Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 39/09 z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 19.10.2009r.

PROTOKOŁ Nr 39/09

z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 19 października 2009r. o godz. 10,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p. Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p. Jolanta Jakubas-Zawiślak  -  Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2 w Witkowie
- p. Anna Pawluk  -  Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie
- p. Zdzisław Bosacki  -  Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gorzykowie
- p. Urszula Potaś  -  Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie
- p. Marian Łukowski  -  Dyrektor Gimnazjum w Witkowie
- p. Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Sylwia Mietlicka  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Propozycje do budżetu gminy i miasta na 2010r.
4. Rozważenie wniosku Komisji Rewizyjnej o przekształcenie ZGK w Spółkę.
5. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
6. Inne sprawy.
7. Wizja lokalna przebiegu remontu w budynku Gimnazjum w Witkowie.
8. Spotkanie z Dyrektorami Szkół Podstawowych i Gimnazjów nt. bieżącej działalności (m.in. koła zainteresowań, UKS). Priorytety w potrzebach remontowych placówek oświatowych w 2010r.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Pan Przewodniczący Komisji zwrócił się do członków Komisji z pytaniem, czy Komisja ma potrzebę zgłoszenia wniosków – propozycji do projektu budżetu gminy i miasta na 2010r.
Pan Tomasz Deskowski poinformował, że indywidualnie złożył do Burmistrza pismo w tym przedmiocie, zawierające propozycje m.in. dokonania szczepień dziewczynek i badań kręgosłupa. Jak uzgodnił z Burmistrzem, zakup strojów dla sportowców – uczniów, zostanie dokonany jeszcze w tym roku.

Pan Krzysztof Bykowski poruszył sprawę niezrealizowanego zadania w Gorzykowie – ułożenie chodnika przy budynku Szkoły.

Pan Przewodniczący proponował omówić powyższą sprawę z Dyrektorem Szkoły, na dzisiejszym spotkaniu z dyrektorami szkół.


Ad.4. Pan Przewodniczący poinformował o opinii radcy prawnego Urzędu Gminy i Miasta na temat możliwości przekształcenia Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie w spółkę. Opinia ta została przygotowana w związku z wnioskiem Komisji Rewizyjnej o rozważenie tego tematu. Po czym przedstawił tę opinię w poniższym brzmieniu:

„Jak stanowi art. 22 ustawy z dnia 20 grudnia 1996r. o gospodarce komunalnej (Dz.U. z 1997r. Nr 9, poz. 43), „organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może, w drodze uchwały, zdecydować o likwidacji zakładu budżetowego w celu zawiązania spółki akcyjnej albo spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przez wniesienie na pokrycie kapitału spółki wkładu w postaci mienia zakładu budżetowego pozostałego po jego likwidacji.” „Składniki mienia zakładu budżetowego przekształconego w spółkę stają się majątkiem spółki.” „Spółka powstała w wyniku przekształcenia wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki związane z działalnością zakładu budżetowego.” Trzeba pamiętać, że powstała spółka, np. z o.o. staje się podmiotem gospodarczym. Nie można jej zlecać zadań bez przetargu, musi on przystępować do przetargów tak, jak inni przedsiębiorcy. Spółce nie można dać „dotacji”. W takiej spółce musi działać rada nadzorcza. Osoby, które reprezentują gminę w radzie nadzorczej, muszą legitymować się zdanym specjalnym egzaminem (art. 10a ustawy o gospodarce komunalnej). Jedynym wspólnikiem gminy byłaby gmina, ale majątek spółki jest odrębny od gminy. Przedstawicielem w spółce jest wyłącznie Burmistrz. Prezes spółki i jej Zarząd wybierany jest przez Burmistrza. W przypadku powstania spółki, Rada Miejska nie będzie mogła bezpośrednio wpływać na działalność Spółki. Przepisy nie przewidują możliwości podziału zakładu budżetowego – można go zlikwidować – również w celu wniesienia jego majątku do spółki. Żeby osiągnąć taki cel, trzeba by: 1/ zlikwidować zakład budżetowy (uchwałą); 2/ utworzyć dwa odrębne zakłady budżetowe; 3/ jeden z nich ponownie zlikwidować celem jego „przekształcenia” w spółkę, albo zlikwidować obecny zakład, utworzyć nowy (z „części”), a z pozostałego mienia utworzyć spółkę prawa handlowego.”

Następnie wywiązała się dyskusja. W jej podsumowaniu Komisja wyraziła następującą opinię w kwestii przekształcenia ZGK: po zakończeniu roku budżetowego 2009 należy dokonać analizy wyników finansowych poszczególnych wydziałów ZGK. Dane te powinny wpłynąć jak najszybciej, najlepiej do końca stycznia br. Decyzja co do ewentualnego przekształcenia ZGK, mogłaby zapaść po powyższej analizie. Jednocześnie należałoby zasięgnąć opinii na temat funkcjonowania tego typu spółek w innych gminach.

W kontekście działalności ZGK, dyskutowano również na temat systemu segregacji śmieci.


Ad.5. Informację o realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję w okresie wakacyjnym, przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

W nawiązaniu do zgłoszonego przez siebie wniosku, p.Przewodniczący Komisji poruszył sprawę spożywania alkoholu w miejscach publicznych i celowego zlecenia firmie ochroniarskiej patroli w tym zakresie, we współpracy z Policją.

Jak wyjaśnił p.M.Gadziński, prowadzono rozmowy z firmą ochroniarską, na temat kosztu takich patroli.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- zgodnie z ustaleniami dokonanymi na poprzednim posiedzeniu, Komisja wypracowała opinię w kwestii pomurowania w OW w Skorzęcinie straganu na owoce i warzywa, w związku z wnioskiem p.Janiny S. Opinia jest pozytywna;

- p.Sylwia Mietlicka przedstawiła wniosek p.Ewy Wiatrowskiej o nadanie nazwy ulicy, stanowiącej drogę prywatną, w obrębie ulicy Czerniejewskiej w Witkowie. Wnioskodawczyni proponuje nadanie nazwy „Magnoliowa”.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek;

- p.Anita Frańczak przedstawiła następujące wnioski:
1/ wniosek p.Janusza K. z Małachowa o wykup zajmowanego przez niego mieszkania komunalnego.
Komisja wyraziła pozytywną opinię;
2/ wniosek p.Magdaleny W. z Gaju o wykupienie zajmowanego budynku komunalnego wraz z gruntem o pow. 300m2.
Komisja wyraziła pozytywną opinię;
3/ wniosek p.Bogumiły B. z Mielżyna o udzielenie wyższej bonifikaty przy sprzedaży mieszkania komunalnego, niż udzielono innej osobie, zajmującej mieszkanie w tym samym budynku. Jak wyjaśniła pani Frańczak, wnioskodawczyni nie napisała jeszcze wniosku o wyrażenie zgody na wykup tego mieszkania.
Komisja stwierdziła, że wniosek dotyczący bonifikaty można rozpatrzyć dopiero po oficjalnym zdeklarowaniu przez tę osobę kupna mieszkania;

- p.Przewodniczący Komisji odczytał dwa pisma Komendanta Powiatowego Policji w Gnieźnie. Pierwsze pismo dotyczące dofinansowania w wys. 2000,-zł zakupu samochodu na potrzeby Policji zaopiniowano pozytywnie. Drugie pismo zawierające uwagi i spostrzeżenia nt. przebiegu sezonu letniego w OW w Skorzęcinie, przyjęto do wiadomości;

- p.Przewodniczący Komisji poinformował członków Komisji o przyznanych przez Burmistrza nagrodach z okazji „Dnia Edukacji Narodowej”;

- p.M.Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował, że Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych realizowany jest na bieżąco. Z analizy wpływów środków finansowych, które wpływają za wydawane zezwolenia na sprzedaż alkoholu wynika, że prawdopodobnie o ok. 15tys.zł. będą one wyższe od zaplanowanych. Należałoby więc się zastanowić, na co je przeznaczyć. Ze swej strony proponował zakupić urządzenia na plac zabaw przy ul.Sportowej i ewentualnie sfinansować zajęcia świetlicowe dla dzieci w Ruchocinku i Skorzęcinie, które planuje się uruchomić od połowy listopada;

- p.Roman Popek poruszył sprawę nawierzchni boiska ze sztuczną nawierzchnią, przy ul.Czerniejewskiej, pytając czy zakończono odwodnienie tego terenu (po deszczu woda długo utrzymywała się na nawierzchni).
Wyjaśnień udzielił p. M.Gadziński. Poinformował m.in., że prace zakończono, ale będzie rozmawiał z przedstawicielem firmy, na temat zbyt długiego pozostawania zastoisk wody na płycie boiska.
W kontekście powyższej sprawy, p.Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę na brak urządzenia do czyszczenia boiska, które ponadto zarasta trawą, a p.Tomasz Deskowski poruszył sprawę braku osoby odpowiedzialnej za poszczególne obiekty sportowe (konserwator).

Wyjaśnień udzielił p.M.Gadziński.


Ad.7. O godz. 12,00 Komisja udała się do siedziby Gimnazjum im.Adama Borysa w Witkowie, w celu dokonania wizji lokalnej.
W obecności p.Mariana Łukowskiego – Dyrektora Gimnazjum, Komisja zapoznała się z zakresem wykonanych prac remontowych, sfinansowanych ze środków budżetu gminy. Natomiast ze środków własnych szkoły, została pomalowana świetlica i piwnica.
Uwag nie zgłoszono.


Ad.8. Pan Przewodniczący Komisji powitał przybyłych na posiedzenie dyrektorów szkół podstawowych i gimnazjów oraz złożył im życzenia z okazji „Dnia Edukacji Narodowej” i pogratulował przyznanych z tej okazji nagród Burmistrza. Poinformował, że celem spotkania jest zapoznanie się z bieżącą działalnością poszczególnych placówek oświatowych (w tym koła zainteresowań i UKS) i z priorytetami remontowymi w 2010r.

Następnie dyrektorzy przedstawili kolejno informacje na ww. tematy.

Przedstawione przez nich informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Dyrektorzy poruszyli ponadto następujące sprawy:

1/ p.Zdzisław Bosacki – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gorzykowie przypomniał, że w październiku 2006r. złożył wniosek o ułożenie kostki brukowej przy budynku Szkoły (130m2). Ponieważ do tej pory zadanie to nie zostało wykonane, przygotował nowe pismo w tej sprawie. Po złożeniu przedmiotowego pisma na ręce Przewodniczącego, p.Dyrektor zwrócił się do Komisji z apelem o spowodowanie pozytywnego rozpatrzenia tego wniosku;

2/ p.Anna Pawluk – Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie zwróciła uwagę na potrzebę modernizacji boiska i placu zabaw. Ponieważ Szkoła nie jest w stanie sfinansować tego zadania, prosiła o rozważenie ujęcia go w budżecie gminy;

3/ p.Jolanta Jakubas-Zawiślak – Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2 w Witkowie zwróciła uwagę na konieczne malowanie sal lekcyjnych oraz wymianę grzejników. Poruszyła również problem spożywania alkoholu, przez klientów sklepu, usytuowanego w pobliżu budynku Szkoły;

4/ p.Urszula Potaś – Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie, przedstawiając potrzeby remontowe na 2010r. zwróciła uwagę m.in. na zły stan nawierzchni dachu;

5/ p.Marian Łukowski – Dyrektor Gimnazjum w Witkowie dokonał audiowizualnej prezentacji współpracy Gimnazjum z zaprzyjaźnioną szkołą niemiecką z Gminy Am Dobrock.

Pan Przewodniczący Komisji poruszył sprawę zatrudnienia w szkołach psychologa.

Jak stwierdziła p.Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2, szkoły nie mają środków na zatrudnienie takiej osoby, ale psycholog przydałby się w szkołach, by wesprzeć pedagogów szkolnych, ponieważ uczniowie mają problemy.

Pani Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego zwróciła uwagę na fakt, że dojeżdżanie uczniów do psychologa to obciążenie dla ich rodziców, z pewnością lepszym rozwiązaniem byłoby przyjmowanie uczniów na terenie szkoły.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,30.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz