Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 38/09 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 24.06.2009r.

PROTOKOŁ Nr 38/09

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 24 czerwca 2009r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p. Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p. Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p. Jan Trzciński  -  Kierownik Referatu Infrastruktury Technicznej w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Sylwia Mietlicka  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Barbara Kałużna  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Sprawdzenie postępu prac inwestycyjnych.
4. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji czerwcowej.
5. Zapoznanie się z realizacją wniosków, zgłoszonych przez Komisję.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.

Ad.2. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Pan Jan Trzciński poinformował o rozstrzygniętych przez gminę przetargach (informacja – w załączeniu) oraz o postępie prac przy realizowanych przez gminę inwestycjach.
Informację dotyczącą realizacji inwestycji uzupełnił p.Burmistrz, informując m.in. o kwotach wydatków majątkowych. Stwierdził, że postęp w realizacji inwestycji jest bardzo dobry.
W nawiązaniu do rozbudowanego monitoringu w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, p.Edwin Dzieciuchowicz wskazał na celowość usytuowania w centrum Ośrodka przynajmniej jednej kamery dobrej jakości, która umożliwiałaby wyraźny odczyt obrazu z godzin nocnych.
Komisja zwróciła uwagę na bardzo dobrze prowadzone prace przy adaptacji budynku koszarowego w Ruchocinku, na mieszkania socjalne. Wskazano natomiast na nieprawidłowości, przy remoncie budynku OKSiR-u.
Pan Edwin Dzieciuchowicz poruszył sprawę koniecznej w 2010r. budowy chodnika od ronda przy ul.Strzałkowskiej, do skrzyżowania z ulicą Szkolną (ok. 150m, przy 3 posesjach) oraz wskazał na potrzebę większego nadzoru nad prowadzonymi na terenie gminy inwestycjami.
Odnośnie ww. chodnika członkowie Komisji sugerowali, by prowadzić rozmowy z Wojewódzkim Zarządem Dróg i ustalili przekazać p.Burmistrzowi wniosek w tej sprawie.


Ad.4. W punkcie tym zaopiniowano tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 26 czerwca br.:

a/ p.Ireneusz Kwapich poinformował, że sprawę funduszu sołeckiego p.Burmistrz przedstawił na naradzie sołtysów w dniu 19 czerwca br., w której uczestniczyli również członkowie Komisji Rolnictwa. Sołtysi wyrazili stanowisko, żeby w budżecie gminy na 2010r. nie wyodrębniać środków funduszu sołeckiego. O wyodrębnieniu (bądź niewyodrębnieniu) przedmiotowego funduszu, Rada Miejska zdecyduje na sesji.
Po krótkiej dyskusji Komisja podzieliła zdanie sołtysów; negatywnie ustosunkowując się do utworzenia funduszu;

b/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej w Mąkownicy. Wyjaśniła, że jest to budynek poszkolny, w jednej jego części znajduje się świetlica wiejska, w drugiej zamieszkuje najemca (były nauczyciel i były sołtys), który wystąpił do Burmistrza z wnioskiem o kupno zajmowanego mieszkania. W związku z tym wydzielono teren o pow. 800m2 i przygotowano projekt uchwały w tej sprawie.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w przedstawionej sprawie;

c/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący oddania w wieczyste użytkowanie gruntu o pow. 3583m2 w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, z przeznaczeniem pod inwestycje. Opłata roczna wynosić będzie 6% wartości gruntu i może być co roku aktualizowana.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

d/ p.Barbara Kałużna poinformowała o piśmie Komendy Wojewódzkiej Policji, o zwolnienie z podatku od nieruchomości budynku Komisariatu Policji w Witkowie. Wyjaśniła, że jeśli Rada Miejska podjęłaby taką uchwałę, Policja skorzystałaby ze zwolnienia za II półrocze br. w wysokości 1550,-zł., natomiast za następny rok – 3100,-zł.
Stwierdzono, że lepszym rozwiązaniem jest dofinansowanie Komisariatu Policji w Witkowie w dotychczas stosowanych formach (np. na zakup paliwa, na zakup samochodu, remont pokoju przyjęć interesantów itd.). W związku z tym większością głosów (przy 2 głosach przeciwnych) negatywnie zaopiniowano projekt uchwały;

e/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła dwa projekty uchwał: 1/ projekt dotyczący uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – drogi dojazdowej do złóż kruszywa naturalnego w Ćwierdzinie; 2/ projekt dotyczący zmiany planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Witkowie - dz. 47/7 o pow. 2000m2 - pod kaplicę wojskową. Pani Mietlicka przypomniała, że wcześniej rozważano pod ww. cel inny teren i poinformowała, że obecnie, po rozmowach z Ordynariatem Polowym, proponuje się teren przy Klubie Garnizonowym. Teren należy do MON-u.
Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekty uchwał;

f/ Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały dotyczący zmiany Statutu Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie;

g/ Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały dotyczący odpłatności za korzystanie z prowadzonych przez gminę Przedszkoli;

h/ zapoznano się z projektem uchwały, zmieniającej uchwałę z 2008r. o opłatach za korzystanie z kortów. Pan Piotr Jóźwik poinformował o uwagach i propozycjach zgłoszonych do przedmiotowego projektu przez Komisję Szkolnictwa.
Komisja podzieliła zdanie Komisji Szkolnictwa, by określić opłaty „na osobę” i w związku z tym określić je w wysokości: opłata normalna – 5,-zł/1godz., opłata ulgowa – 3zł/1godz. Natomiast nie podzielono zdania Komisji Szkolnictwa co do wykreślenia zapisu „nawierzchnia bitumiczna – 4,-zł/1godz.”. Proponowano ten zapis pozostawić, z tym że określić opłatę w wysokości 1,-zł/1godz.;

i/ p.Burmistrz omówił proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2009r. Poinformował m.in. o dotacji dla ZGK na piaskowanie filtrów, dotacji dla Parafii w Mielżynie i Parafii w Witkowie na prace remontowe przy kościołach wpisanych w rejestr zabytków, o środkach na zakup urządzeń zabawowych na plac zabaw w Kołaczkowie, o środkach na kotłownie gazowe (Urząd Gminy i Miasta, Gimnazjum, Przedszkole), o środkach na remont dachu i elewacji budynku Urzędu, o środkach na potrzeby świetlic wiejskich (m.in. c.o., wymiana okien) i o dodatkowych środkach na oświatę. Przedstawił również propozycję modernizacji budynku oświatowego, w wyniku której zyskalibyśmy większą salę (po zburzeniu ściany działowej i zamontowaniu podnoszonej rolety).
Przedstawione propozycje zmian w budżecie, Komisja przyjęła bez uwag.


Ad.5. Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta zapoznał z realizacją wniosków, zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Anita Frańczak:
1/ przedstawiła wniosek p.Grzegorza Sz. z Witkowa o wydzierżawienie na okres 10 lat terenu przy Lecznicy Zwierząt, z przeznaczeniem na prowadzenie dwustanowiskowej myjni samochodów. Wyjaśniła, że ewentualne wydzierżawienie może nastąpić tylko w drodze przetargu, po podjęciu przez Radę Miejską uchwały, wyrażającej na tę dzierżawę zgodę.
Stwierdzono, że należałoby wstrzymać się z podjęciem decyzji co do dzierżawy ww. gruntu, do czasu wyjaśnienia sprawy drogi wojewódzkiej (grunt może być niezbędny na poszerzenie drogi);
2/ przedstawiła sprawę ewentualnego dalszego wydzierżawienia gruntu pod kontenerem, przy ul.Czerniejewskiej. Obecna umowa dzierżawy kończy się w dniu 17 sierpnia br.
Komisja proponowała przedłużenie umowy na dwa lata, pod warunkiem, że dzierżawca poprawi estetykę kontenera;

- p.Sylwia Mietlicka przedstawiła wniosek p.Krystiana R. z Małachowa, o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gruntu o pow. 0,51ha z przeznaczeniem pod budynek mieszkaniowo-usługowy. Zmiana przeznaczenia przedmiotowego gruntu (odrolnienie) jest konieczna, ponieważ jest to grunt II klasy.
Komisja wyraziła pozytywną opinię;

- p.Sylwia Mietlicka przedstawiła wniosek p.Jerzego K. z Chłądowa o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dotyczącego działki nr 31/27 o pow. 0,50ha. Wyjaśniła, że chodzi o zmianę przeznaczenia terenów zabudowy zagrodowej, na cele mieszkaniowe z dopuszczeniem nieuciążliwych usług.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek;

- w związku z poruszoną przez p.Przewodniczącego Komisji sprawą niszczenia dróg przez p.Przemysława F., p.Frańczak odczytała fragment koncesji, jaką p.Przemysław otrzymał na wydobywanie kruszywa naturalnego. W przedmiotowej koncesji określono m.in. konieczność uwzględnienia przy transporcie żwiru, dopuszczalnego tonażu na drogach wyjazdowych ze żwirowni;

- zapoznano się z pismem Wiktora Grysiuka o udzielenie pomocy w zakresie repatriacji jego rodziny z Kazachstanu.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek i sugerowała, by zaoferować dla rodziny wnioskodawcy jedno z mieszkań w adaptowanym budynku komunalnym w Ruchocinku;

- zapoznano się z pismem Gnieźnieńskiej Izby Gospodarczej. Stwierdzono, że przedstawioną w piśmie ofertę współpracy można przedstawić miejscowym przedsiębiorcom, na specjalnie w tym celu zwołanym spotkaniu.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,10.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz