Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protoko 45/09 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 22.06.2009r

PROTOKOŁ Nr 45/09

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 22 czerwca 2009r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Barbara Kałużna  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Zapoznanie się z realizacją uchwały Rady Miejskiej o Gminnym Programie Ochrony Środowiska.
3. Informacja o realizacji uchwały Nr XXVI/248/06 z dnia 28.II.2006r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy i miasta (zmienionej uchwałą Nr XXIII/199/09).
4. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad czerwcowej sesji.
5. Zapoznanie się z realizacją wniosków, zgłoszonych przez Komisję.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. i Ad.3. Komisja zapoznała się z informacją o realizacji uchwały Rady Miejskiej o Gminnym Programie Ochrony Środowiska oraz z informacją o realizacji Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy i miasta.
Przedmiotowe informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Następnie wywiązała się tematyczna dyskusja.

Pan Henryk Mucha proponował, by na jednym z kolejnych posiedzeń, np. we wrześniu, Komisja sprawdziła efekty wystosowania przez ZGK do mieszkańców pism, o zawarcie umów na wywóz nieczystości. Poruszył również sprawę wywozu nieczystości z terenu Ogrodów Działkowych i sprawę małego zainteresowania mieszkańców wymianą dachów pokrytych eternitem.
Pan Zenon Mietlicki proponował, by na jednym z kolejnych posiedzeń sprawdzić realizację uchwalonych na kwietniowej sesji zmian Regulaminu utrzymania czystości i porządku.
W związku z uwagą p.Eugeniusza Czaplickiego o zainteresowaniu mieszkańców kosztami wymiany pokryć dachowych z eternitu, członkowie Komisji zapoznali się z Ogłoszeniem Burmistrza na ten temat. Ogłoszenie to zostało wcześniej przekazane mieszkańcom wsi poprzez Sołtysów i mieszkańcom miasta – przez rozplakatowanie. Po krótkiej dyskusji Komisja ustaliła zwrócić się do p.Burmistrza z wnioskiem o rozważenie możliwości dofinansowania z budżetu gminy do kosztów zakupu nowych pokryć dachowych tym mieszkańcom, którzy dokonają likwidacji eternitowych płyt (demontaż i unieszkodliwienie).
Pan Eugeniusz Czaplicki stwierdził, że Radni chcieliby uzyskać więcej informacji na temat budowanego w ramach porozumienia gmin, Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie.
Ustalono, że na sierpniowe posiedzenie Komisji zostanie zaproszony Prezydent Gniezna lub p.Jadwiga Trzcińska z Urzędu Miejskiego w Gnieźnie, do zreferowania powyższego tematu.


Ad.4. W punkcie tym zapoznano się z następującymi tematami, mającymi być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 26 czerwca br.:

a/ w związku z projektem uchwały dotyczącym funduszu sołeckiego, p.Przewodniczący Komisji przypomniał, że na naradzie w dniu 19 czerwca br. Sołtysi wyrazili na ten temat negatywną opinię, proponując, by na 2010r. takiego funduszu nie tworzyć i by Burmistrz realizował potrzeby Sołectw w dotychczasowy sposób. Zgodnie z zapisem ustawowym, do końca marca przyszłego roku, Rada winna podjąć uchwałę rozstrzygającą o funduszu sołeckim na 2011r.
Komisja większością głosów (przy jednym wstrzymującym się) podzieliła zdanie Sołtysów. Dodano, że przed podjęciem uchwały w przyszłym roku, będzie czas na zapoznanie się z funkcjonowaniem omawianego funduszu w tych gminach, które w br. zdecydowały o jego utworzeniu;

b/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący oddania gruntu o pow. 3583m2 w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, w wieczyste użytkowanie, na rzecz inwestora. Oddanie gruntu nastąpi w drodze ogłoszonego przez gminę przetargu. Opłata roczna wynosić będzie 6% wartości gruntu i może być corocznie aktualizowana.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

c/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący sprzedaży nieruchomości zabudowanej, położonej w Mąkownicy. Jest to budynek poszkolny, w jednej jej części znajduje się świetlica wiejska, a w drugiej przedmiotowy lokal mieszkalny, zajmowany przez emerytowanego nauczyciela i byłego sołtysa, który wystąpił do Burmistrza z wnioskiem o kupno zajmowanego mieszkania.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie;

d/ p.Barbara Kałużna poinformowała, że Komenda Wojewódzka Policji wystąpiła do Burmistrza z wnioskiem o zwolnienie budynku Komisariatu Policji w Witkowie z podatku od nieruchomości. Roczna kwota tego podatku wynosi 3.100,-zł. Jeśli Rada Miejska zdecydowałaby o takim zwolnieniu, to w bieżącym roku Policja skorzystałaby ze zwolnienia za II półrocze - w wysokości 1.500,-zł.
W tematycznej dyskusji członkowie Komisji stwierdzili m.in., że lepszym rozwiązaniem jest udzielanie pomocy Policji w innej formie, np. przez - jak to miało miejsce - dofinansowanie zakupu samochodu lub dofinansowanie zakupu paliwa, czy jak ostatnio – dofinansowanie remontu pomieszczenia przyjęć interesantów. W związku z tym projekt uchwały zaopiniowano negatywnie (3 głosy „za”, 4 przeciw, 2 wstrzymujące się);

e/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła dwa projekty uchwał: 1/ projekt dotyczący uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – drogi dojazdowej do złóż kruszywa naturalnego w Ćwierdzinie; 2/ projekt dotyczący zmiany planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Witkowie (dz. 47/7 o pow. 2000m2 - pod kaplicę wojskową), przy Klubie Garnizonowym, należącego do Wojskowej Agencji Mieszkaniowej.
Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekty uchwał. Odnośnie drugiego projektu wskazano na konieczność zabezpieczenia parkingu;

f/ p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta omówił projekt uchwały dotyczący zmiany odpłatności za przedszkola.
Komisja wyraziła pozytywną opinię;

g/ zapoznano się z projektem uchwały, dotyczącej zmiany Statutu Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

h/ p.Burmistrz omówił proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2009r. Poinformował m.in. o dotacji dla ZGK na piaskowanie filtrów, dotacji dla Parafii w Mielżynie i Parafii w Witkowie na prace remontowe przy kościołach wpisanych w rejestr zabytków, o środkach na zakup urządzeń zabawowych na plac zabaw w Kołaczkowie, o środkach na kotłownie gazowe (Urząd Gminy i Miasta, Gimnazjum, Przedszkole), o środkach na potrzeby świetlic wiejskich (m.in. centralne ogrzewanie, wymiana okien). W związku z tym, że zwolnią się w części środki własne gminy na budowę boiska ORLIK, p. Burmistrz zwrócił się do członków Komisji o wyrażenie stanowiska w kwestii ewentualnego zaplanowania środków na budowę treningowego boiska piłkarskiego, ze sztuczną nawierzchnią, na Stadionie Miejskim. Przedstawił również pomysł modernizacji budynku oświatowego, w wyniku której zyskalibyśmy większą salę (po zburzeniu ściany działowej i zamontowaniu podnoszonej rolety).
W wyniku dyskusji członkowie Komisji pozytywnie odnieśli się do proponowanych zmian w budżecie. Odnośnie budowy ww. boiska treningowego, zdania członków Komisji były podzielone.


Ad.5. Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta zapoznał z realizacją wniosków, zgłoszonych przez Komisję od marca do maja br.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Sylwia Mietlicka przedstawiła wniosek p.Krystiana R. z Małachowa, o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gruntu o pow. 0,51ha z przeznaczeniem pod budynek mieszkaniowo-usługowy. Zmiana przeznaczenia przedmiotowego gruntu (odrolnienie) jest konieczna, ponieważ jest to grunt II klasy.
Komisja wyraziła pozytywną opinię;

- p.Sylwia Mietlicka przedstawiła wniosek p.Jerzego K. z Chłądowa o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dotyczącego działki nr 31/27 o pow. 0,50ha. Wyjaśniła, że chodzi o zmianę przeznaczenia terenów zabudowy zagrodowej, na cele mieszkaniowe z dopuszczeniem nieuciążliwych usług.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek;

- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek p.Grzegorza Sz. z Witkowa o wydzierżawienie gruntu przy dawnej ul.Podgórnej (obecnie ul.Jana Pawła II), o pow. 800m2, na okres 10 lat, z przeznaczeniem na dwustanowiskową myjnię samochodów.
Stwierdzono m.in., że w związku z planowaną przebudową ulicy Jana Pawła II (zmianą kategorii drogi na drogę wojewódzką), może zaistnieć konieczność jej poszerzenia.
Komisja nie wyraziła w powyższej sprawie opinii;

- p.Burmistrz poruszył następujące sprawy:
1/ sprawę znaków drogowych dotyczących ograniczenia tonażu pojazdów.
Członkowie Komisji sugerowali zamówienie ww. znaków ograniczających tonaż do 15ton i ustawienie ich w Małachowie (4 szt.) i w Gaju (2 szt.);
2/ sprawę ewentualnego dalszego wydzierżawienia gruntu pod kontenerem przy ul.Czerniejewskiej (umowa kończy się 17.08.br.).
Stwierdzono, że powyższą sprawę winni zaopiniować Radni z terenu Osiedla Nr 5, po oględzinach w terenie w porozumieniu z Przewodniczącym Zarządu Osiedla Nr 5;
 
- w związku z poruszoną na jednym z poprzednich posiedzeń przez p.Eugeniusza Czaplickiego sprawą dowozów uczniów do szkół, p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza poinformował m.in. o liczbie uczniów z Ruchocinka, którzy uczęszczać będą do szkół w Witkowie (23) oraz o mniejszej w związku z tym subwencji oświatowej;

- zapoznano się z pismem p.Wiktora Grysiuka o udzielenie pomocy w zakresie repatriacji jego rodziny.
Komisja nie wyraziła w powyższej kwestii opinii, pozostawiając podjęcie decyzji p.Burmistrzowi;

- p.Marian Walczak poruszył sprawę koniecznej rozbiórki starej wojskowej kotłowni.
Jak poinformował p.Burmistrz, w najbliższy czwartek nastąpi próba rozbicia murów ciężkim młotem;

- p.Eugeniusz Czaplicki zwrócił się do p.Burmistrza z pytaniem, czy jest opracowany projekt na budowę Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie oraz poruszył sprawę środków unijnych na świetlice wiejskie.
Pan Burmistrz poinformował o opracowanej dokumentacji na ww. budowę i sugerował zaproszenie p. Jadwigi Trzcińskiej na posiedzenie Komisji, w celu szczegółowego zapoznania się z tematem. Odnośnie świetlic wiejskich, p.Burmistrz poinformował o planowanym w najbliższych dniach ogłoszeniu przetargu dla części świetlic (pozostała część będzie realizowana w 2010r.);

- p.Zenon Mietlicki poruszył sprawę koniecznego wyrównania boiska w Małachowie, a jesienią – zaorania i obsiana tego terenu. Dodał, że liczy na pomoc gminy. Poruszył również sprawę koniecznych nasadzeń krzewów;

- p.Grzegorz Kaźmierczak poruszył następujące sprawy: sprawę osoby prowadzącej działalność gospodarczą, a nieuiszczającej podatku z tego tytułu; sprawę osoby zamieszkującej dom bez zgłoszenia budynku do użytku mieszkalnego i bez opłacania podatku; 3/ sprawę koniecznego sprawdzania przez Komisję Rolnictwa dokonywanych przez podmioty uzyskujące zgodę na wycinkę drzew nasadzeń nowych drzew.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,30.


Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz