Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 50/09 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 29.10.2009r.

PROTOKOŁ Nr 50/09

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 29 października 2009r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczył p.Krzysztof Szkudlarek – Burmistrz Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Inne sprawy.
3. Oględziny targowiska zwierzęcego, po zmianie jego lokalizacji.
4. Oględziny dróg gminnych w zakresie oznakowania.
5. Sprawdzenie realizacji inwestycji z zakresu ochrony środowiska – w terenie.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Grzegorz Kaźmierczak poruszył sprawę rozważanego zakupu sortowni na składowisko nieczystości w Chłądowie. Poinformował, że po posiedzeniu Komisji Finansów, która zgłosiła taką potrzebę, rozmawiał na ten temat z Kierownikiem ZGK. Kierownik skontaktował się z firmą ze Śląska, która zajmuje się tego typu sprawami i poczyniła starania o pozyskanie środków unijnych. Jeśli Radni opowiedzą się za kupnem sortowni, należałoby rozmawiać z p.Burmistrzem nt. ujęcia tego zadania w projekcie budżetu gminy i miasta na 2010r.

Następnie wywiązała się dyskusja, w której stwierdzono m.in., że sortowanie nieczystości na składowisku spowodowałoby powstanie oszczędności (tańsze śmieci), ponieważ pozwoliłoby na naliczanie mniejszej opłaty tzw. marszałkowskiej. Planowane jest funkcjonowanie sortowni w Lulkowie, ale nastąpi to prawdopodobnie za kilka lat. Stwierdzono również, że celowe byłoby obejrzenie funkcjonowania omawianego urządzenia na porównywalnym składowisku.

Poproszony na posiedzenie pan Burmistrz stwierdził, że można rozważać sprawę sortowni, ale nie jest to tożsame z zabezpieczeniem środków finansowych. Opłaty marszałkowskie byłyby niższe, ale koszt inwestycji to nie tylko zakup urządzenia, ale też inne koszty, m.in. osobowe. Konieczne byłoby dokonanie przez ZGK analizy finansowej, która pozwoliłaby ocenić czy różnica między opłatą marszałkowską w obecnej wysokości, a opłatą po zastosowaniu segregowania nieczystości, wystarczyłaby na pokrycie zwiększonych kosztów związanych z zakupem sortowni. Do czasu sfinalizowania budowy składowiska międzygminnego w Lulkowie gminne składowisko w Chłądowie wystarczy, ponieważ jego żywotność wynosi 18 lat. Pan Burmistrz zwrócił również uwagę na istotną sprawę zbytu sortowanych nieczystości i zgłosił sugestię zorganizowania wyjazdowego posiedzenia Komisji, w celu obejrzenia porównywalnego składowiska nieczystości, z funkcjonującą sortownią.

W podsumowaniu dyskusji Komisja zgłosiła wniosek o przygotowanie przez Zakład Gospodarki Komunalnej na grudniowe posiedzenie Komisji następujących danych:
1/ roczny budżet składowiska nieczystości; 2/ symulacja opłaty marszałkowskiej (opłata obecnie i opłata przy funkcjonowaniu sortowni); 3/ koszt inwestycji (zakup sortowni); 4/ koszt obsługi; 5/ możliwości zbytu sortowanych śmieci;

- p.Grzegorz Kaźmierczak poruszył sprawę nie załatwionej sprawy sieci energetycznej w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, modernizacja sieci energetycznej nie jest zadaniem gminy, a Zakładu Energetycznego. Problemem są wnętrza stacji, wystarczyłoby je wymienić, rozmawiał na ten temat z p.Ryszardem Wicencjuszem – Dyrektorem Rejonowego Zakładu Energetycznego w Słupcy. Celowa również byłaby kontrola przyłączy energetycznych pod kątem ubytków energii;

- p.Burmistrz poinformował o złożonej przez firmę ALKOM informacji o ilości wywiezionych nieczystości z terenu Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, w tym nieczystości budowlanych;

- p.Eugeniusz Czaplicki pytał o termin odbioru mieszkań komunalnych w Ruchocinku i w tym kontekście poruszył kwestię możliwości „odzyskania” tych mieszkań w przypadku poprawy sytuacji materialnej najemców.
Pan Burmistrz poinformował o planowanym odbiorze ww. mieszkań w listopadzie br. i wyjaśnił, że obowiązujące przepisy nie przewidują możliwości odzyskania mieszkań komunalnych, w podanym przez Radnego przypadku, umowy najmu zawierane są na czas nieokreślony. Pan Burmistrz poruszył również sprawę boksów gospodarczych dla przyszłych lokatorów. Koszt jednego boksu wyniósłby ok. 900 do 1.000,-zł, można na ten cel zagospodarować byłą kotłownię;

- p. Grzegorz Kaźmierczak poruszył sprawę organizacji bezpłatnego odbioru przez mieszkańców żywności, przekazywanej Gminie z Banku Żywności.
Wyjaśnień udzielił p.Burmistrz.


Ad.3. O godz. 10,45 Komisja udała się na ulicę Nową, w celu dokonania oględzin targowiska zwierzęcego. Ponieważ targowisko przy ul.Kosynierów Miłosławskich nie odpowiadało określonym w obowiązujących przepisach warunkom, jego lokalizacja została zmieniana, na ulicę Nową.
Po dokonanych oględzinach, Komisja zaproponowała zobowiązanie ZGK do dalszego uporządkowania terenu targowiska.

Z uwagi na to, że rozpatrywane na posiedzeniu sprawy zajęły znacznie więcej czasu niż planowano, a ponadto Radni zostali zaproszeni w tym dniu na godz. 12,00 na uroczystość oddania kompleksu sportowego „ORLIK 2012”, Komisja zrezygnowała z dokonania oględzin określonych w punktach 4 i 5. Oględziny te zostaną przez Komisję dokonane na jednym z kolejnych posiedzeń.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 11,55.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz