Protokół Nr 46/09
ze wspólnego posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie z Prezesami Kółek Rolniczych, Sołtysami i działaczami Gminnego Związku Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych, odbytego w dniu 8 lipca 2009 r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p. Ireneusza Kwapicha - Przewodniczącego Komisji.
Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.
Uczestniczący w posiedzeniu zaproszeni goście zgodnie z listą stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p. Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz GiM Witkowo
- p. Marian Gadziński - Z-ca Burmistrza GiM Witkowo
Otwarcia posiedzenia dokonał p. Ireneusz Kwapich - Przewodniczący Komisji.
Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano bez zmian w brzmieniu:
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Informacja dot. przygotowania Spółdzielni Kółek Rolniczych w Witkowie do kampanii żniwnej 2009 r.
3. Informacja dot. przygotowania Gminnej Spółdzielni “SCH” w Witkowie do skupu rzepaku i zbóż w 2009r.
4. Omówienie spraw związanych z organizacją Dożynek Gminnych.
5. Inne sprawy.
Ad.1. Jak wyżej.
Ad.2. W punkcie tym p. Maria Dykszak – Prezes Spółdzielni Kółek Rolniczych w Witkowie zapoznała zebranych z przygotowaniem Spółdzielni do kampanii żniwnej.
Przedstawiła też ceny na usługi żniwne.
Informacja dot. przygotowania Spółdzielni do kampanii żniwnej stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.3. Pan Kazimierz Zamiar Prezes Gminnej Spółdzielni “Samopomoc Chłopska” w Witkowie omówił sprawę skupu rzepaku i zbóż.
Ad.4. Ustalono wstępny termin odbycia Dożynek Gminnych na dzień 23 sierpnia 2009r.
Dokonano wyboru Starosty i Starościny Dożynek Gminnych Witkowo 2009r.
Starostą Dożynek Gminnych został wybrany Pan Mirosław Bruch z Sokołowa.
Starościną Dożynek Gminnych została wybrana Pani Halina Jankowska z Malenina.
Dokonano wyboru Komisji Konkursowej ds. oceny wieńcy żniwnych:
1/ Pani Ewa Waiatrowska, 2/ Ksiądz Proboszcz, 3/ Pan Kazimierz Zamiar, 4/ Jolanta Krause, 5/ Grażyna Pilaczyńska, 6/ Janusz Tomczak, 7/ Iwona Nadowicz – Mróz, 8/ Krystyna Żok, 9/ Krzysztof Tamioła
Ad.5. W punkcie tym nikt głosu nie zabrał.
Na tym posiedzenie zakończono o godz. 12,30.
Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich
Protokołowała
Anna Kwapich