Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 41/09 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 26.11.2009r

PROTOKOŁ Nr 41/09

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 26 listopada 2009r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji


Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyły:
- p.Elżbieta Kiełpińska  -  Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Sylwia Mietlicka  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola sposobu rozpatrywania skarg wpływających do Urzędu Gminy i Miasta.
4. Informacja o wykonaniu remontów komunalnych budynków mieszkalnych.
5. Inne sprawy.
6. Kontrola magazynu sprzętu sportowego Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia”.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Pani Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta poinformowała, że w ostatnim czasie do Urzędu Gminy i Miasta wpłynęły dwie skargi, zawierające zarzut ujawnienia danych osobowych przez pracownika Urzędu. Skargi te dotyczyły tej samej sprawy, sprawy wymeldowania. W wyniku przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego stwierdzono, że żadne przepisy nie zostały przekroczone, bo zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego (kpa), strony postępowania mają wgląd w dokumentację, przed wydaniem decyzji. Ponadto Urząd ma prawo przetwarzać dane osobowe, w zakresie przewidzianym przepisami. Pani Sekretarz poinformowała również o zdarzających się przypadkach niezadowolenia z wydanych przez Burmistrza indywidualnych decyzji, ale nie są to skargi w rozumieniu kpa, a odwołania w toku postępowania administracyjnego.

Do sposobu rozpatrzenia ww. skarg, Komisja nie wniosła uwag.


Ad.4. Komisja dokonała analizy przygotowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej informacji: 1/ „Wykonanie remontów mieszkań komunalnych w 2009r. ze środków dotacji przedmiotowych otrzymanych z budżetu gminy”; 2/ „Wykonanie remontów mieszkań komunalnych w 2009r. oraz inne (część) koszty sfinansowane ze środków ZGK”.
Przedmiotowe informacje zawierają dane wg stanu na dzień 30 października br. i stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

W związku z tym, że nie wszystkie zaplanowane prace zostały w mieszkaniach wykonane, a ponadto do końca roku pozostało jeszcze trochę czasu, wspólnie z p.Sylwią Mietlicką ustalono, że na kolejne, grudniowe posiedzenie Komisji, zostanie przygotowana pełniejsza informacja w tym zakresie. Ustalono również zaprosić na ww. posiedzenie panią Marię Kulińską, odpowiedzialną w Zakładzie Gospodarki Komunalnej za sprawy mieszkań komunalnych.

W związku z pytaniami członków Komisji, p.Sylwia Mietlicka poinformowała, że wpływy z czynszów przeznaczane są m.in. na remonty, są jednak najemcy, którzy mają znaczne zaległości w płaceniu. Cztery rodziny zamieszkałe na terenie Osiedla Nr 5 jeszcze nie zadeklarowały, czy chcą przenieść się do lokali socjalnych w Ruchocinku, mają termin na podjęcie decyzji w tej sprawie, do końca listopada. Jeśli zrezygnują z przydziału, gmina nie będzie zobowiązana do uiszczania odszkodowania za niedostarczenie lokalu socjalnego.

Członkowie Komisji interesowali się również zakresem, sposobem wyboru wykonawcy i cenami niektórych zadań, jak np. okresową kontrolą stanu technicznego budynków komunalnych, pracami wykonanymi na budynku w Ruchocinku 13, wymianą okien. Podkreślono, że istotne jest występowanie z zapytaniami o cenę, ponieważ są to środki publiczne.
 

Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Edwin Dzieciuchowicz:
1/ w imieniu mieszkańców zgłosił wniosek, o rozważenie możliwości wykonania przejścia z Osiedla Nr 5 na teren „ORLIKA” (między ogrodzeniem posesji p.Borysa, a Lecznicą). Byłaby to krótsza droga niż obecnie, a przede wszystkim bezpieczniejsza dla przechodzących na Strzelnicę uczniów Szkół Podstawowych Nr 2 i 3;

2/ zgłosił wniosek o wykonanie np. z kostki brukowej przejścia, które połączyłoby dwa odcinki chodnika przy drodze żwirowej. Chodzi o część ul.Północnej, przy której wybudowano 3 posesje od strony Kołaczkowa;

3/ zgłosił wniosek o ułożenie płyt pod pojemniki na nieczystości, w rejonie ul.Dworcowej. Mimo wcześniejszych zapewnień, że zostaną tam ułożone płyty z targowiska, zadanie to nie zostało wykonane;


- p.Eugeniusz Czaplicki:
1/ zgłosił wniosek o przydzielenie żużla na utwardzenie dalszego ciągu drogi w Ruchocinku;

2/ zgłosił wniosek o zainstalowanie zegara elektronicznego wewnątrz hali sportowej Gimnazjum w Witkowie;

3/ zgłosił wniosek o zamontowanie dwóch lamp oświetlenia ulicznego w Dębinie, między posesjami p.Musidlaka i p.Szczygielskiego;

4/ zgłosił wniosek o wyjaśnienie, kto jest właścicielem placu przed sklepem GS w Ruchocinku (teren jest zaniedbany);

5/ zgłosił wniosek o zamontowanie wiaty autobusowej w Wiekowie w rejonie kaplicy, dla uczniów oczekujących na autobus szkolny;

6/ zgłosił wniosek o zamontowanie w Wiekowie, przy skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do Ruchocinka, drogowskazu informującego o odległości do Mielżyna i do Ruchocinka („Mielżyn – 7 km, Ruchocinek – 3 km”). Obecny drogowskaz wskazuje tylko drogę do Mielżyna;


- p.Zenon Mietlicki zgłosił wniosek o utwardzenie terenu przy świetlicy wiejskiej, by dzieci oczekujące na autobus szkolny, nie musiały stać w błocie;


- Komisja zgłosiła wniosek o ponowienie starań, w celu poprawy bezpieczeństwa w rejonie skrzyżowania ulic: Poznańskiej, Warszawskiej, Stary Rynek. Zwrócono również uwagę na brak przejścia dla pieszych z kościoła w stronę byłej stacji CPN.


Ad.6. O godz. 11,40 Komisja udała się do magazynu sprzętu sportowego, będącego w dyspozycji Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia”, w celu dokonania kontroli.

Wyniki kontroli zawiera sporządzona przez p.Edwina Dzieciuchowicza notatka, stanowiąca załącznik do niniejszego protokołu.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,45.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz