Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 39/09 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 8.09.2009r.

PROTOKOŁ Nr 39/09

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 8 września 2009r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Stanisław Antoszczyszyn - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto jednomyślnie, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola wydanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu w 2009r.
4. Kontrola finansowa realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
5. Omówienie propozycji zmiany w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Procedurę wydawanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu omówił p.Stanisław Antoszczyszyn. Poinformował m.in. o liczbie funkcjonujących punktów (54), liczbie wydanych zezwoleń, wysokości opłat za poszczególne zezwolenia i terminy uiszczania tych opłat. Poinformował, że zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej podjętą w 2001r., limit punktów sprzedaży napojów alkoholowych pow. 4,5% na terenie miasta i gminy wynosi 80. Na dzień 31 sierpnia br. za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wpłynęła do budżetu gminy kwota 180tys.zł.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W kontekście ww. informacji p.Przewodniczący Komisji poruszył sprawę celowego odnowienia budynku Świetlicy Środowiskowej (malowanie elewacji, malowanie wiaty, wymiana wykładziny podłogowej) w ramach środków uzyskanych za omawiane zezwolenia.
Interesowano się również działalnością Witkowskiego Stowarzyszenia Abstynentów „Tęcza” .
Jak poinformował p.Antoszczyszyn, ww. Stowarzyszenie bardzo się ostatnio uaktywniło, została utworzona również grupa pań.


Ad.4. Informację o finansowej realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za I półrocze br. przedstawił z szerokim tematycznym komentarzem p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Gadziński poinformował m.in., że na koniec czerwca br. Program wykonano finansowo w ok. 40%. Jednak na początku II półrocza wydatkowo znaczne kwoty na wypoczynek letni dla dzieci: ok. 35tys.zł na organizację kolonii i ok. 20tys.zł na współorganizację półkolonii.

Członkowie Komisji bardzo pozytywnie ocenili funkcjonowanie Świetlicy Środowiskowej, podkreślili jak bardzo jest potrzebna. Wskazali ponadto na konieczność odnowienia budynku Świetlicy (malowanie elewacji, malowanie wiaty, wymiana wykładziny). Ustalono przekazać Burmistrzowi wniosek w tej sprawie, wskazując, że najpilniejsza potrzeba to wymiana wykładziny na wykładzinę przemysłową, najlepiej jeszcze w bieżącym roku, jeśli wystarczy środków omawianego Programu.

Jak zapewnił p.Gadziński, wniosek zostanie rozważony.

W nawiązaniu do realizacji ww. programu, p.Eugeniusz Czaplicki zgłosił wniosek o przeznaczenie z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (lub z innych środków) pewnej kwoty na dofinansowanie działających w sołectwach sportowych drużyn piłki nożnej, np. na zakup pucharów w rozgrywkach turniejowych. Jeśli nie będzie takiej możliwości w br., to należałoby zaplanować odpowiednie środki na 2010r.

Pan Gadziński poinformował, że jeśli chodzi o puchary, jest możliwość ich zakupu z budżetu gminy, ze środków przeznaczonych na sport masowy.

Pan Zenon Mietlicki wskazał na konieczność współuczestniczenia OKSiR-u w organizacji imprez w sołectwach, np. z okazji Dnia Dziecka.


Ad.5. Pan Piotr Janowicz poinformował, że zgodnie z ustaleniami dokonanymi na poprzednim posiedzeniu Komisji Rewizyjnej, wspólnie z Kierownikiem ZGK, p.Stanisławem Tomaszewskim, opracowali propozycje zmian w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Po czym przedstawił te propozycje, które dotyczyły głównie wprowadzenia małych pojemników (60 l) dla osób samotnych, skrócenia okresu wywozu nieczystości dla właścicieli działek letniskowych (1.06. do 31.08.), likwidacji lokalnego punktu odbioru selektywnego (m.in. na wielkogabarytowe odpady).
Zestawienie ww. propozycji stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W kontekście omawianego regulaminu, p. Janowicz poinformował również o propozycji jednego z prezesów Ogrodów Działkowych, by zmienić określoną w regulaminie ilość odpadów, przypisaną do jednej działki , tj. ustalić 25 litrów miesięcznie, w okresie od marca do końca października.

Komisja negatywnie odniosła się do propozycji likwidacji lokalnego punktu odbioru selektywnego, natomiast pozytywnie odniosła się do powyższej propozycji Ogródków Działkowych.

W dalszej dyskusji p.Przewodniczący Komisji pytał o liczbę osób, które nie mają podpisanej żadnej umowy na wywóz nieczystości.

Jak poinformował p.Janowicz, pozostało kilka takich osób. Zakład Gospodarki Komunalnej prześle ich wykaz, by Burmistrz mógł podjąć działania egzekucyjne.

Pan Janowicz poinformował, że pod koniec bieżącego roku lub na początku 2010r. zostanie zmieniony Plan Gospodarki Odpadami. W ciągu trzech miesięcy od tej zmiany, konieczne jest dostosowanie do niego Regulaminu utrzymania czystości i porządku. Może więc celowe byłoby poczekać, odłożyć dokonanie zmiany regulaminu, po zmianie tego Planu.

Poproszono p.Janowicza, by przedstawił tę sprawę p.Burmistrzowi, który zdecyduje, na którą sesję Rady Miejskiej zostanie przygotowany projekt uchwały zmieniającej ww. regulamin.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Komisji:
1/ poinformował, że wspólnie z Przewodniczącym Komisji Finansów uczestniczyli w szkoleniu, zorganizowanym przez Regionalną Izbę Obrachunkową. Szkolenie odbyło się w Poznaniu, w dniu 26 sierpnia, skierowane było do przewodniczących rad, przewodniczących komisji rewizyjnych, przewodniczących komisji finansów, pracowników urzędów gmin. Głównym tematem szkolenia była ocena wykonania budżetu gminy za I półrocze. Nawiązując do zaleceń przekazanych przez prowadzącego szkolenie, p.Przewodniczący Komisji zaproponował, by Komisja Rewizyjna dokonała analizy wykonania budżetu za I półrocze br. na październikowym posiedzeniu;

2/ poinformował, że w Odrowążu pełno jest w rowach śmieci, ponadto odprowadzana jest do rowu gnojowica, co jest niedopuszczalne.
Pan Janowicz obiecał, że w dniu dzisiejszym sprawdzi to wspólnie z Kierownikiem ZGK.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,00.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz