Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 40/09 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno - Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 16.09.2009r.

PROTOKOŁ Nr 40/09

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno - Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 16 września 2009r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Stanisław Tomaszewski - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Barbara Kałużna - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Krystyna Witczak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Ilona Wasiewicz-Majchrzak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
oraz dwóch przedstawicieli PHP HYDRO z Leszna.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum , ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Ocena ściągalności podatków w 2009r.
4. Informacja o wysokości umorzonych podatków w 2009r.
5. Sprawa monitoringu przepompowni ścieków.
6. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
7. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację o ściągalności podatków, wg stanu na dzień 31 sierpnia br. przedstawiła p.Ilona Wasiewicz-Majchrzak.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pani Wasiewicz-Majchrzak udzieliła odpowiedzi na pytania członków Komisji dotyczące m.in. wysyłania upomnień i tytułów wykonawczych oraz w kwestii zaległości podatkowych firm, które już nie istnieją na rynku gospodarczym.

Ad.4. Informację o wysokości umorzonych podatków w 2009r., wg stanu na dzień 31 sierpnia przedstawiła p.Barbara Kałużna. Udzieliła również odpowiedzi na pytania członków Komisji.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Pan Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej przedstawił sprawę monitoringu przepompowni ścieków. Poinformował m.in., że w grudniu 2008r. PHP HYDRO z Leszna zamontowało monitoring na trzech przepompowniach na terenie gminy Witkowo. Za wykonawstwo ZGK zapłacił 15tys.zł, ponadto od tego czasu co miesiąc Zakład wnosi opłaty w wysokości 80,-zł. W br. w dalszym etapie budowy kanalizacji sanitarnej, jej wykonawca – Zakład p.Jakubowskiego, na podwykonawcę monitoringu wybrał firmę Hydro System z Poznania, o czym przedstawiciele Hydro Systemu poinformowali go 15 kwietnia br. Przy okazji wymiany wyeksploatowanych urządzeń przepompowni w Skorzęcinie wsi, pracownicy ZGK testowali jak działa monitoring z nowym programem (ZGK płacił jedynie za „szafę”). W czerwcu br. firma Hydro System podłączyła przepompownie w Skorzęcinie wsi, w Małachowie oraz te przepompownie, które do tej pory obsługiwane były urządzeniami monitorującymi firmy Leszno. Pracownik ZGK, który bez jego wiedzy udostępnił urządzenia monitorujące firmy z Leszna firmie z Poznania, został za to ukarany. Faktem jest, że jak twierdzą pracownicy oczyszczalni, nowe urządzenia się sprawdziły, więc jego zdaniem „powrót” do firmy z Leszna jest niewskazany. ZGK jest jednak zobowiązany do uiszczania ww. comiesięcznych opłat do końca trwania umowy z Lesznem (dotyczących opłat za karty SIM), a w razie rezygnacji - do końca br.

Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował, że latem br. przedstawiciele firmy z Leszna byli u Burmistrza w omawianej sprawie. Firma uważa, że ingerencja w szafy sterujące przez firmę z Poznania, spowodowała utratę gwarancji oraz zmarnotrawienie dotacji w wys. 15tys.zł.
Następnie kontynuowano dyskusję wspólnie z dwoma przedstawicielami firmy z Leszna, którzy z przyczyn służbowych przybyli na posiedzenie spóźnieni.
Przedstawiciele firmy poinformowali m.in., co następuje: pod koniec 2008r. gmina Witkowo przekazała Zakładowi Gospodarki Komunalnej dotację na system monitoringu trzech przepompowni. Zamontowany przez ich firmę system monitoringu oraz stacja monitorująca pozwala na pełną kontrolę nad pracą urządzeń przepompowni. System jest prosty i łatwy w użytkowaniu. Na przykładzie m.in. stacji uzdatniania wody w Rewalu i Sokółce, przedstawiciele firmy za pomocą slajdów wyjaśnili sposób działania monitoringu, poinformowali też szeroko o jego zaletach. Stwierdzili, że monitoring może być w prosty sposób rozszerzony w danej gminie, gdy powstają nowe przepompownie, nie trzeba wtedy ponosić kosztów zakupionych wcześniej urządzeń. W porównaniu z urządzeniami oferowanymi przez firmę z Poznania, ich urządzenia są lepsze, posiadają pewne funkcje, których urządzenia z Poznania nie posiadają, a system cały czas jest doskonalony i się rozwija. Następnie przedstawiciel firmy poinformował, że firma została poproszona przez wykonawcę kanalizacji o złożenie oferty na monitoring nowych przepompowni. Złożono ogółem trzy oferty, różniące się między sobą małymi, nieistotnymi ich zdaniem kwotami. Wykonawca dokonał wyboru innej firmy, firmy Hydro System z Poznania, mimo zapisu w specyfikacji, że przy montażu monitoringu należy włączyć się do istniejącego systemu. Firma Hydro System wyposażyła ich szafy w inne urządzenia i zmieniła okablowanie bez ich wiedzy, łamiąc w ten sposób prawo. Firma z Leszna nie może odpowiadać za ingerencję w szafy przez inną firmę, w związku z czym musieli wypowiedzieć gwarancję, która trwałaby do końca roku. Konieczne też było wyłączenie ich 4 kart. Zerwanie umowy wiąże się z odszkodowaniem, którego zażąda operator kart. Przedstawiciel firmy Leszno poinformował również, że firma ma pod opieką ponad 1000 różnych przepompowni na terenie kraju, monitorowanych w ich systemie, mają więc w tym temacie doświadczenie. Natomiast firma z Poznania jest mniejszą firmą, mniej znaną, działa dopiero od roku. Dziwi ich również fakt, że firma z Poznania wykonała omawiane prace nieodpłatnie.
Odnosząc się do kwestii oceny systemów, p.Stanisław Tomaszewski – Kierownik ZGK poinformował, że opinie pracowników Oczyszczalni co do systemu firmy z Leszna, jak i systemu firmy z Poznania są pozytywne i porównywalne. Posiada taką opinię na piśmie w odniesieniu do firmy z Poznania.
Podsumowując swoje wypowiedzi, przedstawiciel firmy z Leszna zaproponował w imieniu i z upoważnienia szefa firmy, że firma może wpiąć ponownie 3 przepompownie do swojego systemu.
W podsumowaniu spotkania, Komisja wskazała na celowość dalszego wyjaśnienia sprawy z wykonawcą kanalizacji. W związku z tym ustalono zaprosić p.Sławomira Jakubowskiego oraz Kierownika ZGK na kolejne posiedzenie Komisji, planowane na dzień 29 września br.


Ad.6. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 18 września br.:

a/ p.Marian Gadziński przedstawił projekt uchwały dotyczący zmiany planu prac społecznie-użytecznych na 2009r. Wyjaśnił, że zmiana ta związana jest z możliwością wykonywania ww. prac przez dłuższy okres, tj. nie 6 ale 8 miesięcy (Urząd Prascy ma więcej środków na ten cel). Liczba osób nie ulegnie zmianie (6 osób). Zatrudnione w ramach powyższych prac kobiety wykonują prace porządkowe, prace na rzecz placówek oświatowych oraz opiekują się niepełnosprawnymi.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

b/ p.M.Gadziński poinformował, że Prokuratura Rejonowa w Słupcy zwróciła się do Rady z wnioskiem o uchylenie §10 uchwały Rady Miejskiej Nr XX/186/05 dotyczącej regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów. Kwestionowany paragraf określa przykładowe zdarzenia losowe, które mogą stanowić podstawę do starania się o pomoc materialną. Prokuratura uznała jednak, że rada gminy nie ma kompetencji do definiowania zdarzeń losowych i dlatego wnioskuje o uchylenie tego paragrafu. Po czym przedstawił projekt uchwały w tej sprawie, który Komisja zaopiniowała pozytywnie;

c/ p.Piotr Janowicz poinformował o możliwości pozyskania środków unijnych na infrastrukturę związaną z rybactwem (stawy, dzierżawcy jezior itd.). Ponieważ na terenie naszej gminy dzierżawca jeziora jest zainteresowany pozyskaniem ww. środków, celowe jest podjęcie uchwały o przystąpieniu gminy do Stowarzyszenia o nazwie „Rybactwo Ziemi Piastowskiej”. Wysokość składki członkowskiej zostanie określona przez Walne Zgromadzenie. Do Stowarzyszenia planuje przystąpić 7 gmin.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały deklarujący przystąpienie do ww. Stowarzyszenia;

d/ p.Burmistrz zaproponował ujęcie w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym nowego zadania w ramach zadania 3,6 – poprawa bezpieczeństwa – zakup samochodu gaśniczo-ratowniczego MAN. Kwota dofinansowania wyniosłaby ok. 300tys.zł, a z budżetu gminy zostałaby zaplanowana kwota ok. 200tys.zł. Pan Burmistrz dodał, że są duże szanse na pozyskanie ww. środków unijnych, dlatego planuje złożyć wniosek w tej sprawie. Chciałby również zabezpieczyć w budżecie gminy środki na zakup urządzeń hydraulicznych do ww. samochodu.
Komisja pozytywnie odniosła się do ww. propozycji złożenia wniosku o środki unijne oraz zabezpieczenia w budżecie gminy kwoty na urządzenia hydrauliczne.
W kontekście zmian w budżecie, p.Burmistrz poinformował również o planowanej wymianie okien w świetlicach wiejskich: w Maleninie, Folwarku, Małachowie Kępym i Strzyżewie.
W związku z poruszoną przez p.Mariana Walczaka sprawą koniecznej przebudowy kanalizacji burzowej na ul.Żwirki i Wigury, po krótkiej dyskusji Komisja zgłosiła propozycję ujęcia w budżecie gminy kwoty 20tys.zł na ten cel;

e/ Komisja wypracowała propozycje do Opinii Rady Miejskiej nt. rekultywacji dróg dojazdowych do pól, finansowanych z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych. Proponowano ująć w tej Opinii następujące drogi: Ostrowite Prymasowskie – Jerzykowo, Ruchocinek, Ćwierdzin;

f/ pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały dotyczący opracowania miejscowego planu zagospodarowania terenu w Małachowie Z.M. i Witkówku, z przeznaczeniem pod lokalizację elektrowni wiatrowych;

g/ pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały dotyczący targowiska zwierzęcego w Witkowie. zmiana uchwały Nr X/91/03 z 2003r. związana jest ze zmianą lokalizacji omawianego targowiska (przeniesienie z ul.Kosynierów Miłosławskich na ul.Nową);

h/ omówiono projekty trzech uchwał, dotyczących udzielenia bonifikaty od sprzedaży mieszkań w Skorzęcinie (budynek pooświatowy), Mąkownicy (budynek pooświatowy ) i Mielżynie (budynek komunalny).
Komisja zaproponowała udzielenie bonifikaty odpowiednio: 20%, 30% i 40%;

i/ wykonanie budżetu gminy i miasta za I półrocze Komisja oceniła pozytywnie, bez uwag.


Ad.7. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Edwin Dzieciuchowicz zwrócił się do p.Janowicza z pytaniem o postęp prac przygotowawczych do zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku.
Jak poinformował p.Janowicz, konieczne jeszcze będzie przedyskutowanie na posiedzeniach Komisji m.in. kwestii zróżnicowania ilości nieczystości przypadających na 1 osobę zamieszkałą na wsi i na osobę zamieszkałą w mieście.
Stwierdzono, że należałoby zastanowić się nad wprowadzeniem podatku tzw. śmieciowego;

- p.Burmistrz Gminy i Miasta:
1/ poinformował o podpisaniu umowy w związku ze złożonym wnioskiem na pozyskanie środków unijnych w ramach „Odnowy wsi”;

2/ poinformował, że w najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na budowę kolejnego etapu kanalizacji sanitarnej;

3/ poinformował, że telefonia komórkowa „ERA” wystąpiła do niego o wskazanie miejsca na lokalizację anteny w Witkowie. Można rozważyć np. teren wodociągu lub Strzelnicy.
Proponowano ustawienie ww. anteny na terenie wodociągu;

- wniosek p.Jana P. z Witkowa o wyrażenie zgody na wykup zajmowanego przez niego mieszkania komunalnego przy ul.Gnieźnieńskiej, zaopiniowano negatywnie;

- zapoznano się z pismem Komendanta Powiatowego Policji w Gnieźnie o pomoc finansową na 2010r. w kwocie 2tys.zł na zakup samochodu dla potrzeb Techników Kryminalistyki KPP Gniezno.
Komisja pozytywnie odniosła się do powyższej prośby;

- zapoznano się również z pismem ww. Komendanta, zwracającym uwagę na najważniejsze aspekty współpracy dla poprawy bezpieczeństwa osób korzystających z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie;

- p.Krystyna Witczak przedstawiła następujące sprawy:
1/ sprawę ewentualnego skorzystania przez gminę z prawa pierwokupu hangaru usytuowanego przy plaży na terenie OW w Skorzęcinie od Fundacji Pomocy Socjalnej „Pomost” (po MPK). Hangar o pow. 92m2 (wypożyczalnia sprzętu) został wyceniony na 85tys.zł.
Stwierdzono, że jest to zbyt duża kwota, gmina mogłaby skorzystać z pierwokupu, ale za kwotę nie wyższą niż 75tys.zł;

2/ wniosek firmy BEST o wydzierżawienie dodatkowego gruntu w OW o szer. 3m i wyrażenie zgody na rozbudowę, tj. zabudowanie tarasów w celu utworzenia 5 domków letniskowych.
Ustalono, że Komisja wyrazi opinię w powyższej sprawie na kolejnym posiedzeniu, po dokonaniu oględzin terenu;

3/ pismo p.Janiny S. odwołującej się od negatywnej decyzji gminy w kwestii pomurowania w OW straganu na owoce i warzywa, na miejscu starego pawilonu.
Stwierdzono, że Komisja przeanalizuje powyższą sprawę i wyda opinię na kolejnym posiedzeniu, po dokonaniu oględzin obiektu.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,10

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz