Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protoko 39/09 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 27.08.2009r.

PROTOKOŁ Nr 39/09

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 27 sierpnia 2009r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM w Witkowie, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Marian Białek  -  specjalista ds. inwestycyjnych w Spółce „WINDBUD” z Inowrocławia
- p.Wojciech Mroziński  -  specjalista ds. ochrony środowiska w Spółce „WINDBUD” z Inowrocławia
- p.Jan Trzciński  -  Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Sylwia Mietlicka  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja o realizacji prac remontowych w budynkach oświatowych.
4. Informacja o realizacji zaplanowanych inwestycji.
5. Spotkanie z przedstawicielami Spółki „WINDBUD” z Inowrocławia nt. opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z przeznaczeniem pod budowę elektrowni wiatrowych na terenie gminy Witkowo.
6. Informacja Przewodniczącego Komisji o szkoleniu w Poznaniu.
7. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację o realizacji prac remontowych w budynkach oświatowych przedstawiła p.Marzena Polak wraz z tematycznym komentarzem.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Informację o realizacji zaplanowanych inwestycji przedstawił p.Jan Trzciński. Udzielił również odpowiedzi na pytania członków Komisji.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W nawiązaniu do modernizowanego oświetlenia ulicznego w mieście, p.Przewodniczący Komisji zgłosił wniosek o zamontowanie lampy ulicznej w Gaju.

Stwierdzono, że przy okazji realizacji inwestycji drogowych, należałoby poszerzyć łuk drogi przed wjazdem na teren OW w Skorzęcinie i na Rybakówkę.
W kontekście remontu dróg, p. Przewodniczący Komisji poruszył sprawę niszczonych przez pojazdy należące do gorzelni, obrzeży drogi Ćwierdzin-Gaj. Sugerował, by Komisja Rolnictwa dokonała oględzin tej drogi, na jutrzejszym posiedzeniu.
Pan Trzciński poinformował również o planowanych na najbliższy czas przetargach (m.in. na rewitalizację OW).


Ad.5. Pan Marian Białek i p.Wojciech Mroziński – przedstawiciele Spółki „WINDBUD” z Inowrocławia poinformowali m.in., że Spółka działa od 2006r., zatrudnia specjalistów różnych branż, zajmują się również dużymi projektami. Do tej pory zrealizowali 16 elektrowni wiatrowych i budują kolejne 16 szt. W gminie Witkowo chcieliby obecnie realizować 2 elektrownie w Małachowie Złych Miejsc, a w przyszłości kolejne elektrownie. Spółka podpisała już umowę z Zakładem Energetycznym i ma załatwione sprawy związane z dzierżawą gruntu od rolników. Złożyła również wniosek do Burmistrza Gminy i Miasta o spowodowanie opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z przeznaczeniem pod budowę elektrowni wiatrowych w Małachowie Złych Miejsc. W związku z pytaniami członków Komisji o zagrożenia ekologiczne i pomiary prędkości wiatru, przedstawiciele Spółki poinformowali m.in., że elektrownie w Małachowie będą miały moc 2 megawaty, teren znajduje się poza terenem chronionym, odległość od zabudowań wynosi 640m. Przedstawili również „Symulację hałasu” i poinformowali, że w swojej działalności borykają się z problemem mocy przyłączeniowej, ponieważ nie na każdym terenie są wolne moce.
Pani Sylwia Mietlicka poinformowała o dotychczasowych działaniach Spółki, związanych z procedurą realizacji omawianych elektrowni (m.in. wniosek o zmianę studium, wniosek o opracowanie miejscowego planu).
Przedstawiciele Spółki stwierdzili, że przepisy nieprecyzyjnie określają sprawy związane z elektrowniami wiatrowymi, stąd różne interpretacje dotyczące np. inwestycji celu publicznego. Poinformowali, że Spółka ma do dyspozycji planistów, mogą więc, w uzgodnieniu z Burmistrzem, ponieść koszty opracowania miejscowego planu. Dziękując członkom Komisji za umożliwienie im przedstawienia sprawy, pan Białek prosił o możliwie najszybsze podjęcie uchwały o miejscowym planie zagospodarowania terenu w Małachowie Zł.M.


Ad.6. Pan Przewodniczący Komisji poinformował o szkoleniu w Poznaniu, w którym uczestniczył wspólnie z p.Henrykiem Muchą – Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej. Szkolenie odbyło się w dniu 26 sierpnia br. i poświęcone było głównie ocenie przez rady gmin wykonania budżetu gminy za I półrocze. Szkolenie prowadził p.Jarosław Kotowski – przedstawiciel Regionalnej Izby Obrachunkowej z Krakowa.


Ad.7. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej o wyrażenie zgody na wydzierżawienie gruntu w Małachowie Wierzbiczany, z przeznaczeniem pod stację bazową telefonii komórkowej ERA, na okres 15 lat. Przedmiotowy grunt jest obecnie w trwałym zarządzie Zakładu Gospodarki Komunalnej, w związku z czym, zgodnie z przepisami, konieczna jest opinia właściwego organu. Przed rozpatrzeniem wniosku, p.Burmistrz chciałby poznać opinię Radnych w tej sprawie.
Komisja wyraziła w powyższej sprawie opinię pozytywną;

- zapoznano się z następującymi pismami:
1/pismem Urzędu Statystycznego w Poznaniu dotyczącym zapotrzebowania radnych na informacje statystyczne;
2/ wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego dot. uchylenia części uchwały Nr XXVII/275/01 Rady Miejskiej z 2001r. dotyczącej m.in. liczby punktów sprzedaży alkoholu;
3/ pismem Prokuratury Rejonowej w Słupcy o częściowe uchylenie uchwały Nr XX/186/05 z 2005r., dotyczącej pomocy materialnej dla uczniów;
4/ pismami Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu informującymi o uchyleniu w całości uchwały Nr XXV/217/09 dotyczącej dotacji dla ZGK na remont zbiorników wodnych oraz o uchyleniu części uchwały Nr XXV/218 i części uchwały XXV/219/09, dotyczących dotacji na prace remontowe kościołów w Mielżynie i Witkowie, wpisanych do rejestru zabytków;

- ustalono, że kolejne posiedzenie Komisji odbędzie się w dniu 16 września br.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,10.


Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz