Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protoko 40/09 z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 17.11.2009r.

PROTOKOŁ Nr 40/09

z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 17 listopada 2009r. o godz. 10,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.p.Eugenia Rewers, Hanna Rakowska, Sylwia Mietlicka, Anita Frańczak, Krystyna Witczak, Piotr Janowicz


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji listopadowej.
4. Zapoznanie się z „Informacją o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Witkowo w roku szkolnym 2008/2009”. *
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym zapoznaniu się z jego treścią.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 20 listopada br.:

a/ członkowie Komisji posługując się przygotowanym przez p.Eugenię Rewers materiałem pomocniczym w formie zestawienia stawek podatkowych obowiązujących w 2009r., stawek maksymalnych na 2010r. oraz propozycji Burmistrza na 2010r. – wypracowali propozycje stawek podatkowych i opłat lokalnych na 2010r.: podatek rolny, podatek od nieruchomości i opłatę targową.
Przedmiotowe zestawienie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie p.Rewers:
- przedstawiła projekt uchwały dotyczący inkasa podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości, który Komisja zaopiniowała pozytywnie;
- poinformowała o konieczności podjęcia uchwały o podatku od środków transportowych. Przedstawiła projekt uchwały w tym przedmiocie, w którym podwyższono stawki poszczególnych podatków do kwot minimalnych, z zaokrągleniem do pełnych złotych.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ww. uchwały;
- poinformowała o propozycji Burmistrza, by opłatę klimatyczną (1,zł i 0,50zł) i opłatę od posiadania psów (30,-zł) pozostawić bez zmian. Jeśli Rada wyrazi na to zgodę, obowiązywać będą w tym zakresie uchwały podjęte w poprzednich latach.
Komisja zaakceptowała ww. propozycję Burmistrza.

W kontekście opłaty od posiadania psów, członkowie Komisji podnieśli problem nie sprzątania po psach przez ich właścicieli. Pan Przewodniczący sugerował, by zamiast tabliczek „Zakaz wprowadzania psów”, umieszczać tabliczki z napisem „Posprzątaj po swoim psie”;

b/ P.Hanna Rakowska przedstawiła projekt uchwały dotyczący wprowadzenia regulaminu kompleksu boisk „ORLIK 2012”.
Dyskutowano nad treścią punktu „6” projektu regulaminu (kwestia „gospodarza” a „administratora”, kwestia rezerwacji boisk), na temat oświetlenia boisk i obowiązków gospodarza obiektu.
Do treści regulaminu Komisja proponowała dodać punkt „14” w brzmieniu”: „Za rzeczy pozostawione na terenie obiektu sportowego, administrator nie ponosi odpowiedzialności”.

Odnośnie oświetlenia, Komisja zgłosiła wniosek, by od zmierzchu do godz. 22,00 boiska były oświetlone w wariancie ½ na ½ (6/6 lamp – na zmianę). Natomiast po godzinie 22,00 winno być zastosowane oświetlenie uliczne, które jest tańsze.

Pani Hanna Rakowska poinformowała, że zgodnie z umową zawartą z Ministerstwem, gmina jest zobowiązana do zatrudnienia trenera środowiskowego na okres nie krótszy niż 10 lat.
Stwierdzono, że gmina winna zatrudnić również gospodarza obiektu;

c/ projekt uchwały dotyczący upoważnienia Kierownik M-G Ośrodka Pomocy Społecznej do działań wobec dłużników alimentacyjnych, zaopiniowano pozytywnie;

d/ p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta omówił proponowane zmiany w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Poinformował, że dodatkowe środki w wys. ok. 12tys.zł, jakie wpłynęły za zezwolenia na sprzedaż alkoholu, zostaną ujęte w budżecie na „usługi” i mogą być przeznaczone np. na wyposażenie placów zabaw.
Stwierdzono, że ww. dodatkowe środki mogą być również pozostawione do wykorzystania na 2010r.;

e/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła następujące projekty uchwał:

 1/ o dotacji przedmiotowej dla ZGK, na remonty mieszkań komunalnych w 2010r. Zaplanowana w budżecie kwota dotacji wynosi 40tys.zł, co w przeliczeniu na 1m2 powierzchni zaplanowanych do remontu (1099m2), wynosi 36,38zł.
Komisja wyraziła pozytywną opinię;
 2/ o nadaniu nazwy ulicy w rejonie ul.Czerniejewskiej – „Magnoliowa” (droga prywatna).
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ww. uchwały;
 3/ o opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Małachowie Złych Miejsc (działka nr 37) – z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe.
Komisja zaopiniowała pozytywnie;
 4/ o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Chłądowie na cele mieszkaniowe, z dopuszczeniem nieuciążliwych usług.
Komisja zaopiniowała projekt pozytywnie;

f/ p.Burmistrz Gminy i Miasta przedstawił proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta, ze szczególnym uwzględnieniem wydatków majątkowych. Poinformował m.in. 1/ o nowym zadaniu – monitoring w mieście, w tym monitoring ORLIKA (obrazy z monitoringu przekazywane byłyby drogą radiową do budynku Policji i do budynku Urzędu Gminy i Miasta); 2/ o korekcie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego w związku z planowanym złożeniem wniosku na II etap rewitalizacji OW na ok. 5,0mlnzł; 3/ o darowiźnie na rzecz miejscowej Policji – zakup zestawu komputerowego o wartości 3.380,-zł; 4/ o kupnie hangaru w OW; 5/ o środkach na potrzeby szkół; 6/ o dotacji dla OSP Skorzęcin i OSP Witkowo na zakup sprzętu; 7/ dotacji dla Państwowej Straży Pożarnej w Gnieźnie. Pan Burmistrz poinformował również o dokonanym przez OKSiR zwrocie części dotacji (60tys.zł), udzielonej na remont siedziby Ośrodka i pisemnej prośbie Dyrektora OKSiR-u, by zwrócone środki przekazać na uregulowanie zaległości finansowych.

W dyskusji nad sprawą zwróconej dotacji, wskazano na celowość udzielenia OKSiR-owi dotacji na wymianę szafek rozdzielczych w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie.
Przedstawione zmiany w budżecie gminy i miasta na 2009r. zostały przez Komisję zaakceptowane;

g/ p.Anita Frańczak omówiła projekt uchwały dotyczący sprzedaży nieruchomości zabudowanej położonej w Małachowie Złych Miejsc (udział w prawie własności) oraz projekt uchwały dotyczący sprzedaży nieruchomości zabudowanej w Gaju.
Komisja pozytywnie zaopiniowała obydwa projekty uchwał;

h/ p.Piotr Janowicz przedstawił projekty następujących uchwał:
 1/ o zmianie Statutu Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego. Zmiany wynikają m.in. z rezygnacji Gminy Słupca i Gminy Orchowo z członkostwa w Związku i propozycji zmiany sposobu naliczania składek.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;
 2/ o wymaganiach wobec przedsiębiorców ubiegających się o zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych. Pan Janowicz wyjaśnił, że do tej pory kwestie te były uregulowane zarządzeniem Burmistrza, obecnie zmieniły się przepisy i jest to kompetencja Rady. Na terenie gminy są obecnie 3 podmioty wywożące odpady stałe i 5 podmiotów wywożących odpady płynne (w tym 2 prywatne).
Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt;
 3/ o wymaganiach wobec przedsiębiorców ubiegających się o zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych. W związku ze zmianą przepisów, ww. wymagania winna określić Rada Miejska.
Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt;

i/ p.Krystyna Witczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący oddania gruntu w OW w dzierżawę, na okres powyżej 3 lat. Poinformowała, że przedmiotowy projekt został opracowany w związku z wnioskiem firmy BEST. Zawarcie umowy dzierżawy na okres do 6 lat, jest warunkiem złożenia przez firmę wniosku o dotację ze środków unijnych.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ww. uchwały.


* W związku z tym, że analiza projektów uchwał przygotowanych na listopadową sesję zajęła bardzo dużo czasu, zdecydowano, że punkt „4” dotyczący zapoznania się z „Informacją o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Witkowo w roku szkolnym 2008/2009” zostanie zrealizowany na kolejnym posiedzeniu.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- wspólnie z p.Marianem Gadzińskim dyskutowano na temat oświetlenia kompleksu boisk „ORLIK 2012”, o koniecznym doposażeniu szatni, czyszczeniu płyty boisk, zatrudnieniu gospodarza ORLIKA;

- p.Burmistrz poinformował, że projekt budżetu gminy i miasta na 2010r. jest dużym, optymistycznym projektem i przedstawił planowane ważniejsze inwestycje i przewidywane dofinansowania ze środków zewnętrznych. W związku z pytaniem p.Przewodniczącego Komisji p.Burmistrz wyjaśnił, że wyposażenie szatni w kompleksie sportowym „ORLIK 2012” jest przewidziane, natomiast zakup sortowni na składowisku odpadów w Chłądowie, to temat otwarty;

- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek p.Grzegorza Sz. z Witkowa o wydzierżawienie gruntu w rejonie ul.Jana Pawła II z przeznaczeniem pod myjnię samochodową. Poinformowała m.in., że jest to drugi wniosek pana Sz., w którym wnioskodawca wskazuje teren usytuowany bliżej ronda.
W krótkiej dyskusji ustalono, że Komisja rozpatrzy ww. wniosek na kolejnym posiedzeniu, planowanym na dzień 27 listopada br.;
 
- p. Sylwia Mietlicka przedstawiła następujące sprawy:
 1/ przypomniała, że w czerwcu br. Rada Miejska podjęła uchwałę o przystąpieniu do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Witkowie, z przeznaczeniem pod kaplicę wojskową. Ostatnio jednak okazało się, że jest to teren zamknięty wojska, działka MON-u (o czym wcześniej gminy nie poinformowano). Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dla terenów zamkniętych nie można opracowywać miejscowych planów. W związku z tym nie można również dokonać zmiany już obowiązującego miejscowego planu. W tej sytuacji na grudniową sesję zostanie przygotowany projekt uchwały uchylającej ww. uchwałę.
Stwierdzono, że w związku z przedstawioną sytuacją, uchylenie uchwały jest konieczne. W gestii MON jest dysponowanie tym terenem;
 2/ wniosek p.Sławomira P. z Małachowa Z.M. o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu o pow. ponad 3ha, z przeznaczeniem pod działki budowlane. Pani Mietlicka poinformowała, że w Studium teren ten stanowi grunt rolny, ponadto teren działki został ujęty w uchwale o opracowaniu miejscowego planu z przeznaczeniem pod elektrownie wiatrowe.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek;
 3/ wniosek p.Romana Sz. z Małachowa Z.M. o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania terenu pod budownictwo mieszkaniowe (w Studium jest to rola).
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt.

Ustalono, że posiedzenie Komisji dla zaopiniowania projektu budżetu gminy i miasta na 2010r. odbędzie się w dniu 27 listopada br. o godz. 10,00.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,00

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz