Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 38/09 z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 15.09.2009r.

PROTOKOŁ Nr 38/09

z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 15 września 2009r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Jagielska - Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie
- p.Jan Trzciński - Kierownik Referatu Infrastruktury Technicznej w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Krystyna Witczak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Anita Frańczak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia i spytał o ewentualne uwagi.

Pan Tomasz Deskowski zgłosił wniosek o poszerzenie punktu „7” o dokonanie wizji lokalnej budowanego kompleksu boisk „Moje boisko ORLIK 2012” oraz ewentualnie wizji lokalnej budynku Gimnazjum. Dodał, że są sygnały od rodziców zaniepokojonych faktem, że remont Gimnazjum trwa w czasie roku szkolnego.

Wniosek został przez Komisję przyjęty. Ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zapoznanie się z funkcjonowaniem Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie – dożywianie, organizacja wypoczynku dzieci w okresie letnim, pomoc potrzebującym.
4. Zapoznanie się z informacją dotyczącą dowozu uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów.
5. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
6. Inne sprawy.
7. Wizja lokalna Szkół Podstawowych Nr 2 i Nr 3. Wizja lokalna „ORLIK- 2012”. Wizja lokalna Gimnazjum w Witkowie.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Pani Elżbieta Jagielska – Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie przedstawiła informację o funkcjonowaniu Ośrodka. Poinformowała m.in., że Ośrodek nie jest wprawdzie organizatorem letniego wypoczynku dla dzieci, ale typuje dzieci na różne formy tego wypoczynku. W br. Ośrodek wytypował 120 dzieci na kolonie gminne (w Skorzęcinie) oraz 3 dzieci na kolonie nad morzem, finansowane przez Kuratorium Oświaty. Obecnie z dożywiania w szkołach (obiady refundowane ze środków OPS) korzysta 184 dzieci, ale będzie ich więcej, ponad 200, ponieważ jeszcze nie wszyscy rodzice złożyli wnioski w tej sprawie. Pani Kierownik poinformowała, że dyrektorzy szkół mogą skierować na dożywianie również uczniów z rodzin nie kwalifikujących się do pomocy z OPS, ale potrzebujących takiego dożywiania (10% ogólnej liczby dożywianych). Współpraca ze szkołami w tym zakresie jest dobra. Jeśli chodzi o sytuację finansową OPS, do końca roku zabraknie środków w wysokości ok. 28tys.zł. na opłaty za pobyt podopiecznych z terenu naszej gminy w Domach Pomocy Społecznej. Pani Kierownik poinformowała ponadto, że otrzymała większą niż zakładano dotację na doposażenie stołówek szkolnych, dlatego konieczne jest zwiększenie kwoty na ten cel, którą musimy „dołożyć” z budżetu gminy.

Pan Tomasz Deskowski poruszył problem dożywiania dzieci w wakacje, ferie i inne dni wolne od nauki szkolnej.

Jak wyjaśniła p.Jagielska, w okresie wakacji Ośrodek stosuje zasiłki dla rodzin na żywienie.


Ad.4. Informację o dowozach uczniów do szkół w roku szkolnym 2009/2010 przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta. Poinformował m.in., że w postępowaniu przetargowym (zapytanie o cenę) zgłosiły się te same, sprawdzone firmy przewozowe, co w ubiegłym roku, ale zaproponowały ceny nieco niższe niż w ubiegłym roku szkolnym. Następnie p.Gadziński poinformował o cenach za 1km poszczególnych tras, w tym trasy do Gniezna, do szkół i przedszkoli specjalnych. Poinformował również o problemach związanych z dowozem do Gniezna (trudności z dograniem godziny przyjazdu busa z odjazdem autobusu szkolnego), o dodatkowym kursie autobusu do Odrowąża w okresie zimowym, o niezmienionych zasadach dowozu uczniów z Ruchocinka.
Pan Przewodniczący Komisji stwierdził, że po oddaniu do użytku kolejnych mieszkań socjalnych w Ruchocinku, już w chwili przejęcia tych mieszkań przez lokatorów, należałoby ich poinformować o obowiązującym obwodzie szkolnym w Mielżynie. Jeśli rodzice nie chcieliby posyłać dzieci do Mielżyna, winni na swój koszt dowozić dzieci do Witkowa.
Pan Tomasz Deskowski wyraził zdanie, że w sytuacji zastanej tj. w ciągu roku szkolnego, nie można wymusić na rodzicach, by przenieśli swoje dzieci do szkoły w Mielżynie.
Jak zapewnił p.Gadziński, rodzicom którzy otrzymają mieszkanie w Ruchocinku, zostanie przekazana odpowiednia informacja na temat dowozów do szkół.


Ad.5. W punkcie tym zaopiniowano następujące projekty uchwał, przygotowane na sesję Rady Miejskiej, planowaną na dzień 18 września br.:

a/ p.Marian Gadziński przedstawił projekt uchwały dotyczący zmiany planu prac społecznie-użytecznych na 2009r. Wyjaśnił, że zmiana ta związana jest z możliwością wykonywania ww. prac przez dłuższy okres, tj. nie 6 ale 8 miesięcy. Liczba osób nie ulegnie zmianie (6 osób). Zatrudnione w ramach powyższych prac kobiety wykonują prace porządkowe, prace na rzecz placówek oświatowych oraz opiekują się niepełnosprawnymi.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

b/ p.M.Gadziński poinformował, że Prokuratura Rejonowa w Słupcy zwróciła się do Rady z wnioskiem o uchylenie §10 uchwały Rady Miejskiej Nr XX/186/05 dotyczącej regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów. Kwestionowany paragraf określa przykładowe zdarzenia losowe, które mogą stanowić podstawę do starania się o pomoc materialną. Prokuratura uznała jednak, że rada gminy nie ma kompetencji do definiowania zdarzeń losowych i dlatego wnioskuje o uchylenie tego paragrafu. Po czym przedstawił projekt uchwały w tej sprawie, który Komisja zaopiniowała pozytywnie;

c/ p.M.Gadziński poinformował o możliwości pozyskania środków unijnych na infrastrukturę związaną z rybactwem (stawy, dzierżawcy jezior itd.). Ponieważ na terenie naszej gminy dzierżawca jeziora jest zainteresowany pozyskaniem ww. środków, celowe jest podjęcie uchwały o przystąpieniu gminy do Stowarzyszenia o nazwie „Rybactwo Ziemi Piastowskiej”. O wysokości składki członkowskiej zdecydują zainteresowane gminy – członkowie Stowarzyszenia.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały deklarujący przystąpienie do ww. Stowarzyszenia;

d/ p.M.Gadziński poinformował, że planowany wstępnie na sesję temat o zmianie regulaminu przyznawania nagród dla nauczycieli, zostanie przygotowany na jedną z kolejnych sesji, ponieważ wymaga jeszcze analizy i opinii radcy prawnego. Dodał, że ponieważ uchwała w tym temacie podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i tak nie weszłaby w życie przed 14 października, tj. przed Dniem Edukacji Narodowej. Wobec tego tegoroczne nagrody z tej okazji, zostaną przyznane wg dotychczasowych zasad;

e/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta poinformowała, że wykonanie budżetu gminy i miasta za I półrocze br. zostało przez Regionalną Izbę Obrachunkową ocenione pozytywnie. Regionalna Izba wskazała jedynie na przypadki, gdzie wykonanie wyniosło mniej lub więcej niż 50%, a Burmistrz nie wyjaśnił tych sytuacji w informacji. Dodała, że trudno jest odnieść się do każdej tego typu sytuacji występującej również w jednostkach organizacyjnych, w i tak obszernej informacji, liczącej 100 stron.
Komisja pozytywnie oceniła wykonanie budżetu gminy i miasta za I półrocze br.;

f/ p.Skarbnik omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2009r. Poinformowała m.in. o zwiększeniu subwencji oświatowej, zwiększeniu środków na oświetlenie uliczne, zmniejszeniu przez Wojewodę planu dotacji na młodocianych pracowników, umniejszeniu środków na halę sportową w Szkole Nr 2 i na funkcjonowanie Ośrodka Pomocy Społecznej, o wprowadzeniu do budżetu dotacji Ministerstwa na budowę kompleksu boisk „ORLIK 2012”. Pani Skarbnik wyjaśniła, że w wyniku proponowanych zmian, dochody budżetu zmniejszą się o 1 mln zł i również o taką kwotę zmniejszą się wydatki. Udzieliła również odpowiedzi na pytania członków Komisji dotyczące zadania majątkowego „Rewitalizacja Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie”, z udziałem środków unijnych;

g/ p.Jan Trzciński omówił projekt uchwały dotyczący opracowania miejscowego planu zagospodarowania terenu w Małachowie Złych Miejsc i Witkówku, z przeznaczeniem pod lokalizację elektrowni wiatrowych.
W krótkiej dyskusji nad powyższym projektem, członkowie Komisji poruszyli m.in. sprawę liczby ww. elektrowni.
Jak poinformował p.Trzciński, w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy będzie ogólny zapis o możliwości budowy elektrowni wiatrowych.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

h/ p.Halina Koźniewska przedstawiła projekt uchwały dotyczący targowiska zwierzęcego w Witkowie. Wyjaśniła, że zmiana uchwały Nr X/91/03 z 2003r. związana jest ze zmianą lokalizacji omawianego targowiska (przeniesienie z ul.Kosynierów Miłosławskich na ul.Nową).
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

i/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekty trzech uchwał, dotyczących udzielenia bonifikaty od sprzedaży mieszkań w Skorzęcinie (budynek pooświatowy), Mąkownicy (budynek pooświatowy ) i Mielżynie (budynek komunalny).
Komisja zaproponowała udzielenie bonifikaty odpowiednio: 20%, 35% i 40%;

j/ wspólnie z p.Burmistrzem dyskutowano nt. rekultywacji dróg dojazdowych do dróg. Proponowano ujęcie w Opinii Rady Miejskiej na ten temat, następujących dróg: 1/ jedną z dróg w Ostrowitym Prymasowskim tj. od Kinna do Ostrowitego Prym. lub Ostrowite Prym. – Jerzykowo; 2/ drogę w Ruchocinku; 3/ drogę Odrowąż – Gorzykowo.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek p.Jana P. o kupno zajmowanego mieszkania komunalnego, przy ul.Gnieźnieńskiej w Witkowie. Poinformowała, że jest to kolejny wniosek najemcy w tej sprawie. Parter budynku został wydzierżawiony na cele działalności gospodarczej (sklep), stanowi więc lokal użytkowy. Nawiązując do treści ww. wniosku, p.Frańczak poinformowała, że dzierżawca lokalu użytkowego nie zgłaszał uwag na temat wilgoci bądź zamarzania rur.
Komisja zgłosiła wniosek, aby Zakład Gospodarki Komunalnej jako administrator omawianego budynku sprawdził warunki użytkowania lokalu użytkowego i w razie potrzeby ocieplił rury;

- p.Burmistrz poruszył następujące sprawy:
1/ prosił o opinię Radnych w kwestii zamontowania wieży telefonii komórkowej ERY, w okolicy Strzelnicy, wodociągu lub oczyszczalni ścieków w Witkowie. Jeśli gmina byłaby skłonna wydzierżawić grunt na powyższy cel, można zaproponować jedno z tych miejsc.
Komisja pozytywnie odniosła się przedstawionej sprawy, proponując wskazanie gruntu w rejonie wodociągu (umowę dzierżawy zawarłby ZGK);
2/ poinformował o przesłanych przez firmę p.Lewińskiego poprawkach do projektu hali sportowej przy Szkole Nr 2. Sugestie gminy w większości zostały uwzględnione. Po multimedialnej prezentacji projektu, p.Burmistrz poinformował, że projekt z uwzględnieniem poprawek zostanie niebawem opracowany. Pod koniec br. zostanie ogłoszony przetarg, a w budżecie na 2010r. trzeba będzie zabezpieczyć środki na realizację tego zadania. Prawdopodobny termin realizacji projektu to lipiec 2011r.
3/ p.Burmistrz poinformował o remoncie świetlicy wiejskiej w Mielżynie, realizowanym wg zakresu prac zaproponowanego przez Radę. Celowe jednak wydaje się dokonanie wymiany podłóg, której koszt wyniósłby 25-30tys.zł. Jeśli Rada zaakceptuje tę propozycję, należałoby uwzględnić to zadanie w uchwale zmieniającej budżet gminy i miasta.
Komisja pozytywnie odniosła się do ww. propozycji;
4/ poinformował o trwającym (do grudnia) naborze wniosków o pozyskanie środków unijnych w zakresie turystyki i że rozważa, czy złożyć taki wniosek na Ośrodek Wypoczynkowy w Skorzęcinie;

- p.Przewodniczący Komisji pytał, czy w ramach uroczystości związanych z 50-leciem istnienia Szkoły Podstawowej Nr 2, planowany jest dzień dla absolwentów. Dodał, że taka okazja to promocja miasta.
Jak poinformował p.Burmistrz, dyrektor Szkoły ustaliła z nim termin uroczystości na 28 października br.
Pan Tomasz Deskowski dodał, że w dwie soboty w październiku lub listopadzie planuje się „Dni Otwarte”, podczas których zainteresowani będą mogli zwiedzić szkołę, obejrzeć kroniki itp. Absolwenci mogą się spotkać, po wcześniejszym zgłoszeniu. Przygotowywany jest folder i prezentacja multimedialna. Wkrótce w Internecie zostanie zamieszczony program uroczystości;

- p.Krystyna Witczak przedstawiła następujące sprawy:
1/ sprawę ewentualnego skorzystania przez gminę z prawa pierwokupu hangaru w OW w Skorzęcinie od Fundacji Pomocy Socjalnej „Pomost” (po MPK). Hangar o pow. 92m2 (wypożyczalnia sprzętu) został wyceniony na 85tys.zł.
Stwierdzono, że jest to zbyt duża kwota, gmina mogłaby skorzystać z pierwokupu, ale za kwotę nie wyższą niż 75tys.zł;
2/ wniosek firmy BEST o wydzierżawienie dodatkowego gruntu w OW o szer. 3m i wyrażenie zgody na rozbudowę, tj. zabudowanie tarasów w celu utworzenia 5 domków letniskowych.
Komisja wyraziła pozytywną opinię w powyższej sprawie (2 głosy „za”, 3 wstrzymujące się);
3/ pismo p.Janiny S. odwołującej się od negatywnej decyzji gminy w kwestii pomurowania w OW straganu na owoce i warzywa, na miejscu starego pawilonu.
Stwierdzono, że Komisja przeanalizuje powyższą sprawę i wyda opinię na kolejnym posiedzeniu;

- w związku z pytaniem p.Romana Popka odnośnie granulatu na budowanym kompleksie boisk „ORLIK 2012”, p.M.Gadziński wyjaśnił, że planowane jest zastosowanie granulatu (maty) chińskiej produkcji, dostarczy go firma z Łodzi.


Ad.7. O godz. 14,15 Komisja udała się w teren, dla dokonania wizji lokalnej.

Wyniki wizji lokalnej:

Szkoła Podstawowa Nr 2.
Zapoznano się z wykonanym remontem korytarzy, wymianą drzwi oraz utwardzeniem poz-brukiem terenu przed wejściem do budynku Szkoły. Zadania te sfinansowano ze środków budżetu gminy i miasta.
Wykonane prace Komisja oceniła bardzo dobrze.
W wizji uczestniczyła p.Jolanta Jakubas-Zawiślak – Dyrektor Szkoły.

Szkoła Podstawowa Nr 3.
Zapoznano się z wykonanymi pracach remontowymi w dwóch salach lekcyjnych. Zadanie to sfinansowano ze środków własnych Szkoły.
Wykonane prace Komisja oceniła bardzo dobrze.
W wizji uczestniczyła p.Anna Pawluk – Dyrektor Szkoły.

W kontekście wykonanych prac, Komisja omówiła z panią Dyrektor sprawę najpilniejszej potrzeby remontowej – wymiany podłóg na korytarzach.

Kompleks boisk „Moje boisko ORLIK 2012”.
Komisja zapoznała się z przebiegiem prac inwestycyjnych.

Z uwagi na to, że rozpatrywane na posiedzeniu sprawy zajęły znacznie więcej czasu niż planowano, Komisja zrezygnowała z dokonania wizji lokalnej prac remontowych w budynku Gimnazjum w Witkowie.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,50.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz