Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 40/09 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 30.10.2009r.

PROTOKOŁ Nr 40/09

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 30 października 2009r. o godz. 9,30 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Stanisław Rajkowski  -  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Paweł Piniarski  -  Prezes Gminno-Miejskiego Szkolnego Związku Sportowego w Witkowie
- p.Czesław Nowaczyk  -  Animator Sportu
- p.Stanisław Antoszczyszyn  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola finansowa Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji za III kwartały 2009r.
4. Informacja o liczbie niezawartych przez użytkowników posesji umów na wywóz nieczystości.
5. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
6. Zapoznanie się z oceną Regionalnej Izby Obrachunkowej nt. wykonania budżetu gminy i miasta za I półrocze 2009r.
7. Kontrola wydatków w zakresie kultury fizycznej, sekcji sportowych oraz Klubu Sportowego „Vitcovia”. Bieżąca działalność Uczniowskich Klubów Sportowych i zamierzenia w tym zakresie na 2010r.
8. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację finansową podsumowującą III kwartały br. działalności Ośrodka Kultury,. Sportu i rekreacji w Witkowie przedstawił p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka.
Przestawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W szerokim tematycznym komentarzu, pan Dyrektor poinformował m.in., że sytuacja OKSiR-u jest dobra, nie ma zobowiązań wymagalnych. Udzielona z budżetu gminy dotacja podmiotowa była w tym roku mniejsza niż w roku ubiegłym (570tys.zł), ale zrealizowano większość zadań i zaktywizowano działalność kulturalną. Największy udział w budżecie Ośrodka na wydatki bieżące mają wydatki płacowe wraz z pochodnymi. W związku z podwyżką cen energii elektrycznej, w br. OKSiR zapłacił znacznie więcej niż w roku ubiegłym. Poinformował, że aby utrzymać płynność finansową, wystąpił do Burmistrza z inicjatywą innego niż dotychczas rozliczania energii w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Poruszył problem niedoborów (ubytku) energii w OW, poinformował o próbie zmiany dostawcy energii, poinformował o prawidłowej pracy ochrony i strażaków, o koniecznym podwyższeniu standardu 4 domków letniskowych usytuowanych przy Alei Handlowej, o celowym wydłużeniu sezonu.
W związku z poruszoną przez p.Edwina Dzieciuchowicza sprawą koniecznej modernizacji sieci energetycznej w OW od 2010r., wywiązała się krótka dyskusja, w której członkowie Komisji pozytywnie odnieśli się do tego tematu. Tym samym Komisja poparła wniosek Komisji Finansów o zaplanowanie w budżecie na 2010r. środków na ww. modernizację. Stwierdzono, że zadanie winno być realizowane etapami, a prace modernizacyjne należałoby skorelować z pracami, prowadzonymi w ramach rewitalizacji Ośrodka.
W kontekście powyższej sprawy p.Eugeniusz Czaplicki zwrócił uwagę na fakt, że podobne jak w OW zasady rozliczania energii wprowadzono w przypadku mieszkań komunalnych w Ruchocinku, co jego zdaniem jest błędem.
Członkowie Komisji interesowali się również sprawą zatrudniania pracowników, zakupem sprzętu do sprzątania, wywozem nieczystości z terenu OW, dotacją na kulturę, utwardzeniem terenu stanowiącego zapasowy parking przed OW, oceną współpracy OKSiR ze strażakami itd.
Wyjaśnień udzielił pan Dyrektor.
W podsumowaniu tematu Komisja pozytywnie oceniła działalność Dyrektora OKSiR-u.

Pan Dyrektor podziękował Radnym za współpracę i wyraził nadzieję na dalsze wsparcie swoich działań.


Ad.4. Na prośbę Komisji p. Piotr Janowicz przedstawił informację dotyczącą liczby podmiotów, które nie zawarły umów na wywóz nieczystości.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W tematycznym komentarzu p.Janowicz poinformował m.in., że większość posesji nie posiadających omawianych umów, położonych jest na terenach wiejskich.
Jak ocenił p.Przewodniczący, 161 podmiotów, to bardzo dużo i należy czynić dalsze starania, by ta liczba się zmniejszyła. Pytał również o wieś Odrowąż i o osoby narodowości romskiej.
Pan Janowicz przypomniał, że do wszystkich mieszkańców ZGK wysłał ogólne pisma przypominające o ciążących na nich obowiązkach. Podkreślił, że od czasu zmiany systemu wywozu nieczystości, liczba posesji nie mających umów stale się zmniejsza, np. w Odrowążu zawarto 5 umów. Najlepszym rozwiązaniem jest dokonywanie wyrywkowych kontroli w tym zakresie. Poinformował, że nie posiada danych o liczbie osób narodowości romskiej, zapewnił jednak, że przygotuje takie dane na jedno z kolejnych posiedzeń.

Pan Przewodniczący poruszył również sprawę wywozu nieczystości z terenów Ogródków Działkowych, sprawę podatku tzw. „śmieciowego” i prosił p.Janowicza o przedstawienie Komisji na początku 2010r. zestawienia umów dotyczących podłączeń do kanalizacji oraz zestawienia danych o ww. 161 podmiotach nie posiadających umów na wywóz nieczystości.


Ad.5. Informację o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.
Odnośnie zabezpieczenia budynków komunalnych w Ruchocinku p.Gadziński poinformował o planowanej adaptacji jednego z tych budynków na pomieszczenia gospodarcze (16 boksów) dla lokatorów mieszkań komunalnych. Koszt 1 boksu to ok. 900,- do 1000,-zł, energia we własnym zakresie najemców. W przyszłości można zagospodarować budynek po stołówce.
Odnośnie ewentualnego przekształcenia ZGK p.Gadziński poinformował, że wniosek Komisji w tej sprawie został przekazany do zaopiniowania przez pozostałe Komisje Rady Miejskiej.
Protokolantka przedstawiła opinię radcy prawnego Urzędu Gminy i Miasta nt. możliwości przekształcenia ZGK w spółkę oraz opinie Komisji Rolnictwa, Komisji Szkolnictwa i Komisji Finansów. W przedstawionych opiniach Komisja Rolnictwa i Komisja Szkolnictwa proponowały dokonać na początku roku 2010 analizy wyników finansowych poszczególnych wydziałów ZGK i w oparciu o wyniki tej analizy podjąć decyzję co do ewentualnego przekształcenia Zakładu (z wyłączeniem wodociągów i oczyszczalni ścieków).

Odnośnie możliwości zakupu pucharów i drobnego sprzętu sportowego na rozgrywki sportowe w sołectwach, p.Gadziński poinformował, że jest taka możliwość ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych bądź ze środków budżetu gminy na sport masowy. Wcześniej jednak winno być zgłoszenie, odpowiednia ranga zawodów i regulamin rozgrywek. Jest też możliwość zakupu z ww. środków słodyczy na imprezy kulturalne na wsiach.

Zaplanowanie malowania Świetlicy Terapeutycznej możliwe jest w przyszłorocznym budżecie gminy. W kontekście ww. Gminnego Programu Profilaktyki, p.Gadziński poinformował, że na listopadowej sesji zostaną wprowadzone do budżetu gminy dodatkowe środki, które wpłynęły za zezwolenia na sprzedaż alkoholu i dodał, że propozycji ich wykorzystania jest kilka, m.in. na zajęcia świetlicowe dla dzieci w Ruchocinku i Skorzęcinie.


Ad.6. W punkcie tym zapoznano się z oceną Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu, na temat wykonania budżetu gminy i miasta za I półrocze 2009r.
Uchwała Nr 38/SO/2009/Ko Regionalnej Izby Obrachunkowej stanowiąca opinię pozytywną w powyższej sprawie, stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. Informację na temat finansowania sportu kwalifikowanego oraz upowszechniania kultury fizycznej na terenie gminy Witkowo w 2009r. przedstawił p.Stanisław Antoszczyszyn.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W tematycznym komentarzu p.Antoszczyszyn poinformował m.in. że na działalność Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia” przeznaczono w tym roku kwotę 80tys.zł, w tym 55tys.jako wsparcie sportu kwalifikowanego i 25tys.zł ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Ogółem na sport w gminie zaplanowano kwotę ponad 200tys.zł, w tym m.in. środki na Uczniowskie Kluby Sportowe i sekcję modelarstwa (35tys.zł), na sport masowy, sekcję szachową, sekcje piłki siatkowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych.

Członkowie Komisji interesowali się sposobem rozliczania się Klubu „Vitcovia” z dotacji i możliwością sprawdzenia faktur przedstawionych przez Klub w ramach tego rozliczenia.

Pan Antoszczyszyn wyjaśnił, że rozliczenie z kolejnych transz dotacji (wraz ze szczegółowymi fakturami) składa Burmistrzowi Prezes Klubu, a Komisja Rewizyjna może w każdym czasie faktury sprawdzić.
 
Następnie omawiano sprawy związane z funkcjonowaniem Uczniowskich Klubów Sportowych.

Po powitaniu zaproszonego na posiedzenie p.Pawła Piniarskiego, p.Przewodniczący Komisji pogratulował zajęcia przez uczniów Gimnazjum w Witkowie III miejsca w biegach przełajowych, które odbyły się w Racocie, po czym p.Piniarski przedstawił funkcjonowanie UKS, z szerokim tematycznym komentarzem, w tym m.in. osiągnięcia uczniów Gimnazjum. Pogratulował samorządowi oddania do użytku kompleksu sportowego „ORLIK 2012”, sugerował dokończenie ścieżek biegowych, by można było w listopadzie pobiegać i poruszył sprawę zakazu palenia na ORLIK-u i innych obiektach sportowych. Nawiązując do odbytych w październiku Biegach Szkolnych stwierdził m.in., że zainteresowanie biegami w ostatnich latach jest wśród uczniów coraz mniejsze, a ostatnio wpływ na małą frekwencję miała też pogoda. Poruszył też sprawę wynagrodzeń dla trzech nauczycieli prowadzących zajęcia UKS, którzy korzystają ze środków gminy i ze środków województwa. Warunkiem przyznania dofinansowania z województwa jest otrzymywanie ze środków gminy wynagrodzenia w wysokości 1000,-zł, ale od 2010r. kwota ta wzrośnie do kwoty 1200,-zł. Prosił o poparcie Komisji w tej kwestii.

Komisja sugerowała, by złożył w tej sprawie wniosek do Burmistrza Gminy i Miasta.

Pan Przewodniczący zwrócił się do p.Piniarskiego z apelem, by do „Witkowskich Wiadomości Samorządowych” przekazywał więcej informacji na temat osiągnięć sportowych uczniów.
 
Funkcjonowanie UKS w szkołach podstawowych omówił p.Czesław Nowaczyk. Poinformował m.in., że obecnie oferta w zakresie kół zainteresowań i innych zajęć pozalekcyjnych jest większa niż kiedyś, dlatego uczniowie mają mniej czasu, trudno też jest ich namówić do systematycznych treningów. Do prowadzenia zajęć sportowych ważna jest baza przy szkołach. Zajęcia UKS odbywają się trzy razy w tygodniu, mogą z nich korzystać również uczniowie ze wsi, chociaż jest to ograniczone godzinami odjazdu autobusów szkolnych. Pan Nowaczyk poruszył również sprawę szkolenia młodych piłkarzy, stwierdzając że brak jest systemu szkolenia. W ubiegłym roku w Szkole Podstawowej Nr 3 uruchomiono takie zajęcia dla grup młodszych, a w tym roku Klub Sportowy „Vitcovia” angażuje tych samych uczniów. Zgłosił wniosek, by ustalić podmiot odpowiedzialny za szkolenie, np. Klub „Vitcovia”. Kolejną sprawą poruszoną przez p.Nowaczyka było funkcjonowanie Rady Sportu, której również jest członkiem i nie zasięganie opinii tej Rady w ważnych sprawach związanych ze sportem. Poruszył też sprawę funkcjonowania ORLIKA (konieczność zatrudnienia gospodarza obiektu i możliwość skorzystania ze środków unijnych na zakup wyposażenia) i pytał, kto jest odpowiedzialny za sprawy techniczne turniejów piłki nożnej, organizowanych przez Szkolny Związek Sportowy. Na prośbę p.Przewodniczącego p.Nowaczyk odniósł się do sprawy organizacji Biegów Szkolnych, podkreślając ważność zabezpieczenia bezpieczeństwa uczestników i nauczenie rodziców kibicowania.

Odnosząc się do spraw poruszonych przez p.Nowaczyka, stwierdzono, że Rada Sportu może z własnej inicjatywy wyrażać opinie w ważnych sprawach, a przedstawione przez p.Nowaczyka problemy można omówić na jednym z kolejnych posiedzeń tej Rady. Sprawę odpowiedzialności za organizację zawodów gminnych można omówić z pracownikiem Urzędu Gminy i Miasta p.Stanisławem Antoszczyszynem, z Zastępcą Burmistrza i z Komisją Szkolnictwa, Kultury, Sportu Rady Miejskiej.
 

Ad.8. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Zenon Mietlicki i p.Eugeniusz Czaplicki poruszyli kwestię remontu świetlic wiejskich w Małachowie Z.M. i Ruchocinku. Zgłosili wniosek, by w możliwie najkrótszym terminie przekazać sołtysom sołectwa Małachowo Z.M. i Ruchocinek plan remontu świetlic w tych sołectwach (terminy rozpoczęcia prac i ich zakończenia). Można w tym celu zorganizować spotkanie sołtysów z wykonawcą;

- p.Edwin Dzieciuchowicz poruszył sprawę terminu zakończenia prac w Ruchocinku, mających na celu adaptację budynku po JW. na kolejne mieszkania komunalne.
Jak poinformował p. Czaplicki, prace są na ukończeniu, pozostaje do rozwiązania sprawa boksów gospodarczych dla przyszłych lokatorów tych mieszkań;

- p.Eugeniusz Czaplicki pytał o sprawę zatrudnienia gospodarza kompleksu sportowego „ORLIK 2012”.
Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza poinformował, że administratorem obiektu będzie OKSiR, który opracuje grafik korzystania z boisk w godzinach 8,00 do 14,00 i będzie obiekt otwierał i zamykał. Po godzinie 14,00 na obiekt będzie wolny wstęp. Na wiosnę sprawa opieki nad obiektem będzie rozwiązana kompleksowo. Do zadań gospodarza obiektu (złożono 4 oferty) będzie należało m.in. opieka nad obiektem, sprzątanie i ewentualnie pielenie. Poruszył również sprawę oświetlenia boisk i planowanego monitoringu;

- p.Edwin Dzieciuchowicz poruszył sprawę monitoringu OW w Skorzęcinie (w godzinach nocnych obrazy niewidoczne) oraz zgłosił wniosek o przedłożenie przez ZGK sprawozdania z realizacji planu remontów budynków komunalnych.
Wniosek w powyższej sprawie zyskał poparcie Komisji. Proponowano, by w przedmiotowym sprawozdaniu podano wykonawców, termin wykonania i koszty.
Odnośnie monitoringu w OW, p.Marian Gadziński poinformował, że będzie to propozycja do projektu budżetu gminy i miasta na 2010r.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,25.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz