane wg stanu na dzień 30 października br. i stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
W związku z tym, że nie wszystkie zaplanowane prace zostały w mieszkaniach wykonane, a ponadto do końca roku pozostało jeszcze trochę czasu, wspólnie z p.Sylwią Mietlicką ustalono, że na kolejne, grudniowe posiedzenie Komisji, zostanie przygotowana pełniejsza informacja w tym zakresie. Ustalono również zaprosić na ww. posiedzenie panią Marię Kulińską, odpowiedzialną w Zakładzie Gospodarki Komunalnej za sprawy mieszkań komunalnych.
W związku z pytaniami członków Komisji, p.Sylwia Mietlicka poinformowała, że wpływy z czynszów przeznaczane są m.in. na remonty, są jednak najemcy, którzy mają znaczne zaległości w płaceniu. Cztery rodziny zamieszkałe na terenie Osiedla Nr 5 jeszcze nie zadeklarowały, czy chcą przenieść się do lokali socjalnych w Ruchocinku, mają termin na podjęcie decyzji w tej sprawie, do końca listopada. Jeśli zrezygnują z przydziału, gmina nie będzie zobowiązana do uiszczania odszkodowania za niedostarczenie lokalu socjalnego.
Członkowie Komisji interesowali się również zakresem, sposobem wyboru wykonawcy i cenami niektórych zadań, jak np. okresową kontrolą stanu technicznego budynków komunalnych, pracami wykonanymi na budynku w Ruchocinku 13, wymianą okien. Podkreślono, że istotne jest występowanie z zapytaniami o cenę, ponieważ są to środki publiczne.
Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
- p.Edwin Dzieciuchowicz:
1/ w imieniu mieszkańców zgłosił wniosek, o rozważenie możliwości wykonania przejścia z Osiedla Nr 5 na teren „ORLIKA” (między ogrodzeniem posesji p.Borysa, a Lecznicą). Byłaby to krótsza droga niż obecnie, a przede wszystkim bezpieczniejsza dla przechodzących na Strzelnicę uczniów Szkół Podstawowych Nr 2 i 3;
2/ zgłosił wniosek o wykonanie np. z kostki brukowej przejścia, które połączyłoby dwa odcinki chodnika przy drodze żwirowej. Chodzi o część ul.Północnej, przy której wybudowano 3 posesje od strony Kołaczkowa;
3/ zgłosił wniosek o ułożenie płyt pod pojemniki na nieczystości, w rejonie ul.Dworcowej. Mimo wcześniejszych zapewnień, że zostaną tam ułożone płyty z targowiska, zadanie to nie zostało wykonane;
- p.Eugeniusz Czaplicki:
1/ zgłosił wniosek o przydzielenie żużla na utwardzenie dalszego ciągu drogi w Ruchocinku;
2/ zgłosił wniosek o zainstalowanie zegara elektronicznego wewnątrz hali sportowej Gimnazjum w Witkowie;
3/ zgłosił wniosek o zamontowanie dwóch lamp oświetlenia ulicznego w Dębinie, między posesjami p.Musidlaka i p.Szczygielskiego;
4/ zgłosił wniosek o wyjaśnienie, kto jest właścicielem placu przed sklepem GS w Ruchocinku (teren jest zaniedbany);
5/ zgłosił wniosek o zamontowanie wiaty autobusowej w Wiekowie w rejonie kaplicy, dla uczniów oczekujących na autobus szkolny;
6/ zgłosił wniosek o zamontowanie w Wiekowie, przy skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do Ruchocinka, drogowskazu informującego o odległości do Mielżyna i do Ruchocinka („Mielżyn – 7 km, Ruchocinek – 3 km”). Obecny drogowskaz wskazuje tylko drogę do Mielżyna;
- p.Zenon Mietlicki zgłosił wniosek o utwardzenie terenu przy świetlicy wiejskiej, by dzieci oczekujące na autobus szkolny, nie musiały stać w błocie;
- Komisja zgłosiła wniosek o ponowienie starań, w celu poprawy bezpieczeństwa w rejonie skrzyżowania ulic: Poznańskiej, Warszawskiej, Stary Rynek. Zwrócono również uwagę na brak przejścia dla pieszych z kościoła w stronę byłej stacji CPN.
Ad.6. O godz. 11,40 Komisja udała się do magazynu sprzętu sportowego, będącego w dyspozycji Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia”, w celu dokonania kontroli.
Wyniki kontroli zawiera sporządzona przez p.Edwina Dzieciuchowicza notatka, stanowiąca załącznik do niniejszego protokołu.
Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,45.
Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha
Protokołowała:
H. Koźniewska